Aihe: Elämän peruskysymyksiä: Kuinka/Miksi aloit soittaa bassoa?..
1 2 3
2541
15.05.2003 20:11:18 (muokattu 11.06.2003 10:46:22)

Elämän peruskysymyksiä.
Kuinka aloit soittamaan bassoa?(-Vahingossa tietenkin!)

Kitaraa yritin ensin...;) 7. luokalla musiikkitunnilla kaveri näytti, että tuossa on G, paina siitä.

No mutta miksi jatkoit sitä?(Älykkyysosamääräsi?)

Tuntui luonnistuvan ja oli kivaa.

Miksi soitat yhä?

Tuntuu luonnistuvan ja on kivaa.

Kuka on ollut suurin vaikuttajasi basson soittoon?

Yllättäen Steve Harrisin juttuja tuli soitettua aluksi, Maidenin levyillä bassot kuuluivat niin hyvin. Sama Geezer Butlerin kohdalla. Sitten tuli Geddy Lee, Chris Squire, Pekka Pohjola, John Entwistle, Andy Fraser, John Wetton, Richard Sinclair. Jaco Pastorius innosti myöhemmin, samoin kun plektra+särö -runttaajat Rob Wright (NoMeansNo) ja J.J. Burnel (The Stranglers). Nykyinen idolini on Cheap Trickin Tom Petersson.

Mistä saat motivaatiota soittoosi?

Esim. onnistuneesta keikasta, hyvistä levyistä ja uusista kamoista! (viimeksi mainittujen saaminen tapahtuu valitettavan harvoin...)

Edit: Sain koko vihreyden pois ja nyt se on koko musta...Ääh, olkoon, basisti kun olen...
Edit2: Ylläpito korjasi.
Moratoria
17.05.2003 22:37:30
Elämän peruskysymyksiä.
Miksi soitat yhä?

Kaikki lähti ala-asteella kun silloinen paikallinen nuortenohjaaja A.Tenho esitti muutaman kappaleen tämmösenä aamuspesiaalina meidän luokalle. Se oli niin siistii että oli pakko saada kitara. Pari vuotta meni mukavasti
kunnes motivaatio tippus ja ei kiinnostanu enää harjotella. Sitten teki mieli bassoa ja ostinkin sen 3-4 viikkoa sitten ja mielenkiinto tätä instrumenttia kohtaan kasvaa kokoajan. Vaikuttajia? Suurin varmasti herra A.Tenho sillä ilman hänen vaikutustaan en olisi varmasti tälle tielle ajautunut. Mutta tällä hetkellä suuria vaikuttajia on... paljon. Jason Newsted, Cliff Burton, Joey DeMaio, Blind Guardian, Children Of Bodom, Sentenced, Manowar... Soittaminen on kivaa. Basoo on miesten soitin! Kitara tuntuu oikeastaan aika lelulta tässä vaiheessa.
Tutski
19.05.2003 09:29:41
Elämän peruskysymyksiä.
Miksi soitat yhä?

Ensiksi soitin kitaraa ja sitten sitä alko basso pikkuhiljaa kiinnostaa (kyllä mä kuitenki välillä kitaraakin soittelen). Jatkoin soittamista, koska sain siihen kavereilta ja perheeltä kannustusta. Soitan yhä sitä, koska yksinkertasesti haluun soittaa!! :) Mulla ei oo erityisesti ollu ketään suurta vaikuttajaa. Saan motovaatiota soittoon bändin kautta ja perheen tuella... :)
gravedepth
22.05.2003 17:08:55
Soitin ensin kitaraa aika kauan jonka jälkeen bändiin alettiin kaipaamaan basistia ja kenetköhän houkuteltiin sitten basson varteen. Huomasin sitte ite että basso sopii mulle paremmin ku kitara ja soitan bassoa edelleen enkä kertaakaan oo basistiuttani katunu. onhan se nyt rumpujen jälkeen tärkein soitin.
Akkari
22.05.2003 17:38:32
Viulullahan sitä aloitettiin. Kotona oli sähkökitara jota tuli joskus hieman rämpyteltyä, mutta eihän pieni 11 vuotias siitä oikein mitään saanu irti. Jollakin Keuruun musiikki leirillä tuli kokeiltua ensimmäisen kerran miltä sähköbasso tuntuisi. Ehkä se vaan on niin että älykkyyteni riittää ainoastaa neljään kieleen, kun se tuntui suuresta koostaan huolimatta heti helpolta soittimelta. Sitten kun siirryin ylä-asteelle kaverit kasaili bändiä. Ja niinhän siinä sitten lopulta kävi, että minä olin bassossa soittamassa Metallicaa kuin mikäkin. Samalla tiellä ollaan vieläkin. Bändit ja tyylit tosin on vaihtuneet useaan kertaan. Eikä loppua näy! Vaikka kuinka yrittän päästä soitosta ja varsinkin soittokamoista eroon, aina löytyy joku lupaava bändin tynkä, josta pian löydän itseni.
FrankComa
22.05.2003 20:19:45
Kuinka aloit soittamaan bassoa?

En oo kitara virtuoosi. Ja bändissä (grunge) on vaan 3 jäsentä ei ollu vaihtoehtoja, kun en osaa rumpujakaan soittaa.

No mutta miksi jatkoit sitä?

Maailmalle oli vielä jotain annettavaa..

Miksi soitat yhä?

Maailmalle on vielä jotain annettavaa..

Krist Novoselic, Robert Trulljo, Flea, Tool:in basisti, en muista nimee

Hyvistä riffeistä ja biiseistä.
L.Ruoska
26.05.2003 17:29:35

-Brassailin kännissä joillekkin tyypeille että olen kitarasankari, jostain syystä vaihettiin numeroita ja seuraavana päivänä mua pyydettiin bändiin. Olin kummiski niin paska soittaan kitaraa että basisti osti itelleen kitaran ja sano mulle että tossa on basso, soita sitä.

-Huomasin että se oli hemmetin kivaa ja olin unelmoinu bändistä =P Bassot on makeempia kun kitarat =) (115)

Miksi soitat yhä?
-Noh, tässä nyt vuoden verran skulannu niiden jannujen kanssa. Meillä on bändi, hyvii biisei ja keikkaa ja mä olen aina tahtonu soittaa rockia =)

-Varmaan meidän kitaristi on vaikuttanu eniten mut semmonen basisti-idoli on kyllä tää Primuksen Les Claypool, se jantteri pistele hulluu settii.

-Nälkä kasvaa syödessä, mitä enemmän kehittyy sen siistimpää on opetella lisää =D
"Se on rautaa kun joskus ottaa turpiin".
HC-Audio
29.05.2003 14:18:29

Alotin soittamaan viulua 3-vuotiaana ja isoveli on kitaraa soittanut jo pitemmän aikaa, niin siitä oli sitte helppo siirtyä bassoon. Veli näytti pari peruskuviota ja siitä se sitte lähti.

se istu käteen niinku nakutettu

Miksi soitat yhä?
En oo vielä osannu lopettaa.
Jaco pastorius, Jukka Jylli, Marcus Miller, Tony Levin
-onnistuneet treenit
-mukavien äijien kanssa soittelu
-Homma rullaa
-Basso kuuluu :)
-Kun oppii jonkun vaikean kuvion mitä on kauan yrittäny kehittää
Definhel
02.06.2003 19:58:19 (muokattu 02.06.2003 19:58:51)

Aloin soittamaan akustista kitaraa -pahimpia muistojani- kunnes ymmärsin että se ei tuota kunnon ääntä (tai ole tarpeeksi haastavaa). Niinpä lopetin "ohuetnarut", ja elin selibaatissa vähän aikaa, kunnes kaverini (5 vuoden kitaristi) perusti bändin jolla ei ollut nimeä eikä kunnollista sanoittajaa,
eikä basistiakaan (tietenkin, ensin sählätään ja sitten kadutaan), joten päätinpä kokeilla, ja tässä sitä ollaan, nimeäjä, sanoittaja, basisti ja graafinen(logon)suunnittelija.

I'm on a mission from God, mutta Gospeliahan tässä sitten ei soitettu.

Miksi soitat yhä?
Olen bändin kantava voima ja kaiken inspiraation lähde

Cliff Burton ja sankarin kuolema! Ei ruotsissa kiitos!

Kaikista suurista hevi ja rok- bändeistä ja Coca-Colasta (Ei kaljaa alle 18v.)
Be chrool to your skuel
Jani The Rock
02.06.2003 20:23:34

Elämän peruskysymyksiä.
Miksi soitat yhä?

Sid Vicious innoitti alunperin bassonsoittoon.

Jatkoin, koska pääsin basistiksi bändiin.

Kitara on nykyisin selättänyt basson, mutta omaksi iloksi tulee jumputeltua. Se on mukavaa vaihtelua kitarointiin.

Suurimmat vaikuttajat on olleet edellämainittu Sidney, Cisse Häkkinen ja Kai Pulliainen. Pystypuolelta täytyy mainita Kim Nekroman.

Motivaatiota saa hyvästä musiikista.
"I don`t wanna be a rock`n roll star, just wanna play my honky guitar..." -Peer Gynt
Brian May jr.
03.06.2003 17:49:01 (muokattu 03.06.2003 17:49:34)
Aloin soittamaan akustista kitaraa -pahimpia muistojani- kunnes ymmärsin että se ei tuota kunnon ääntä (tai ole tarpeeksi haastavaa).

Olen bändin kantava voima ja kaiken inspiraation lähde

en tiiä tosta "pahimpia muistojani" kohdasta mutta ainaki se että bassonsoitto olis haastavampaa ku kitaransoitto on täyttä paskaa, samoin toi bändin kantava voima ja kaiken inspiraation lähde koska kyseisen bändin musat, sovitukset, seuraavat siirrot jne. teen/ajattelen MINÄ sit neuvon viel ton sanotteluissa. T: kyseisen bändin 5 vuotta soittanut kitaristi.
thomasdolby
03.06.2003 18:36:29
se oli vuonna 1973.
Kun katselin Hurriganesin Rock`n`roll all night long
levyn kantta ja eritoten Cisseä.
Totesin että täytyy olla basisti että voi olla noin king:n
ja cool:n näköinen.
siispä ostin ensimmäisen precisionin seur. maanantaina
ja siitä se lähti...loppua ei näy

ROCK`N`ROLL!!!!!!!!
Tyler Durden
05.06.2003 12:15:05
Bändini kitaristi osti rummut ja muutaman vuoden treenaamisen jälkeen osoittautui helvetisti paremmaksi rumpaliksi kuin minä. Onneks olivat lojaalia jengiä ja antoivat basistille kenkää minun sijasta. Kitaraa ja bassoa oli tullut onneksi rämpyteltyä sen verran että pystyi biisit vetämään, tosin jouduin soittamaan plekulla ennen kuin rupesi sormet toimimaan.
Piiiiitkän breikin jälkeen päätin ruveta uudestaan soittamaan. (kolmenkympin kriisi)
Rumpuja kun ei voi kerrostalossa treenata, niin instrumentti oli selviö.
Definhel
06.06.2003 19:28:34
sit neuvon viel ton sanotteluissa.- se kertoo "aiheen", esim. loppuu hyvin(?), mut hei, se on kitaristi, mitä muuta niiltä voi odottaa?
Be Chrool To Your Scuel
HC-Audio
10.12.2003 15:57:52

nostin ylös koska toisessa topicissa jauhetaan samaa..
"It's My duty to please that booty"
kuhta52
10.12.2003 16:19:58

Elämän peruskysymyksiä.

-Fanaattisena musiikinrakastajana halusin soittaa jotain ja koska tuntui että kitaristeja on liikaa, laulutaitoa ei ole ja rummut maksaa liikaa niin basso jäi ainoaksi vaihtoehdoksi. Periaatteessa itselläni ei ole juurikaan merkitystä mitä bändissä soittaa, kunhan saa soittaa.
-Bändin takia
Miksi soitat yhä?
-Bändin takia
-Eka bändi
-Bändistä

Tulipas hiton tylsät vastaukset...
Huonoimmillaankin heavy on parasta!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)