J.Hollström 18.08.2005 22:48:38 | |
---|
Mie en piä kummallakkaa. Miut on amputoitu. |
Johann Onn 19.08.2005 01:31:06 | |
---|
Kummallakin. Se vaihtelee. Seisoviltaan soittaminen tuntuu vieläkin luontevimmalta, vaikken oo soittanu bändeissä enää kymmeneen vuoteen. |
Hohhoijaa 19.08.2005 08:29:46 | |
---|
Ei ole. Osa käyttää kitarassa sellaista tukea, joka pitää skeban oikeassa asennossa. Rright, mutta ei mitenkään tavatonta kuitenkaan... Kuolee karja, kuolee suku, samaten itse kuolet; yhden tiedän, mik' ei kuole: manalle menneen maine. |
samueld 19.08.2005 10:28:09 | |
---|
Rright, mutta ei mitenkään tavatonta kuitenkaan... Jeps. selkeesti suurin osa käyttää jalkatukea. Ja flamencot eivät ole klasareita- I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Feggy 19.08.2005 11:11:32 | |
---|
Oliskohan turhin ketju koskaan... Less is more. |
J.Hollström 19.08.2005 20:09:07 | |
---|
Oliskohan turhin ketju koskaan... Siis oikeesti olis. Ihmettelen joka kerta kun tähän tulee uusia viestejä että ketä kiinnostaa millä jalalla se kitara on. Varsinkin kun vaihtoehtoja on kaksi, tai max. kolme jos on helevetin iso seiväs joka stondaa kokoajan. No, sorry kaikille ketjuun osallistuneille tää purkautuminen mut välillä ei jaksa ymmärtää näitä nerokkaita ketjuja. Ihan yhtä paljon kiinnostaa se mitä kukakin soittaa tällä hetkellä... Mut onhan se toki kanava monille ilmaista itseään. Joo, olen kaljoissa, mut tulipahan kirjoitettua tämäkin. Monen muun paskajutun lisäksi. |
moottorisaha 20.08.2005 02:51:56 (muokattu 20.08.2005 02:52:48) | |
---|
Jostain syystä on tullut sellainen tapa, että perus komppauksen vedän kitara oikealla jalalla, mutta nopeammat soolot ja jutut jotka pitää alternatepickata vedän vasemmalla jalalla, niin että kaula on hieman yläviistossa. Siis oikeesti olis. Ihmettelen joka kerta kun tähän tulee uusia viestejä että ketä kiinnostaa millä jalalla se kitara on. Varsinkin kun vaihtoehtoja on kaksi, tai max. kolme jos on helevetin iso seiväs joka stondaa kokoajan. No, sorry kaikille ketjuun osallistuneille tää purkautuminen mut välillä ei jaksa ymmärtää näitä nerokkaita ketjuja. Ihan yhtä paljon kiinnostaa se mitä kukakin soittaa tällä hetkellä... Mut onhan se toki kanava monille ilmaista itseään. Joo, olen kaljoissa, mut tulipahan kirjoitettua tämäkin. Monen muun paskajutun lisäksi. Minusta tuntuu että etenkin tämä kiinnostaa jengiä ihan vitusti. Jopa itse ketjua enemmän. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
waperi 20.08.2005 10:15:33 | |
---|
Oikealla ja oikealla kädellä... se vaan on mukavampaa vittuplop |
Olennaista on myöskin tasapainon kannalta pitää kolmas jalka toisen jalan puolella, kuin kitara. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
zeme 21.08.2005 18:23:12 | |
---|
Harvemmin soitan/harjoittelen istualteen, mutta jos niin soitan, nii kitara lepää oikealla jallalla siten, että oikee jalka on heilautettuna vasemman jalan yli. Seisaaltaan kuitenkin yleensä soitan ja sillain, että vasen jalka on tuettuna johkin tuoliin ja kitara lepää vasemmalla jalalla, vähän kuin jalka olisi monitorin päällä. No problem. |
arvid70 21.08.2005 18:56:39 | |
---|
Mie en piä kummallakkaa. Miut on amputoitu. Voi Zeesus, yksin on kiva revetä äänekkääseen nauruun, saatana =)!!!! ei sillä eikä millään, mut puin vaan koko kysymystä alunperin, niin niin hyvä vastaus =O) KAUPPIAAN PUHETTA!! |
m@tu 03.11.2005 09:03:35 | |
---|
Joo, jos on V-mallinen kitara, ja oikeakätinen kitaristi, niin aika vaikeahan sitä on vasemman jalan päällä pitää. Yleensä se tietenkin roikkuu, mutta joskus rämpytellessä oikean jalan päällä, alempi sakara jalkojen välissä. Kyllä joo. piis aut mitä paksummat kielet kitarassa, sitä paksumpi ego |
Rocco_Longfella 03.11.2005 11:23:28 | |
---|
Joo, jos on V-mallinen kitara, ja oikeakätinen kitaristi, niin aika vaikeahan sitä on vasemman jalan päällä pitää. Miten sitä edes pidetään? Se kuoppa reiden päällä, kaula sojottaen yläviistoon? Jos näin, miksei sitä voisi pitää vasemmallakin jalalla? Pistäisi vain kepin enemmän pystyasentoon ja soittaisi laihotyyliin. Ei kyllä tule pahemmin pidettyä stratoa vasemmalla, ellei ole jotain tukea jalan alle. Menee muuten liian alas ja kauas kaula. Tuen kanssa kaulan saa lähemmäs ja ergonomisemmalle paikalle ja siitä on hyvä heittää himotilut. Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |
Juunas666 05.11.2005 22:32:54 | |
---|
Oikealla jalalla silloin kun "vain soitan"/otan rennosti. Harjoitellessa/jotain hankalia juttuja opetellessa sitten vasemmalle jalalle niin saa paremmin sormet otelaudalle. Samoin. Tosissaan soittaessa vasemmalla jalalla ja rennosti ottaessa oikealla jalalla. Oikeakätinen oon. |
petrutsi 05.11.2005 23:41:15 (muokattu 05.11.2005 23:43:43) | |
---|
Miten sitä edes pidetään? Se kuoppa reiden päällä, kaula sojottaen yläviistoon? Jos näin, miksei sitä voisi pitää vasemmallakin jalalla? Pistäisi vain kepin enemmän pystyasentoon ja soittaisi laihotyyliin. Minusta nimenomaan vasemmalla jalalla sitä ois helpointa soittaa. En omista V-kitaraa mutta mitä kokeillu oon niin justiin tuolleen. Sakara sitten ikäänkuin lepäämään oikeeta jalkaa vasten. Oikealla jalalla sehän lähtis luisumaan vaan, ja se keskittyminen menee siihen, että saa pidettyä sen soittoasennossa. We have this thing in Finland called "taidehomoilu" |
Iscariah 06.11.2005 18:45:27 | |
---|
ööööö mitä väliä? miksi ketään kiinnostaa? |
kuriken 08.11.2005 19:42:36 | |
---|
Molemmilla. Riippuu siitä mitä soittaa. Jos soittaa korkealta jotain niin ehdottomasti vasemmalle jalalle. Soitto tuntuu paljon luontevammalta tällätavalla minun kohdalla. Oikealla jalalla pidän kun soitan sointuja tai riffejä ensimmäisiltä nauhoilta. Kannattaa kokeilla tuota vasemmalla jalalla pitoa. Huomasin että soitto luistaa sillä paljon paremmin kuin oikealla jalalla jossa ennen pidin. Tämä pätee myös muihin kuin V-mallisiin. Ibanezihan mulla on. |
Räbbänä 09.11.2005 17:59:32 | |
---|
Vaihtelee mielialan mukaan "kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä"
Jouni Hynynen, joskus Mooseksen aikoihin... |
Emit 11.11.2005 08:26:57 | |
---|
Tässä kun mainittiin hyvä ryhti jossakin kohdassa, siis millainen asento soittaa on hyvä? Olen huomannut, että joillakin kitaristeilla ei ole mikään "malli ryhti", eli siis olkapäät on hiukan kääntyneet eteenpäin. Itselläni olisi sama ongelma, jos en venyttelisi jokapäivä kunnolla sen takia. Enkä halua huonoa ryhtiä. Joten tiedättekö minkälainen soittoasento olisi sellainen, että se ei niin kamalasti "vetäisi" olkapäitä eteenpäin? Useinhan joutuu olemaan sillätavalla vähän "kumarassa" kun soittaa, ei nyt hirveästi, mutta kumminkin vähän kumarassa. Oikea olkapääni onkin enemmän edessäpäin kuin vasen ja johtuu varmasti kitaransoitosta. Mutta eikun kunnon venyttelyt, kai se on ainut keino. |
aijommi 11.11.2005 22:19:58 | |
---|
Oikealla (olen oikeakätinen) se klassinen asento vasemmalla jalalla tuntuu turhalta hienostelulta. |