Aihe: Nuppi&Kaappi
1 2
JuSu
16.08.2005 14:19:52 (muokattu 16.08.2005 14:23:17)
Riippuu mitä soitat, mutta aika monelle tuo 4x12 kaappi on pelkkää rekvisiittaa.

Näin ajattelin minäkin. Olin väärässä.

Pitkän aikaa tyytyväisenä tuuttasin Marshallin 1936:n kautta. Sitten sattui kohdalle edullinen 1960A.

Kaapeissa on samat elementit, mutta soundi on todellakin erilainen. 4x12" on enemmän rock, kun 1936:n perussointi taasen kumartaa enemmän metallin suuntaan keskialuekuoppineen. 4x12":n soundi _on_ myös isompi. Ei siis välttämättä parempi (mikä on suhteellinen käsite), mutta erilainen.

Eli mä en enää allekirjoita tuota 4x12":n turhuutta. Sille on paikkansa. Tietty lähimikityksessä merkitys vähenee, mutta eron kyllä kuulee silti. Tosin tässä voi olla kyseessä jo yksilöerotkin, kaapeilla on jonkin verran ikäeroa, elementit lienevät 'väsyneemmät' vanhemmasa kaapissa.

Treenikämppä-äänityksiä tehtäessä tuupattiin puolihuolimattomasti 1960A 4x12":n eteen Shure SM-57. Aika äkkiä selvisi, miksi tuo on varsin yleinen yhdistelmä ja tapa äänittää rock-kitaraa. Yllätyin jälleen.

JuSu
Minä olen myyrä.
tommi_899
19.08.2005 22:49:44

nyt on laney kotona, tykkäsin enemmän kun kaverin mesa/boogie F-50 nupista, loistava rock/hard rock vahvistin. omakuvassa on toi testailun aikainen pino
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen eiks sua hävetä kuunnella himiä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)