Aihe: kelluva virveli
1 2 3 4
HeavyMachinery
20.08.2005 15:10:28

Ulkonäkö on makuasia. Oletko Lkx nänyt Sonorin Designerit ihan livenä ja läheltä? On ne vaan komeat rummut katsella. Menenkin heti katselemaan.

Täytyy sanoa ettei ne minua mitenkään sykähdyttäneet. Esim. se tomi holderi basarin päällä onkyllä niin saksalaisen näköinen kun olla voi. No toinen tykkää tyttöstä....
Minä tiedän - siis pelkään !
hollmi-5
20.08.2005 16:08:18
Esim. se tomi holderi basarin päällä onkylläsellainen, että sen saa pois jälkiä jättämättä, jos ei siitä pidä. Tosin sen päällä oleva teline ja tuo kisko mahdollistavat minkä tahansa kuviteltavissa olevan settauksen, tomi on siinä säädössä, johon se laitetaan. Toisin on Tamoissa, joissa on käsittämättömän surkea tomiteline ollut ihan aikojen alusta asti, varsinkin muuten niin hyvään HW:hen verrattuna.
Mika Hollström
HeavyMachinery
20.08.2005 16:33:27

sellainen, että sen saa pois jälkiä jättämättä, jos ei siitä pidä. Tosin sen päällä oleva teline ja tuo kisko mahdollistavat minkä tahansa kuviteltavissa olevan settauksen, tomi on siinä säädössä, johon se laitetaan. Toisin on Tamoissa, joissa on käsittämättömän surkea tomiteline ollut ihan aikojen alusta asti, varsinkin muuten niin hyvään HW:hen verrattuna.

Joo ei kyllä tama sillä loista.

Nykyisen bändin ekalla reeniksella olla desingneri tuplasetti ja en kyllä sitten pitänyt siitä yhtään , no oli siinnä kyllä niin vituilleen virtetyt rummut että huhuh ja 3vuoden lika pyykki basarissa :) omistaja oli sellainen herras mies joka tiesi kaiken kaikesta ja ei niille rummuille saanut tehdä muuta kuin soittaa. Uskoisin sen olevan tosi kova setti kun se on vain iskussaan. Jotenkin sellain kolho DDR meininki niistä jäi mutta itse pidänkin DW:n hammasratoja kivoina. Ständit oli niin perseestä kuin olla voi jotain sonoria ne oli en tiedä mitä mutta pellitkin oli kiinn 3 ruuvilla, ihme touhua :)
Minä tiedän - siis pelkään !
Alpha
20.08.2005 16:44:16
Toisin on Tamoissa, joissa on käsittämättömän surkea tomiteline ollut ihan aikojen alusta asti, varsinkin muuten niin hyvään HW:hen verrattuna.

No höh. Itse olen huomannut tuon tomitelineen erittäinkin hyväksi ja käytännölliseksi.
Niskamies
20.08.2005 20:23:42
No höh. Itse olen huomannut tuon tomitelineen erittäinkin hyväksi ja käytännölliseksi.

Samoin mäkin. Tosin mulla on virgin-basari, ja tomit ovat erillisissä telineissä. Mun mielestä toi taman systeemi toimii. Ja nyt Starclassicceihin saa basariin liukuvan tomimuffin, niin etäisyyttäkin voi säädellä.
Virallisesti semi-pro!
hollmi-5
20.08.2005 20:53:36
Ja nyt Starclassicceihin saa basariin liukuvan tomimuffin, niin etäisyyttäkin voi säädellä. Huono kopio Sonorin vastaavasta.
Mika Hollström
ultra
20.08.2005 21:07:29
Asiaan. herrat, asiaan.. Kävin tämän keskustelun innoittamana tyypittämässä tutun rumpalin air-ride -zydeemin ja ei toimi, ei sitten yhtään - siis mulla. Antaa periksi just niin paljon että alkaa vituttaa. Vähän sama kun kerran kokeilin 5x14 snarea ISS:llä ripustettuna. Kiitos muuten Mikalle tuosta Designer-fotosta. On ne vaan hienot - sanoi kuka tahansa muu mitä tahansa. Tuollaiset hankin sitten kun on bubingasta tehdyt Masterworksit hankittu:)
I'm a gooner Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan..
Niskamies
20.08.2005 21:22:18
Huono kopio Sonorin vastaavasta.

Saatta olla, en kommentoi. mä pärjään virgin-basarilla.
Virallisesti semi-pro!
Alpha
20.08.2005 21:27:42
Saatta olla, en kommentoi. mä pärjään virgin-basarilla.

Joo ei kannata Mikan kanssa ruveta kinaamaan. Saattaapi haukkua sun rummut, herjata teidän taloa, solvata koiraa yms mukavaa...

Perkele HYMIÖ...
hollmi-5
20.08.2005 21:44:11
Joo ei kannata Mikan kanssa ruveta kinaamaan. Kannattaa kannataa :-)
Mika Hollström
miän vain
20.08.2005 22:50:46

Kannattaa kannataa :-)

Ähää, tuun yön pimeydessä laittaan vistalites täyteen vettä ja kultakaloja.

Miksikö? No, kun tänään ei tunnu olevan mitään mehukasta taistelua. Olkaas nyt joku eri mieltä jostain. Vaikka näin: "Designerit näyttää ihan muovisilta lasten scifileluilta. Löytyy kurttuletkut ja vaimennussylinterit"

Sit se peukku-hymiö: (^_^)=d
Toi tuijottaa: .òó.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Outkast
20.08.2005 23:08:16 (muokattu 20.08.2005 23:11:12)
Joo ei kannata Mikan kanssa ruveta kinaamaan. Saattaapi haukkua sun rummut, herjata teidän taloa, solvata koiraa yms mukavaa...

Perkele HYMIÖ...

Kun ei ole muutakuin se oma mielipide.

Olen myös tutustunut Starclassic settejen päällä olevaan tomiripustukseen ja olen henk. koht todennut sen lähes todellisuutta hipovaksi. Samoin sonoreitten, tosin tuo näyttää todella törkeältä mutta minulle se on sinänsä yhdentekevää kunhan soundaa hyvältä.

Jos joku haluaa käyttää kelluvaa virveliä ja tuntee saavansa juuri sen oikean soundin ja fiiliksen siitä ? Pitääkö oikeasti jaksaa vääntää vastaan ? Onko aina ihan pakko vain sen takia kun on pakko aina saada oma mielipide kuulluksi ? Sitten jos jää alakynteen eikä keksi perusteltuja argumentteja tukemaan aihettaan jotta voisi muodostaa loogisesti pätevän mielipiteen alkaa turhautumisvaihe. "Ette te kakarat tajua minä olen sitä ja minä tätä", "kyllä minä kauan ja minä vanha ja minä tiedän mutta te ette koska te kakara ettekä te tiedä".

Lehmänpaskaa.
"Se on hyvää koska se on musiikkia" - M.A Numminen
hollmi-5
21.08.2005 01:32:13
Lehmänpaskaa. Kellä muuten on tuo Air Ride? Ai ei kellään. No on kai se hyvä silti?
Mika Hollström
lkx
21.08.2005 03:50:28

Ulkonäkö on makuasia. Oletko Lkx nänyt Sonorin Designerit ihan livenä ja läheltä? On ne vaan komeat rummut katsella. Menenkin heti katselemaan.

Olen vältellyt Sonor-settejä, kun en niiden ulkonäöstä yksinkertaisesti pidä. Hardware näyttää rumalta ja rautatavara runkojen päällä kans. Puun kuviot ja värit ja muut on periaatteessa minkä tahansa firman saavutettavissa - eksoottisiakin lajeja löytyy useilta valmistajilta.

Ja nyt varsinaiseen IMO-osioon omakuvasi johdosta:

Se vaan, että tuossa sunkin kuvassa alumiini(?)hw, siis matta, ei toimi yhtään kromin kanssa. Tellingit muutenkin... ei. Ei sitten yhtään mun makuun. Lugit... mitä vittua? Okei, puutavara näyttää ihan hyvältä, lukuunottamatta väriä, joka on sanalla sanoen "tiedäthän". Ei millään pahalla, mutta mä en vaikutu juurikaan tuosta kuvasta.

Ja soundihan ei näy kuvasta. Se on varmaankin mitä parhain - mitkäs ne puulajit taas olivatkaan? Mutta siitäkin huolimatta, mä myisin tuommosen setin eteenpäin tai vaihtaisin johonkin mikä miellyttää silmää sen lisäksi että kuulostaa hyvältä. Ja tämä ei ole kateellisen panettelua, vaan silkkaa makuasiaa.

Faktoistahan on aika turha kiistellä. "Klo on 4." "Eipäs." "Juupas." "Eipäs."...
There is no spoon...
rbt
21.08.2005 10:39:08
Älkää viittikö kinata. Sonor on paras!
ToMi88
21.08.2005 10:59:50

Kun ei ole muutakuin se oma mielipide

Tismalleen. Ja muutenkin taitaa olla jonkinlainen "asennevamma" Mutta minkäs teet, kun ei tajuta niin ei.
hollmi-5
21.08.2005 11:14:25
Olen vältellyt Sonor-settejä, kun en niiden ulkonäöstä yksinkertaisesti pidä. Onhan ulkonäöllä tärkeä merkitys. Designerit ovat oikeasti siniset, mutta salamavalossa ne muuttuvat ruskeiksi tai tumman violeteiksi. Kyseessä on metaväri, joka muuttuu valaistuksen mukaan. Lavalla spottivaloissa ja loisteputkivalaistuksessa ne ovat siniset. Niinkin eksoottinen materiaali, kuin vaahtera, on kyseessä. Kuva Sonor Designer esitteen kannessa on tuosta Stain Blue-väristä: http://www.sonormuseum.com/1995+/designer1994/des94.html

Lkx:n viiltävää analyysiä oli kiva lukea. Naurussa oli jarruttelemista. Laitoinkin nyt Hilite-setin omakuvaan. Keksi siitäkin sanomista. Jooko?

To Mi88 hei. Älä mökötä. Laitoinhan hymiön...
Mika Hollström
rbt
21.08.2005 11:56:38
Laitoinkin nyt Hilite-setin omakuvaan. Keksi siitäkin sanomista. Jooko?

Mä voisin sanoa, noista tomien muffeista. Tulee mieleen muistoja omista sonoreista. Ne on käsittämättömän rumat :)
Outkast
21.08.2005 13:52:38
Kellä muuten on tuo Air Ride? Ai ei kellään. No on kai se hyvä silti?

Nii-in, en tiedä. Koskaan ei kannata sulkea pois sitä vaihtoehtoa että jonkun soittotyyliin tuo saattaa sopia. Skeptikko kun olen.
"Se on hyvää koska se on musiikkia" - M.A Numminen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)