Aihe: Lättänät nauhat..
1
vekku
27.05.2003 21:22:30
Siis mitä helvettiä, tässä kattelin yks päivä noita mun rg550:n nauhoja.. eihän mulla oo ollu toi skeba vasta ku muutaman kuukauden, noi nauhat on ihan finaalissa :DD ei tietoakaan että olisivat pyöreät.. APUA AUTTAKAA MUA!
Ibanez RG550BK Epiphone Les Paul std Laney TF200
Peter Gunn
27.05.2003 21:36:10

Oletko varma, että ne ovat tasaiset? Mulla ainaki näyttää nauhat kuluneelta, kun katsoo valoa vasten, vaikka oikeasti ne ovat hyvät.
re infecta
27.05.2003 23:04:47
Oletko varma, että ne ovat tasaiset? Mulla ainaki näyttää nauhat kuluneelta, kun katsoo valoa vasten, vaikka oikeasti ne ovat hyvät.

Siis miltä hyvien nauhojen tulee näyttää?
Hearts and minds, find the time / That in the end there was no possible reason for anything
kivi
28.05.2003 00:00:13
Ei kannata panikoida. Aika huonokuntoisillakin nauhoilla soittaa vielä vaikka kuinka, eikä ne suinkaan ole finaalissa heti kun vähän kielenjälkeä näkyy.

Sen sijaan jos bendatessa tuntuu selvä pykä, kannattaa ehkä vierailla soitinkorjaajan luona näyttämässä kitaralle nauhaviilaa - nauhojen vaihto ei yleensä oo ajankohtainen ennen kuin "sitten joskus" - muutamankin kerran saa viilata ennen kuin vaihto on välttämätön.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
J-PPP
28.05.2003 00:21:01
Tietääköhän alkuperäinen kysyjä nyt varmasti, että nauhojen ei välttämättä kuulu olla pyöreitä? Kyseessä kun on vielä jonkinmoinen tilukeppi, niin nauhat ovat todennäköisesti mallia jumbo ja valmiiksi aika tasaiseksi hiotut. Eli oletko varma että ovat kuluneet, vai olisiko nyt käynyt niin että silmä olisi vasta äsken huomannut nauhojen tasaisuuden? (Ei vittuilua, jotenkin jäi vaan tuosta kysymyksestä sellainen kuva, että tämä voisi olla tilanne.)

Jos puolestaan nauhoissa on selkeitä koloja, niin turha niistäkään on huolestua, soitinkorjaaja viilaa nauhat kuntoon edullisesti.
"Gimme a whiskey, ginger ale on the side...and don't be stingy, baby."
Insane Kane
28.05.2003 10:21:16
Jep, käytä kitarakorjaajalla joka sutii ne nauhat pyöreiksi.
Voi olla että ne on jätetty lättänöiksi, näin ainakin oli minun Les Paulissa (G)
"Musta kuolo päähän koppaa"
Sami Koivisto
28.05.2003 12:39:00

Lättänät toimii kyllä. Don't panic. Ne on luultavasti jätettykin hiomisen jälkeen semmosiks. Ei niitä aina edes pyöristellä.
"This goes to eleven"
vekku
28.05.2003 16:35:36
Nii siitähän minä tämän hädän varsinaisesti äkkäsinkin että nauhat eivät ole tasaisesti lättänät, vaan esim tosta e(ohuen) kielen n. 10-16 nauhojen välillä alhaalla nauhat on melko lättänät, ja menevät tasasemmiksi sinne kaulasta ulos tultaessa.. eli nauhojen päät varsinki on melko tasaset..
Ibanez RG550BK Epiphone Les Paul std Laney TF200
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)