Aihe: Minkä merkkinen kitara ja vahvistin kannattaisi ostaa
1 2 3 4 5 6 7 8
ekikoo
10.08.2005 14:01:32 (muokattu 10.08.2005 14:04:35)
Mä päätin että mä nostan budjetin 300€. Sillä luulis edes jotain saavan. Vai hä. Saako sillä mitään hyvää harjottelu kitaraa.

moni kai tietää veljekset keskinen ja tuuri alueen niin sielähän on soitin kauppa onkose aivan per****tä vai ei

http://www.edu.fi/oppimateriaalit/lukiluukas/koira7.htm

elkää kivittäkö, olen vain viestintuoja

300€:llä saa niitä kitarasettejä, itse ost(at)in sen Yamaha ERG-121-boxin, mielestäni kitara on hyvä mutta voi kylläsyä pian vahvistimeen, sen äänimaailma on lievästisanottuna rajallinen, tasan kaksi vaihtoehtoa (kyllä, kitaran tone-potikoilla ei voi vaikuttaa, positiivisesti)... en sitten muista seteistä tiedä

e: vai onko kitarasetit enää vaihtoehto, kun jengi tyrkyttää noita vahvistimia innolla?
There was a signature here. It's gone now.
-Jobe-
10.08.2005 14:10:35

http://www.edu.fi/oppimateriaalit/lukiluukas/koira7.htm

elkää kivittäkö, olen vain viestintuoja

Täydet pisteet!!!½1!!
I'm such a good good boy, I just need a new toy
outo jätkä
10.08.2005 16:55:04
Mä olen päättänyt että mä käyn top soundissa kuuntelemassa minkälaisia ääniä niistä tulee ja vois livenä kattoo onks ne hienoja
outo jätkä
15.08.2005 18:10:11
miks muuten harley benton merkkiä pitäis välttää?
sehän näyttää aika kivalta
Reaper_Man
15.08.2005 18:37:40

Ulkonäkö voi pettää.......Ulkoa kaunis, sisältä paska. Ainut asia mitä sillä saa tehtyä on soittoinnostuksen loppuminen.
V-kitara on hevisuunnikas.
inot88
15.08.2005 23:35:40
Ulkonäkö voi pettää.......Ulkoa kaunis, sisältä paska. Ainut asia mitä sillä saa tehtyä on soittoinnostuksen loppuminen.

Jep voisihan kauppiaskin myydä paskaa käärittynä snickers paperiin ja sitä kukaan huomaisi ennenkuin on ostanut sen...
Ongelmat vahvistaa, mutta entä jos ongelma on ettei vahvistu?
McNulty
16.08.2005 03:06:02

Joo, tänään just joku kaveri tuli soitinliikkeeseen Harley Benton (sg-kopio) kainalossa ja valitteli kun oli yksi virittimen nuppi tipahtanut. Todettiin siinä myyjien kanssa että kyseessä oli muovinen viritinkoneisto :)) Olipa vaan maalattu kromiseksi ettei heti huomaa mutta kun kynnellä naputteli niin muovinen saundihan siitä irtos. Ei ihme jos katkeilee viritintapit ja jää nupit kouraan kitaraa virittäessä... ne on MUOVIA!

Kaverin kanssa hiottiin lakat ja maalit pois yhdestä Harley Benton stratosta ja alta paljastui joku sahanpurusta muottiin valettu runko... ainakin melkein. Kai se jotain vaneria koitti olla... helvetin oksaista joka tapauksessa. Se siitä "laadusta"... Halpojahan ne ovat mutta ei sellaista voinut kutsua edes soittimeksi. Mielummin sitten vaikka halpa Ibanez tai LTD... miksei myös Squier tai Epiphone, mutta älkää nyt missään nimessä tuhlatko rahojanne johonkin Harley Bentoniin.

PS. Aloittelijalle hyvä setti voisi olla esim. Squier Standard Stratocaster (tai Fat Strat, missä on tallassa humbucker siis) ja vahvistimeksi vaikka joku pieni Crate 15W tai Roland Cube... Miksei myös Hughes & Kettner Edition Blue.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
pedaali
16.08.2005 11:54:26
oisko perus squirer strat. ja 15w frontman halpa paketti. soittaa niillä aluksi ja alkaa sitten vaihtamaan kun on enemmän "ammattitaitoa" ja tietoa kitaroista ja merkeistä
outo jätkä
18.08.2005 19:08:21
vittu miks kukaan ei sano mitään
ReBeat
18.08.2005 19:42:46 (muokattu 18.08.2005 19:43:37)

oisko perus squirer strat. ja 15w frontman halpa paketti. soittaa niillä aluksi ja alkaa sitten vaihtamaan kun on enemmän "ammattitaitoa" ja tietoa kitaroista ja merkeistä

Ei kannata nykypäivänä enää hassata rahojaan mihinkään 15w Frontmaniin. Huonolla tuurilla harrastus saattaa loppua turhautumiseen kun laitteen ainoa anti on kolkko 80-luvun peruja oleva transistoripuhdas ja särö onnistuu kuulostamaan ajattoman oksettavalta. Ennemmin samalla rahalla vaikka joku mallintava boksi ja kuulokkeet tai sitten aivan hitusen lisää budjettiin ja käytettynä joku oikea vahvistin. Pitäisi kieltää lailla tuollaiset.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
DaKiller
18.08.2005 20:22:47

moni kai tietää veljekset keskinen ja tuuri alueen niin sielähän on soitin kauppa onkose aivan per****tä vai ei

Sanoisin, että on. ...seestä siis. Hinnat ainakin ovat sitä itseään.
Carpenter
18.08.2005 20:29:11
Kannattaisi kyllä ihan mennä musakauppaan kokeilemaan erilaisia soittimia. Itse en ainakaan ostaisi mitään testaamatta.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. Teknohumppaa! Kuunnelkaa ihmeessä!
darknet777
18.08.2005 20:29:46

Haa.. on tuo ny vähä liikaa sanoa, että sillä soittoinnostus loppuis. Itellä oli ihan satasen Bentoni ja soittelin sillä muutaman vuojen ennenku uutta ostin eikä mitää vikaa ollu! Innoissani olin heti ku kitara tuli!
En minä ainakaa kitaransoiton alussa tiennyt, että minkälainen saundi on näissä muutaman tonnin kitaroissa, joten en osannut verrata oman kitarani saundia muihin, kun ei siis kokemusta muista ollut oikeen. Ja sen takia en voi myöskään sanoa, että oman Bentonini saundi olisi paska :D Tietenki monet Harley Bentonit on surkeita, mutta osa on myös ihan soitettavia :P VOI olla, että itellä oli hyvä tuuri ku ei sattunu mitää rikki menee koko aikana.. Vahvistimena itellä oli sillon peaveyn rage 158 ja siitäki tykkäsin. kärkkäisellä sellanen maksaa 65 €. jos kaiun haluaa nii peaveyn blazer tais olla jotain 100 €
-I like to eat food-
Carpenter
18.08.2005 20:31:24
Totta. Aloittelijan kitarassa tärkeintä on vireen pitävyys ja tuntuma. Saundilla ei niin paljon ole väliä kunhan ääntä lähtee.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. Teknohumppaa! Kuunnelkaa ihmeessä!
trih
18.08.2005 21:29:08
Totta. Aloittelijan kitarassa tärkeintä on vireen pitävyys ja tuntuma. Saundilla ei niin paljon ole väliä kunhan ääntä lähtee.

Se on hyvä jos kitara ei pysy vireessä niin aloittelija pääsee opettelemaan virityksenkin. Mun eka kitara oli huonompi kuin yksikään benton eli kokemusta on :D. Soittoinnostus riippuu ihan ihmisestä. Hätähousu teini luovuttaa heti kun huomaa ettei viikossa tullutkaan Laihoksi ja siirtyy seuraavaan harrastukseen.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Markus Y
18.08.2005 21:40:15 (muokattu 18.08.2005 21:41:46)

En tiedä onko tästä apua, mutta itse olen aika aloittelija kitaransoitossa (aloitin kyllä ekan kerran joskus vuonna 2000, mutta tässä on välissä jo parikin yli vuoden taukoa).

Kohta kun tästä pitäisi kotoa lähteä pois ja muuttaa kerrostaloon ja jää siinä samalla sitten pikkuveljen kitarakin tänne entiseen kotiin, niin ajattelin tällä 300-400 budjetillani päätyä johonkin suhta halpaan kitaraan ja V-amp 2:een.

Meillä on kotona tuo V-amp Pro ja siitä kyllä lähtee tällaiselle maallikolle ihan mukavaa soundia ja sopii myös kerrostalokäyttöön erittäin hyvin koska laitteesta ei lähde mitään ulkoisia ääniä (siis jos kuulokkeiden kanssa soittelee) ja laitteen saa myös kytkettyä stereoihin mikä käytännössä siis tarkoittaa sitä, että voi soitella rauhassa vaikka kuinka kovaa levyjen mukana (edelleen kuulokkeiden kautta), ilman että naapurit/tyttöystävä häiriintyy. Tuo V-amp on myös kotinauhoituksiin kätevä vempain.

V-amp kakkonen maksaa muistaakseni about 120 euroa ja pro-malli vähän alle parisataa. Käytettynäkin noita taitaa jonkinverran löytyä (ainakin tästä meillä kotona olevasta pro-mallista maksoin about satasen, vaikka vempain oli ostohetkellä alle vuoden vanha ja täysin toimintakykyinen).
www.mikseri.net/jpriest
outo jätkä
19.08.2005 15:27:04
Sanoisin, että on. ...seestä siis. Hinnat ainakin ovat sitä itseään.

millä tyylillä sitä itseään onks sielä kallista vai halpaa
DaKiller
19.08.2005 15:57:59

millä tyylillä sitä itseään onks sielä kallista vai halpaa

Jos perseestä on niin arveletko halpaa olevan? Ei, mielestäni kallista.
Hannu H.
21.08.2005 01:30:38 (muokattu 21.08.2005 01:32:28)

Ei kannata nykypäivänä enää hassata rahojaan mihinkään 15w Frontmaniin. Huonolla tuurilla harrastus saattaa loppua turhautumiseen kun laitteen ainoa anti on kolkko 80-luvun peruja oleva transistoripuhdas ja särö onnistuu kuulostamaan ajattoman oksettavalta.

Ihan hyvin tuommosella tuli itse aloitettua 6 vuotta sitten. Jopa bänditreeneissä suoritti virkaansa ensimmäisissä koitoksissa :)

EDIT: Niin tällä halusin sitä sanoa, että ei sillä ensimmäisellä vahvistimella ole paljoakaan väliä. Kitara saisi pysyä vireessä niin on kivempi soitella ja silleen. Ei sitä soundia osaa sillä tavalla ajatella huonoksi kunhan EI mene testaamaan parempia laitteita. Alkuun se soundin merkitys on aika pieni verrattuna siihen tekemisen iloon kun saa sen smoke on the waterin tai paranoidin menemään vähän sinnepäin kuin alkuperäisessä äänityksessä. Ja ihan itse!!
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)