Aihe: Liekki yhtye
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Kapis
03.05.2003 07:56:33
Siis nythän on näin että Liekki on aivan mahtava bändi ja janskun biisintekotaito lähentelee neroutta ihan riittävän usein.. nyt on kuitenkin myöskin niin, että korppi ei täytä magion asettamia odotuksia kovinkaan hyvin..

Karkkiautomaatilla lyriikat olivat aivan loisteliaita (siis siihen ylipirteään, lapsekkaaseen tyyliin suhteutettuna) ja magiollakin oli ihan laatutavaraa, vahvan tunnelman lisäksi niissä oli kuitenkin ajatuksia takana - vaan ymmärtääkö joku korpin lyriikoista YHTÄÄN mitään? siis, minä arvaan että jos janskulta menee kysymään, niin se sanoo että ne on kirjoitettu "lintuperspektiivissä" - mutta siis.. onhan niissä vieläkin sellasta hämyisyyttä, mutta aika itsetarkoituksellisuuteen alkaa mennä tuollainen lyrikointi.. onhan se vähän niinkuin suomen kieltä, mutta ei ei ei tuollaista..

senlisäksi biisien vähenemisestä johtuen tietyt piirteet bändistä ovat kadonneet.. ei ole vuokralaisen tyylisiä älyttömyyksiä (karkkiautomaatista nyt puhumattakaan), eikä yksikään biisi ole biisinä niin tiiviin mukava kuin esim. "kaunein kuu loistaa", "sulka" ja "tähtien" oli..

senlisäksi korpilla on kaksi varsin turhaa biisiä, elikkä "tuletko niinkuin öinen maa?" ja "valkoinen on enkelten yö" - jäljelle jäävät 8 ovat kuitenkin erittäinkin mukavaa älykästä ja kaikinpuolin hienoa musiikkia. että kyllä olen hyvin tyytyväinen toisaalta ollut.. ;)
NORTON
04.05.2003 00:27:45

Magio, tai se mitä siltä olen kuullut, oli mulle aika pettymys; niitten imago näet vaikutti niin mielenkiintoiselta ja erillaiselta.
Cathi777
04.05.2003 22:27:07

Magio, tai se mitä siltä olen kuullut, oli mulle aika pettymys; niitten imago näet vaikutti niin mielenkiintoiselta ja erillaiselta.

Joo mulle ei kanssa oikein toi Magio uponnut, mutta tää uus putoaa todella hyvin ja tykkään levystä todella paljon. Paljon hienoja biisejä sellaisella omanlaatuisella tunnelmalla höystettynä. Magiolla mua ehkä häiritsen eniten toi laulu, mutta nyt on petrattu sillä puolella niin paljon, että sekin alkaa toimimaan. Ehdottoman hienoa musiikkia...
Taistelutoveri
Mia
04.05.2003 22:44:15
Te jotka tätä uutta levyä olette kuulleet, niin onko muiden biisien tyyli miten lähellä Pienokaista? Vai poikkeaako tuo sinkku paljonkin levyn yleisilmeestä? Kovin on kyllä tuo Korppi kiinnostanut levykaupan hyllyllä.
In the world where you can be anything-be yourself.
Cathi777
04.05.2003 23:07:28

Te jotka tätä uutta levyä olette kuulleet, niin onko muiden biisien tyyli miten lähellä Pienokaista? Vai poikkeaako tuo sinkku paljonkin levyn yleisilmeestä? Kovin on kyllä tuo Korppi kiinnostanut levykaupan hyllyllä.

Kyllä se tyyli on lähellä sitä Pienokaista. Sen tyylistä materiaalia löytyy koko levyltä. Minkä vaan olisivat voineet valita sinkuksi.
Taistelutoveri
1960-1980
05.05.2003 17:07:25
Ostinpa tuon sinkun nyt kokeeksi ja heti iski. Pakko hankkia tuo Korppikin tässä joskus.
Nimismies
05.05.2003 17:21:09
Pienokainen on kyllä hyvä biisi.
"Takatukkainen ulosottomies harrasti villiä seksiä pesupaljun kanssa."- K.Herttua
1960-1980
05.05.2003 19:31:19
Pienokainen on kyllä hyvä biisi.

Juu. Hienoa kesäisen raikasta (öh) meininkiä. Korppia tulee varmaan sitten kesällä kuunneltua. Kun nyt vaan saisi hankittua sen ensin.
drumm
07.05.2003 09:45:02
Kun nyt vaan saisi hankittua sen ensin.

www.cdon.com 15.95e - ei paha
2541
09.05.2003 16:39:21

En varmaan Pienokaisen perusteella olisi ostanut levyä, minusta se on levyn heikointa antia. Onneksi kuuntelin koko levyä!:)
Aegis
11.05.2003 19:12:01
Kaksi biisiä olen radiosta kuullut ja ovat kyllä ihan loistavia.
You are the all-singing, all-dancing crap of the world -Tyler Durden-
FrankComa
17.05.2003 16:47:21
Mie en tykkää, liian rassukka ääni, ärsyttävät sanoitukset, ei todellakaan miun musaa.....
BaariMikko
26.05.2003 16:09:50

Juuri tutustuin Liekin uusimpaan, ja tykkäsin. Strengin ja Tabula Rasan linjoilla.
Olipas typerä kommentti.
Jabbe
28.05.2003 12:18:29 (muokattu 28.05.2003 18:19:13)
Löysin kirjastosta tämän Magio-levyn. Kuuntelussa tällä hetkellä. Ihan mukavia biisejä, hippiprogesoundi miellyttää. Vähän tuo laulu ärsyttää, sen verran neitimäisesti herra Jansku laulaa. Mutta pitää kuunnella loppuun, kommentoin sitten lisää.

EDIT: Kuunneltua tuli. Hyvä levy, mukavaa vaihtelua normaaliin kotimaiseen musatarjontaan. Tällaista onkin odotettu jonkun aikaa, hyvä että joku vielä kehtaa tällaistakin tehdä. Pitääpäs hommata se Korppi-levy käsiini, ainakin YleX:n perusteella kuulosti varsin mainiolta.

Suosittelen Liekkiin tutustumista, hyvä bändi. :)
Vierivä sämpylä ei sammaloidu.
Heavy Metal Machine
05.06.2003 17:33:59
joo tossa kaverin luona kuuntelin tuon maanmainion Korppi levyn ja tykstyin siihen ihan törkiästi... pakko oli kotimatkalta hakea se levy itselleni. mielettömän hyvää kotimaista mussiikkia moneen vuoteen!

10/10
"you know it's not a hockey game" Billy Corgan Hartwall Areenassa 25.10.2000
Veke
07.06.2003 03:47:01
Muuten aivan täydellinen bändi mutta suomihippiPROGEmeininki pilaa kaiken, eli täyttä paskaa...
aivokuolio
07.06.2003 11:06:22
Ihana. Kaunis. leijuva. melodinen. raikas.
ah

aamen.
eli melkein kuin krapula!
Deep Shadow
07.06.2003 18:16:06
Ihana. Kaunis. leijuva. melodinen. raikas.
ah

Voiko tuota paremmin sanoa... En tosin montaa biisiä ole kuullut mutta aion kyllä tutustua bändiin enemmänkin... Lämmittää mieltä tällainen musiikki...
~There´s always someone in the deepest shadow~
aiiT
08.06.2003 05:27:13

Juu, onhan jo hehkutettukin mutta pistän omani jatkoksi. Itselleni oli ainakin rakkautta ensi kuulemalta. Melkein sulin tuoliini.

Mutta mä olenkin toivoton romantikko.
"EMMIE NYT TULE JOS MIE EN SAA VIINAA!" "Tulisit nyt Jouni kun ihmiset haluaa nähdä sinut." "No...ehkä mie voisin. Jos annatte miulle pistoolin." - Hynynen Maikkarin chatissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)