Ze Kink 20.08.2005 22:04:14 (muokattu 20.08.2005 22:04:38) | |
---|
Eli, minua vaivaa se, että varsinkin säröllä soittaessa soittoni kuulostaa aika ajoin melko epäpuhtaalta (ainakin omaan korvaani.). Olen tottunut treenaamaan ilman vahvistinta, ja näin soittaessani soittoni kuulostaa puhtaalta (ja myös puhtaalla soittaessa). Kuitenkin kun isken särön päälle, alkaa huonosti soivia säveliä ja räpellystä kuulumaan sen verran, että välillä ei meinaa kehdata edes soittaa. Jotenka, minkälaisia harjoituksia suosittelisitte? Olen ajatellut tuon John Petruccin Rock Disciplinen ostamista, siinä ainakin on hyviä lämmittely/tekniikkatreenejä. Sähkismaikkani (joka on muuten jazzkitaristi) suositteli sitä, ja on pari kertaa kopioinut minulle siitä jotain harjoituksia. Myös Troy Stetinan Speed Mechanics for Lead Guitar on treenin alla. Tai kenties minun pitäisi opetella demppaamaan paremmin? Pääsoittimenani on ollut klassinen kitara jo vuosien ajan, ja sitä soittaessa harvemmin tulee demppailtua. Kun taas sitten särö tuo esiin kaikkia heikosti soivia säveliä (jotka soivat vahingossa), mitä taas klassisella ei kuule. Miten te demppaatte noita soittaessanne? Jotenkin tuntuu että tuli sekavaa tekstiä, koittakaa ymmärtää. Join liikaa kahvia. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
tjw 20.08.2005 22:19:15 | |
---|
Kannattaisi sitten varmaan soittaa enemmän säröllä. Tähän on peruna haudattuna. Jo vuodesta 2005! |
rakula 20.08.2005 22:21:24 | |
---|
Eli, minua vaivaa se, että varsinkin säröllä soittaessa soittoni kuulostaa aika ajoin melko epäpuhtaalta (ainakin omaan korvaani.). Olen tottunut treenaamaan ilman vahvistinta, ja näin soittaessani soittoni kuulostaa puhtaalta (ja myös puhtaalla soittaessa). Kuitenkin kun isken särön päälle, alkaa huonosti soivia säveliä ja räpellystä kuulumaan sen verran, että välillä ei meinaa kehdata edes soittaa. Jotenka, minkälaisia harjoituksia suosittelisitte? Olen ajatellut tuon John Petruccin Rock Disciplinen ostamista, siinä ainakin on hyviä lämmittely/tekniikkatreenejä. Sähkismaikkani (joka on muuten jazzkitaristi) suositteli sitä, ja on pari kertaa kopioinut minulle siitä jotain harjoituksia. Myös Troy Stetinan Speed Mechanics for Lead Guitar on treenin alla. Tai kenties minun pitäisi opetella demppaamaan paremmin? Pääsoittimenani on ollut klassinen kitara jo vuosien ajan, ja sitä soittaessa harvemmin tulee demppailtua. Kun taas sitten särö tuo esiin kaikkia heikosti soivia säveliä (jotka soivat vahingossa), mitä taas klassisella ei kuule. Miten te demppaatte noita soittaessanne? Jotenkin tuntuu että tuli sekavaa tekstiä, koittakaa ymmärtää. Join liikaa kahvia. Yritä dempata enemmän joitakin kohtia ja keskity siihen miten teet sen. Kun oikea tatsi löytyy, ei ylimääräistä räpellystä enää kuulu. Eat my ass and balls |
oiva tumpeloinen 20.08.2005 22:23:19 | |
---|
Se ongelma häviää vain säröllä soittamalla (yllätys, yllätys). Kannattaa soittaessa miettiä, miten niitä ylimääräisiä ääniä saa dempattua MOLEMMILLA käsillä. Ei se demppaaminen sieltä tallasta ole ainoa vaihtoehto. |
Ze Kink 20.08.2005 22:28:53 | |
---|
Kannattaisi sitten varmaan soittaa enemmän säröllä. Näinhän se on, muttakun kotivahvistimen virkaa hoitava Classic 30 on niin helkkarin äänekäs, ettei illalla (milloin yleensä treenaan) voi soittaa sen kanssa. Kaiken lisäksi se on tällä hetkellä epäkunnossa, koska yksi pääteasteputki hajosi. Pitäisi kai miettiä jotain pikkuvahvistinta/pod -tyylistä ratkaisua. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
Numbie 20.08.2005 22:32:01 | |
---|
Tai ehkä kannattaa miettiä, että onko se jokaisen äänen täydellinen puhtaus miten tärkeä asia kokonaisuuden kannalta. |
Ben_D 20.08.2005 22:33:24 | |
---|
Pitäisi kai miettiä jotain pikkuvahvistinta/pod -tyylistä ratkaisua. Suosittelen Line 6:en GuitarPortia. |
Tai ehkä kannattaa miettiä, että onko se jokaisen äänen täydellinen puhtaus miten tärkeä asia kokonaisuuden kannalta. Luulen että tässä on ongelmana pikkasen yleisempi ongelma, kuin joku silloin tällöin vähän huonosti soiva ääni tai pieni vingahdus harvoin. Kovemmilla säröillä soitettaessa ne häiriöäänet saattaa olla jatkuvana koko soittoinnon pilaaja. |
tjw 20.08.2005 22:37:34 | |
---|
Suosittelen Line 6:en GuitarPortia. GuitarPort on hyvä. Tähän on peruna haudattuna. Jo vuodesta 2005! |
oiva tumpeloinen 20.08.2005 22:39:32 (muokattu 20.08.2005 22:40:36) | |
---|
Luulen että tässä on ongelmana pikkasen yleisempi ongelma, kuin joku silloin tällöin vähän huonosti soiva ääni tai pieni vingahdus harvoin. Kovemmilla säröillä soitettaessa ne häiriöäänet saattaa olla jatkuvana koko soittoinnon pilaaja. Edit: Mutta siis aloittamatta saarnaa siitä särön vähentämisestä, koita soittaa aluksi pienemmillä säröillä. Soittaessa keskityt siihen demppaamiseen ja nostat sitä säröä asteittain, niin se jää aika nopeasti selkärankaan, miten sen särön kanssa tulee toimia. Edit 1,5: tää uuden jutun kirjoittaminen editoimisena rupee pikkuhiljaa k**pimään oikeen tosissaan |
Ze Kink 20.08.2005 22:42:07 | |
---|
Suosittelen Line 6:en GuitarPortia. Emmä sellasta. Tietokoneen kanssa on jo Guitarsuite, josta saan hyvät soundit. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
Carpenter 20.08.2005 23:03:41 | |
---|
Se ongelma häviää vain säröllä soittamalla (yllätys, yllätys). Kannattaa soittaessa miettiä, miten niitä ylimääräisiä ääniä saa dempattua MOLEMMILLA käsillä. Ei se demppaaminen sieltä tallasta ole ainoa vaihtoehto. Juuri näin. Tämä on juuri vaikein asia hi-gaineilla soitettaessa. (Kun taas puhtailla on dynamiikan hallinta) Eli jos soitat G-kieleltä jotain, demppaat bassokielet oikealla kädellä ja vasemmalla sitten H- ja E-kielen. Kun olet tarpeeksi säröllä soittanut, niin demppaus alkaa hoitua itsestää. Lisäksi kannattaa treenatessa muistaa soittaa tarpeeksi hitaasti niin ettei virheitä tule. Sitten nostaa pikkuhiljaa nopeutta. Jos virheitä alkaa tulla, alentaa taas nopeutta. Siten sormet oppivat soittamaan puhtaasti. Muista, että tuo edellä mainittu keino tuntuu välillä tuskallisen hitaalta, mutta se on oikeastaan ainoa keino, jos haluat oppia soittamaan nopeasti puhtaasti. Kirjoista vielä, että Troy Stetina Seep Mechanics for Lead Guitar on huippukirja juuri tuohan sinun ongelmaasi. |
Ze Kink 20.08.2005 23:43:48 | |
---|
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
oiva tumpeloinen 21.08.2005 00:51:27 (muokattu 21.08.2005 00:57:08) | |
---|
www.kolumbus.fi/lassi.salo/Jotain/Esimerkkisoolo.mp3 Ehkä nyt ymmärrätte. Kyllä, aika hirveää räpellystä. Pistetään timen heittäminen sen piikkiin, että olen väsynyt ja soitin ilman klikkiä, jooko :) Tuo on siis "ekalla purkkiin" -vedetty. Siis tota kuunellessa tulee mieleen, että sun ongelma on käsien synkka. Se millä se parantuu, ei tarvitse vahvistimia eikä muitakaan ihmelääkkeitä, vaan ainoastaan treeniä HITAAMMALLA TEMPOLLA PIKKUHILJAA TEMPOA NOSTAMALLA! Edit: ei toi siis niin hirveältä kuulostanut, pari lisätreeniä saa sen kuulostamaan ihan sujuvalta. Tollasta ongelmaa kuulee joka toisella kitaristilla, joka yrittää vetää liian nopeesti pikkasen "keveämmällä" soundilla kuin ahtokompressoidulla jyräsoundilla. Edit2: jos haluut tohon jonkun poppaskonstin, niin pieni reverb ja ohkanen delay helpottaa sitä sooloilua kummasti ;) |
Ze Kink 21.08.2005 10:35:30 | |
---|
Siis tota kuunellessa tulee mieleen, että sun ongelma on käsien synkka. Se millä se parantuu, ei tarvitse vahvistimia eikä muitakaan ihmelääkkeitä, vaan ainoastaan treeniä HITAAMMALLA TEMPOLLA PIKKUHILJAA TEMPOA NOSTAMALLA! Selvä, tuon käsien synkan kanssa on ollut aiemminkin ongelmia, joten en ole yllättynyt. Tämä sitten saa soiton kuulostamaan epäpuhtaalta ilmeisesti. Edit2: jos haluut tohon jonkun poppaskonstin, niin pieni reverb ja ohkanen delay helpottaa sitä sooloilua kummasti ;) Emmä tämmösiä harrasta :D [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"