Twinkle 20.08.2005 19:13:02 (muokattu 20.08.2005 21:54:47) | |
---|
Viikko sitten tuli pörräiltyä pienellä hevifestarilla, Lammin Pellavarockissa ja siellä valokuvattua bändejä. Kun sitä soitantoa siinä katseli ja kuunteli, niin alkoi kiinnittämään huomiota artistien rensseleihin. Rupesin funtsaamaan sitten että mitäs ne nyt käyttääkään, joten päätin ottaa projektin. Roudaustauolla otin valokuvat kaikenlaisista tilpehööreistä mitä lavalla näin ja aikani kuluksi sitten kotona selvittelin jotta mitä vehkeitä ne nyt sitten olikaan. Alla on listat mitä keräsin. Kaikki eivät ole täydellisiä, esmes Korpiklaanin basistin räkistä ei saanut selvää, kuvat meni huonoiksi olosuhteiden takia. ENTWINE: Mesa/Boogie Single Rectifier + Mesa Angled Boss GT-3 Dunlop Crybaby (?) Mesa/Boogie Single Rectifier + Mesa Angled Marshall JMP-1 Boss VF-1 Korg DT-1000 Korg NX-5 Roland Fantom-S STAM1NA: Peavey 5150 + 5150 -kaappi Mesa/Boogie Dual Rectifier + Mesa Angled Warwick Profet (mallista ei tietoa, mutta nupissa graf. EQ) Warwick 410 kaappi BESEECH: 2x Line6 POD Pro Classic Peavey 50/50 Boss TU-2 Korg Triton Yamaha Motif IMPALED NAZARENE: Marshall 9100 50/50 + Krank Slant Rocktron Chameleon 2000 Krank Revolution Krank Slant BOSS SD-1 Warwick Profet IV Warwick (210 plus sub) TERÄSBETONI: vahvistin ?? + Laney Angled VOX Valvetronix Krank Revolution + full stack Warwick Tube Path 5.1 Warwick 115 Pro Cabinet TAROT: Marshall JCM-800 Stack 1960 LEAD + bass series DI-box Marshall JCM-800 Joku toinen marshall Marshall 1960 LEAD stack Ensoniq ASR-10 Hammond Korg KORPIKLAANI: PEAVEY JSX + Stack MOKOMA: Mesa/boogie triple rectifier + Mesa stack Boss SD-1 Boss TU-2 Mesa/boogie Stiletto Trident + Mesa Stack Boss SD-1 EBS HD350 EBS 210 -kaappi EBS 115 -kaappi Yllä olevassa listassa on myös koskettimistot, joista tosin ei saanut malleja kovin herkästi selville. Entwinen räkistä myös puuttuu myös yksi punainen, puoliräkkiä täyttävä vimpain josta en saanu selvää. Mitä tästä sitten opitaan? Muun muassa se, että suomalainen keskimääräinen hevari soittaa nykyään Mesan vahvistimilla. Toisaalta myös, se Line6 POD Pro päätteen kanssa käy kyllä keikkakäyttöönkin. Keskimääräisesti noihin vermeisiin ei ole palanut kovinkaan älyttömästi rahaa, hyvin perustyökaluilla ne artistitkin soittelee. Toivottavasti jotakuta kiinnostaa, kävi aika vaan pitkäksi niin tämmöistä rupesin säätämään. |
miten mulla on sellanen muistikuva, että mokoman jommallakummalla kitaristilla olis ollu mesan stiletto? kiitosta kuitenkin, selvisi pari arvoitusta :) |
Fortune 20.08.2005 19:59:14 | |
---|
ENTWINE: Mesa/Boogie Single Rectifier + Mesa Angled Boss GT-3 Dunlop Crybaby (?) Mesa/Boogie Single Rectifier + Mesa Angled Marshall JMP-1 Korg DT-1000 Korg NX-5 Roland Fantom-S Villi arvaus, mutta olisikohan tuo toisen räkin Marshall kuitenkin JFX-1 -multiefekti? Sellaisesta luulisi olevan enemmän hyötyä tuossa setupissa kuin ylimääräisestä etusesta, sehän on aika saman näköinen kuin JMP-1... "Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusi Demo tarjolla... |
sielunvihollinen 20.08.2005 20:01:15 | |
---|
Mitäs keppejä niillä oli? Ja kuinka monta kitaraa/soittaja mukana? |
Leper Messiah 20.08.2005 20:29:57 | |
---|
miten mulla on sellanen muistikuva, että mokoman jommallakummalla kitaristilla olis ollu mesan stiletto? kiitosta kuitenkin, selvisi pari arvoitusta :) itseasiassa se on mesa/boogie stiletto trident tuolla saikkosella. niin ja mokoman äijjien kitarathan on espin customeita ja standardeja, saikkosella taitaa olla viper standard, custom viper, custom ec (lespa siis) ja aallolla custom seiskakielinen ec, v standard ja sitten taitaa olla vielä 6 kielinen ec, en muista onko joku standardi vaiko customi... Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
Twinkle 20.08.2005 20:55:13 | |
---|
miten mulla on sellanen muistikuva, että mokoman jommallakummalla kitaristilla olis ollu mesan stiletto? Sen takia kun se on totta, mallihan on Stiletto, mutta sitä on kahta sorttia. Deucea ja Tridenttiä, korjaan tekstiin koko mallin. Villi arvaus, mutta olisikohan tuo toisen räkin Marshall kuitenkin JFX-1 -multiefekti? Sellaisesta luulisi olevan enemmän hyötyä tuossa setupissa kuin ylimääräisestä etusesta, sehän on aika saman näköinen kuin JMP-1... http://members.lycos.co.uk/sat82/rack.jpg Joo, en tiiä... tuosta valokuvasta minä päättelin sen JMP:ksi. Tuosta valokuvasta muuten jos joku osaa sanoa mikä vimpain tuo punainen laatikko on niin olisi kiva homma. Mitäs keppejä niillä oli? Ja kuinka monta kitaraa/soittaja mukana? Soittopelejä voisi jossakin vaiheessa naarailla, mutta nyt siihen ei ole aikaa vaikka valokuvat niistäkin taitaa kaikista olla. Riippuu yhtyeestä montako erilaista, esmes Stam1nan äijillä oli yksi per ukko koko keikan, kun taas Tarotissa niitä raahattiin neljä sinne. Sen nyt pystyy suoraan sanomaan, että ehdottomasti yleisin kepakkovalmistaja oli LTD, niin bassojen ja kitaroidenkin osalta. |
oiva tumpeloinen 20.08.2005 20:58:12 | |
---|
http://members.lycos.co.uk/sat82/rack.jpg Joo, en tiiä... tuosta valokuvasta minä päättelin sen JMP:ksi. Tuosta valokuvasta muuten jos joku osaa sanoa mikä vimpain tuo punainen laatikko on niin olisi kiva homma. Kyllä mä ton sanoisin kanssa olevan JMP-1:nen. JFX:ssä on muistaakseni vihreä näyttö. Se punainen laatikko taitaa olla joku Bossin multipaavo. |
Swan 20.08.2005 20:59:49 | |
---|
|
Fortune 20.08.2005 21:12:40 | |
---|
Kyllä mä ton sanoisin kanssa olevan JMP-1:nen. JFX:ssä on muistaakseni vihreä näyttö. Se punainen laatikko taitaa olla joku Bossin multipaavo. Joo, on se JMP-1. Ilmeisesti kitaristi ajaa sillä tuota Mesaa tai sitten se on esim. puhdasta soundia varten erikseen. "Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusi Demo tarjolla... |
Leper Messiah 20.08.2005 21:22:24 | |
---|
niin ja stam1nan kitaristeistahan hyrdellä on ltd:n mhb-400 baritoni, tosin en tiedä onko se enää käytössä vai korvasiko ltd sc-607 seiska sen kokonaan. olkkosella on JPM100 P4 ja RG1527BP , ibaneesin seiskoja. jälkimmäisessä on tallassa dimarzion evolution7 Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
tommi_899 20.08.2005 21:34:25 | |
---|
Sen takia kun se on totta, mallihan on Stiletto, mutta sitä on kahta sorttia. Deucea ja Tridenttiä, korjaan tekstiin koko mallin. joo kiitos, nyt olen viisaampi :) |
carlos 20.08.2005 21:39:21 | |
---|
Hei missä ne ammattilaiset on? :) Sano negatiivinen asia jokaisesta bändikaveristasi
keskuskeittiö: Kitaristi soittaa aina omiaan toinen kitaristi ei osaa mitää et siinä on hyvä bändi
__ |
Twinkle 20.08.2005 21:55:40 | |
---|
|
Läpistö 20.08.2005 22:52:55 | |
---|
Eikös ollut niin että Beseech lainasi jotain kamoja Entwinelta (kaappeja vissiin?), kun kehottivat jossain välissä aploodeeraamaan "to our friend Entwine" :P "Treenaatteko te paljon" - No ei me oikeestaan koskaan. "Ai onko se niin että lahjattomat harjottelee?" - No joo. |
32788 20.08.2005 23:13:02 | |
---|
Hei missä ne ammattilaiset on? :) Joo mun kamat voi kattoa kuvauksesta... Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia! |
Twinkle 20.08.2005 23:17:45 | |
---|
Eikös ollut niin että Beseech lainasi jotain kamoja Entwinelta (kaappeja vissiin?), kun kehottivat jossain välissä aploodeeraamaan "to our friend Entwine" :P Joo oli näin. Ruotsalaiset ei tuoneet omaa backlinea mukaan ollenkaan, ne lainasi suomen kiertuetta varten Swallow the Sunin romuja. Tästä ei oltu informoitu Pellavarockin järjestäjille niin Beseechin tyypit veivasivat sitten lainavehkeillä. Yleensäkin koko homma oli aika pahasti järjestäjän painajainen, Stam1nan paku lahoaa kymmenien kilometrien päähän, Impaled Nazarenelta hukassa pellit ja kapulat ja Beseechillä ei backlinea ollenkaan. |