Tomi 20.08.2005 14:53:58 | |
---|
Hmm tulin tuossa pohtineeksi, että paljollako te musiikin tekijät myytte esim jonkun säveltämänne ja soittamanne musiikkiteoksen..jos se pitäisi myydä siten ,että sitä käytettäisiin esim. jonkun ohjelman tausta musiikkina taikka jopa tunnarina ? " Life is like music,Music is like life " |
Hmm tulin tuossa pohtineeksi, että paljollako te musiikin tekijät myytte esim jonkun säveltämänne ja soittamanne musiikkiteoksen..jos se pitäisi myydä siten ,että sitä käytettäisiin esim. jonkun ohjelman tausta musiikkina taikka jopa tunnarina ? Ikinä ei olla kyselty, ja tuskin kyselläänkään, mutta jos se ihme joskus tapahtuisi niin normaaleilla asiaankuuluvilla Teostokorvauksillahan lähtisi. Niin että kumpi näistä "sävellyksistä" saisi olla? Tuoko krunkepiisi vaiko tämä toinen? "Emmää oikeen tiä, jotenki vähä nolottaa.." -Seer-o. |
eleeton 20.08.2005 15:27:00 | |
---|
Myisin isolla könttäsummalla. Ja tekisin lisää. |
Janus 20.08.2005 15:32:40 | |
---|
Ikinä ei olla kyselty, ja tuskin kyselläänkään, mutta jos se ihme joskus tapahtuisi niin normaaleilla asiaankuuluvilla Teostokorvauksillahan lähtisi. Monet noista tunnarihommista jne. tahtoo olla ns. buy-out -diilejä. Eli kappaleen tilaaja lunastaa tietyllä summalla itselleen rajoittamattomat esitysoikeudet kyseiseen kappaleeseen suoraan säveltäjältä. "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo |
SirElwood 20.08.2005 15:45:31 | |
---|
Kerran eräs teatteri pyysi minulta 6 lastenlaulua näytelmään. Tein ne, ja sain normi teostokorvauksen ja illallisen ravintolassa. Olin/olen tyytyväinen. |
Lennu 20.08.2005 15:47:42 | |
---|
Etumaksuna 1500e, ja loppuelämän ajan lainanlyhennykset ja lämmin ruoka joka päivä. "Tosimies teeskentelee orgasminsa. Myös masturboidessa.", -J |
carlos 20.08.2005 18:30:28 | |
---|
Kerran eräs teatteri pyysi minulta 6 lastenlaulua näytelmään. Tein ne, ja sain normi teostokorvauksen ja illallisen ravintolassa. Olin/olen tyytyväinen. Paljonko on normi teostokorvaus euroissa? Sano negatiivinen asia jokaisesta bändikaveristasi
keskuskeittiö: Kitaristi soittaa aina omiaan toinen kitaristi ei osaa mitää et siinä on hyvä bändi
__ |
SirElwood 20.08.2005 18:57:08 (muokattu 20.08.2005 18:57:33) | |
---|
Paljonko on normi teostokorvaus euroissa? Hmm... Alle sadan katsojan teatterissa olisko ollu noin 3€/biisi/näytös..? En muista tarkalleen. |
Notefix 20.08.2005 20:17:34 (muokattu 20.08.2005 20:21:06) | |
---|
Monet noista tunnarihommista jne. tahtoo olla ns. buy-out -diilejä. Eli kappaleen tilaaja lunastaa tietyllä summalla itselleen rajoittamattomat esitysoikeudet kyseiseen kappaleeseen suoraan säveltäjältä. Jep, noin tuntuu olevan...Tosin, mun mielestä on parempi aina yrittää saada aikarajoitteinen diili...ei vituta sit niin paljoa. Tosin aina se ei onnistu. Summat sitten riippuu luonnollisesti mediasta mihin myydään. Ei Suomessa ihan hirveitä summia makseta. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Naama-amis 20.08.2005 20:36:03 | |
---|
Paljollako myyt teoksesi ? You got the song, I got the soul. Miksi ostaa leipää, kun voi ostaa urheiluvaunun? |
reino 20.08.2005 20:49:49 | |
---|
No jos joku nyt ylipäätänsä jotain maksaa niin olen tyytyväinen. Vitut, sano Vatanen |
The Duke 20.08.2005 21:42:14 | |
---|
You got the song, I got the soul. "You got the money, I got the soul". It's not another state of mind..It's another mind of state... |
spede from hell 21.08.2005 06:56:08 | |
---|
Kuhan nyt tekijä ilmoitettaisiin asianmukaisesti. Sittenpähän sais nimensä näkyviin jos ei muuten... ThickFingerz |
gh n 21.08.2005 08:04:54 | |
---|
No jos saisin oman säveltämän kappaleen jonnekin ohjelman taustalle, niin olisin jo silloin niin gigseissä että en rahaa ajattelisikaan. Mutta jos niitä tarjouksia tulisi useampia niin ehkä sitten voisi alkaa kaupallistaan koko homaa =} ..Päärynäjuoma on parasta huumetta.. |
Sertzo S 21.08.2005 08:21:35 (muokattu 21.08.2005 08:21:52) | |
---|
Olen myynyt könttähinnalla aikoinaan TV2:lle- Hintaa en paljasta. Viimeksi nyt kevättalvella erään tunnarin, jonka pitäisi tulla ulos joulun aikoihin, jos sitten tulee. |
Teijo K. 21.08.2005 10:39:08 | |
---|
Monet noista tunnarihommista jne. tahtoo olla ns. buy-out -diilejä. Eli kappaleen tilaaja lunastaa tietyllä summalla itselleen rajoittamattomat esitysoikeudet kyseiseen kappaleeseen suoraan säveltäjältä. Tiedän, mutta tossa kun kysyttiin, että monellako myisit. Aika akteemista muutenkin kun sävellystaito on tasan nolla. "Emmää oikeen tiä, jotenki vähä nolottaa.." -Seer-o. |
Tomi 21.08.2005 12:26:23 | |
---|
Olen myynyt könttähinnalla aikoinaan TV2:lle- Hintaa en paljasta. Viimeksi nyt kevättalvella erään tunnarin, jonka pitäisi tulla ulos joulun aikoihin, jos sitten tulee. No niimpä niin ...sitä hintaa juuri tiedustelin..kiinnostas tietää missä luokassa liikutan , etten mee sitten ja pyydä ihan mahottomia...yli tai alle :) " Life is like music,Music is like life " |
Kapane 21.08.2005 19:29:07 | |
---|
Teostokorvauksilla olen tehnyt. In Goth We Trust! The 666 Club #555 |
...And Justice For All 21.08.2005 19:32:11 | |
---|
Lähtökohta on se että tarjoo, sitten diktaattorina katson kelpaako. Ainiin, en osaa säveltää. Mm...beer... |
Notefix 21.08.2005 22:59:26 | |
---|
No niimpä niin ...sitä hintaa juuri tiedustelin..kiinnostas tietää missä luokassa liikutan , etten mee sitten ja pyydä ihan mahottomia...yli tai alle :) Mutta kun tohon ei vaan voi vastata, ellei tiedä mikä media on kyseessä ja kuinka paljon kyseistä teosta ajetaan päivässä, viikossa, kuukaudessa vuodessa, vuosikymmenessä. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |