Aihe: Mitä soitat kun pyrit uuteen bändiin??
1 2 3
Glenfiddich
19.08.2005 23:17:33
No hei vaan kaikille!

Olen seurannut rumpalit-forumia enemmän kuin kirjoitellut sinne ja uskon että täältä voisi löytyä edes yksi "sielunveli."

Tilanne/ongelma on nyt tämä: pari päivää sitten olin eräänlaisessa bändin "soittokokeessa." Tyypit olivat sellaisia puolituttavia ja etsivät rumpalia joten kysyin voisinko tulla kokeeksi jamittelemaan heidän kanssaan(tietysti halusin bändiin sillä viimeisestäni oli jo aikaa.)

NOh..soitettiin aina Deep purplesta offspringiin. Ja näin poikien naamasta että pitivät soitostani kunnes..kitaristi kysyy: "Kuinka nopeasti pystyt vetämään tuplilla?" Sanoin etten ole mikää kova tukuttaja vaan olen keskittynyt enemmänkin vain yhden pedaalin saloihin. No vedin kuitenkin jotai perus tukuTukua kunnes sama jätkä totesi etten yltänyt heidän tasolleen!! Ai?? Miten kova teidän taso on? No tarvittaessa täytyy pystyä näyttämään että meidän rumpali on sieltä nopeammasta päästä- siis jaloista. Sanoin että huomasitko kuinka vedin Iron Maidenin wicker manin yhdellä niinkuin Nicko konsanaan..mutta ei kelvannut!

Ei paljon paradiddlet ympäri settiä kelvanneet eivätkä omat (ihan kivat) kompit mitä viljelin.
Minkäänlainen TATSI ei ollut loppupeleissä tärkeää vaan SE kuinka lujaa vetää tuplilla!! Vannon että bändi ei ollenkaan edes soittanut sellaista musaa missä tuplia edes tarvitsisi mutMut..kun tuplat on kumminkin tuplat.

Bändi ei tosiaankaan ollut mitää aloittelijoita/pikkupoikia vaan jo pitempään soittaneita heeboja. Nytpä kysynkin että tässäkö nyky soittajan taidot punnitaan??Miksi ikinä hakkaan tyynyyni iltaisin ja reenaan rudimentteja jos kerta tuplat on KAIKKI!! JUmala*ta Porin jazzeilla joku jazzari soitti huippuhienoa sooloa mut yleisö tuli mukaan vasta kun rumpali otti tuplat mukaan!! Lukitkaa vaan tämä saman tien mut oli pakko purkautua jollekkin. Koittakaa ymmärtää..kiitos.
"Rummut on iha vitu helppo soitin..ei tarvi ku biittikomppia soittaa ni aina pärjää..:)"
hollmi-5
19.08.2005 23:22:35
Ei tuosta kannata itseensä ottaa. Nuija mikä nuija, tuo kitaristi, jos tuplanopeus on ainoa kriteeri.
Mika Hollström
AP
19.08.2005 23:25:57 (muokattu 19.08.2005 23:26:49)

NOh..soitettiin aina Deep purplesta offspringiin. Ja näin poikien naamasta että pitivät soitostani kunnes..kitaristi kysyy: "Kuinka nopeasti pystyt vetämään tuplilla?"

HOHO!!!

Vakavissaan puhuen, vaikka tuota ei olisi kysyttykään niin eiköhän tuommoinen pieni "linjaero" olisi tullut vastaan ennemmin tai myöhemmin. Nyt voit sitten keskittyä taas olennaiseen, eivätköhän ne jonkun sairaan nopean löydä rumpalikseen. Toivottavasti on hauskaa sitten.

EDIT.
JUmala*ta Porin jazzeilla joku jazzari soitti huippuhienoa sooloa mut yleisö tuli mukaan vasta kun rumpali otti tuplat mukaan!!

Eikö tätä samaa kerrottu Wecklin keikalta taannoin?
K100 #7 Ärlä #011
Groovi
19.08.2005 23:27:54
Mitä tohon nyt sanois? Paska bändi. Jos ei oikeasti hyvä kelpaa, niin hakekoon sen tykittäjän jostain rotankolosta.

Sinäänsä erikoista, että esimerkiksi omassa bändissäni ei koskaan ole mitään vastaavaa tapahtunut. Siis henki on yleisesti se, ettei niitä tuplabassareita tarvis kyllä kovin paljon käyttää.

Enkä yleensä käytäkkään kuin mausteena, ja silloinkin erittäin harvoin mitään suoraa takomista. Jos vetää jotain suht perus rock musiikkia, niin mihin ne bassarit edes sopii? Eiköhän se pitäis olla rumpalista lähtöisin oleva ajatus.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Leper Messiah
19.08.2005 23:30:31 (muokattu 19.08.2005 23:30:49)
Eikö tätä samaa kerrottu Wecklin keikalta taannoin?

kyllä mää ainaskin olin ihan mukana koko soolon ajan. yhtä äimän käkenä ja innoissaan siitä.

tai siis koko keikan.

e: ja anteeksi kun tulin viljelemään offtopiccia
Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4
Muovinen
19.08.2005 23:31:05

Minä en kyllä kitaristia rupeais nöyristelemään. Fiksut ja rakentavat kommentit/ideat otetaan vastaan, mutta tuollaiset heitot saa jättää omaan arvoonsa.

Et hävinny mitään.
Time is like a bruise on my face tonight
Shitmanek
19.08.2005 23:36:42 (muokattu 19.08.2005 23:49:15)
Joo, ei tuplanopeuden perusteella pitäisi kyllä rumpalia valita. Ei se ole kuin yksi osa-alue monen monista.

Edit: Ja tuohon jazz-hommaan ja tuplabassariin, luulenpa että se kuulostaa "vaikealta" ja siksi "tavallinen tallaajakin" antaa suosionosoituksia. Olen myös huomannut, että moni tapaamani henkilö heti harrastukseni ja pääasiallisesti soittamani musiikkityylin tullessa puheeksi kysyy että "Onks sulla tuplabassari?" ja "Soitaks sä nopeesti tuplilla?"
AP
19.08.2005 23:47:45
pääasiallisesti soittamani musiikkityylin tullessa puheeksi kysyy että "Onks sulla tuplabassari?" ja "Soitaks sä nopeesti tuplilla?"

Muahaha. Pakko kertoa, miten keskustelu eteni kun yksi kylän rumpuja soittavista nuorista (tuolloin noin 15v) sai selville, että meikäläiselläkin on samaa harrastusta.
Kysymys n:o 1: onkssulla tuplapedaalit?
Kysymys n:o 2: onkssulla räkki?
Kysymys n:o 3: käytätkö hiilikuitukapuloita.

Oli siinä nuorenmiehen ilme hiukan pettynyt, kun vastaukseni kaikkiin kolmeen kohtaan oli kieltävä. Heh.
K100 #7 Ärlä #011
Shitmanek
19.08.2005 23:48:40
Muahaha. Pakko kertoa, miten keskustelu eteni kun yksi kylän rumpuja soittavista nuorista (tuolloin noin 15v) sai selville, että meikäläiselläkin on samaa harrastusta.
Kysymys n:o 1: onkssulla tuplapedaalit?
Kysymys n:o 2: onkssulla räkki?
Kysymys n:o 3: käytätkö hiilikuitukapuloita.

Oli siinä nuorenmiehen ilme hiukan pettynyt, kun vastaukseni kaikkiin kolmeen kohtaan oli kieltävä. Heh.

Samat olisivat vastaukset minullakin ;) Ja hiilikuitukapuloihin en kyllä koske. Saatika sitten hanskoihin.
Groovi
19.08.2005 23:50:19
Samat olisivat vastaukset minullakin ;) Ja hiilikuitukapuloihin en kyllä koske. Saatika sitten hanskoihin.

No niin. Pilalle meni tämäkin mun osalta. =(
Hiilikuitua olen käyttänyt jo pitkään.. p...kele.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Epämuusikko
19.08.2005 23:53:06

Tupla on, vaan ei käytössä. Puoli miinuspistettä.
Virallisesti semi-urpo! ÄrLä #009
e r s k i
20.08.2005 01:49:39
..."Kuinka nopeasti pystyt vetämään tuplilla?"

Olisit siltä kitaristilta kysynyt että "kuinka nopeesti pystyt sahaamaan yhtä kieltä?"
Youni
20.08.2005 10:42:26
Itse olen ennen bändiin liittymistä selaillut Muusikoiden.netin ilmoituksia. 75%:ssa lähialueen ilmoituksista vaadittiin tuplia ja kiitettävää nopeutta. Onhan se tuplanopeus jossain grindibändissä tärkeää, mutta jos sellaisesta ei ole kyse, niin miksi vaatia tuplia?

Kaikki rummut rauhaan jättäneet soittajat luulevat, myös, että tuplilla soittaminen on pikkujuttu. Yleinen oletus on se, että jos on tuplat, niin niillä osaa heti alkuun vetää 250bpm tupuhupulupua.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
WyW
20.08.2005 11:00:39

Hmmpfh.. Kuulostaa jotenkin siltä, että ko "kaverit" ei vaan halunneet sua yleensäkkään koko bändiin. Tuskin se nyt o jostain tuplien poljennasta kiinni. Pitää myös muistaa että liika on liikaa ja saattoi hyvinkin olla ettei herrasväkeä miellyttänyt juurikaan se, että vedit paradiddlee setin ympäri, kun he oisivat halunnuneet 8-beattia ;) ... bändillähän saattoi olla joku toinen kaveri katsottuna ja ajattelivat vaan antaa sun tulla runputtaan 4-the-hell-of-it.

http://us.st5.yimg.com/store1.yimg.com/I/demotivators_1856_1379675
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
HeavyMachinery
20.08.2005 11:24:41 (muokattu 20.08.2005 12:16:40)

Toi tuplein soitto on vähän mystinen juttu. Kaikki olettaa nykyään että se on joku soittotaidon mittari, itse olen sillä mittarilla ehkä paskimpia rumpaleita mitä maapäällään kantaa. Tykkään heitellä tuplilla kaikkea "kivaa" väliin mutta Staminapaahto kyky on nolla, tulee burla burlaa kun meikä yritää pitkää suoraa paahtoa. Kun aloitin itse rumpujen soiton oli tuplat harvojen herkkua yhdellä blastattiin ja oltiin sitä mieltä että se on ainut oikea tapa :)
Minä tiedän - siis pelkään !
rbt
20.08.2005 11:27:23 (muokattu 20.08.2005 12:23:02)
Huh huh, mitä shittiä. Bändi taisi kuitenkin olla aika keskinkertainen...

E: Ihan pätevää viskiä muuten...
moderndrummer88
20.08.2005 12:07:28
Staminapaahto

?? hoho!
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
HeavyMachinery
20.08.2005 12:17:10

?? hoho!

Tai EgoBuusti tuuttaus ? kielikuvia veliseni :)
Minä tiedän - siis pelkään !
moderndrummer88
20.08.2005 12:18:51 (muokattu 20.08.2005 14:53:01)
Tai EgoBuusti tuuttaus ? kielikuvia veliseni :)
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)