Jani The Rock 19.08.2005 18:51:50 | |
---|
Gretscheistä ja Gibsonin puoliakustisista höpötetään vaikka kuinka ja niitä on joka paikka väärällään, mutta mihinkäs Guildit ovat unohtuneet? Ehtaa vintage-Guildiakin saa suhteellisen edullisesti, ja mun mielestä niissä on ulkomuotokin enemmän kuin kohdallaan. Esim. tuo Duane Eddy -malli kelpais mulle Gretschin sijasta koska hyvänsä: http://www.kitarapaja.com/pics/gde400de1.jpg Ja luulis että se kaksilovinen Starfire IV olis enemmän kuin pätevä vaihtoehto Gibsonin 335:lle. Mulla on ollut aikomus ostaa tässä vuoden lopulla joku vintage-yksilovinen, mutta mitä nyt olen noita kitaroita tässä tsekkaillut niin alkaa tuntua siltä että vaaka alkaa kallistua Guildin puolelle. Osittain ulkonäkösyistä, osittain siksi kun niitä näkee niin vähän. Gretsch-hegemonia alkaa jo vähitellen leipäännyttää. Eli: Mielipiteitä ja käyttökokemuksia, pliis! Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man |
LamaAjanElvis 19.08.2005 19:03:36 | |
---|
I don't know why my heart beats, i only know it does...
Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4
Romantikkoitkijät#7
Ihmevalittajat#8 |
Jani The Rock 19.08.2005 23:39:15 | |
---|
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
LamaAjanElvis 20.08.2005 00:39:02 | |
---|
Komia on se. Mutta eipä ole X500 T Paladinkaan hullumpi. Paladinsin Dave Gonzales on tollasella soitellut... Soundaa varmaan melkosen rokilta noilla P-ysikymppisillä. http://www.adirondackguitar.com/Guild%20Guitars/X500T.jpg X500T Paladin. the XT500T offers the ultimate rockabilly alternative with two black seymour duncan P90s and a gold Guild Bigsby tremolo. its laminated flame maple body is 17" wide , 3-3/8" deep, and features a spruce top, multiple-bound body with F-holes, bound 5-piece maple neck, 24-1/4" scale length, 1-11/16" wide at the nut, Guild shield motif, and abalone and mother-of-pearl on ebony fretboard. available in blonde and tennesee orange finishes. suora lainaus kädessäni olevasta fenderin 2002 frontline kuvastosta. I don't know why my heart beats, i only know it does...
Romantikkoitkijät#7
Ihmevalittajat#8 |
Jani The Rock 20.08.2005 00:53:55 | |
---|
X500T Paladin. the XT500T offers the ultimate rockabilly alternative with two black seymour duncan P90s and a gold Guild Bigsby tremolo. its laminated flame maple body is 17" wide , 3-3/8" deep, and features a spruce top, multiple-bound body with F-holes, bound 5-piece maple neck, 24-1/4" scale length, 1-11/16" wide at the nut, Guild shield motif, and abalone and mother-of-pearl on ebony fretboard. available in blonde and tennesee orange finishes. suora lainaus kädessäni olevasta fenderin 2002 frontline kuvastosta. Hoh, samanen kataloogi makaa tässä meikäpojankin työpöydällä. Ja vuotta vanhempikin Frontlaini... Nythän on sitten tämä Gonzalesin signaturemalli X550 P: http://www.guildguitars.com/gear/gear.php?partno=3958800 Sääli että Guildin mallisto on supistunut niin vähiin... Laidan yli ovat lentäneet niin Rockabillyt kuin Bluesbirditkin. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
LamaAjanElvis 20.08.2005 01:30:26 (muokattu 20.08.2005 01:36:18) | |
---|
Sääli että Guildin mallisto on supistunut niin vähiin... Laidan yli ovat lentäneet niin Rockabillyt kuin Bluesbirditkin. aika paska juttu. (sori off-topic) tuli muuten tosta Gretsch hommasta mieleeni, kun entisen työkaverin tuttu oli hommannut kyseisen pömpelin juuri bändiä varten. eli soittivat stray catsia. kuulemma kaikki täsmäs. rumpali soitti seisaalta, basso oli mallia läski ja kuteet ja letit täysin 100%. perhana olivat kaite soittaneet kerran viime talvena kellbergin baarissa eli ihan pikku räkälässä tossa parin sadan metrin päässä. en vaan idiootti ollut tietoinen moisesta silloin. kait etelässä keikkoja enemmän. orkan nimee en muista ja sekin oli jo kerran vaihtunut. enkä työkaverilta kehdannut kaikkee tivata, yritin kuunnella coolisti tyyliin "jaa jaa hieno homma" et sattus tietämään mitään vastaavaa bandiä joka voisi olla juuri tuo? I don't know why my heart beats, i only know it does...
Romantikkoitkijät#7
Ihmevalittajat#8 |
Jani The Rock 20.08.2005 01:43:19 | |
---|
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
LamaAjanElvis 20.08.2005 02:01:02 (muokattu 20.08.2005 02:02:48) | |
---|
I don't know why my heart beats, i only know it does...
Romantikkoitkijät#7
Ihmevalittajat#8 |
Kitarapajalla on esimerkiksi näin sievä Starfire III vuodelta 1967 pyynnillä 1500 euroa. http://www.kitarapaja.com/pics/gusf32.jpg Ja CE100D 1950 eurolla. http://www.kitarapaja.com/pics/guce100d672.jpg Melko lailla inhimillisemmissä hinnoissa ne pyörivät muutenkin kuin vanhat Gretschit. Hintaero johonkin Gibsonin ES-satakaksvitosiin ym. ei sitten olekaan niin suuri, mutta auta armias jos aletaan puhua kolmekolmeviitosista! Kukas vintagekitaraguru nyt sanoikaan jossain haastattelussa, että hänen mielestään vanhat Gretschit on käsittämättömän yliarvostettuja vehkeitä? Tai haukkuihan se niitä pahemminkin, mutta en mä viitsi kaikkea tässä toistaa... Oliskohan iso F sen vuoksi ajanut alas tota Guildin mallistoa, että Gretschillä olis vähemmän kilpailua. Kun DeArmondkin katosi kokonaan... Kyllähän nuo Epiphonenkin puoliakustiset asiansa ajaa. Olen kokeillutkin muutamaa. ES-295 tuntui jopa oikeinkin hyvältä. Mutta jos puhutaan halvemman luokan puoliakustisista, niin Iban Artcore on mun mielestäni hinta-laatusuhteeltaan ihan ylivoimainen. Olis enemmän kuin parempi kakkoskitara. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
sihvoh 20.08.2005 11:06:40 (muokattu 20.08.2005 11:10:04) | |
---|
Juuh Guild... Itse olin vaikaissa aikeissa ostaa Gibson Les Paul Double Cut mallin kun halusin kevyemmän lespan muotoisen soittimen. No niiden kauppoja aikani seurailtuani törmäsin Guildin Bluesbirdiin ja se jäi sitten kaivelemaan pahasti joten olihan sellainen saatava. Bluesbird on kovasti kehuttu malli ja osittain aivan syystä, mutta ei se siltikään mitenkään niin paljon parempi ole kuin muutkaan merkit. BB on tosiaankin Lespan näköinen ja hieman sitä ulkomitoiltaan suurempi. Body on sisältä osittain ontto ja se tekee siitä periaatteessa puoliakustisen. Hinta suhteessa laatuun lienee Guildin suurin valtti, sillä vaikka niitä onkin kehuttu kovasti esimerkiksi HC:n arvosteluiisa, niin kyllä ne vähän yli menevät todellisuudesta. Noita eri Guildin malleja on eBay pullollaan ja sieltä niitä saa edullisimmin. Itsekin ostin omani Saksasta huutokaupalla. EDIT: Pistetään vielä kuvakin: http://www.saunalahti.fi/~sihvoh/Test/Guild-kansi1.jpghttp://www.saunalahti.fi/~sihvoh/Test/Guild-all.jpgI have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Rämppy 22.08.2005 09:39:26 (muokattu 22.08.2005 09:40:26) | |
---|
Jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva, että Guildit eivät ole ihan tasalaatuisia. Tuttavapiirissä on vuosien saatossa ollut parikin 70-80-luvun Guildia, ja jotain ongelmaa muistaakseni niiden kanssa jatkuvasti oli. Toisaalta varmasti ovat huippukitaroita, kunhan hyvä yksilö osuu eteen. Ja nykytuotannon tasosta en tiijä mitn. Eikös Guild ole nykyään fenderin omistuksessa? Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Jani The Rock 22.08.2005 11:58:32 | |
---|
Jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva, että Guildit eivät ole ihan tasalaatuisia. Tuttavapiirissä on vuosien saatossa ollut parikin 70-80-luvun Guildia, ja jotain ongelmaa muistaakseni niiden kanssa jatkuvasti oli. Toisaalta varmasti ovat huippukitaroita, kunhan hyvä yksilö osuu eteen. Ja nykytuotannon tasosta en tiijä mitn. Eikös Guild ole nykyään fenderin omistuksessa? Mä olen kuullut vastaavaa nimenomaan 70-luvun Guildeista. Ja jep, Guild on nykysin Fenderin tallissa. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
Jani The Rock 30.08.2005 19:41:03 | |
---|
Nostetaas vähän ja kysellään, tietäskö joku nimenomaan Guildeihin keskittynyttä sivustoa. Tai sellasta saittia, jossa olis edes suhteellisen kattavasti tietoa... Ei viittis ihan näin pieninä sirpaleina keräillä faktoja, eikä hakukoneillakaan oikein natsaa. On alkanut näyttää vahvasti siltä, että joko tollanen Duane Eddy tai yksilovinen Bigsbyllä ladattu Starfire tulee olemaan seuraava kitaraostos. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
jarmo vh 15.09.2006 23:18:38 | |
---|
Moi! Jos tätä joku vielä vuoden tauon jälkeen lukee. Mulla on kolme Guildin kitaraa ja yksi basso, mistä voikin jo päätellä, että olen niihin hyvin mielistynyt. Pienimuotoinen esittely löytyy kama-artikkelistani. Ja tässä sivu, josta löytyy tietoa lisää: www.guildguy.comventeri on kitaroitten voorti |
Jani The Rock 15.09.2006 23:25:01 | |
---|
Moi! Jos tätä joku vielä vuoden tauon jälkeen lukee. Mulla on kolme Guildin kitaraa ja yksi basso, mistä voikin jo päätellä, että olen niihin hyvin mielistynyt. Pienimuotoinen esittely löytyy kama-artikkelistani. Ja tässä sivu, josta löytyy tietoa lisää: www.guildguy.com No totta helkkarissa lukee! 8) Ja komeita on Guildit. Tohon rivistöön kun sais vielä jatkoksi Duane Eddy -signaturen ja S-200 Thunderbirdin... Mulla ei edelleenkään ole omaa Guildia, mutta DeArmond T-400:n hommasin tuossa taannoin. Budjetti-reissue Guild DE:stä on se, samat mikitkin. Ja on kyllä todella hyvä kitara. "Lukeminen kannattaa aina, dorka". - Jörn Donner |
jarmo vh 16.09.2006 23:17:58 | |
---|
Jep,jep, kylläpä nuo mainitsemasi mallit taitavat haaveeksi jäädä. S-100, eli se sg:n vastine on kyllä tarkoitus joskus vielä hankkia. Eikä olisi hullumpi joku paksukoppainenkaan, tai oikeastaan melkein mikä vaan. Ebayssa noita erilaisia Guildeja näkee, mutta suurin osa on jenkkilässä, joten on vähän työn takana hankkia... venteri on kitaroitten voorti |
rosberg 17.09.2006 20:40:52 | |
---|
luottohankkijalle olen sanonut, että s-100 kun tulee vastaan niin meikä poika ostaa. elämä voittaa! |
jarmo vh 13.10.2006 16:50:24 | |
---|
Kitarapajalla olisi nyt komea 60-luvun Polara, vaan osaavat pitää vähän turhan kovan hinnan, prkl! venteri on kitaroitten voorti |
Artist 13.10.2006 16:53:43 (muokattu 13.10.2006 16:53:56) | |
---|
Kitarapajalla olisi nyt komea 60-luvun Polara, vaan osaavat pitää vähän turhan kovan hinnan, prkl! Aina kannattaa tinkiä ja heittää tarjous... Erittäin hieno kitara kyllä. "Here is something you can't understand..." |
J.Hollström 13.10.2006 19:00:28 | |
---|
"Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba |