Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Parhaat basistit
1 2 3 4 525 26 27 28 29
esukki
19.08.2005 19:14:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siis aloin tässä teiltä kokeneemmilta basisteilta kyselemään että ketä hyviä basisteja on ja kuka on teidän mielestä se paras. Itselle tulee mieleen ainaki
 
dream theater - John Myung
Iron Maiden - Steve Harris
 
ozmo
19.08.2005 19:22:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minä...
 
"Jos tiedät, että jännittävissä tilanteissa kiihottuminen voi häiritä keskittymistäsi, muista rakastella itsesi kanssa eli harrastaa itsetyydytystä ennen kouluun lähtöä!" ABI-fakta 05-06 s.106
Bassolow
19.08.2005 19:57:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epäilen että tämä keskustelu saa pian lukkoa...
 
Jotta ei olisi ollut turha viesti niin lisään listaan Geezer Butlerin Black Sabbathista.
 
Teijo K.
19.08.2005 20:40:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moneskohan tämä on tätä lajia? No sanon Sam Other, Keny ja hemmo.
 
"Emmää oikeen tiä, jotenki vähä nolottaa.."
-Seer-o.
Johannes_t
19.08.2005 21:00:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moneskohan tämä on tätä lajia? No sanon Sam Other, Keny ja hemmo.
 
:D
 
Nyt kun sama vastauskin on esiintynyt 2363543 kertaa, niin eiköhän ole aika lyödä todisteita/perusteita tiskiin... Ei mene noirien päät sekaisin :DDDD
Teijo K.
19.08.2005 21:02:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

:D
 
Nyt kun sama vastauskin on esiintynyt 2363543 kertaa, niin eiköhän ole aika lyödä todisteita/perusteita tiskiin... Ei mene noirien päät sekaisin :DDDD

 
No nehän nyt groovaa vaikka sukka päässä. :)
 
"Emmää oikeen tiä, jotenki vähä nolottaa.."
-Seer-o.
Aminohappo
19.08.2005 21:11:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No heitän tähän.
 
Michael Balzary
Larry Graham
 
Moraalisen krapulan syypää on etanoli eli etyylialkoholi, joka lisää tryptofaaniaminohappoa hajottavan entsyymin, tryptofaanipyrrolaasin, tuotantoa.
Satis
19.08.2005 21:37:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin John Paul Jones on yksi sellainen omasta mielestäni. Muitakin varmasti on, muttei tule nyt mieleen.
 
"Knowledge speaks but wisdom listens" ~Jimi Hendrix
toivajar16
19.08.2005 22:15:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uuden Bass Playerin kunniaksi:
Willie Weeks
 
Nälkä lähtee syömällä, nainen juomalla.
Leper Messiah
19.08.2005 23:44:53 (muokattu 19.08.2005 23:45:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

donald 'duck' dunn tuli mieleen heti
 
e: ainiin ja se dave weckl bandin basisti, tom joku.
 
Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4
pardy
19.08.2005 23:46:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No heitän tähän.
 
Michael Balzary
Larry Graham

 
Jeps, balzary on todellaki tosi tiukka basisti! ;D
 
Niskis: Mä täällä nauhotan pätkän oikein hienolla saundilla, ja kommenttina tulee että joku nauraa itsensä kuoliaaks. Miten oikein pitäisi reagoida?
Sam Other: Ohittaa. Se on sentään Pardy. Vähän ku kysyis elämänneuvoja Kriceltä.
Johannes_t
20.08.2005 00:03:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

donald 'duck' dunn tuli mieleen heti
 
e: ainiin ja se dave weckl bandin basisti, tom joku.

 
Mikäs tästä Tom jokusta tekee paremman kuin miljoonasta muusta sessioässästä, jotka soittavat mitä vaan mitä käsketään?
sirdickyj
20.08.2005 00:12:44 (muokattu 20.08.2005 00:12:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs tästä Tom jokusta tekee paremman kuin miljoonasta muusta sessioässästä, jotka soittavat mitä vaan mitä käsketään?
 
No mikäs Duck Dunnista ja noista tekee? Tai Fleasta? Ei mikään muu kuin se, että ainakin Flealla on röyhkeyttä tulla esiin ja Duck Dunnista on joku joskus päättänyt että se on kova jätkä. Niin onkin, mutta niin on moni muukin. Se on vaan messissä legendaarisilla levytyksillä.
 
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
rantanplan
20.08.2005 00:14:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moneskohan tämä on tätä lajia? No sanon Sam Other, Keny ja hemmo.
 
Ja Arvaa Kukka
 
"En ole koskaan soittanut näin metsässä" -Keny Sydän-Hämeen lehdessä
Johannes_t
20.08.2005 00:29:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mikäs Duck Dunnista ja noista tekee? Tai Fleasta? Ei mikään muu kuin se, että ainakin Flealla on röyhkeyttä tulla esiin ja Duck Dunnista on joku joskus päättänyt että se on kova jätkä. Niin onkin, mutta niin on moni muukin. Se on vaan messissä legendaarisilla levytyksillä.
 
Joo joo, yritin vaan alleviivata sitä, että maailma on täynnä ihan helvetin hyviä basisteja, jotka ei periaatteessa jätä mitään kysyttävää. "Parhauteen" vaaditaan kai jotain muutakin, vaikka sitä karismaa.
sirdickyj
20.08.2005 08:41:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo joo, yritin vaan alleviivata sitä, että maailma on täynnä ihan helvetin hyviä basisteja, jotka ei periaatteessa jätä mitään kysyttävää. "Parhauteen" vaaditaan kai jotain muutakin, vaikka sitä karismaa.
 
Niin mustakin, eli samaa asiaa tässä peräänkuulutettiin.
 
Basso on vaan mun mielestä semmonen soitin että siitä on helvetin hankala sanoa että mikä nyt on sitä hienointa ja parasta soittoa. Kitaralla voi soittaa hienoja sooloja tai kompata rankalla tatsilla ja soundilla, ja kaikki huomaa että onpas kova soittaja. Rumpalit nyt on täysin selviä tapauksia, niistä kuulee heti, pelaako.
 
Basso on sitten niin kovin riippuvainen kontekstistaan, että parhauden määritys on hankalampaa. Siksi kaikki kunkut äijät joita tulee mieleen, on semmosia jotka on ottanut hieman röyhkeämmän roolin kuin basistit yleensä. Kai ne sit on parhaita.
 
Kumminkin välillä tulee mieleen että basisteja arvotetaan niinkuin amerikkalaisia R&B tähtösiä; joku vaan päättää että tää on nyt kova. Esim. tuo Carol Kayen diggailu perustuu taatusti monilla enemmän siihen makeeseen juttuun ja sen rouvan vaatimattomaan persoonaan kuin siihen, että se olisi soittanut jotain hirveän erikoista. Hyvinhän se soittaa, mutta ei sen kummemmin kuin monet muutkaan sessioketut, kuten Johanneskin tuolla tuosta "Tom jostakin" sanoi.
 
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
hemmo
20.08.2005 08:57:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esim. tuo Carol Kayen diggailu perustuu taatusti monilla enemmän siihen makeeseen juttuun ja sen rouvan vaatimattomaan persoonaan kuin siihen, että se olisi soittanut jotain hirveän erikoista. Hyvinhän se soittaa, mutta ei sen kummemmin kuin monet muutkaan sessioketut
 
Rohkenen olla eri mieltä, ja olenkin. Kuuntelin nuorena sällinä paljon radiota ja sieltä diggailin usein makeita bassokuvioita, ja vasta myöhemmin mulle on selvinny monien niistä olleen Carolin vetämiä.
 
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
sirdickyj
20.08.2005 09:50:36 (muokattu 20.08.2005 11:43:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rohkenen olla eri mieltä, ja olenkin. Kuuntelin nuorena sällinä paljon radiota ja sieltä diggailin usein makeita bassokuvioita, ja vasta myöhemmin mulle on selvinny monien niistä olleen Carolin vetämiä.
 
Okei, hienoa. Näinkohän kaikki muutkin? Mä en varmaan sitten vaan osaa kuunnella, vaikka kyllähän tuon soitto hienolta kuulostaa. Mutta jos nyt tosta vaikka nappaa levyhyllystä sokkona jonkun levyn...no, tuli Vonda Shepardin levy, jossa soittelee hienoja bassolinjoja joku Jim Hanson, never heard. Ei nouse ikinä esiin varmaankan parrasvaloihin mutta niin hienosti pistää että jos olisin nainen, mulla kastuisi pöksyt.
 
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Progbass
20.08.2005 10:00:34 (muokattu 20.08.2005 10:02:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite diggaan teknisestä soitosta ja hyvistä grooveista.
 
John Myung
Thomas Miller(ex Symphony X)
Geddy Lee
Chris Squire
 
Ja kyllä noi Jazz basistitkin on ihan ykkösiä.
 
Niskamies
20.08.2005 10:21:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon taas viimeaikoina tykästynyt kovasti Pastoriuksen soittoon. Mieletön groove, hyvä saundi, ja todella hyviä ja mielenkiintoisia juttuja. Tykkään todella.
 
Tästä Tom Kennedystä. Äijä ei siis mikään sessiobasisti ole, vaan ihan Weckl-bändin täyspäiväinen basisti. Kova äijä tämänkin. Mielestäni tällä jätkällä on muuten paras bassosaundi mitä olen kuullut. Tumma ja muriseva, tykkään paljon. Kennedy kuitenkin (ainakin livenä) ylisoitti aika paljon, ja soolotkin oli sellaista tiluttelua. Jotenkin en lämpene tälle niin hirveästi, se perus-groovemeininki uppoaa mulle paljon paremmin.
 
Virallisesti semi-pro!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 525 26 27 28 29

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «