jakasepp 19.08.2005 23:14:48 | |
---|
Eli 7-kielinen olis haussa. Hintahaarukka olis tuommoinen 0-350e. Projektina hevityyppinen koti/bändisoitto. Mitä suosittelette? |
Carpenter 19.08.2005 23:21:23 (muokattu 19.08.2005 23:23:14) | |
---|
Hintalaatu suhteeltaan kovin seiska: Ibanez RG 7321. Kaikin puolin laadukas kitara hyvällä tuntumalla. Mikit ovat vähän tunkkaiset, mutta voihan ne vaihtaa, jos kirkkaampaa saundia haluaa. http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_rg7321bk_guitar_prodinfo.html Täällä on suositeltu myös Schectereitä, mutta niistä en voi sanoa mitään, koska en ole kokeillut. |
Leper Messiah 19.08.2005 23:24:58 | |
---|
ei taida budjetti antaa periksi jos schecterin halajaa Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
-K- 19.08.2005 23:49:18 | |
---|
Ibanez RG7321 käytettynä . Uutena n.400e. Tuolla 7321:llä pärjää jo pitemmällekkin kun vaihtaa mikit ja muuta parantelua, esim satulaa. Todella hyvä hinta/laatu ..Schecterit uutena sitten n.500e Omen7 lähinnä, damieneja ei varmaan ole vielä maahan saatu. Noissa kaulaliitos aika mötikkä.. Jacksonin DX-7 on käytettynä n.300e arvoinen Harley bentoniin päin en edes katsoisi, mutaset mikit ja floikka joka väsyy parissa kuukaudessa. Sitten on vielä tämä GIO-sarjan ibanez, mistä en oikeen hyvää kuvaa myöskään saanut. Lähinnä kaula ja hardware tökki. Ei suotta elämys. |
Ibanez RG7321. Muita vaihtoehtoja tuossa hintaluokassa ei paljon ole, mutta tuo ei ole todellakaan mikään sellainen kitara johon pitäisi "vain tyytyä". "Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime |
Incarnation 20.08.2005 00:01:23 | |
---|
Vaihtamaan koko suunnitelman, alusta alkaen, ihan toiseksi. Joku roti nyt tähän hommaan jo Jucciz. Rupeaa pian varoitus-nappi naksumaan. "Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime |
Billsner 20.08.2005 00:08:31 (muokattu 20.08.2005 00:10:27) | |
---|
Sitten on vielä tämä GIO-sarjan ibanez, mistä en oikeen hyvää kuvaa myöskään saanut. Lähinnä kaula ja hardware tökki. GIO-sarjasta löytyi ennen GRX720, mutta sitä ei enää valmisteta. RG7321 korvasi sen. Itselläni on tuollainen GRX720 ja kyllä se mulle kelpaa, varsinkin se kaula (sopii mun käteen). Joku roti nyt tähän hommaan jo Jucciz. Rupeaa pian varoitus-nappi naksumaan. Alkoi jo. Naps. Carrier Of Wounds |
Carpenter 20.08.2005 00:40:18 (muokattu 20.08.2005 00:50:07) | |
---|
Vaihtamaan koko suunnitelman, alusta alkaen, ihan toiseksi. Mitens sie nyt niin seiskavastainen oot? Voihan seiskalla soittaa muutakin kuin alaviremättöä. Voi soittaa bassomaisia kuvioita H-kieleltä, saa skaaloihin yhden kielen lisää ja virettä ei tarvitse muutella koko ajan. Lisäksi samassa biisissä voi olla normaalia sointukomppausta ja tehokeinona jossakin kohdassa mennään kitaran normaalivireen alle. Ja eikä se minun mielestäni ole basistin alueelle tunkeutumista, jos basisti soittaa 5-kielisellä ja eikä kitaristi koko ajan sitä H-kieltä soita. Sitten voi tehdä sellaisenkin tehokeinon, että basisti sooloilee ja kitaristi soittaa basson osuudet. |
inot88 20.08.2005 00:43:32 | |
---|
Vaihtamaan koko suunnitelman, alusta alkaen, ihan toiseksi. Vanha koira ei opi uusia temppuja:P Ongelmat vahvistaa, mutta entä jos ongelma on ettei vahvistu? |
Incarnation 20.08.2005 00:48:51 (muokattu 20.08.2005 00:49:18) | |
---|
Vanha koira ei opi uusia temppuja:P Tai sitten se vanha koira on niin vittumainen vaan muuten. Ihan asiatonta kommenttia täytyy nyt tänne sitten tulla heittelemään keskusteluun, jossa kysyjä tuntuu tietävän mitä tarvitsee. Tässä tapauksessa sen 7. kielen. "Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime |
-K- 20.08.2005 01:27:41 | |
---|
GIO-sarjasta löytyi ennen GRX720, mutta sitä ei enää valmisteta. RG7321 korvasi sen. Itselläni on tuollainen GRX720 ja kyllä se mulle kelpaa, varsinkin se kaula (sopii mun käteen). Oli samaankin aikaan myynnissä, ainakin hetken. Mutta noita voi tosiaan löytyä vielä liikkeiden hyllyiltä. Ei suotta elämys. |
oiva tumpeloinen 20.08.2005 01:55:46 (muokattu 20.08.2005 02:12:11) | |
---|
Se rg 7321 on ihan ok peli, kai. Ostin sellasen vähän aikaa sitten ihan vaan kokeilemisen halusta. Eli eipä mulla hirveästi vertailukohteita ole. Mutta ensi ajatuksia mallista: Kitarahan se on ;). Viimeistelyssä on pieni Korea-lisä. Kaulan takana lakkauksessa on pieniä virheitä, ei mitään maailmaa mullistavaa kuitenkaan. Toinen huono puoli tuntuu olevan pikkaisen muovisen kuuloinen alapää. Siis nimenomaan se seitsemäs kieli. Luulen kyllä, että tämä ongelma hoituu vaijereiden vaihdolla. Olen vain ollut niin s****nan laiska, etten ole saanut edes kieliä vaihdettua. Vireen pitäminen on myös ongelma. Tosin tämäkin johtuu niistä kielistä, ne kun on kietaistu virittimien ympäri vain kierroksen pari. Yllättävän hyvä kokemus se kuitenkin on, ottaen huomioon sen hinnan, mikä ei kauhean kirpaiseva varsinkaan käytettynä (ostin itse siis käytettynä) ole. Ne mikit on taas sellaista perus Iba tavaraa, eli parempia on mutta ei ne niin huonot ole, kuin täällä huudellaan. Kovaa ne tuntuvat sitä signaalia ulos pukkaavan. Summa summarum. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen vaihtoehto. pieniä (lähinnä kosmeettisia) vikoja, mutta soittimena ihan toimiva. Itse tosin kaipaisin jonkun verran kampea, mutta se on vain oman pienen ja ahdistuneen mieleni ongelmia ;) Edit: Ne hjuvat puolet jäi pois......se viimeistely, lukuunottamatta niitä pieniä kaulanlakkausvirheitä, on hyvä: nauhat ei törrötä, elektroniikka on yllättävän "hyvännäkösesti" kolvattu ja soittotuntuma muutenkin tuntuu ihan mukavalta. Ja siis olen mä muitakin seiskoja kokeillu, mut se on lähinnä ollu sellasta musaliikkeessä hiplailua, niin en viitsi niistä sanoa sen enempää. Mutta tolla budjetilla varmasti hyvä vaihtoehto. |
Billsner 20.08.2005 09:24:23 (muokattu 20.08.2005 09:51:07) | |
---|
Mutta noita voi tosiaan löytyä vielä liikkeiden hyllyiltä. Varmasti. Musikantissa oli vasta joku älytön tarjous tuollaisesta. Meinasin ostaa toisen jo pelkästään sen takia että se oli niin halpa. Carrier Of Wounds |
Santtu_123 20.08.2005 09:33:59 | |
---|
Ibanez RG7321 käytettynä . Uutena n.400e. Tuolla 7321:llä pärjää jo pitemmällekkin kun vaihtaa mikit ja muuta parantelua, esim satulaa. Todella hyvä hinta/laatu ..Schecterit uutena sitten n.500e Omen7 lähinnä, damieneja ei varmaan ole vielä maahan saatu. Noissa kaulaliitos aika mötikkä.. Jacksonin DX-7 on käytettynä n.300e arvoinen Harley bentoniin päin en edes katsoisi, mutaset mikit ja floikka joka väsyy parissa kuukaudessa. Sitten on vielä tämä GIO-sarjan ibanez, mistä en oikeen hyvää kuvaa myöskään saanut. Lähinnä kaula ja hardware tökki. Olipa Damien pari viikkoa sitten Soundatassa, oliko nyt 600€, kielet rutisi vallan mahottomasti alemmilla nauhoilla, kun noissa tuppaa olemaan erittäin matala actioni. Muuten ihan ok peli. |
epeli 20.08.2005 10:11:15 | |
---|
Vaihtamaan koko suunnitelman, alusta alkaen, ihan toiseksi. musta tuntuu että jucciz on ihan vaan periaatteesta vastaan tota koko 7-juttua. sekin ehkä oikeesti haluais seiskan, mutta koska on jo kerran (tai useammankin) menny kiroamaan kaikki 7-kieliset laitteet syvinpään helvettiin, niin ei voi edes vahingossakaan olla yhden lisäkielen puolella. mulla on itellä harley bentonin 7 ja voin sanoa et ainoa mikä siinä on paskaa on ne mikit. pörisee kuin lauma humalaisia herne/kaalikeittoaterian jälkeen. revin molemmat mikit vittuun ja heitin ne norjan yli mereen. tilalle laitoin emg:n 707:n. nyt pelittää ihan hyvin vaikka onkin vaan yks mikki. Menkää nyt joku halaamaan sitä juccizta että sen mökömökö-olo loppuis... Death before dishonor....
....bukkake before all!!!! |
trih 20.08.2005 10:25:02 | |
---|
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
pehko 20.08.2005 11:25:01 | |
---|
onkohan muuten Ibanezin S tia SA - sarjaa saatavana seiskana?...ei ainakaan Ibanezin omilta sivuilta löydy, mutta oon nähny kyllä monia kuvia kyseisistä peleistä "We are fucking better than you! That's why fuck you! FUCK! YOU! And buy a t-shirt. Good night!" Devin Townsend @ Waldrock 2005 |
-K- 20.08.2005 12:19:23 | |
---|
Olipa Damien pari viikkoa sitten Soundatassa, oliko nyt 600€, kielet rutisi vallan mahottomasti alemmilla nauhoilla, kun noissa tuppaa olemaan erittäin matala actioni. Muuten ihan ok peli. Oho, noitakin saatu sitten maahan, hellraisereita on moni odotellut, oliko niitä tullut samalla ? Ei suotta elämys. |
trih 20.08.2005 12:38:49 | |
---|
Eikö nuo Schecterit ole vähän ylihinnoiteltuja? Sitä halvinta seiskaa kokeilin niin oli erittäin huono hintalappuun nähden. Kalliimmissahan on hienot koristelut mutta sehän ei soundiin vaikuta. Mulla oli joskus se Iban GRX720 ja täytyy sanoa että erittäin mainio peli alle 200€. Itseasiassa paras halvemman hintaluokan seiska mitä on tullut soiteltua. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
-K- 20.08.2005 12:51:56 | |
---|
Eikö nuo Schecterit ole vähän ylihinnoiteltuja? Sitä halvinta seiskaa kokeilin niin oli erittäin huono hintalappuun nähden. Kalliimmissahan on hienot koristelut mutta sehän ei soundiin vaikuta. Mulla oli joskus se Iban GRX720 ja täytyy sanoa että erittäin mainio peli alle 200€. Itseasiassa paras halvemman hintaluokan seiska mitä on tullut soiteltua. Onhan noissa kalliimmissa jo liimakaula. Siis Elitessä, Blackjackissa ja Hellraiserissa. Elitessä on sitten loimukantta, BJ:ssä seymour duncanit ja hellissä loimukansi ja EMG:t. Onhan tuo hinta aika suolainen korea kepiksi. Mutta toisaalta samalla lailla on nuo LTD:t hinnoiteltu. Schecterin eduksi voidaan lukea se, että uusiin malleihin on kaikkiin saatu pitempi kaulan scale.. Itse varmasti eniten noista kiinteätallaisista kiinnostaisi tuo LTD SC-607B, tai pelkkä Sc-607 sunburstina.. Nyt mentiin taas vähän kaus. Ei suotta elämys. |