Aihe: Ensimmäinen kitara
1
Kermaperuna
19.08.2005 22:51:54
Olen haaveillut jo pitkään akustisesta kitarasta, joten kävin kiertelemässä kauppoja ittekseni. Yhdessä liikkeessä myyjä suositteli minulle teräskielistä Ibanez V50 Jampack:a, johon tulee mukaan kitaran lisäksi pussi, hihna, viritinmittari ja plektrat. Hinta 150e. Teenkö kaupat? Saman setin sais varmasti nylonkielisenäkin. Olisin kiitollinen neuvoista!
Carpenter
19.08.2005 23:10:42
Ainakin oman kokemuksen perusteella Ibanezin halpikset ovat todella kovia hintaluokassaan. Eli luulisin, että kyseessä on ihan OK kitara. Mutta se tuntuma on kyllä tärkein asia aloittelijan kitarassa. Saundi tulee sitten myöhemmin tärkeämmäksi eli sen ei tarvitse mikään hirvän hyvä olla.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. Teknohumppaa! Kuunnelkaa ihmeessä!
Muuki
20.08.2005 02:25:29
Olen haaveillut jo pitkään akustisesta kitarasta, joten kävin kiertelemässä kauppoja ittekseni. Yhdessä liikkeessä myyjä suositteli minulle teräskielistä Ibanez V50 Jampack:a, johon tulee mukaan kitaran lisäksi pussi, hihna, viritinmittari ja plektrat. Hinta 150e. Teenkö kaupat? Saman setin sais varmasti nylonkielisenäkin. Olisin kiitollinen neuvoista!

Tuli heti mieleen levytukku mutta en tierä sit.. Tuo jampakki siellä ainakin näkyny niiden nettisivuilta, jos oikein muistan niin sama paketti. Kannattaa testata kitaran istuvuus, sillä ei ole niinkään merkitystä onko se hyvä vai huono. Jos innostus pysyy niin sen jälkeen niitä merkkipelejä..

Tee kaupat ihmeessä jos siltä tuntuu!
''Hei, ja tervetuloa kanssamme valmistamaan herkullista ruokaa hauduttamalla. Mikko, mitäs tämä hauduttaminen nyt oikein on?'' -Aromipesä
Fide
20.08.2005 21:11:46

Ei oo kyllä hinnalla pilattu tuo... eikä varmasti ominaisuuksillakaan =)

Eli jos tuon ostat, niin sitä tuskin saat myytyä eteenpäin kuin huijaamalla tai sitten varamelaksi paikkakunnan partiolaisille. Mutta jos kitara on suhteellisen mukiin menevä käteesi, ja ennen kaikkea budjetissasi ei ole enempää varaa, niin anna mennä. Parempi (ja äänekkäämpi) tuo on soittaa, kuin "ilmakitara" ;-)

Mutta henkilökohtaisesti neuvoisin soittamaan sitä rinnan esim muutaman 300 euron kitaran kanssa ja harkitsemaan oman "fiiliksen" perusteella, kannattaisiko sittenkin säästä hetki pidempään ja ostaa heti vähän parempi?
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Mr_Brightside
23.08.2005 13:46:14
Yamahan akustiset on musta todella hyviä hintaansa nähden, itsellä malli F-330, teräskielinen akustinen. Viitisen vuotta ollut käytössä eikä paljon pahaa sanottavaa. Oli loistokitara alkeiden opettelemiseen, eikä ole menettänyt arvoaan vieläkään. Hinta taisi olla jotain alta 200e, nykyään varmaan paljon halvempi. Nailonkielistä en aloittelijana ostaisi, ellei sitten ole heti alusta lähtien selvää minkälaista musiikkia alkaa soittamaan. Teräskielisellä irtoaa lähes kaikki musiikkityylit suht hyvin. Nailonkielinen on omiaan näppäilyissä ja vastaavassa. Ja jos soittaa sähkökitaraa siinä sivussa tai on tarkoitus siirtyä siihen myöhemmin, niin teräskielisellä lurittelu tukee tätä myös hyvin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)