Aihe: Sinkkupedaali ostoslistalla ; Yamaha vaiko Tama
1 2 3
Deino
19.08.2005 21:27:28

Mikä teitä vaivaa? Makuasioista on edelleen turha kiistellä. Jos jonkun mielestä new sound on paras pedaali, niin olkoon sitten niin.

Taidat ite tykätä...
Metalli on musiikkia. Muu on pehmopuhetta.
lkx
20.08.2005 03:00:20

Musiikkiopistossa joskus soitin vanhaa Speedkingiä. Oli vissiin ollut vähän huoltoa vailla, kun action ei ollut kovin smooth. Sillä vähällä tuntumalla ei päkiällä päkittäminen onnistunut. Olis hauska ehkä testailla joskus uudestaan - tuntui että kantapää maassa oli se juttu, mikä taas ei sovi mulle.

Peräalkuseen kyssäriin: Iron Cobra on kelpo valinta, tosin se jr. mallikin vois olla ihan oolsprait. Mikä hp200, vai mikä se on...?
There is no spoon...
HeavyMachinery
20.08.2005 11:37:35

Basisti mä olen jo. Valmis insinööri toivottavasti noin 7 vuoden päästä. Eli arvaus osui oikeaan;-)

Auts, olen edelleen vakaasti sitä mieltä että insinööreiltä pitäisi kieltää kaikki musiikin kanssa pelehtiminen. Onhan esimerkkinä tuo pahin vitsaus eli progehevi sekin olisi jäänyt ilman insinöörejä omaan arvoonsa. :)

Tosiaan olen itse aloitellut soittelemaan spedekingillä ja en näe siinnä mitään hyvää. Tuntuma ei ollut mikään smooth ja soittaminen ilman kantapään keinussa pitämistä oli todella raskasta. Koetin vielä tässä vastoittain soitella speedillä mutta ei se ollut sen parempi pedaali li kyllä parempi kuntoinen muttei todellaakaan hyvä jä yli voimainen.

Oma mielipiteen on se että kannattaa tutkia omaa soittotyyliään enemmän ei sitä mitä pedaalia muut käyttää vaan sitä minkälaisen pedaalin oma jalka tarvitsee. Monesti se oma olevassa olevakin spedu on hyvä kun sitä hieman säätää.

Ja niille jotka taas kysyy kumpi vai kampi: Kertokaa hyvät ihmiset miten soitatte ja mitä soitatte se rajaa aika paljon soittokamoja muuten tulee taas sota tama vastaan yamaha :)
Minä tiedän - siis pelkään !
Jaakob
20.08.2005 16:40:51
Mistäs noita Spedekingejä saa, ja paljonko maksaa? Ei ollut Millbrookin sivuilla mainintaa ollennii. En ole ikinä koko vehjettä edes nähnyt livenä, mutta olisi kiva ostaa sellainen sokkona ja testata. Kun nämä vanahat poijaat hehkuttaapi sitä oikkeen urakalla. Myykkeepäs joku miulle sellanen.
Ilomantsista kotoisin.
Alpha
20.08.2005 16:47:27
En ole ikinä koko vehjettä edes nähnyt livenä, mutta olisi kiva ostaa sellainen sokkona ja testata.

Itse en kanssa pitänyt koko pedaalista. Samaan aikaan omistuksesssani oli tuo Camco ja sillä sitä tuli enimmäkseen poljettua. Kaikin puolin oli parempi ku Speed King...
Brother Michael
20.08.2005 18:41:40
Itse en kanssa pitänyt koko pedaalista. Samaan aikaan omistuksesssani oli tuo Camco ja sillä sitä tuli enimmäkseen poljettua. Kaikin puolin oli parempi ku Speed King...

Mitä itse vähän aikaa olen Speed Kingiä kokeillut, on se omaan jalkaani kaikin puolin parempi, kuin Camco, joka on oma spedu.

SK oli herkempi ja koska soitan kannat alhaalla, Kingi totteli omaa soittoani aivan kuten pitäisi. Oma Camconi on hieman tönkkö ja footboardi saisi olla reilusti pidempi. Ainoa syy miksi en osta Speed Kingiä on tuplat. En varsinaisesti itse ole tuplafanaatikko, mutta koska soitan heviä sun muuta, niin tulisi kuitenkin nuo perusjutut osata. Ehkä vielä joskus...

Tässä tulee esille juuri se mielipide. Mikä nyt omaan jalkaan sopii saattaa olla toiselle aivan kauhea pedaali.

Yamahan peruspedaalit, oliko se nyt FP 7210, on mielestäni myös kelpo laitos. Herkkyys erinomainen ja footboardilla mittaa itselleni sopivasti.

Mielipideasioita nämä ovat, kuten tuolla on jo mainittu.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)