Aihe: Mesan Single Rectifier
1 2
oiva tumpeloinen
19.08.2005 19:09:11
Kait mä olen vähän outolintu, mutta mä pidän Rectojen, sekä yleensäkin mesojen, puhtaista kanavista todella paljon.

Onko joku täällä väittänyt sitä huonoksi?
FoN
19.08.2005 19:28:30
Mitä Recton putkien kanssa itse olen pelannut, niin täytenä satsina (kaikki slotit samaa valmistajaa) kiinalaiset yhdeksännen sukupolven putket ovat olleet mieluisimmat. JJ:n 83ässät tuntuivat tummentavan soundia selvästi, korkeampi särösihinä lähti pois ja bassoa tuntui irtoavan käyttämäni kaapin kanssa jopa liiaksi, mutta korkeiden taajuuksien puutteessa soundista tuli mielestäni jotenkin eloton. Ja nämä siis tietenkin etuasteessa. JJ:n pääteputkista olen pitänyt hyvinkin paljon.
"there's no one in hell, all the devils are here." -WS
askomiko
19.08.2005 19:29:05 (muokattu 19.08.2005 19:32:37)
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=89

Muutaman vuoden oli, loppupäätelmäksi jäi notta melko jees rokkikone, ei kovin hevi, tai valtavan hyvä. Möin pois, otin tilalle Englin Screamerin ja muutama sata rahaa. En osta uudelleen.
""Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays they have to fix stuff in the marketing"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Dinorocker
19.08.2005 19:52:47
Kysäse nimimerkiltä kartar. Hänellä on Single Rectifier. Jos Recton välttämättä haluat niin ok, mutta 2000 eurolla saa niiiiiiiin paljon parempaakin soundia.

Kartar on taitanut omansa jo vaihtaa pois...

Ja samaa mieltä, samalla rahalla saa parempaa soundia.
Outrider
Ben_D
19.08.2005 21:34:54

Kartar on taitanut omansa jo vaihtaa pois...

Ja samaa mieltä, samalla rahalla saa parempaa soundia.

En tiedä, onko ehtinyt jo myydä, koska osti 6505 läjän tilalle...
Dinorocker
20.08.2005 08:07:55
En tiedä, onko ehtinyt jo myydä, koska osti 6505 läjän tilalle...

On ehtinyt. Eilen viimeks olin puheissa...
Outrider
Kjukka
20.08.2005 08:35:20

FoN:
JJ:n 83ässät tuntuivat tummentavan soundia selvästi, korkeampi särösihinä lähti pois ja bassoa tuntui irtoavan käyttämäni kaapin kanssa jopa liiaksi, mutta korkeiden taajuuksien puutteessa soundista tuli mielestäni jotenkin eloton.

Juurikin näin. Itse siis jätin yhden alkuperäisen putken tuomaan yläpäätä ja tiukkuutta.
kartar
22.08.2005 09:52:34
Juu, mulla oli tuossa Single Rectifier, mutta vaihdoin takaisin Peaveyhin. Ennen Mesaa oli 5150 ja nyt 6505+.

Oma Mesani oli kaksi kanavainen (clean ja särö) ja sen särökanavassa oli valittavissa vintage highgain tai modern highgain -asetus (näiden valitsemiseen ei ollut jalkakytkintä). Molemmista asetuksista oli löydettävissä hyvät soundit - kumpi toimi, riippui hirveästi mikeistä. Tykkimikeillä (SD:n Fullshred) vintage-asetus pelasi paremmin ja löysemmillä (SD:n Custom) taas high gain-asetus.

Mielestäni 6505+ on parempi, sillä siinä on kaksi erillistä heviin soveltuvaa kanavaa ja enemmän gainia. Mesan kanssa oli koko ajan gainit miltei kaakossa!
EMS
22.08.2005 13:58:21
Hyvä hyvä, paljon hyödyllistä läppää.. Taitaapa se kallistua 6505+ - Powerball - Revolution -akselille. Eikun tinkimään!
************************* http://www.entermysilence.com *************************
Disposal
03.02.2009 23:41:50
1261 tää on jo aika vanha. Mut kannata uuttakaan pistää pystyyn.

Hei, muut singlerectolaiset. Kun teillä on se kanavanvaihtospedun paikka siellä mesan takana, niin eikö se oli ihan perus MIDI? Mua häiritsee se, koska se piuhahan on ihan perus midipiuha yms. Nyt lykkäsin g majorin efektilenkkiin ja meinasin että heitän g majorin midi outista midipiuhalla sinne mesan kanavanvaihto midi reikään. Tosin en ole saanut sitä vielä toimimaan, voi hyvin johtua siitä etten ole vielä kerennyt tarpeeksi näppäilemään tota gmajoria. Mutta jos kukaan tietää onko ylipäätään mahdollista ohjata Single runkun kanavia midillä, niin pistäkää viestiä. Hämmentävää!
Lamb Of God In the Woods... And Oceans Swallow the Sun!
Hezus
04.02.2009 10:26:08
Ei taida totella midiä tuo Mesan kanavien vaihtaminen vaikka samanlaista liitintä käyttääkin. Käytä sen sijaan G-Majorin releswitchejä ja kolvaa tuohon välille piuha tähän tyyliin: http://tinyurl.com/dx4k4r
Soundi lähtee sormista ja mopo käsistä..
Disposal
04.02.2009 16:59:35
Ei taida totella midiä tuo Mesan kanavien vaihtaminen vaikka samanlaista liitintä käyttääkin. Käytä sen sijaan G-Majorin releswitchejä ja kolvaa tuohon välille piuha tähän tyyliin: http://tinyurl.com/dx4k4r

Okei, tätä ajattelinkin seuraavana vaihtoehtona. Aika jännä kyllä tuo mesan liitossysteemi. Midin näköinen, muttei midi kuitenkaan.

Eikös nuita piuhoja saa ihan valmiinakin? Vaikkei tollaista olisi kyllä paha kolvatakkaan, ei vain ole johtoa ja ylä-asteella viimeksi varmaan tullut kolvattua :P Kiitos vastauksesta!
Hezus
05.02.2009 15:13:56
Okei, tätä ajattelinkin seuraavana vaihtoehtona. Aika jännä kyllä tuo mesan liitossysteemi. Midin näköinen, muttei midi kuitenkaan.

Eikös nuita piuhoja saa ihan valmiinakin? Vaikkei tollaista olisi kyllä paha kolvatakkaan, ei vain ole johtoa ja ylä-asteella viimeksi varmaan tullut kolvattua :P Kiitos vastauksesta!

Eipä kestä. Mulla ei oo tullu valmiita stereo->din -piuhoja vastaan, noi liittimethän voi kytkeä toisiinsa noin miljuunalla tavalla. Omaan Subway Rocket Reverbiin kolvailin tommosen ihan yritys & erehdys -menetelmällä, kun ei löytynyt valmista kaaviota, eikä se niin mahdoton homma ollut vaikka kolvailua ei hirveesti ole tullut harrastettua.
Soundi lähtee sormista ja mopo käsistä..
Disposal
26.04.2009 13:17:45
G-majorista Single runkkuun releet, boosti + kanavanvaihto

Tarvitset:

Aux - piuhan, jossa toinen pää 3.5 mm perus stereoplugi (vielä parempi jos löydät 6.3 mm)
Ehkä stereojakkisovittimen 3,5 mmstä 6,3 mmiin.
Kaksi plugisovitetta millä muutat RCA:n molemmat "kanavat" monoplugeiksi. Eli sovite joka on rca --> perus monoplugi

6,3 stereopää g-majoriin ja sit vaan loppupiuha boostiin ja channeliin. Toimii. Jes. Ei tarvi kolvata.

Piti postata oikein tänne kun tämmöinen päähäni välähäti joka testasin toimivaksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)