Aihe: Lyriikkaskaba vol.2 - Humalan Palvelija 1 | |
---|---|
![]() 15.08.2005 19:54:01 | |
Ihan ensiksi, sori Deep Shadow ja hibernance kun aloitan toisen kierroksen. Voittajina teillä olisi ollut oikeus alkaa uusi skaba.. Säännöt on suoraan lainattu ekasta: Säännöt: Jokainen osanottaja tekee annetusta aiheesta yhdet sanoitukset. Ketjussa on myös annettu mukana yksi säe, joka täytyy sisällyttää teokseen. Teoksen tekemiseen on aikaa tasan viikko (eli ma 22.8 klo 20 mennessä). Työllä ei ole maksimi- eikä minimipituutta, mutta omaa järkeään saa toki käyttää. Tuotoksien tulee olla suomenkielisiä. Kappaleessa käytettävää säettä saa muokata hieman(sanoja saa taivuttaa hieman, sanajärjestystä saa muuttaa, partikkeleita lisätää..), mutta jälleen kerran, omaa järkeään saa käyttää. Kappaleen nimi: Humalan Palvelija Sisällytettävä säe: tilata toinen liikaa Ei muuta kuin luomisen iloa! K100 #8
Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä.. | |
![]() 16.08.2005 00:41:47 (muokattu 18.08.2005 23:37:08) | |
Noniin! Nyt ehdin. Saakeli, kun ois hirveästi ideoita nyt, mutta ei jaksa kirjoittaa, kun väsyttää niin paljon. Jospa se viikon sisään vielä löytyy se inspiraatio. EDIT: Vitu, ois pitäny kirjoittaa silloin, kun oli inspiraatiota. Varautukaa sunnuntai-iltaiseen röytämällä kirjoitettuun rääpäisyyn. THV-klubi #3 >-)))> #3 MegaMan Club #005 - Top Man | |
![]() 16.08.2005 13:55:30 (muokattu 16.08.2005 15:34:17) | |
Jaahas.. Täällä on uusi skaba pyörähtänyt käyntiin. Täytyisiköhän kirjoittaa saman tien alta pois. Edit: Aika turhan viestin kirjoitin. Editoin myöhemmin kisatekstini tähän, jottei menisi ketju kovin sekavaksi. Edit2: Tämä teksti syntyikin nopeasti... ~ Humalan palvelija ~ Rippikoulun jälkeen kun naimaluvan sain Äiti sanoi kerran ihan vakavissaan kai ”Kuule rakas lapseni, on sussa tarmoa Tiedä vaikka kerran vielä julistaisit Herran armoa.” Risti kaulaan ja kaupungille roikkumaan Liian kovat kännit ja poliisien kyydissä kotiin nukkumaan Nuoruuteni melskasin ja synnin tielle jouduin Äiti koitti kestää ja patisteli kouluun Vei tieni toiseen kaupunkiin ja yliopistoon Teologin tutkinto nyt tavoitteeni on Risti kaulaan ja kirjastolle roikkumaan Tietoa mä ahmin mutta piru tuli väliin taas Se kuiskutteli korvaani ”sä miksi täällä istut Opiskeluun kuuluu bileet sekä naisten iskut Vie kirjat kotiin, mene kauppaan, osta vähän kaljaa. Ohjaan sinut temppeliini, tule juoksujalkaa!” ::Ei ollut pastoriksi minusta Ei auenneet mulle puiset ovet pappilan Nyt katson elämääni sivusta Näen tuolla jälleen temppelini, Raken kuppilan Sieltä sitä rauhan saa ja äijät sanaa julistaa Kun ohra virtaa hanasta, palvelen humalaa:: Keski-iän tietämillä maksavaivan sain Äidin luota elämälle uutta suuntaa hain Äiti sanoi harmissaan ja melkein itkien ”Ei elämää voi hallita vain juomaa litkien” Risti kaulaan ja AA-kerhoon istumaan Sai äiti minut tähän hullutukseen osallistumaan Vaan äiti kuoli pois ja minä masennuin Elämää ja yhteiskuntaa silloin halveksuin Ratkaisua suruuni kun hetken aikaa hain Pöydästä Raken kuppilan mä vastauksen sain Takki naulaan ja kohta olut suussa virtaa Sitten tilaan toisen, liikaa juoda ei voi minun pirtaan ::Ei ollut pastoriksi minusta Ei auenneet mulle puiset ovet pappilan Nyt katson elämääni sivusta Näen tuolla jälleen temppelini, Raken kuppilan Sieltä sitä rauhan saa ja äijät sanaa julistaa Kun ohra virtaa hanasta, palvelen humalaa:: "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä Bella Italia #15 Suhteettomat Toverit #2 | |
![]() 16.08.2005 15:14:43 (muokattu 16.08.2005 15:15:17) | |
Humalan Palvelija ----------------- Hulluuden porteille tervetuloa ystävät "lasi, toinen, kolmas juokaa" kiusamielet pyytävät Koko pöytäseurueelle vihtahousu tarjoaa yhden tilaa, toinen liikaa vaan tyydytä ei janoaan olisiko aika ottaa toisellekin jalalle yhdelle ylimääräiselle mielikuvitusystävälle? olisiko aika lähteä kotiin aamupalalle vaimon piestä, paukutella hyväilyjä kaulimella? Viinapirun vainioilla elämä on romua epätoivon hurme huutaa, sielu on jo tomua Niin on tehty ennen ja niin tehdään vastakin isät, pojat, vihamiehet kaikki ehein rintamin kumartavat, rukoilevat kirkkaan pullon henkeä humalansa, jumalansa ei silti lainkaan lempeä ;,;olisiko aika ottaa toisellekin jalalle yhdelle ylimääräiselle mielikuvitusystävälle? olisiko aika lähteä kotiin aamupalalle rakkaudetta vaellella tyhjän talon parketeilla?;,; Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita.
IMIK #12 | |
![]() 16.08.2005 19:47:27 (muokattu 17.08.2005 16:50:06) | |
Humalan Palvelija -------------------- istu tähän pöytään minulla on asiaa ole et nähnyt koskaan viinapäätä näin mahtavaa teillä on paska maa viinasta pitää veroa maksaa minä tulen todella kaukaa meilläpäin kalja on halpaa kierros kaikille, tarjoilija kaljaa minun seurueelle olen humalan palvelija vaikka se maistuu pahalle teillä on paska maa humalasta pitää veroa maksaa minä tulen todella kaukaa meilläpäin kalja on halpaa älä jänistä, tilaa yksi lisää tee virhe, tilaa toinen liikaa teillä on paska maa humalasta pitää veroa maksaa minä tulen todella kaukaa meilläpäin kalja on halpaa edit. äääh... nyt kun kattelen muiden tuotoksia, hävettää tämä minun vitsillä tehty. >-)))> #2 Punttisika #5 Kaikki pitää tehä ite, ja silti hommat menee päin persettä. | |
![]() 16.08.2005 21:00:18 | |
HUMALAN PALVELIJA ------------------- Lasisen pohjan jälleen kohtaat Herrasi sinulle hymyilee Isket silmää, hymyilet takaisin Ja tilaat jo toisen liikaa Herra valitsee aina heikoimman Tai sen, joka Luulee olevansa voimakkain "Tämän illan olet nöyrin palvelija Huomenna olet orja" Katulampun henki pudottaa Tiellesi esteitä Vaikka kuinka yrität On turha niitä väistellä Askel eteen, kaksi sivuun Neljättä ei enää tule Asfaltti koristelee kasvosi Se on herrasi puumerkki "Tämän illan olet nöyrin palvelija Huomenna olet orja" Herrasi musta enkeli Herää aamulla vierestäsi Eilen se oli vielä valkoinen... "Eilen olit vielä palvelija Tänään et edes orja" | |
![]() 16.08.2005 21:10:47 (muokattu 19.08.2005 15:39:08) | |
Humalan palvelija ------------------------------- (Alkupuhe:) "Alussa humala loi taivaan päälle maan Ja ne juhlat kestivät monta päivää Ja seitsemäntenä päivänä lepäsin Ja näin, kuinka kylkiluuni muuttui naiseksi" Hulluuden huoneet Täyttävät mielemme maljan Jota juomme yksinämme Seuraten suurta näytelmää Kaada minulle lisää, Kaada hänelle lisää Hulluus on sairaus Älä pelkää, se tarttuu Hulluuden huilu Taustalla soi, tanssi jatkuu Ja me juomme vieläkin Vajoten tähän näytelmään Kaada minulle lisää, Kaadan sinulle lisää Sairautemme tarttuu Älä pelkää, se voittaa Tilasitko toisen liikaa? Toisen tälle ystävälle? Joka luisella harpullaan Humalan palvelijan Virttä soittaa Tilasitko toisen liikaa? Toisen tälle elämälle? Jonka hulluuden raunioilla Maailman viimeistä Iltaa juhlitaan Aamuinen askel Niin se on raskasta astua Esirippukin laskee On aika päättää näytelmä "Kaada minulle lisää! Vielä minulle lisää!" Tajuntasi huutaa Älä pelkää, hän palaa Tilasitko toisen liikaa? Toisen tälle ystävälle? Joka luisella harpullaan Humalan palvelijan Virttä soittaa Tilasitko toisen liikaa? Toisen tälle elämälle? Jonka hulluuden raunioilla Maailman viimeistä Iltaa juhlitaan Tilasitko toisen liikaa? Toisen tälle ystävälle? Joka luisella harpullaan Humalan palvelijan Virttä soittaa Tilasitko toisen liikaa? Toisen tälle elämälle? Jonka hulluuden raunioilla Maailman viimeistä Iltaa juhlitaan www.pirukange.net
www.mikseri.net/pirukange
Progeilevaa suomalaista taide-rockia. | |
![]() 17.08.2005 04:24:04 | |
HUMALAN PALVELIJA tossa kuuntelin juttujanne ja sen verran sanoa voisin että vaikken oo tuttujanne ehkä yhdet kanssanne joisin te ootte kato nuoria vielä ette maailmasta mitään tiedä minä taas oon kaiken jo nähnyt mukuloita ja syntejä tehnyt ei sitä kaikkea laulussa kuvata ja minä palaan - sen luvata voinen on vielä aikaa iltanne pilata on vielä aikaa tilata toinen liikaa ja jengi sitä tsiikaa kun se vetää ehtoollisviinejä alttariltaan illasta iltaan se saatana pitää kapakassa humalanpalvelustaan ja seurakunnalleen saarnaa väsynyttä elämänkatsomustaan kutsumustaan väkisin toteuttaa Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. | |
![]() 17.08.2005 14:03:08 (muokattu 17.08.2005 14:03:22) | |
Humalan palvelija Tuopit yhteen kilahtavat Hölökynkölökyn joku huutaa Olutparta huuliani koristaa Tilasin toisen liikaa se oli Kun pöytään istui joku hanttapuli Ja kysyi lähdenkö tennistä pelaamaan Ei h***etti Tälle täytyy tulla loppu Promillemittarin viisari katkesi Kun siihen hellästi puhalsin Taidan olla Humalan palvelija Baarimikko valomerkin antaa Portsarit mua pihalle kantaa Sanoo mene muualle oksentamaan Joo joo mä menen Kunhan tästä tokenen Nähdään huomenna uudestaan Kravatti kaulaan niin naiset on heikkona. | |
![]() 17.08.2005 16:11:04 (muokattu 17.08.2005 17:30:17) | |
Humalan palvelija Jo kauan sitten päätin, Elää kuin kala, kiduksia en tarvii vain kolikko ja ryyppy Tennarit jalassa, pipo päässä ei paljon paina elämän paino Tilaan toisen liikaa, tuokaa mulle sitä hiivaa! Vaan naisen jos saisin, ottaisin lainan, kiva talo jossain, ehkä lapsia Aikaiset herätykset, työ ja erhe, kirkuva perhe. Tuopposen kaadan alas ja mietin miten musta tuli tälläinen valas, enkä keksi muuta kuin "jokaiselle jotakin hyvää on annettu ja mulla se on tuoppiin kaadettu" Itse tieni olen tallannut, syytä siitä ketään en, Olen räpännyt ja remunnut, Hei! Se on hauskaa, jos sydän on kohdallaan. Jo kauan sitten päätin, Elää kuin kala, kiduksia en tarvii vain kolikko ja ryyppy | |
![]() 17.08.2005 23:53:11 | |
Humalan palvelija En ole varakas, enkä kovin fiini tallattavanani eivät ole rikkaiden polut. Ei juomani ole siis herrojen viini vaan tavallisen kansan tavallinen olut. Mitäpä oluestamme tulisi jollei siinä olisi mausteiden maustetta? Juoma ehkä valtavana virtana pulisisi vaan ei se olisi oikeaa ainetta. Siis siskot, veljet kanssani laulakaa ylistyslaulu humalalle! Loiskasville loistavalle joka arkemme pelastaa! Ja jokainen meistä janoaa Lisää! Sisaruskuntamme oluesta nauttii tilaa tuopin jos toisen liikaa. Silti jokainen lisää olutta vaatii vaikka ovat jo aivan Pii-paa-dii-daa. Humalan hienoa makua kukaan ei enää taida maistaa Yksi joi liikaa, muut lähtivät mukaan iloinen autuus kasvoiltaan paistaa Vaan kun pinnalle maan laskeutuu joukko sankka On laskeutumisprosessi kaikille varsin rankka Jokainen heistä nyt olutta kiroaa Ei pitäisi juoda niin paljon, ettei maista humalaa! :;Siis siskot, veljet kanssani laulakaa ylistyslaulu humalalle! Loiskasville loistavalle joka arkemme pelastaa!;: Ja jokainen meistä kiroaa Sitä! --------- Joku valistuslaulu humalakasvin loistavuudesta. Ottakaa opiksi lapset. Uujeea, uujeaa, ah ah aah! | |
![]() 18.08.2005 23:26:01 | |
-Humalan Palvelija- Pimeiden puistojen sameita muotoja Piinattu olo täynnä laihoja lohtuja Pelko, viha, murtunut mieli Tähänkö minut se ajaa? Paha, väkevä Käärmeen Kieli Väkisinkö minut se makaa? ::Seitsemännen kerran Helvetin riepottama Humalan palvelija Tarpoo polvet koukussa:: Saattoväkikö jo päässäni huutaa Pitikö tilata toinen liikaa? Ilta, viikko, kohta mennyt vuosi Aina vaikeampaa Päästää irti! Krapulan kuukausi Liikaa pelottaa ::Seitsemännen kerran Helvetin riepottama Humalan palvelija Tarpoo polvet koukussa:: Never been better... | |
![]() 19.08.2005 13:16:30 | |
Humalan Palvelija Tammisaaressa lehdon vieressä kasvoin Kuuntelin kun äijät aina kehuivat "Varmasti sen tynnyrin tyhjäksi join" Vaikka pellot aina olivatkin kuivat Jo pienessä mielessäni mietin Isona kutsun itseäni panimomestariksi Miten sainkin tälläisen vietin Ehkä muutan pienetkin juhlat festariksi Nuorena hän jo tiesi "tämä on selvä peli", ja Siispä hän jo lehtoon päin käveli, ja Ensimmäisen kerran hän tunsi, hän eli, ja Hän ei voinut olla muuta kuin humalan palvelija Vaikka isä sanoi "Kannattaa pyytää siikaa" Ostin silti laakson täynnä humalaa Mutta tilansinkin toisen liikaa Isä vittuili "Olisit hankkinut kalaa" Epätoivoissani sängyssäni pyörin Unessani seilasin, laitoin toivoni luotsiin Käsissäni näin yhden ainoan nyörin Ja myinkin kaikki kasvini ruotsiin Nuorena hän jo tiesi "tämä on selvä peli", ja Siispä hän jo lehtoon päin käveli, ja Ensimmäisen kerran hän tunsi, hän eli, ja Hän ei voinut olla muuta kuin humalan palvelija Kädessäni en osannut koskaa pitää kolvia Ja isän jalanjäljet jo nuorena hukkuivat Onneksi tiedän miten valmistaa olvia Joten koskaan ei ole haitanneet ivat | |
![]() 19.08.2005 16:38:25 | |
Humalan Palvelija Halitulijallaa huhhahhei Minä poika ryyppään rillumarei Ei ole syytä iltaa pilata Taidanpa toisen oluen tilata Halitulijallaa huhhahhei Tänään me köyhiä olla ei Ehkäpä epäilet kuitenkin Onko liikaa tilata toinenkin Vaan minäpä olenkin Kännissä ollut ennenkin Neuvomaan ei tartte tulla Taikka turpoo huuli sulla Tarjoilija, vielä yksi! Halitulijallaa huhhahhei Kauan kestänyt ilta ei Viinapää oli sangen heikko kolme kaljaa ja sammui veikko JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! | |
![]() 20.08.2005 15:59:03 | |
Jaha, melkein missasin... -Humalan palvelija- Taas se alkaa. Julma maailma vie ja minut muuttaa… Vain se kivinen tie ei mutkia lainkaan. Se edessäin oottaa. Se mut nielee ja tappaa… :: Se tapahtuu taas. Ei auta estää. Mua lohduttaa voit: ”Ei tää kauan kestä” Lasi särkyy, kyyneleet valuu. Taasko kaikki tää kaatuu? Musta tuli taas… …humalan palvelija :: Ja se jatkuu. Minä tein sen taas. Tilasin toisen liikaa. Kylmyys mua odottaa: kivinen tie toistaan seuraa. Ei lämmittäjää. Et jaksa mua enää :: Se tapahtuu taas. Ei auta estää. Mua lohduttaa voit: ”Ei tää kauan kestä” Lasi särkyy, kyyneleet valuu. Taasko kaikki tää kaatuu? Musta tuli taas… …humalan palvelija :: Yksinäinen susi, yön hiljainen ratsastaja... | |
![]() 22.08.2005 19:59:59 | |
HUMALAN PALVELIJA En tiedä ootteko kuullut tästä Kun laulan laulun mun ystävästä Hän oli nuori, miehistä parhain Mut´ taipumuksensa näytti varhain Kai liian varhain Hän aina saarnasi jumalasta Kännistä, jurrista, humalasta Niin moni sana kai sitä kuvaa Tunnelmaa huojuvaa, heiluvaa Heiluvaa Baarista löytyi perjantai-illoin Ja palvelijan ahkeran silloin Sai humalan herra vaativainen Kun veri kelpasi kaikenlainen Kai kaikenlainen Tiskillä jälleen hän toista tilaa Se liikaa on, terveyden pilaa Mun ystäväin kai liikaa juopui Hän elämästään eilen luopui Eilen luopui En tiedä ootteko kuullut tästä Kun laulan laulun mun ystävästä Hän oli nuori, miehistä parhain Mut´ taipumuksensa näytti varhain Kai liian varhain K100 #8
Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä.. | |
![]() 22.08.2005 20:11:55 | |
Joko saa arvostella? Eipä näköjään tullut jäsen Pelsin tekstiä sitten vielä tähänkään skabaan mukaan. :) No tässäpä minun tuomioni: 3p. Koahla -> Kovasti pidin tekstistä. "Pii-paa-dii-daa" ehkä tuntui hieman väkisin väännetyltä, mutta kyllähän se tuonne sekaan sopi. 2p. hoja -> Hieno oli tämäkin teksti. Etenkin tuo "Mun ystäväin kai liikaa juopui/ Hän elämästään eilen luopui/ Eilen luopui" oli jopa riipaiseva. 1p. SandOfTime -> Lyhyt ja toimiva teksti. Raadollinen ja surullinen. "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä Bella Italia #15 Suhteettomat Toverit #2 | |
![]() 22.08.2005 21:16:58 | |
Joko saa arvostella? Eipä näköjään tullut jäsen Pelsin tekstiä sitten vielä tähänkään skabaan mukaan. :) No ei tullut, vittu. Meni niin yliyrittämisen puolelle, että sietikin jäädä tekemättä. Yritin tehdä sellaisen tekstin, jossa laulaja olisi ikäänkuin krapula, ja kiusaisi henkilöä poraamalla tämän päätä ja huutamalla "taisit tilata toisen liikaa? Niinpä niin, oletkin humalan seuraaja! Mutta minä olen humalasta seuraava!". Olisi vain pitänyt nöyrtyä ja kirjoittaa sellainen, mitä ensiksi meinasin (eli aikalailla saman tyylinen kuin sinulla). Ei vain inspiraatio riittänyt lopulta kumpaankaan. THV-klubi #3 >-)))> #3 MegaMan Club #005 - Top Man | |
![]() 29.08.2005 20:13:35 | |
Katsoin sitten päivämäärän väärin ja värkkäsin viisun prkl. Sorry. Pistänpä sen tänne kuitenkin, kun tuli kerran tehtyä. -humalan palvelija- heti turvan tunnen kulmapöydän ja tuen kantapeikkojen taas käteeni kun oluen löydän kanssa yksin heikkojen taas tuttu kuiskaus ilmaa särkee ja kantaporukkakin tsiigaa et onko tuossa enää mitään järkee aina tilata toinen liikaa ::kun ei meistä toistaan kukaan tunne sen teille kertoa siis voin et aina ennekin mä kaksi ostin ja vain toisen niistä join:: on kuin edessäni tuoppi toinen vain oottais hörppääjää mut oli jano vaikka kuinka moinen se myös koskematta jää se oli sunnuntai kun vei sut taksi ja mulle jäi tyhjä pää siksi sunnuntaisin aina tilaan kaksi ja yhä ootan ystävää ::kun ei meistä toistaan kukaan tunne sen teille kertoa siis voin et aina ennekin mä kaksi ostin ja vain toisen niistä join:: on sunnuntait täällä pahin paikka yhteiset hetket kun jäivät oon yksin kanssa kahden tuopin vaikka tääl vietän jo muutkin päivät taas kuulen kun kellot soi kuulijoille se on jumalanpalvelus mut kulmapöydän kohtaloille alkaa humalanpalvelus ::kun ei meistä toistaan kukaan tunne sen teille kertoa siis voin et aina ennekin mä kaksi ostin ja vain toisen niistä join:: ::kun ei meistä toistaan kukaan tunne sen teille kertoa siis voin et aina ennekin mä kaksi ostin ja vain toisen niistä join:: Kuka tahansa voi hypätä järveen. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)