Miljoo 19.08.2005 08:59:32 | |
---|
Itselläni on gibraltarin Avenger tuplaspedut mutta en todellakaan niillä kykene kantapäällä polkemaan. Vai tulisiko jalkaa jotenkin siirtää eteenpäin kantapään ajaksi vai onko joissain malleissa pedaalii senverta pitkä että pitämällä samassa kohtaa jalkaa pystyy polkemaan kantapäällä ja varpailla? Olen rumpalisti |
Timi 19.08.2005 09:17:02 | |
---|
Moikka! Luulisin kuitenkin kantapää poljennan tarkoittavan sitä,että kantapää lepää polkimen ns.liikkumattomaan osaan ja varvaspää tekee töitä ja varvaspoljennassa kantapäät ovat ilman tukea koholla varvasosan tehdessä duunia. |
Miljoo 19.08.2005 10:04:17 | |
---|
Olen rumpalisti |
T.Laine 19.08.2005 10:19:53 | |
---|
tulisiko jalkaa jotenkin siirtää eteenpäin kantapään ajaksi vai onko joissain malleissa pedaalii senverta pitkä että pitämällä samassa kohtaa jalkaa pystyy polkemaan kantapäällä ja varpailla?
molempiin kysymiksiin vastaus: Joo! Eli jos ei jalkas mahdu kokonaan pedaalille (mulla 43-44 jalka, ei mahdu mapeksin janukselle), niin sitten sun kannattas mennä testaileen pedaaleja missä on pidempi poljin, että pystyt "potkimaan" kantapäälläkin lautaa että nuija liikkuu. Eli periaatteess sun pitäs pystyä "keinuttaan" jalkaterääs pedaalin päällä. ...aina niitä menee... |
hybrid 19.08.2005 10:58:51 (muokattu 19.08.2005 10:59:55) | |
---|
Olenko mä tajunnut ton homman ihan väärin, kun mun mielestä "kantapää/päkiä" tekniikassa ei tarvi polkea kantapäällä? Yritän kuvailla, miten se mun mielestä menee: 1. Aseta jalka pedaalille kantapää maassa 2. Hautaa nuija kalvoon pitäen kantapäätä maassa 3. Nosta kantapää maasta 4. Nosta jalkaa ja anna nuijan palautua aloitusasentoon (nyt siis kantapää on ilmassa) 5. Käytä päkiää ja hautaa nuija kalvoon 6. Laske kantapää maahan 7. Anna nuijan palautua Tota on nyt aika vaikea kuvailla, mutta missään vaiheessa siinä ei potkaista kantapäällä. Eli siinä ei tarvita mitään superpedaaleja. Jos pystyt soittamaan kantapää maassa ja kantapää ilmassa, niin pystyt soittamaan myös tolla tekniikalla |
T.Laine 19.08.2005 11:15:46 (muokattu 19.08.2005 11:17:25) | |
---|
tota on kyllä vaikea kuvailla, mutta kyllä sillä kantapäälläkin tarvii periaatteessa sitä pedaalia polkasta. Katos kun polkaset päkiän maahan, niin sit sun ei tarvi kun nostaa päkiä pois pedaalilta ja "keinutat" kantapään pedaalille että nuija heilahtaa uudestaan kalvoon, niin sun ei tarvii nostaa reittä ollenkaan niin korkealle, kuin normaalissa päkiöillä teputtelu tyylillä. Jalkaterä tekee periaatteessa heiluri liikettä. 1.asetä päkiä pedaalille ja polkase 2.nosta päkiä että nuija palautuu 3.laske kantapää pedaalille jotta nuija palaa kalvoon 4.nosta jalkaa (reittäkin tässä vaiheessa,tarvittaessa) ja polkase uudelleen päkiällä. nyt kun istut siinä tietsikan ääressä niin koitappa potkia lattiaa "samaan kohtaan" päkiällä ja heti perään kantapäällä niin tajuat kyllä ton tekniikan. Sit kuvittelet pedaalin siihen ja kuinka se käyttäytyy.. ...aina niitä menee... |
juoni 19.08.2005 11:27:44 (muokattu 19.08.2005 11:28:12) | |
---|
Tässä puhutaan taas kahdesta eri tekniikasta (Vähän aikaa sitten oli juttua muistaakseni otsikolla "pedaalitekniikan salat"). Itse käytän tätä varsinaista kantapäätekniikkaa, jossa siis ihan oikeasti polkaisen ensimmäisen iskun kantapäällä pedaalin juureen. Neljäkakkonen IronCobralla (Toestopperit poistettu) ilman kenkää toimii. Tällä tekniikalla en ainankaan itse saa kuin tuplaiskuja ja ehkä vaivalloisesti triplaiskuja. Tämä ylös-alas liikettä käyttävä Hybridin kuvaama "instant release"-tekniikka taas mahdollistaa jatkuvan rollin soittamisen. Lahjattomat Treenaa |
hybrid 19.08.2005 11:38:00 | |
---|
nyt kun istut siinä tietsikan ääressä niin koitappa potkia lattiaa "samaan kohtaan" päkiällä ja heti perään kantapäällä niin tajuat kyllä ton tekniikan. Sit kuvittelet pedaalin siihen ja kuinka se käyttäytyy.. No mulla on sähkörummut tossa vieressä. Joo nyt tajusin viimeinkin ton paljonpuhutun "Heel/toe" tekniikan. Mutta eikös se perusperiaate oo sama ku tossa mitä mä selitin? 2 iskua aina yhdellä reidenliikkeellä. |
T.Laine 19.08.2005 11:49:47 | |
---|
juu, idea on ettei tarvii reittä heilutella niin p*rkeleesti ylös alas... ja muka nopeempaakin toi on... =) ...aina niitä menee... |
HeavyMachinery 19.08.2005 11:53:22 | |
---|
Jumaliste piirtäkää kuvia... niin että minäkin ymmärän mistä puhutte :) Minä tiedän - siis pelkään ! |
T.Laine 19.08.2005 12:10:34 (muokattu 19.08.2005 12:22:55) | |
---|
odota niin haen rautalankaa... ;) ehe ehe... EDIT: nyt ois kuva piirretty, että minnes laitetaan näkyville, tänne ei vissiin niitä saa lisättyä??? vai ko eikö hä? ...aina niitä menee... |
HeavyMachinery 19.08.2005 12:39:31 | |
---|
Jumaliste piirtäkää kuvia... niin että minäkin ymmärän mistä puhutte :) omakuva esim ... Minä tiedän - siis pelkään ! |
...aina niitä menee... |
HeavyMachinery 19.08.2005 12:46:36 | |
---|
Jeah just kuin sen ajattelinkin. Ei toimi oikein mulla 45 klobo rajoittaa hieman tot stydeemiä :) Minä tiedän - siis pelkään ! |
T.Laine 19.08.2005 12:51:37 | |
---|
sama vika rahikaisella.... mulla on tollanen 43/ 44 kenkä millä soitan, ja noi mun mapeksin pedaalit on niiiiiiin pienet. Ja oon kyllä tähänkin päivään asti pärjänny ihan vaan pelkillä päkiöillä. Oishan toi ihan kiva opetella brassailu mielessä.... =) ...aina niitä menee... |
rm_wispila 19.08.2005 13:13:34 | |
---|
ei toi "omakuva" voi toimia... Aika sankari (3->4) joka polkee nilkalla reiden ollessa ala-asennossa. Eikös toi juttu perustu vuorottaiseen nilkan (päkiäisku) ja reiden (~kantapääisku) käyttöön. Näin sen ainakin itsellä. Ykkösisku "kantapää", kakkonen päkiä. Vrt. kättä tuplaiskussa; eka kyynärvarrella, tupla ranteella, noi karkeasti ylesitäen. Kantapäällä varsinaisesti en itse paina mitään, vaan kantapääisku = koko tassu petaalilla ja liike tulee reidestä. Kakkosiskussa (päkiä) liike tulee vain nilkan ojennuksesta, samalla reisi nousee ylös. Muutenkin tekniikkaa enempää miettimättä, nopeat tuplaiskut "päkiätyylin" polkijoillakin menevät tähän suuntaan vaistomaisesti... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
T.Laine 19.08.2005 13:16:51 | |
---|
kun toiset tekee sen kuulemma kantapää edellä piirsin sen katsos "väärin" mutta ajatus tossa selviää... ...aina niitä menee... |
Stereophile 19.08.2005 15:26:32 | |
---|
Ei toimi oikein mulla 45 klobo rajoittaa hieman tot stydeemiä :) Meinaa olla samaa vikaa. Ainakaan toistaiseksi en ole järkevän kuuloista polkaisua kantapäällä saanut. En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin. |
HeavyMachinery 19.08.2005 18:40:10 | |
---|
Meinaa olla samaa vikaa. Ainakaan toistaiseksi en ole järkevän kuuloista polkaisua kantapäällä saanut. Tarvii varmaan ostaa axis longggggboardit jotta oon nopea.... Minä tiedän - siis pelkään ! |
moderndrummer88 19.08.2005 18:44:46 (muokattu 19.08.2005 18:45:37) | |
---|
eipä tuossa mitenkään tavallista pidempää lautaa olla koska ei kantapään tarvihe edes osua siihen lautaan, itelläkin se jää reilust iulos siitä laudasta E: typoja E2308473: vittu ei pidä kirjoittaa kännissä tänne Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |