mr_b 19.08.2005 00:13:35 | |
---|
Googlettaminen ei oikein tuottanut tulosta, osaako joku sanoa löytyykö jostain ohjeistusta, miten tunnistaa mitä merkkiä tai sarjaa tai alkuperää vanhat Zildjian-haitsut ovat. Tai vaikkapa antaa itse arviota. Kyseessä on peltipari, joka näyttää suunnileen tältä: http://cgi.ebay.com/Vintage-14-Zild … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem , mutta niin tietysti näyttävät vähän kaikki vanhat haitsut. Ainakin tuo leima on samanlainen, mitään tyyppimerkintöjä ei löydy. Toisessa lukee päällä mustilla pölkkykirjaimilla TOP HI-HAT ja toisessa sisäpuolella HI-HAT. Kuvia ei tähän hätään ole, vanhoja ovat, 60-70 -luvun tavaraa. I had a Commorde, 64, had to score. |
Portnoy 19.08.2005 00:47:34 (muokattu 19.08.2005 00:48:29) | |
---|
Hyi hyi hyi, luin aivan väärin koko logon... Edittiä siis :/ |
ant771 19.08.2005 02:13:48 | |
---|
Zildjian avedis. Mulla samanlaiset tuli käytettynä ostetun tama royalstar-setin mukana. varmaankin 80-luvulta nuo haikat, jos royalstaria alettiin valmistaa ehkä 85 tietämillä. huom ehkä:) |
rm_wispila 19.08.2005 08:49:54 | |
---|
Ittellä käytössä samanlainen pari. Tuli Fibes-setin mukana joskus 80-luvun puolessa välissä, samoin samaa sarjaa 16" crash. Olivat jo silloin maailmaa nähneet yksilöt, kuitenkin täysin ehjät. Alapelti on painavampi kuin yläpelti, mulla ei kuitenkaan ole mitään TOP tekstejä, ainakaan näkyvissä. Ikäluokaksi olen arvioinut samaa (70-luvulta?), mutta en ole saanut threadia aikaan, kun niissä ei ole mitään leimoja tms. tunnistetta, millä niitä voisi yksilöidä. Ilmeisesti ko. satsia on valmistettu pitempikin aika aikoinaan... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Zildjian avedis. Mulla samanlaiset tuli käytettynä ostetun tama royalstar-setin mukana. varmaankin 80-luvulta nuo haikat, jos royalstaria alettiin valmistaa ehkä 85 tietämillä. huom ehkä:) Kyllä juu, itse ostin aikanaan pari crashia, jotka oli juuri tota henkeä täynnä. Musaliikkeestä sanottiin vaan, että ovat käsintaottuja zildjianeja, mutta ikä ja kokemus kertoivat niiden olleen avediksia. Törkeen hyviä peltejä! |
mr_b 19.08.2005 10:24:28 | |
---|
Varmaankin 80-luvulta nuo haikat, jos royalstaria alettiin valmistaa ehkä 85 tietämillä. huom ehkä:) Ympäröivästä kontekstista päätelle sijoittaisin nämä jopa 60-luvulle. Äh, eikö mistään netistä nyt löytyisi jotain vanhoja Zildjianin tuoteluetteloita? Zildjian.com ei paljon auta, typerää. Jos minulla olisi firma, jonka historia menee johonkin 1600-luvulle ja joka on ollut kuitenkin ihan merkittävässä osassa nykyisten rumpujuttujen kehityksessä, niin pitäisi huolta että saittini esittelisi firman menneisyyden kovastikin huolella. Mutta ei. Pah. I had a Commorde, 64, had to score. |
rm_wispila 19.08.2005 11:45:47 | |
---|
Näistä pelleistä kun puuttuvat ne kirkuvan kokoiset ja -näköiset alati vaihtuvat kirjainyhdistelmät, millä nää uudemmat mallit saa kivasti ajoitettua. Ei näistä sitten voi paljon keskusteluihinkaan osallistua - vanhat zildjianit... (vrt. jaappanialaiset autot, joissa varaosamallit saattoivat vaihtua kuukausittain; vanhaan mersuuni sopi osat 10 v haarukalla. Näin ennen, vaan mersukin on lisännyt rotaatiota malleissa.Pah.). Olen siis luopunut valmistusvuoden hakemista ja tyytynyt "karkeaan" vuosikymmenjakoon. Luulisi tosin vanhojen sarjojen valmistusaikakausien kirjaamisen olevan helpompaa, koska malleja oli pienempi sortimentti. Zildjiania kiinnostaa enemmän uusien myynti, eikä ikivanhoihin malleihin jämähtäneiden palvelu, oletan. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |