Aihe: Zildjian K Constantinopole / Paiste Giant Beat
1
Mikael
18.08.2005 14:13:39

Onkohan jollain kokemuksia näistä pelleistä? Tietääkö joku missä pääkaupunkiseudulla noita olisi hyllyssä testattavana?
Oli miten oli, mutta näin on.
Niskamies
18.08.2005 14:30:57
Noita Ziljdianeja löytyy DLX:stä.
Virallisesti semi-pro!
HeavyMachinery
18.08.2005 14:47:08

constantinnopoleilla soittelin ja kovasti niistä pidin 13" haikat ja 21" ride oli hyvin korvaa miellyttävä soundi.
Minä tiedän - siis pelkään !
Jaska
18.08.2005 14:47:12
Mulla on tuo Const med thin low 20". Tosi kiva. Aika jazz.Tausta huminaa löytyy mukavasti mutta kapulan lyönnit kuuluu myös hyvin, aika tummana. Ei sillä tosiaan kauheasti mitään raskaampaa rokkia tai metallia soiteta. Crashina tosin soi komeasti.
Mikael
18.08.2005 15:46:07

Pitääpä käydä testimässä. Constantinopolet ovat aikas hinnakkaita. Paisteet taas näyttäis olevan suht' järkevän hintaisia, mikäli ne todella soundaavat samalta kuin esikuvansa - mitä kyllä on pakko epäillä, sillä onhan näitä uusintapainoksia nähty kaikenmaailman soittovehkeistä.
miän vain
18.08.2005 18:28:12 (muokattu 19.08.2005 14:19:19)

Cymbalholic.com:issa oli pitkät jutut noista uusista Gianteista. Eivät kuulemma vastaa alkuperäisiä, mutta ovat sattuman oikusta loistavia jazz-peltejä. Etenkin sitä 24" kehuivat. Uusintapainoksissa on erilainen profiili, etenkin kellon kohdalla.

Constantinople low 22" on ihan loistava savuinen jazzkone. Maksaa kyllä niin paljon, että mielummin viettää päivän testaamalla kaikki vastaantulevat Istanbulit, Bosphorukset jne. Se joku Tamperelainen tyyppi, joka ilmoittelee aina välillä torilla, tuo noita maahan. Luulis löytyvän valikoimaa. Ainakin Daffin kirppiksillä on ollut pöytä täynnä.
Aikani käytin niin, ettei aikaa jäänyt jäädä miettiin.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
jankki
19.08.2005 07:43:48
Cymbalholic...repes, mahtava nimi!
Show me, don`t tell me.
Mikael
19.08.2005 09:19:33

Miellyttävät äänet, epämiellyttävä hinta. Siinä lyhyesti.

No mun mielestä noi Paisteet on hyvinkin kohtuuhintaisia, mikäli ovat hyviä. Noi Ziljianit sitä vastoin ovat juu aika hinnoissaan.
AP
19.08.2005 09:24:54
No mun mielestä noi Paisteet on hyvinkin kohtuuhintaisia, mikäli ovat hyviä.

Niinpä. Hinta on ihan linjassa muiden ammattilaissarjojen kanssa. Enää pitäisi löytää jostain rahaa niihin muihinkaan ja sitä ennen aikaa käydä vaikkapa s-laineella noita uusia Giant Beateja koekilkuttamassa.

Asiasta viidenteen, jotain vanhoja Paiste 2002:sia ja Formula 602:sia ja jopa budjettipelti 404:aa tulee joskus vastaan myytävänä. En ole varmaan moneen vuoteen kuitenkaan nähnyt missään yhtään oikeasti vanhaa Giant Beatia kaupan. Liekö ne sitten kaikki pilallehakattu tai sitten ei vaan haluta luopua...?

Noi Ziljianit sitä vastoin ovat juu aika hinnoissaan.

O. Ja näyttää siltä, että ne löytävät ostajansa nykyisillä hinnoillakin. Onhan tuo Constantinople kyllä omassa symbaaliluokassaan "state of art".
K100 #7 Ärlä #011
Mikael
19.08.2005 09:46:44

Onhan tuo Constantinople kyllä omassa symbaaliluokassaan "state of art".

Joo ja mä en ole tähänkään asti ollut mikään ton osaston ylin ystävä, joten just toi superhifi-maine vähän epäilyttää noissa. Mä oon aina digannut enemmän sellaiseta vähän tumpummasta soundista, mitä ainakin nää nykyiset vanhat avedikset tarjoaa ja siinä mielessä noi Paisteet ainakin kuvausten perusteella saattais olla lähempänä mun soundi-ihannetta.
Jaska
19.08.2005 13:19:03
joten just toi superhifi-maine vähän epäilyttää noissa. Mä oon aina digannut enemmän sellaiseta vähän tumpummasta soundista

mun mielestä noissa menee just päinvastoin, eli että näissä constantiinuksissa haetaan nimenomaan sitä tumpumpaa soundia, eikä mitään hifistelyä

eikös ne oo tällä hetkellä ihan zildjianin sieltä "traditionimmasta" päästä, eli luulisi kaikkien olevan yksilöitä jne.

enkä nyt tällä halua päästä mihinkään symbaalipuolueitten constantivasemmistoon :)
markkuliini
19.08.2005 13:42:18

Mun consta on ainakin kaukana hifistä, itseasiassa aika "evil
"...
www.vasamayhtye.com
HeavyMachinery
19.08.2005 14:01:25

mun mielestä noissa menee just päinvastoin, eli että näissä constantiinuksissa haetaan nimenomaan sitä tumpumpaa soundia, eikä mitään hifistelyä

eikös ne oo tällä hetkellä ihan zildjianin sieltä "traditionimmasta" päästä, eli luulisi kaikkien olevan yksilöitä jne.

enkä nyt tällä halua päästä mihinkään symbaalipuolueitten constantivasemmistoon :)

Joo samaa mieltä ei ne olleet ollenkaan "hifit" vaan jotenkin vanhat ja mehukkaan kuuloiset... antakaa rahaa.....
Minä tiedän - siis pelkään !
Mikael
19.08.2005 14:16:20

Aha. Toi "State of Art" on vähän vitun vaarallinen käsite. Vähän niinku High End... Hoho!
AP
19.08.2005 14:16:33 (muokattu 19.08.2005 14:19:34)

No Zildjianilla nyt on muutenkin yksilöissä jonkun verran vaihtelua. (Tai kuten joku Soitin-Laineen myyjistä kerran asian osuvasti muotoili: "ei ne saa kahta samanlaista aikaiseksi".)

Mutta tosiaan tuommoista "sauhuisempaa" osastoa ovat; tältä pohjalta jos pitäisi Paisteelta joku verrokki löytää niin mieluummin sitten Traditionals-sarjasta.

E: siis mie tuolla steitofartilla meinasin ihan, että Constantinople (helevettiläinen miten vaikea sana) on varmaan siinä mielessä kehitystyön tulos että lienee lähimpänä niitä 50-60-70-luvun haluttuja Zildjianeja. Tosin ristiriitaista sekin: mitäs kehitystä se nyt on että tuote on tarkoituksella esikuviensa kaltainen...
K100 #7 Ärlä #011
Mikael
19.08.2005 14:27:10

Pitää vielä tarkentaa että hakusessa ei ole ride vaan tollanen 18" crash, joka toimis myös ridena. Torillahan olis muuten vanha 22" usa-avedis aika tolkulla hintaa, mutta rideja mulla jo piisaa...
Niskamies
19.08.2005 16:04:12
Pitää vielä tarkentaa että hakusessa ei ole ride vaan tollanen 18" crash, joka toimis myös ridena. Torillahan olis muuten vanha 22" usa-avedis aika tolkulla hintaa, mutta rideja mulla jo piisaa...

Millasia pelejä noi ovat? Paksuja vai ohuita?
Virallisesti semi-pro!
Mikael
19.08.2005 16:06:33

Millasia pelejä noi ovat? Paksuja vai ohuita?

Tosta kuvasta on vaikea sanoa, mut yleensä noi vanhat avedikset on about medium-medium thin. Soita ja kysy...
Mikael
23.08.2005 16:41:15 (muokattu 23.08.2005 16:45:01)

No nytpä löytyi:

www.boxymusic.com

Esimerkkihintoja:
Zildjian K-Constantinopel Crash 18" - 258,70€ (510€)*
Zildjian K-Constantinopel Light Ride 22" - 354,25€ (690€)*
Zildjian K-Constantinopel Hi-Hats 14" - 355,55€ (700€)*
*suluissa dlx-musicin listahinnat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)