Aihe: Hartkesta..
1
esco
26.05.2003 05:21:58
Osaisko joku valaista..Ostin tossa hartken 2115 combon
ja ajattelin täydentää sitä 2x10 kaapilla..
Nyt vaan rupes vaivaamaan se että vahvistin lupaa 4 Ohm 200w ja 8 Ohm 120W elementti on 8 Ohm mut silti vahvistimessa komeilee 200w tarkottaako tää nyt sitä et 8 Ohm lisä kaapilla ohmit puolittuu neljään ja tehot nousee
vai olenko taas tippunut kärryiltä jossain vaiheessa??

Porukat aika paljon haukkuu noita alumiinikartioita mites noitten pahvikartioiden kestävyys pitäiskös sellasia harkita
ku on 2x10 kysymys??

Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan!!
esco
PasiB
26.05.2003 08:24:03 (muokattu 26.05.2003 08:24:44)
Näihän se menee: 8 ohmiin tehot on 120W ja 4 ohmiin 200W, valmistajat mielellään laittaa näkyviin sen isomman tehon, eli olet hyvin kärryillä mukana.
Kartioista sen verran, että mulla on Hartken 4X10 kestänyt jo yli 5 vuotta, joku ei sitten tykkää soundeista, mutta sehän on makuasia.
Hei, miten tää soitetaan..
poppamies
26.05.2003 19:15:05

Osaisko joku valaista..Ostin tossa hartken 2115 combon
ja ajattelin täydentää sitä 2x10 kaapilla..
...tarkottaako tää nyt sitä et 8 Ohm lisä kaapilla ohmit puolittuu neljään ja tehot nousee
vai olenko taas tippunut kärryiltä jossain vaiheessa??!!

Olet aiva oikeassa molempien asioiden suhteen.
Kun tuon 15" lisäksi laitat siihen rinnalle 8 ohmisen kaapin niin kokonais impedanssi tippuu tuohon 4 ohmiin ja käytettävissä on nuo lupaamat 200w.

Olet valitettavasti oikeassa myös alumiinikartioden suhteen. Eivät ole kovin kestävät. M.m suuret lämpötila hiettelyt saattaa aiheuttaa sen että alumiini murtuu heti pölykupin juuresta (olen itse korjannut menestyksellisesti tuollaisen revenneen elementin).
Itse ihmettelin myös yhtä 2x10" Hartken kaappia mitä kokeilin. Kilvessä ilmoitettiin tehonkestoksi laatikolle vaivaiset 100w !.
"G-strings are for strippers"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)