PoLFus 18.08.2005 23:11:03 | |
---|
Miten tuo onnistuisi? Onko siinä minkälainen systeemi. HELP? P90:set himottaisi ja toivottavasti ne saisi jotenkin kiinni. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11 |
fox 18.08.2005 23:43:00 | |
---|
Miten tuo onnistuisi? Onko siinä minkälainen systeemi. HELP? P90:set himottaisi ja toivottavasti ne saisi jotenkin kiinni. Et saa pleksiin, paitti dog-earilliset.. Miksipä et suoraan runkoon? Tosin pitemmät ruuvit ja jouset voi olla tarpeen. Mutta sillä tavalla tosiaan itse laittaisin nuo "korvattomat".. |
PoLFus 18.08.2005 23:45:17 | |
---|
Et saa pleksiin, paitti dog-earilliset.. Miksipä et suoraan runkoon? Tosin pitemmät ruuvit ja jouset voi olla tarpeen. Mutta sillä tavalla tosiaan itse laittaisin nuo "korvattomat".. hmm. mun strato (ihan amerikan stankku) on sellanen allas-tyylinen koverrus mikeille. nayttäis vähän roisilta.hmm. voi vitsi, eikö tosiaan saa? "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11 |
PoLFus 18.08.2005 23:48:15 | |
---|
TAi saisiko tuon muoviosan vaihdettua/modattua dog ear - tyylisiin kuoriin? "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11 |
fox 18.08.2005 23:59:59 | |
---|
hmm. mun strato (ihan amerikan stankku) on sellanen allas-tyylinen koverrus mikeille. nayttäis vähän roisilta.hmm. voi vitsi, eikö tosiaan saa? Möö. Jos saat sellaset joissa on nuo dog-earit eli ne kolmiot siin kuoren päissä, vois koittaa laittaa alapuolelta pleksiin, jouset ja ruuvit + mutterit..Korkeuden säätötoimet kyllä sitte huonommat, paitsi jos jenkatapilla vääntää kierteet niihin korvakkeisiin.. Useimmat p-90:set on vaan noita saippuapaloja.. Hei, toki sitten jos tyydyt P-90 -mikkeihin jotka on niitä humbucker-mallisia.. oliko tuo ny P-94.. Niissähän on tavan humpuukkerin kiinnitys.. |
TAi saisiko tuon muoviosan vaihdettua/modattua dog ear - tyylisiin kuoriin? Tuota, se vähän riippuu.. Täytyy sanoa etten oo yhtään P-90:stä uskaltanu avata.. Erlewine kirjassaan varoittelee, on kuulemma aikas "täyteen" käämitty kela siellä, ja kohtuu liimalla kuori kiinni..kirjan mukaan on paljon pilattu niitä aukomalla..mutta kyllähän se varmaan mahdollista on. Jos hyvin varovasti toimii. |
Nazareth 19.08.2005 00:13:48 | |
---|
Et saa pleksiin, paitti dog-earilliset.. Miksipä et suoraan runkoon? Tosin pitemmät ruuvit ja jouset voi olla tarpeen. Mutta sillä tavalla tosiaan itse laittaisin nuo "korvattomat".. Tunkeudun keskusteluun ja kysyn että valaisisitko tyhmää että miten jouset vaikuttaa mikrofoneihin? Onko P-90:set niin syvät vai täh? "Yks olut ja yks lapin kulta" IMIK #27 AKKK#6 |
-septimisti- 19.08.2005 00:20:20 | |
---|
Ei ne jouset 'vaikuta' mitenkään, pitävät vain mikin paikoillaan ja helpottavat mikkien korkeuden säätämistä. Mun vaneri-pelissä itseasiassa ei ole noita mikkien jousia lainkaan. Taisin vahingossa imuroida ne kun strato oli osina pitkin kämppää. |
fox 19.08.2005 00:22:25 | |
---|
Tunkeudun keskusteluun ja kysyn että valaisisitko tyhmää että miten jouset vaikuttaa mikrofoneihin? Onko P-90:set niin syvät vai täh? Ei ku ne jouset on sitä korkeudensäätöä varten.. P-90 on kahdella puuruuvilla rungossa kiinni, ja rungon ja mikin pohjan välissä on jouset ja solukuminpalanen.. Jouset "tuuppaa" sitä mikkiä ylöspäin kun ruuveja löystyttää.. |
Nazareth 19.08.2005 00:39:42 | |
---|
Ei ku ne jouset on sitä korkeudensäätöä varten.. P-90 on kahdella puuruuvilla rungossa kiinni, ja rungon ja mikin pohjan välissä on jouset ja solukuminpalanen.. Jouset "tuuppaa" sitä mikkiä ylöspäin kun ruuveja löystyttää.. Aa kiitän, taas oppi jotain uutta :) "Yks olut ja yks lapin kulta" IMIK #27 AKKK#6 |
Gypsy 19.08.2005 08:07:08 (muokattu 19.08.2005 08:15:54) | |
---|
hmm. mun strato (ihan amerikan stankku) on sellanen allas-tyylinen koverrus mikeille. nayttäis vähän roisilta.hmm. voi vitsi, eikö tosiaan saa? Mitä tarkotat? Miks näyttäis roisilta? Eihän se allas sieltä näy. Lisäys: Yks vaihtoehto vois olla, että ruuvaa sen mikin humbuckerin aluslevyyn kiinni, ja sitten se aluslevy pleksiin kiinni tavallisen humbuckerin tyyliin. |
fox 19.08.2005 11:39:00 | |
---|
Mitä tarkotat? Miks näyttäis roisilta? Eihän se allas sieltä näy. Lisäys: Yks vaihtoehto vois olla, että ruuvaa sen mikin humbuckerin aluslevyyn kiinni, ja sitten se aluslevy pleksiin kiinni tavallisen humbuckerin tyyliin. Tavallisen humpparin aluslevy ei mittansa puolesta riitä, ne korvakkeet jää P-90:sen alle.. Eikä voi poikittainkaan pistää, se leveys osuu just niitten ruuvien väliin.. Toki tuo Gypsyn systeemi onnistuu, jos on metallitöitä tehny, vaikka ohuesta messinkilevystä tekee sellasen "apulevyn" jonka pituus riittää.. Joka tapauksessa voi joutua sitä uima-allasta reunoilta hieman levittämään. Mutta eihän se sieltä tietenkään pleksin alta näy. |
Gypsy 19.08.2005 12:53:02 | |
---|
Tavallisen humpparin aluslevy ei mittansa puolesta riitä, ne korvakkeet jää P-90:sen alle.. Ei riitä vaikka taivuttaa ne alaspäin menevät humbuckerin aluslevyn "jalakset" sivuille? Jossain halpismikeissä niitä on ollu kyllä aika pitkiä. Tosin runkoon laittasin itekkin kiinni noi. |
oiva tumpeloinen 19.08.2005 13:04:05 | |
---|
Taas tietenkin asiasta tietämättönä voisin ehdottaa: Itse laitoin aikanaan stratoon p-90:set ruuvaamalla ne nimenomaan lankkuun ja muotoilin vaan sen pleksin sopivaksi päälle. |
fox 19.08.2005 13:08:44 | |
---|
Ei riitä vaikka taivuttaa ne alaspäin menevät humbuckerin aluslevyn "jalakset" sivuille? Jossain halpismikeissä niitä on ollu kyllä aika pitkiä. Tosin runkoon laittasin itekkin kiinni noi. Jos on tarpeeks "pehmeetä" peltiä?? Kyllä sitte onnistuis varmaan, mutta kerran ku piti jotain messingin näköstä taivuttaa, niin otti ja katkes het ku tupakki.. :( Mutta kanssas oon samaa mieltä, että miks ei sitte suoraan sinne uima-altaan pohjaan, noi muut hommat on vähä semmosta "virityksen makua".. Vois tulla muuten aikas oman soundisensa vehje..tuost Stratosta.. 8) |
atimoc 19.08.2005 13:12:47 | |
---|
Jos et ole vielä ostanut mikkejä, niin ainakin Kent Armstrong tekee humbucker-kokoisia P-90:siä. Sitten vaan ostaa H/H -pleksin kaveriksi. http://www.millbrook.fi/mikrofonit%20elektric.htm En tiedä millainen soundiero on "oikean" P-90:n ja hb-kokoisen välillä, mutta noita on kehuttu Harmony-centralin keskustelufoorumilla aika paljon. "We're gonna try to play a song called Rüdiger now... I said TRY, this one could really hurt ya." |
fox 19.08.2005 13:18:55 | |
---|
En tiedä millainen soundiero on "oikean" P-90:n ja hb-kokoisen välillä, mutta noita on kehuttu Harmony-centralin keskustelufoorumilla aika paljon. Soundieroon kantaa ottamatta, koskapahan Harmoonikeskuksessa olis jotain oikeen kovasti haukuttu.. ;) "Olen soittanu ammattilaisena 100 vuotta ja ostin tämän nykysen Zöggölöö-kitaran! Se on parempi kuin mikään!" (William Zöggölöö) |
atimoc 19.08.2005 13:24:11 | |
---|
Soundieroon kantaa ottamatta, koskapahan Harmoonikeskuksessa olis jotain oikeen kovasti haukuttu.. ;) "Olen soittanu ammattilaisena 100 vuotta ja ostin tämän nykysen Zöggölöö-kitaran! Se on parempi kuin mikään!" (William Zöggölöö) Keskustelufoorumi on onneksi erillään siitä laitearvostelupalstahirvityksestä. Sinne kirjoittelee ihan järkevätkin ihmiset, eikä pelkästään Krank Amplificationin mainosmiehet ;) Mutta kyllähän kaikkeen hehkutukseen pitää varauksella suhtautua, ei siinä mitään. "We're gonna try to play a song called Rüdiger now... I said TRY, this one could really hurt ya." |
fox 19.08.2005 14:19:45 | |
---|
Sinne kirjoittelee ihan järkevätkin ihmiset, eikä pelkästään Krank Amplificationin mainosmiehet ;) Mutta kyllähän kaikkeen hehkutukseen pitää varauksella suhtautua, ei siinä mitään. Juu, toki näin..Mulla on aina kun siellä vierailen, HCentral-filtteri.. :) Ja kyllähän siellä niitä "kriittisen asiallisiakin" juttuja on, ehdottomasti. Itse asiaan eli soundieroihin orkkis- P-90:n ja vastaavien humbukkeri-kokoisten kanssa (P-94, SD BadCat, DiM Bluesbucker) perin vähän on tullu testittyä, ja ei tuollasessa systeemissä, jos/kun ne jonkun toisen kitaraan on laittanut, jää oikeen muuta testiaikaa kuin sen verran, että toimiiko vaiko ei.. Martsion Bluusbukkeri on jo rakenteeltaan aivan erilainen, koska käsittääkseni siinä on ns. load coil eli onkin oikea humppari. P-94 kuulostaa kyllä P-90:ltä ja varmaan tuo BadCattikin, ainakin hyvin lyhyen testauksen perusteella. Mutta aivan varmasti joku "kultakorva" niistäkin jotain eroja kuulee, onhan se kela paitsi lyhyempi. niin myös hivenen leveämpi. Melko hyvä "P-90" soundi kuitenkin minun mielestäni noista P-94:sta tuli. Sellainen välimalli Straton ja perus-humpparin välistä, niinku P-90 on parhaimmillaan. Lievää hurinaa kuitenkin, mutta hei, mistäpä ei.. 8) |