Vilhelmus 27.05.2003 00:08:59 | |
---|
Tähän sopiikin vuodattaa tarkoituksetonta Pod-V-amp -pohdintaa. Hommasin joskus pari vuotta sitten Vampin nauhotteluun ja tuli koululla pitkästä aikaa jotain cd:n polttumista odotellessa tartuttua Podiin ja johonkin täyspaskaan Japanin stratoon. Ja jessus, kun ruuvasin iskelmäsoundia joutessani, ihmettelin. KUn V-ampissa piti just olla puhdas ja pikkuruttu-osasto parempia, niin ei prkl. Innostuin oikein soitteleen melodioita kun kuulosti niin hyvältä. Ehkä se oli tilapäinen mielenhäiriö. Kyllä tossa Vamppi ykkösessä pirun muoviset soundit on, vaikka hintalaatusuhde onkin loistava. Ei edes jenkkistratolla lähde kuulasta puhdasta ja säröissä ärsyttävä ylämiddle. Kunhan avauduin tuntemuksistani :) Uskon pyhään kolmen soinnun voimaan. |
BlackD 27.05.2003 00:18:48 | |
---|
Ja tästä onkin hyvä jatkaa :) Olen samaa mieltä että Podin soundit ovat paremmat, varsinkin kevytrutussa. Myöskin itse eniten käyttämäni metallisoundit lähtevät Podista paremmin. Itse kaipailen puhtaalta soundilta sellaista transistorimaisuutta ja kylmyyttä, se lähtee hieman paremmin tosin V-ampista. Sitten mainostusta: Mulla on vieläkin tarjolla jollekin halukkaalle Pod 2.3 tuon Pron alta pois, kiinnostuneet voivat kysellä suoraan maililla blackd@jippii.fi Ja jos jollain on jonkinlaista päätevahvistinta niin olisin enemmän kuin kiinnostunut vaihtoon ja ehkä mahdollisen välirahan antamiseen ;) |
JPL 27.05.2003 08:29:08 | |
---|
Säröt kuulostaa putkipäätteellä paremmalta, puhtaat paskemmalta imo. No huh huh...
Bluelight |
Insane Kane 27.05.2003 13:23:23 (muokattu 27.05.2003 13:24:03) | |
---|
"Musta kuolo päähän koppaa" |
Eli mikä nyt sit olis moni puolisin vaihtoehto? Tietty jos rahaa olisi ostaisin kaikki... Tarkoitan nyt sitä että mistä lähtisi joka musa tyyliin kiitettävät tai ainakin lähelle kiitettävän soundit? Olisiko se sitten toi setti V: Behringer BG412S kaappi, V-Amp Pro, Rocktron vel. 100 + räkki. Vai pitäskö sit hommata PODII ton V-amp Pro:n tilalle? Mättösoundit eivät välttämättä pakolliset. Jos kus niilläkin soittelee omaksi iloksi mutta lähinnä tota perus rock puolen soundeja höystettynä säröllä. Eli Guns n' Roses tyyliin. Mutta toi monipuolisuus olisi tärkeää. Tietty jos ostais sen putkipelin ja sitten jotain purkkeja siihen niin sekin olisi hyvä, vaan hieman hintava. Rock n' Roll is the only way to DIE |
LaXu 27.05.2003 14:09:58 | |
---|
Kannattaa muistaa, että vaikka mallintavissa on vahvistinmallinuksia, efektejä sun muuta sälää varsin paljon, voi jo yksikanavaisestakin putkivahvistimesta loihtia hyvin pitkälle ne tarvittavat soundit kun viitsii opetella käyttämään kitaransa potikoita ja säätämään vahvistinta. En tarkoita tällä, että Marshallista saisi Voxin potikoita kääntelemällä, mutta ne kaivatut puhdas-kevytsärö-rokkisärö-soolosärö-hevisäröt voi ihan hyvin irrota samasta vahvistimesta, kenties pedaalilla tai parilla avustamalla. |
vale 27.05.2003 14:23:42 | |
---|
Musta vaan jotenkin tuntuu että tosta putki vahvistimesta olisi mulle iloa pitemmäks aikaa tulevaisuuteen... Kattelin just että soitinkeskuskin myy ENGL screamer comboa miltei samaan hintaankuin thomann. Täytys soittaa ja kysyä paljon nuppi? Sitten toinen putkivahvistin joka kiinnostaa on just toi laney TT20H. Kysyinkin Levytukusta sen hintaa ja sanoivat että ei ole varastossa mutta tilaavat tarvittaessa ja hintaa olisi sitten 600e. Mietin tossa että jos toi laney irtois jostain alle 500e:n niin se vois olla jees kun ostais jotai speduja lisäks. Sittenhän olis viä toi Marsu 2553? Mutta kyllä tota mallintavaa just täytyy mennä kokeileen. Putkivahvari on vaan jotenkin aivan eri tuntunen ku trankku. Rock n' Roll is the only way to DIE |
LaXu 27.05.2003 15:27:47 | |
---|
Musta vaan jotenkin tuntuu että tosta putki vahvistimesta olisi mulle iloa pitemmäks aikaa tulevaisuuteen... Kattelin just että soitinkeskuskin myy ENGL screamer comboa miltei samaan hintaankuin thomann. Täytys soittaa ja kysyä paljon nuppi? Sitten toinen putkivahvistin joka kiinnostaa on just toi laney TT20H. Kysyinkin Levytukusta sen hintaa ja sanoivat että ei ole varastossa mutta tilaavat tarvittaessa ja hintaa olisi sitten 600e. Mietin tossa että jos toi laney irtois jostain alle 500e:n niin se vois olla jees kun ostais jotai speduja lisäks. Sittenhän olis viä toi Marsu 2553? Mutta kyllä tota mallintavaa just täytyy mennä kokeileen. Putkivahvari on vaan jotenkin aivan eri tuntunen ku trankku. Jos päädyt tuohon TT20:seen, älä vaan osta sitä Levytukusta, vaan tilaa Ruotsista http://www.jam.se tai Saksasta http://www.ppc-music.de ..molemmissa hieman yli 400€. |
-K- 27.05.2003 18:45:31 | |
---|
No huh huh... No kuulostaa mallintavilla ihan varmasti, koita itse äläkä siinä huhhittele =)
Ei suotta elämys. |