stagestar 17.08.2005 22:42:33 | |
---|
suunnittelen mikkien vaihtoa kitaraani, joka on Mexico strato vuodelta - 92. millaisia suosittelisitte ? oisko järkeä laittaa yksi mini humppari johonkin väliin ? siis tarkoitan humpparia joka on ulkonäöltään kuin yksikelainen. tyyli mitä soitan on iskelmä, tanssi ja roketti rolli musiikki, kiitos kaikille jo etukäteen. rok rok !!! |
Dr. Muff 17.08.2005 23:03:01 | |
---|
Oletkos lukaissut yllä olevan mikki FAQn läpi? Siellä on kohtuullinen määrä informaatiota asiaan liittyen. Mahdollisia mikkiyhdistelmiä on vähän käytössä olevasta rahamäärästä riippuen lukematon määrä. Perinteisellä S-S-S-konfiguraatiolla on maailman sivu vedetty niin rokkia kuin humppaa, mutta sinkkukokoinen humppari tallaan on myös ihan asiallinen valinta. Joskus tykkäsin sellaisesta systeemistä että toinen tone 'uhrataan' ja jäljelle jää vain master-tone. Itse kun en molempia käytä, harvemmin ollenkaan. Toisen tonen voi sitten valjastaa kontrolloimaan portaatonta tallamikin puolitusta jolloin saa ne perinteiset(noh, edes jonkunmoiset) sinkkusoundit tallamikistä ja kaiken väliltä sinkku-humppari. Ihan kätsyä. Se mitä kannattaa ostaa ja mitä voi suositella riippuu haluamastasi muutoksesta ja käytössä olevasta rahamäärästä. Jo reilulla satasella saa todella hyviä mikkejä, ihan putiikkikamaa tyyliin Vintage Vibe Guitars tai halvimpia Seymour Duncaneita ym) tai sitten jos haluaa niin rahaa saa palamaan reilustikkin yli 300€ (Lindy Fralin, Kinman, WCR, Lollar, Rio Grande, Van Zandths, Suhr jne) Tuumasta toiseen. |
LamaAjanElvis 17.08.2005 23:10:43 (muokattu 17.08.2005 23:11:31) | |
---|
suunnittelen mikkien vaihtoa kitaraani, joka on Mexico strato vuodelta - 92. millaisia suosittelisitte ? oisko järkeä laittaa yksi mini humppari johonkin väliin ? siis tarkoitan humpparia joka on ulkonäöltään kuin yksikelainen. tyyli mitä soitan on iskelmä, tanssi ja roketti rolli musiikki, kiitos kaikille jo etukäteen. eikös iskelmä/rautalanka/roketti musalle voi suositella samoja mikkejä mitä blues miehet aina kyselevät? eli siis fenderin Texas Specialit tai Fat 50's mikit. minua kiinnostaisi se että saako noilla just rautalanka soundiakin paremmaks? edit: sori ei ollut vastaus vaan lähinnä lisäkysymys... I don't know why my heart beats, i only know it does...
Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4
Romantikkoitkijät#7
Ihmevalittajat#8 |
stagestar 18.08.2005 17:34:19 (muokattu 18.08.2005 17:34:39) | |
---|
kiitos ! rok rok !!! |
jarkki 18.08.2005 18:48:31 | |
---|
Mulla on japsi stratossa noi 50's fatit ja kyllä ne hakkaa ainakin perus japsi mikit ...hinta on vaan aika kova ( 300e/setti). Rautalankaan varmaan sopis 57/62 setti paremmin kun näissä on ns.räyhää enemmän. Itse haluaisin omaan settiin lisää kirkkautta kaulamikkiin ... ehkä siihen vois laittaa tbx kytkimen ? Mikään ei ole niin hyvää ettei sitä vois vaihtaa parempaan. |
stagestar 18.08.2005 20:49:44 | |
---|
Oisko nämä mistään kotoisin ? FENDER Hot Noiseless 3-Pickup set, Jeff Beck Style, Cleancleanly and fully, warmly and bluesy, in the bar with muchAttack, Color: Vintage White rok rok !!! |
EDIT: tai ei sittenkään mitään. V*ttu jeei!!! |