Aihe: soittokunnasta hieman..
1 2
Wonder
15.08.2005 16:06:36
En päässyt soittokuntaan viime kevään Lahden karsintojen perusteella, ja nyt olisi tykkimiehen paikka vekarajärvellä tammikuussa (jee..).

Olen kuitenkin kuullut, että soittokuntaan voisi päästä jotakin muuta kautta..vaikka olisikin aloittanut jossakin muualla. Miten se tapahtuu, en oikein ymmärrä tätä systeemiä..ottaako ne lahden soittokokeiden perusteella vain lahteen soittajia, vai miten se on? Mietin tässä vaan, että pitäisiköhän lykätä tuota armeijaa ja mennä ensi keväänä uudestaan lahteen koettamaan onnea..niin ja koskettimilla yritin/yritän päästä.
gandar
15.08.2005 16:44:40
Lykkäyksen perusteeksi ei käynyt uudestaan hakeminen, kuten pystyit lukemaan siitä ohuessa kirjekuoressa tulleesta läpyskästä. Kuten minäkin. Se on kerrasta poikki.
Ceci n'est pas une signature
Wonder
15.08.2005 17:43:00
joo mutta opiskelu varmaan käy...?
Kanjonit
15.08.2005 18:21:30

Mä alotin ihan normitykkimies-alokkaana Niinisalossa ja päätin sittenkin pyrkiä kyseisen varuskunnan soittokuntaan. Pääsin.
Silhuetti
Tremolo tuntuu hyvältä sormissa
Demostuodio: Silhuetti - Peili ja minä
Dirk
15.08.2005 18:45:42
Lyhyesti sanottuna kaikissa varuskunnissa, joissa on soittokunta pitäisi olla myös mahdollisuus siihen pyrkiä peruskauden aikana. Ole vain valppaana ja kysele pyrkimisaikatauluja yms...

Se on sitten toinen juttu jos Lahden kautta on jo otettu jokin soittaja etukäteen, eli tarvitaanko esim. kahta pianista yms. Tosin näitäkin tapauksia on; kyllä siellä aina niitä postimiehiä ja tiskaajia tarvitaan.
joetail
15.08.2005 19:12:29

Lyhyesti sanottuna kaikissa varuskunnissa, joissa on soittokunta pitäisi olla myös mahdollisuus siihen pyrkiä peruskauden aikana. Ole vain valppaana ja kysele pyrkimisaikatauluja yms...

Kyseisen varuskunnan soittokuntaanko vain voi pyrkiä vai myös jonkin toisen varuskunnan soittokuntaan?
mr.muzak
15.08.2005 20:41:37
Kyseisen varuskunnan soittokuntaanko vain voi pyrkiä vai myös jonkin toisen varuskunnan soittokuntaan?

Nuo meni aika fiilispohjalta silloin -99 kun itse suoritin asepalveluksen. Alunperin kävin ennen inttiaikaani laivaston soittokunnassa pianolla "pyrkimässä". Käytännössä sovittiin vaan sopiva aika, paikan päällä vähän pyysivät soittamaan jotain omaa ja antoivat toivelaulukirjoja eteen soitettavaksi. Paikka oli käytännössä katsoen varma, alokasaikana tosin kävi niin että lahdesta määrättiin minun tilalleni jokin toinen pianisti ja mulle jäi ainoaksi vaihtoehdoksi pyrkiä niinisalon (siellä olin siis alokkaana) soittokuntaan. Sinnekin oli jo määrätty lahdesta pianisti, mutta vähäisillä rumpu/foni -taidoillani pääsin sivusoittimilla sisään. Nuo taidot ovat kultaakin kalliimpia soittokuntaan pyrittäessä, pianisteja ei tarvita juuri koskaan yhtä enempää, mutta torvia/lyömäsoittajia ei ole koskaan liikaa pikku soittokunnissa.

Eli innokkaasti kyselemään myös suoraan pikku soittokunnilta, ne soittokuntaesimiehet ovat lepposia ukkoja, eikä niin "sotahulluja" kuin ne muiden osastojen.:)
El Condor
16.08.2005 09:54:01
Tuo Vekara on siinä mielessä vähän ongelmallinen, että siellä ei ole omaa soittokuntaa, johon voisi hivuttautua. Lähimmät ovat varusmiessoittokunta Lahdessa ja rakuunabändi Lappeenrannassa.

Kannattaa varmaan olla yhteyksissä suoraan eri bändien kippareihin. Yhteystietoja löytyy esim. täältä:

http://www2.mil.fi/sotilasmusiikki/soittokunnat/index.dsp

Toinen keino on sitten hankkia jollain verukkeella lykkäystä ja hakea sitten uudestaan. Mutta jos tuonne Vekaralle asti päädyt, niin siinä vaiheessa taitaa peli olla aika lailla pelattu.
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
joetail
17.08.2005 21:43:09

Nuo meni aika fiilispohjalta silloin -99 kun itse suoritin asepalveluksen. Alunperin kävin ennen inttiaikaani laivaston soittokunnassa pianolla "pyrkimässä". Käytännössä sovittiin vaan sopiva aika, paikan päällä vähän pyysivät soittamaan jotain omaa ja antoivat toivelaulukirjoja eteen soitettavaksi.

Miten sait tämän "pyrkimiskokeen" järjestettyä itsellesi?
M.i.k.key
17.08.2005 21:51:57
Miten sait tämän "pyrkimiskokeen" järjestettyä itsellesi?

Eiköhän se soitto soittokunnan pomolle eli musiikkikapteenille selvitä asian. Niijuu, voi se olla musiikkimajurikin. Noi yhteystiedot taisi olla tuossa ylempänä...
Mä lopetan nää hommat!
Martso
18.08.2005 08:36:17
Eiköhän se soitto soittokunnan pomolle eli musiikkikapteenille selvitä asian. Niijuu, voi se olla musiikkimajurikin. Noi yhteystiedot taisi olla tuossa ylempänä...

Näinpä. Varmasti monessa tapauksessa on aika turhaa ruveta oman "mosuriyksikön" johtajalle tästä puhumaan -> ei välttämättä mielenkiintoa hoitaa asiaa. Soittokunnan johtajilla on kuitenki aina mielenkiintoa saada hyviä soittajia omaan käyttöönsä.
Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!!
Wonder
18.08.2005 09:47:04
no mitäs sitten sanoo niille? :D
Niskamies
18.08.2005 09:57:11
Mä täytän tossa keväällä 18, joten mulla on kanssa kutsunnat varmaan tossa keväällä.

Mä kattelin noita soittokunnan sivuja, ja siellä oli lähinnä mainintaa puhallinorkestereista yms. Mä olen kuullut juttua että siellä olisi bigbandeja yms. muitakin kuin pelkkiä puhallinorkestereita. Eli mihin soittokuntaan mun pitäisi pyrkiä, kun bassoa soitan?
Virallisesti semi-pro!
Martso
18.08.2005 10:21:14
Mä täytän tossa keväällä 18, joten mulla on kanssa kutsunnat varmaan tossa keväällä.

Mä kattelin noita soittokunnan sivuja, ja siellä oli lähinnä mainintaa puhallinorkestereista yms. Mä olen kuullut juttua että siellä olisi bigbandeja yms. muitakin kuin pelkkiä puhallinorkestereita. Eli mihin soittokuntaan mun pitäisi pyrkiä, kun bassoa soitan?

Lahteen kannattaa ensisijaisesti jo kutsunnoissa ilmoittaa hakevansa. Sinne nyt ylensä on saatu bigband perustettua. Joka tapauksessa siellä syntyy soul-, huttu- yms bändiä, missä basistia tarvitaan.
Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!!
Wonder
18.08.2005 19:28:01
kuinka hyvä pitäisi olla jos haluaa pianolla sinne? varmaan aika saakelin hyvä kun niitä otetaan niin vähän sinne...?
mr.muzak
19.08.2005 02:26:15
Itse pyrin pari vuotta sitten Lahteen, enkä päässyt. Kovemmat kaverit vei paikat,

No siellä voi olla pyrkimässä 28v. diplomi-pianisteja, että siitä voi miettiä onko itsestä kilpailijaksi:)
mr.muzak
19.08.2005 02:28:38
Näinpä. Varmasti monessa tapauksessa on aika turhaa ruveta oman "mosuriyksikön" johtajalle tästä puhumaan -> ei välttämättä mielenkiintoa hoitaa asiaa. Soittokunnan johtajilla on kuitenki aina mielenkiintoa saada hyviä soittajia omaan käyttöönsä.

Jep, kannattaa hoitaa ennen alokasaikaa. Ne perusyksikköjen johtajat ei juuri soittajista ole kiinnostuneita, mutta soittokunnan johtaja on.
mr.muzak
19.08.2005 02:29:47 (muokattu 19.08.2005 02:30:18)

Kyllä, soitto suoraan musiikkikapulle/majurille, ja kerrot asiasi niin eiköhän sieltä kiinnostusta löydy.
Janus
19.08.2005 02:37:46
kuinka hyvä pitäisi olla jos haluaa pianolla sinne? varmaan aika saakelin hyvä kun niitä otetaan niin vähän sinne...?

Sivusoittimesta (joku puhallin tai vaikkapa laulu) on etua, samaten hyvästä prima vistasta. Lahteen taidetaan nykyisin ottaa 1 klassinen pianisti (juuri tuollainen 28v diplomiesa) konserttisoittokunnan pianistiksi, ja 2-3 kevyttä musaa soittavaa pianistia/kosketinsoittajaa pikkubändejä varten.

Jos soitat pelkästään klassista pianoa, toivoa ei juuri ole, ellet ole vähintään hyvää C/B-kurssin tasoa. Jos vapaa säestys ja jazzhommat taittuu, siitä vaan kokeilemaan. Normaali ÄO on myös etu, P1-testi suoritetaan soittokokeen kanssa samana päivänä. Samoin psykologin/lääkärin haastattelu.
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)