Aihe: Harley Benton
1 2 3
kole
18.08.2005 12:23:11
Kokemuksia noista Thomanin kauppaamista Sähikäisistä. Ite ostin pari vuotta sitten akkarin ja ihan soiteltava peli. Nyt lähinnä kiinnostais pysyykö noi sähköiset vireessä jne.
Jucciz
18.08.2005 12:24:55
Telecasteria koitin ja se oli ihan paska joka suhteessa.
Ben_D
18.08.2005 12:26:23

Kyllähän niillä kotona mielummin soittelee kun turpaansa ottaa. Koita hakua klo. 18:sta jälkeen. Löytyy juttua.
gator
18.08.2005 12:26:53
Se yleensäkkin riippuu monesta eri tekijästä. Sanoisin että noin 99% tänne kirjoittelijoista on melko huonoa mieltä noista kyseisen merkin sähkiksistä. Kuulun itsekkin tähän ryhmään. Yhdellä HarleyBentonin hyvällä jatsibassokopiolla olen soittanut tosin.
Explorer
18.08.2005 12:40:37
Yks jannu kertoi tässä männävuonna, että sen HB-tilukepin floikkatallasta pamahti blokki itsekseen irti. Silloin kun kitara oli telineessä. Että sellasta laatua. Mutta on niissä hyvä hinta-laatusuhde.
Interstellar overdrive.
paristo
18.08.2005 12:47:39
yhtä HB:n kitaraa olen kokeillut.. eikä siittä ole pahaa sanottavaa..
Selvästi pidemmälle..
trih
18.08.2005 13:29:19 (muokattu 18.08.2005 13:31:00)
Jos osaa laitella kitaroita niin sitten uskaltaa juuri ja juuri sijoittaa tuollaiseen. Jos on peukku keskellä kämmentä kitarajutuissa niin parempi jättää ostamatta. Hyvää sointia on kuitenkin turha odottaa vaikka säädöt saisi kuntoon.

Edit. Meinaan siis näitä alle satasen pelejä. Ne vähän kalliimmat telet voi olla ihan kelpoja.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
metallica89
18.08.2005 14:12:12
Kolme bentonia olen kokeillut ja jokainen on ollut hintasekseen hyvä.
Nirvana!
18.08.2005 14:19:45
En suosittele. Melkein samalla hinnalla saa jo fender squierin ,joka on puolet parempi,kuin mikään hb.
WinterMad
18.08.2005 15:02:23
en jaksa aloittaa uutta ketjua, joten kysnkin tässä että on tuo Harley Benton Wah-Wah hyvä Wahi

linkki on tässä:
http://www.thomann.de/thoiw3_harley … on_hbw100_wahwahpedal_prodinfo.html
We are the champions! - Me olemme herkkusieniä!
shagriml
18.08.2005 15:07:26 (muokattu 18.08.2005 15:10:37)

kellään ei varmaan oo kokemuksia harley bentonin resonaattorikitarasta ? kattelin vaan tosta painetusta thomann kataloogista moista...

joku resonaattorikitara ois kiva joskus saada. jos harley bentonia ei suositella niin joku voi suositella jotain muuta samanhintaista jos mieleen tulee ja jos sellasta ees on...

halpa toi ainaki ois : http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_pdm531_prodinfo.html

voin kyllä arvata ettei tasokas mutta jos haluaa laatua niin taitaa joutua satasia iskemään lisää peliin ?
LO
18.08.2005 15:18:03 (muokattu 18.08.2005 15:41:52)
Aika paljon taitaa näissäkin keskusteluissa tehdä pelkästään Harley Bentonin maine, joka tietenkin on yhtä kuin "paska". Kun maine on mitä on, niin vaikka oma pää muuta sanoisi, niin kitaranhan pitää olla paska koska se on Harley Benton - vai mitä? No ei.
Tottakai on olemassa paljon parempia kitaroita (älä ihmeessä:), mutta ei noita edes kannata verrata mihinkään pro-kitaroihin, koska ei niitä ole sellaisiksi tarkoitettu, vaan työkaluiksi aivan aloittelijoille. Jos sadalla eurolla saa sähkökitaran joka pitää vireen, niin ei paljon muuta voi vaatia. Oon testannut kahta HB:n strato-kopiota ja vireen ne ainakin pitivät.

Tollasta edellisen viestin linkissä olevaa dobroa oon testannut myös, ja ok sekin oli. Joku joka ei ol tottunu parin tonnin "merkonomikitaroihin" voisi jopa sanoa, että "ihan hyvä".

Kun ottaa käteen kitaran jonka hintalapussa lukee 100e, niin ei tietenkään kannata odottaa, että se tuntuisi 500 euron kitaralta.

Edit: En työskentele Thomannille, enkä omista Harley Bentonia :)
Turder
18.08.2005 15:41:10 (muokattu 18.08.2005 15:42:23)
Aika paljon taitaa näissäkin keskusteluissa tehdä pelkästään Harley Bentonin maine, joka tietenkin on yhtä kuin "paska". Kun maine on mitä on, niin vaikka oma pää muuta sanoisi, niin kitaranhan pitää olla paska koska se on Harley Benton - vai mitä? No ei.
Tottakai on olemassa paljon parempia kitaroita (älä ihmeessä:), mutta ei noita edes kannata verrata mihinkään pro-kitaroihin, koska ei niitä ole sellaisiksi tarkoitettu, vaan työkaluiksi aivan aloittelijoille. Jos sadalla eurolla saa sähkökitaran joka pitää vireen, niin ei paljon muuta voi vaatia.

Näinhän se on. Mutta kummiskin se kitara menee heti vaihtoon ja pois alta paremman tieltä niin miksi ei kerralla osta parempaa? Tietysti rahapolitiikka määrää tässä. Itse ainakin hommaan kerralla hyvän, eikä sen jälkeen tarvitse painia ja kasvattaa v-faktoria paskojen kamojen kanssa. Näin yleisellä tasolla ajatellen.
-Turder
LO
18.08.2005 15:49:00 (muokattu 18.08.2005 15:58:10)
Näinhän se on. Mutta kummiskin se kitara menee heti vaihtoon ja pois alta paremman tieltä niin miksi ei kerralla osta parempaa? Tietysti rahapolitiikka määrää tässä. Itse ainakin hommaan kerralla hyvän, eikä sen jälkeen tarvitse painia ja kasvattaa v-faktoria paskojen kamojen kanssa. Näin yleisellä tasolla ajatellen.

Kukapa ei mielummin ottaisi parempaa kitaraa, mutta jos olisit ostamassa ensimmäistä kitaraasi, etkä oikein tiedä mitä harrastus pitää sisällään, tai mitä siltä odottaa, niin ostaisitko siltikin heti kerralla hyvän?

Jos mä olisin alottamassa kitaransoittoa, tai mulla olis nuori penska joka haluaisi aloittaa, niin hommaisin ehdottomasti HB:n straton ja Micro Cuben. Vaikka kyllähän sitä mieli tekisi laittaa penskalle heti käteen Fenderin jenkkistrato, niin järki käteen ellei lottovoittaja satu olemaan.

Tietysti jos on musiikillista kokemusta vähän enemmän, ja tietää ettei harrastus jää pelkäksi tähdenlennoksi, niin toki kannattaa muutama satanen enemmän laittaa likoon.
Nazareth
18.08.2005 15:54:12

Samaa mieltä.
"Yks olut ja yks lapin kulta" IMIK #27 AKKK#6
Joel Harald
18.08.2005 16:56:36
en jaksa aloittaa uutta ketjua, joten kysnkin tässä että on tuo Harley Benton Wah-Wah hyvä Wahi

linkki on tässä:
http://www.thomann.de/thoiw3_harley … on_hbw100_wahwahpedal_prodinfo.html

Kotelo on ihan hyvä, sen takia sen ostinkin, Vox-kloonille tulee. Itse wahisoundi on kuraa ja perus Crybaby hakkaa mennentullen tämän. Kytkin hajos 10min soiton jälkeen. Ei ole true bypassia, eli syö soundia. Ei rahise siltikään paljoa. Myös pedaalin päällyskumi oli irti valmiiksi. Positiivisenä yllätyksenä sisältä löytyi ihan siisti piirilevy ja aivan oikea induktori, eli ei ole mikään karvalakkiversio ilman induktoria.

Eli aika huono, en suosittele käyttöön. Projektiwahiksi sopii kuitenkin erityisen hyvin. Tukeva alumiinikotelo, jonka sisään voi vaikka sen omatekoisen wahin laittaa niinkuin itse teen. HB logo lähti hyvin irti ja pohjan ku maalaa ni saa todisteet piiloon.
Turpa kii tai tuun teille soittaa.
Hohhoijaa
18.08.2005 17:27:45
Tukeva alumiinikotelo, jonka sisään voi vaikka sen omatekoisen wahin laittaa niinkuin itse teen.

Toimiskohan jos väkertäisi vaikka säröttimen sinne sisään :) wahin poljin toimisi kytkimenä.
Kuolee karja, kuolee suku, samaten itse kuolet;
yhden tiedän, mik' ei kuole: manalle menneen maine.
Joel Harald
18.08.2005 19:51:49
Toimiskohan jos väkertäisi vaikka säröttimen sinne sisään :) wahin poljin toimisi kytkimenä.

Aika hieno "naamiosärö" olis :D
Turpa kii tai tuun teille soittaa.
Hohhoijaa
18.08.2005 20:51:19
Aika hieno "naamiosärö" olis :D

Heh, jep...
Kuolee karja, kuolee suku, samaten itse kuolet;
yhden tiedän, mik' ei kuole: manalle menneen maine.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)