Jemo 18.08.2005 01:31:00 | |
---|
Olen kuullut että jokin vanha Rolling Stonesin rumpali on nykyjään umpikuuro. Luulisi että näitä kavereita löytyisi enemmänkin tuolta menneiltä kuuloasuojaamattomilta vuosikymmeniltä. Joku puhui myös, että Tommy Lee olisi nykyään niin kuuro että sen monitorointiin pitää pistää bassot niin että ne tuntuu rintakehässä, ei kuulu. Hyvin se näkyi tänään Conan O'Brienin puheen kuulevan silti.. -Kamikaze Kettunen Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli |
moderndrummer88 18.08.2005 07:53:22 | |
---|
urlikillahan se kuulo on menny kanssa niin että biisi pitää toistaa helvetin kovalla korviin ja silti ei se ei tunnu kuulevan juuri mitään vaan juuri bassot pitää toistaa vielä kovemmin ja suurinpiirtein mitenkä homma toimii on se että se osaa sen biisin ulkoa Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
hollmi-5 18.08.2005 09:10:40 | |
---|
jokin vanha Rolling Stonesin rumpali Charlie Watts on oillut Rollareiden rumpali koko bändin olemassaolon ajan. Tuskimpa ihan umpikuuro hänkään on, koska bändi on taas lähdössä kiertueelle. Phil Collins on sanojensa mukaan viimeisellä kiertueella, koska on huolestunut kuulonsa huononemisesta. Isoilla keikkapaikoilla on aika kova meteli ulospäin, mutta lavalla saattaa olla melko sopiva äänenpaine. Moni rumpali käyttää korvakäytävään laitettavia suojaimia. Esim. Phill Rudd valitsee vaimennuksen tason keikkapaikan mukaan. Mika Hollström |
ramzuz 18.08.2005 09:22:12 | |
---|
Itse käytän aina tollasia artisti tulppia. Riittääkö ne suojaamiseen? vai pitäiskö olla vielä jotain. Millasia omat kokemukset? Ja onko teillä kuulo huonontunu soittamisesta? Nasse rokkaa! |
drummer88 18.08.2005 12:33:03 | |
---|
Suomen armeijan kuulosuojaimet löytyy treenikseltä. Ei kyllä mitään tietoa mistä ne on sinne päätyny. Ja sitten on noita korvatulppia. En oo ainakaan huomannu että kuulo olis huonontunu. The Art Of Shredding |
drum-monkey 18.08.2005 12:34:44 (muokattu 18.08.2005 12:35:12) | |
---|
Käytän noita EARin kuusitulppia, sitten metsurisuojaimia, ja tollasia DJ-kuulokkeita. Ei se kuulo vielä oo menny, tyttöystävä aina ihmettelee kun kuulen pienimmätkin jutut (hänellä kuulo on mennyt huonommaksi) e: siis ei noita kaikkia suojia kerralla :) Munletti on mulletti |
En oo ainakaan huomannu että kuulo olis huonontunu. Ei sitä itse huomaakkaan ennen kuin on jo pahasti myöhäistä. Kannattaa käydä kuulotesteissä 1-2 kertaa vuodessa jos haluaa tarkkailla kuuloaan. Tällä alalla se on ensiarvoisen tärkeää. Paljon täällä vaahdotaan soittokamoista, mutta kuinka moni teistä pitää huolta tärkeimmästä työkalustaan? |
drum-monkey 18.08.2005 12:56:39 | |
---|
Ei sitä itse huomaakkaan ennen kuin on jo pahasti myöhäistä. Kannattaa käydä kuulotesteissä 1-2 kertaa vuodessa jos haluaa tarkkailla kuuloaan. Tällä alalla se on ensiarvoisen tärkeää. Paljon täällä vaahdotaan soittokamoista, mutta kuinka moni teistä pitää huolta tärkeimmästä työkalustaan? Joo, on uskomatonta, kun keskustelu jonkun kanssa voi olla tällainen: Et sit käytä tulppia? -Mitä? Et käytä tulppia?! -Anteeks? ET KÄYTÄ TULPPIA? -Älä nyt huuda, kyllä mä kuulen. Niin ja en käytä, kun mun kuulo on niin timmissä kunnossa. Melkeen tällanenkin tilanne on tullut nähtyä... Munletti on mulletti |
hybrid 18.08.2005 13:30:51 (muokattu 18.08.2005 15:22:13) | |
---|
Joo, on uskomatonta, kun keskustelu jonkun kanssa voi olla tällainen: Et sit käytä tulppia? -Mitä? Et käytä tulppia?! -Anteeks? ET KÄYTÄ TULPPIA? -Älä nyt huuda, kyllä mä kuulen. Niin ja en käytä, kun mun kuulo on niin timmissä kunnossa. Melkeen tällanenkin tilanne on tullut nähtyä... Reps.. Tossa oli mun ja mun vanhan soitonopettajan käymä keskustelu sanasta sanaan. :-D E: Niin ope oli siis se osapuoli, joka ei käyttänyt tulppia |
Jaska 18.08.2005 14:07:05 | |
---|
Itellä huomaa kuulon huononemisen tässä vaiheessa niin, että jos joku puhuu hiukan kauempaa ja on hiukan jotain muuta hälyä välissä niin yleensä tulee kysyttyä "mitä?" |
hollmi-5 18.08.2005 14:24:33 (muokattu 18.08.2005 14:24:47) | |
---|
Itellä huomaa kuulon huononemisen tässä vaiheessa niin, että jos joku puhuu hiukan kauempaa ja on hiukan jotain muuta hälyä välissä niin yleensä tulee kysyttyä "mitä?" Sama juttu. Kyllä heinäsirkat ja TV:n kantoaaltovinkuna kuuluu, mutta hälyssä puheesta ei tahdo saada selvää. Mika Hollström |
ddrum54 18.08.2005 14:42:04 | |
---|
Sama juttu. Kyllä heinäsirkat ja TV:n kantoaaltovinkuna kuuluu, mutta hälyssä puheesta ei tahdo saada selvää. Samoin täällä. Ihmiset ei enää osaa lausua selkeästi konsonantteja. 2`n 4 |
hollmi-5 18.08.2005 15:27:59 | |
---|
Ihmiset ei enää osaa lausua selkeästi konsonantteja. Juu. Siitä se johtuu :-) Artikuloikaa selkeästi... Mika Hollström |
aarnikotka 18.08.2005 16:06:58 | |
---|
Ex-avonainen väitti mulla kuulon huonontuneen, vaikka silloin vielä kuulontutkimus osoitti vain pientä alenemaa??? Outoa???.... Mistähän mahtoi johtua??? Kyllähän se nykyisin on aika tuttua, että joutuu kysymään, että kuinka se oli? Ylimääräisiä hälyääniä ei saisi olla, jos tahtoo seurata keskustelua. Mumisevat joskus aika epäselvästi. Omat pierut kuuluu vielä varsin selvästi, joten eiköhän kuulo ole vielä ihan hyvässä kunnossa. Yhtään EAR:ia en ole vielä pystyny yökkäämättä nielemään. |
Magetsu 18.08.2005 17:54:15 | |
---|
Itellä huomaa kuulon huononemisen tässä vaiheessa niin, että jos joku puhuu hiukan kauempaa ja on hiukan jotain muuta hälyä välissä niin yleensä tulee kysyttyä "mitä?" Kuin myös, eikä se eka tai toinen kertakaan riitä kun pyytää kaveria toistamaan. Töissä on hälinää kokoajan ja puhe sekottuu sekaan, muuten "normielämässä" kuulen kaiken ihan hyvin. Pari kertaa on tullu käytyä tarkastuttamassa kuulo, kun on tuntunut että ei kuule enää mitään, mutta hyvä se on ollu, tosin nuo lääkärin kuulomittaukset on kyllä vähän kyseenalasia... Späng ' Läng |
aarnikotka 18.08.2005 20:56:19 | |
---|
tosin nuo lääkärin kuulomittaukset on kyllä vähän kyseenalasia... Tuota olen epäillyt itsekin, kun käyrissä on "vain pientä alenemaa", mutta noissa hälinätilanteissa äänet kuitenkin tuntuu kummasti puuroutuvan. Sovitaanko siis niin, että puhutaan näin rumpalien kesken vain yksi kerrallaan |
Jemo 19.08.2005 00:36:04 | |
---|
Meikäläisellä on käyrän mukaan da best -kuulo. Kuulen jopa miinusdesibelejä. Silti väitän, että tosiasiassa kuulo ei ole sama kuin kymmenen vuotta sitten! Kokoajan, jos nyt ei tinnitä (jonkun keikan jälkeen on sitäkin vaivaa) niin hieman suhisee, tihisee, sähisee. Aiiiivan hiljaa, mutta niin, ettei täysin absolut 0% hiljaisuutta pysty enää kokemaan. Mikä on harmi. Ja kännykkä kuulostaa vasempaan ja oikeaan korvaan täysin erilaiselta. Johtuuko se kuuloerosta korvissa? Mikä tää juttu on? Kun lekurin mukaan kuulossa EI ole vikaa, mutta käytäntö todistaa toista? -Kamikaze Kettunen Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli |
markkuliini 19.08.2005 01:27:24 | |
---|
Meikäläisellä on käyrän mukaan da best -kuulo. Kuulen jopa miinusdesibelejä. Silti väitän, että tosiasiassa kuulo ei ole sama kuin kymmenen vuotta sitten! Kokoajan, jos nyt ei tinnitä (jonkun keikan jälkeen on sitäkin vaivaa) niin hieman suhisee, tihisee, sähisee. Aiiiivan hiljaa, mutta niin, ettei täysin absolut 0% hiljaisuutta pysty enää kokemaan. Mikä on harmi. Ja kännykkä kuulostaa vasempaan ja oikeaan korvaan täysin erilaiselta. Johtuuko se kuuloerosta korvissa? Mikä tää juttu on? Kun lekurin mukaan kuulossa EI ole vikaa, mutta käytäntö todistaa toista? -Kamikaze Kettunen Vaikka muusikolla olisi todellisuudessa heikentynyt kuulo, niin silti hän voi saada kuulotesteissä puhtaat paperit. Syy? Muusikko oppii kuuntelemaan tarkemmin ja tarkkaavaisemmin kun tavis ja kuulotestit ovat melko ennalta-arvattavia sekä melko isoilla dynamiikkaportailla tehdyt. www.vasamayhtye.com |
ant771 19.08.2005 02:32:26 (muokattu 19.08.2005 02:34:06) | |
---|
Off topic: Joskus ala-asteella musiikkileirillä(jotain yli 10v sitten) mätkin viikon ilman tulppia perkeleen lujaa, sen jälkeen tinnitti pari kuuta ja kuulo herkistyi niin, että oli pakko pitää tulppia AINA soittaessa. Siitä asti on ollut tulpat keikoilla ja soittaessa. Kuusitulpat ollut koko aikana. Kuulosuojaimilla ääni on niin perseestä, ettei viiti niitä missään käyttää ja treeniksellä päästää bassotaajuuksia läpi liikaa mun korville(kipukynnys tulee vastaan). Nyt huomasin vähän aikaa sitten, että EAR:n kuusitulpat päästää liikaa mökää läpi, eli kipukynnys tulee hieman vastaan. Tämän hetken patentti oli laittaa paperia tulpan kahden muoviosan väliin. =) Mitäs enemmän suojaavia, laadukkaampia tulppia löytyisi? Jossainhan saapi teetettyä niitä vähän hi-techimpejä, omalle korvalle muovattuja tulppia - missä? kertakäyttötulppia en lähtisi käyttämään... |
miccomalliton 19.08.2005 02:58:19 (muokattu 19.08.2005 02:58:44) | |
---|
Olen kuullut että jokin vanha Rolling Stonesin rumpali on nykyjään umpikuuro. Jo pelkkä alotus o loistava! Hohohohohooooo! "....jokin vanha Rolling Stonesin rumpali..." ??? :D "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> olen Hulkki! ESTR #1 Punttisika #1 MET #2
Kirka on mies. |