Aihe: Kuka basisti ärsyttää sinua?
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14 15
JukkaPena
10.08.2005 18:59:06 (muokattu 10.08.2005 19:05:44)
Oikeestaan en varmaan kymmeneen vuoteen oo muuta itte tehnykkään kun tota. No kaippa siitä pikkuhiljaa pääsee eroon kun tunnistaa sen jo ittekkin.

Minun käsittääkseni kyseessä on jonkinlainen "musiikillinen aikuistuminen" eli vaikka ollaan teknisesti taitavia ym. niin ei kuitenkaan tuoda jatkuvasti esille sitä osaamista, koska silloin basisti saattaa menettää tärkeän asemansa bändin tukipilarina, kun se alkaakin pelata peliä omaan pussiin.

Vaikka tosiaan tota taitaa ilmentyä kyllä kitaristeillakin. Keybordisteja oon aina vähän salaa ihaillu kun tuntuu ettei ne syyllisty tohon niin paljon.

En ole itse soittanut kertaakaan esimerkiksi Hammondilla soittavan urkurin kanssa (haluaisin kyllä), mutta uskoisin että siinä on semmonen soitin, jolla voi helposti vallata tilan basistiltakin (onhan levyjä, joilla bassolinjat on soitettu Hammondilla muun urkuilun ohessa).
Varmasti kitaristeillakin ilmenee tuota tilan täyttämistä. Enkä ihmettele, vaikka sitä ilmenisi enemmän kuin basisteilla, kun kitara on kuitenkin bassoa yleisempi soolosoitin. Jos vannoutunut melko aloitteleva "soolokitaristi" pistetään soittamaan komppia, niin sieltä tulee varmaan tulee melkosesti kaikkea filliä.

Eikös basisti yleensäkin täytä kaikki tauot ja kaikki mahdolliset kohdat? Ainakin mitä oon kuunnellut jotain bändejä, niin basso vetää siellä koko ajan jotain ihme rynkytystä rumpujen kanssa.

Jos tempo on vaarassa lähteä hidastumaan niin basisti tai rumpali joutuu soittamaan enemmän iskuja ulos.
Peruskouluaikoina (joista ei hirveen pitkä aika ole) tuntu siltä, että jos soitti komppiin välillä puolinuotteja niin koko touhu lähti hidastumaan. Piti siis soittaa aika aktiivisesti. Tauoista puhumattakaan, joskus joutui yrittämään jotain bassofilliä sisään vihjeeksi rumpalille. Taidot tuli kuitenkin vastaan, kun en silloin ollut vielä kovin montaa vuotta soittanut. Nykysin tulee soitettua niin hyvien rumpalien kanssa, että enemmän mä tarviin apua niiltä, kuin ne multa :)
Soundi on sormissa.
J.Hollström
15.08.2005 17:26:38
Jep, eli semmoset basistit ärsyttää joilla ei oo löylyä kamoissa! Watit tekee miehen.

Nyt ois 6kW:n kiuas myynnissä. Tästä irtoo kovat löylyt:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=20264387
Teijo K.
15.08.2005 17:29:43

Nyt ois 6kW:n kiuas myynnissä. Tästä irtoo kovat löylyt:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=20264387

Mie en noihin sähkösaunoihin mene ensinkään. Semmoisia kuivakoita koppeja. Soon oltava kunnon puulämmitteinen, eikä niitä kilovatteja tartte niin kauheasti olla.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
J.Hollström
15.08.2005 17:36:05
Mie en noihin sähkösaunoihin mene ensinkään. Semmoisia kuivakoita koppeja. Soon oltava kunnon puulämmitteinen, eikä niitä kilovatteja tartte niin kauheasti olla.

Siksi vaihdoinkin juuri ainavalmiin kiukaan, sillä saa muijankin kosteeks aika hätäseen. Ei oo kuivakka.
sirdickyj
15.08.2005 17:46:16
Siksi vaihdoinkin juuri ainavalmiin kiukaan, sillä saa muijankin kosteeks aika hätäseen. Ei oo kuivakka.

Parasta kamaa IKINÄ on se, et just vaihdoin loppukeväästä itelle ton saman kiukaan! Ilmankos ei ookkaan muija paljon kostunu sen jälkeen. Pitäsköhän tempasta puulämmitteinen kerrostaloon...
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Teijo K.
15.08.2005 18:08:49

Parasta kamaa IKINÄ on se, et just vaihdoin loppukeväästä itelle ton saman kiukaan! Ilmankos ei ookkaan muija paljon kostunu sen jälkeen. Pitäsköhän tempasta puulämmitteinen kerrostaloon...

No ensiavuksi voisi kokeilla jotain saunanhenkeä, mutt ne on vähän kun digipedalit signaaliketjussa. Vähän sinnepäin mutta ei ihan se aito asia.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
Jim Control
16.08.2005 18:14:32
En tiedä ketään basistia joka varsinaisesti ärsyttäisi, mutta kitaristeja löytyy kyllä useampikin...
TommiW.
17.08.2005 17:23:30
Minuu ärsyttää Keny, ku sen släppäämisessä on witusti enemmän groovea ku miulla. Ja Arva ja Sam ja Hemmo. Ku ne on sellasii gurusbasomumoja, jotka soittaa paremmin ku minä.
"Alphonso Johnsonilla on helevetin iso. Missähän se sitä lepuuttaa. Tässä kuvassa ei ainakaan mikin päällä..." -Juki68
Karlsson
17.08.2005 17:28:54
Minuu ärsyttää Keny, ku sen släppäämisessä on witusti enemmän groovea ku miulla. Ja Arva ja Sam ja Hemmo. Ku ne on sellasii gurusbasomumoja, jotka soittaa paremmin ku minä.

Hoho! Kukaan koskaa kuullu mun soittavan mitää...
Samu S.
17.08.2005 19:19:02

Munsta tää kyä lähinnä alleviivaa sitä sun taitavuutta.
Tulee vähän mieleen Tiktak soittamassa grungea.
Johannes_t
17.08.2005 22:10:02

Mutta jutut on ollu tarpeeks kovia ;D Ja kun _itse_ Wasara kehuu, niin sehän tarkoittaa että oot(te) parempii ku Billy Sheehan ja Lauri Porra!!!11!!1!!xxxxxxx
Teijo K.
18.08.2005 09:00:35

Mutta jutut on ollu tarpeeks kovia ;D Ja kun _itse_ Wasara kehuu, niin sehän tarkoittaa että oot(te) parempii ku Billy Sheehan ja Lauri Porra!!!11!!1!!xxxxxxx

Mutta Porralla on kaunis tukka. Ettei tartte silleen hävetä. Sheehanin kyllä vähän hapsottaa. Hyij. Harja hänelle.
-von Ranke.
Keny
18.08.2005 09:12:15
Mutta Porralla on kaunis tukka. Ettei tartte silleen hävetä. Sheehanin kyllä vähän hapsottaa. Hyij. Harja hänelle.

niija tatuointeja....kamalaa kuinka joku voi.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Teijo K.
18.08.2005 09:14:22

No ei ne tatuloinnit niin. Mutta kun vertaa Porran kaunista pitkää kiiltävää tukkaa Sheehanin hapsiin... Voi voi.
-von Ranke.
Niskamies
18.08.2005 09:18:42
Kuka on Lauri Porra?
Virallisesti semi-pro!
Karlsson
18.08.2005 09:19:49 (muokattu 18.08.2005 09:25:15)
Kuka on Lauri Porra?

Tiluttaja.

(edit: huom. tässä kirjoituksessa ei ole mitään negatiivistä sävyä)
Teijo K.
18.08.2005 09:22:41

Kuka on Lauri Porra?

No se sbasisti jolla on kaunis pitkä tukka!!!111
-von Ranke.
sirdickyj
18.08.2005 09:37:52

Yks kollega luuli mua vkonloppuna Kenyks! Olin hetken otettu.
sirdickyj
18.08.2005 09:38:34
Kuka on Lauri Porra?

Stratovariuksen basisti. Se uus.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)