![]() 25.05.2003 20:39:32 | |
---|---|
Amon tobin. Muuta mussiikkia ei ihminen tarvii. Tutustukaa!! "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara | |
![]() 25.05.2003 22:11:20 | |
Hoho. Ei voi muuta sanoa. Progea? | |
![]() 26.05.2003 10:31:08 | |
Progea? No mihin genreen sen sitten laittais? "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara | |
![]() 26.05.2003 11:00:41 | |
No mihin genreen sen sitten laittais? No vaikka joku konemusagenre? | |
![]() 26.05.2003 13:31:38 | |
muuten, amon tobin ei sinänsä ole pumppu l. yhtye vaan yksi mies, hieman yllätyksellisesti amon tobin nimeltään...:) ninjatune.netin oma kuvaus ukosta on suht kattava: http://www.ninjatune.net/ninja/artist.php?id=1 hienoa tavaraa kyllä, progeksi en ehkä menisi kategorisoimaan jos sellaisen toiminnan tarpeelliseksi katsoo. itse omistan kolme levyllistä ukon tuotantona (permutation, supermodified, out from out where) ja ne vanhatkin (bricolage & adventures in foam) ovat ostoslistalla. suosittelen voimakkaasti kaikille. | |
![]() 26.05.2003 20:16:47 (muokattu 26.05.2003 20:18:52) | |
Voi jeesus! Tuo "proge" keskustelu! Mitäs sitten on progetrance, progehouse jollei konemusaa? Soitanko minäkin sitten vain "housea" enkä progressiivista tech-housea? Proge nimitystä käytetään mielestäni aika yleisesti konemusan nenänkaivuu osastosta. Rock-nöyhtä-pitkälettien mielestä "proge" on vain sitä hemmetin rock-raastoa. Järkikäteen ja hieman asioista selvää. Kiits. Kuljen useimmilla forumeilla nimellä Daniel Braun
Joten älä ihmettele, jos tutuhkoa juttua tulee... ;) | |
![]() 26.05.2003 20:18:01 | |
Voi jeesus! Tuo "proge" keskustelu! Mitäs sitten on progetrance, progehouse jollei konemusaa? Järkikäteen ja hieman asioista selvää. Kiits. Onko tuollaistakin? No entäs progehumppa tai progejazz, tai progepop? Asioista selvää, joo... | |
![]() 26.05.2003 20:21:07 | |
Onko tuollaistakin? No entäs progehumppa tai progejazz, tai progepop? Asioista selvää, joo... Jep jep... Vittuilulla on rajansa, mutta... "progepomppu" voi tosiaankin olla konemusiikin ammattilainen/puoliammattilainen :) Kaljamaha, pitkä fleda, risat halpahalli farkut (mustat tietenkin)... Kuljen useimmilla forumeilla nimellä Daniel Braun
![]() 26.05.2003 20:23:17 | |
Jep jep... Vittuilulla on rajansa, mutta... Joo, älä ota pahalla. :) "progepomppu" voi tosiaankin olla konemusiikin ammattilainen/puoliammattilainen :) Kaljamaha, pitkä fleda, risat halpahalli farkut (mustat tietenkin)... No joo mutta en mä Tobinia niinkään "progena" näkisi. Siis sellaisena mikä yleensä käsitetään progena, a la KC, Yes, Pink Floyd yms. | |
![]() 26.05.2003 20:27:01 | |
Rock-nöyhtä-pitkälettien mielestä "proge" on vain sitä hemmetin rock-raastoa. Hei, hei, hei! Nyt suuta soukemmalle. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player | |
![]() 26.05.2003 20:30:49 | |
No joo mutta en mä Tobinia niinkään "progena" näkisi. Siis sellaisena mikä yleensä käsitetään progena, a la KC, Yes, Pink Floyd yms. Juuri näin. On hieman liian hämäävää puhua pelkästä progesta, kun tarkoitetaan esimerkiksi jotain progressiivista housea tms. Proge-käsite yksinään on vakiinnuttanut asemansa tarkoittamaan progressiivista rockia, joten ei nyt sotketa asioita. Minä en muuten ole oikein käsittänyt, mitä progressiivista on esimerkiksi progressiivisessa trancessa. Kuinka trancesta tulee progressiivista, kun siitä revitään kaikki mahdollien pois ja jäljelle jää vain bassorumpu ja muutama hullu kilkutin? "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player | |
![]() 26.05.2003 20:31:26 | |
Hei, hei, hei! Nyt suuta soukemmalle. Älytöntä. Genreistä tappelu. Nyt tuli nimittäin mitta täyteen. Katsokaa Yleistä-palstalle... | |
![]() 26.05.2003 21:35:29 | |
Älytöntä. Genreistä tappelu. Mutta siinä sanottiin progeilijoita "rock-nöyhtä-pitkäleteiksi". Se on väärin! "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player | |
![]() 26.05.2003 22:39:28 | |
Mutta siinä sanottiin progeilijoita "rock-nöyhtä-pitkäleteiksi". Se on väärin! Aivan liian väärin(kö)... :) No, läppä läppänä. Ainakin konemusa piireissä, puhuttaessa clubiscenestä toi "proge" nimitys on ainakin sana joka kuvaa todella junnaavaa "tylsähköä" mutta kuitenkin hehittyvää ns. nenänkaivuu musiikkia. Housen & trancen välimuodosta siis puhutaan. Jokainen ymmärtää ton siis hiukkalailla eritavoin. Nää rock-ukot "progena" ja konemusa ihmiset "progena" :) Eiks ollu selkeetä?! Kuljen useimmilla forumeilla nimellä Daniel Braun
![]() 26.05.2003 22:49:41 | |
juu...näin vikkelien internetyhteyksien aikakaudella voisi alkaa unohtamaan noita kategorisointeja muutenkin, kun jokainen voinee käydä itse hakemassa pätkän keskustelun alla olevan artistin biisiä, ja päätellä sitten itse mihin lokeroon sen päässään tiputtaa. alkuperäiseen aiheeseen palatakseni: http://www.amontobin.com siellä vanhan siten puolella oli ainakin ennen veikeä looppisoitantalelu, josta riittää yllättävän pitkäksi aikaa hupia. | |
![]() 27.05.2003 13:31:19 | |
ei näyttäis enää toimivan looppilelu... on muuten loistavaa musaa, kiitos vinkistä! itsekään kyllä en tätä progeksi ihan heti mieltäis, lähinnä breakbeat/acidjazz tulee mieleen. | |
![]() 27.05.2003 13:44:59 | |
Jokainen ymmärtää ton siis hiukkalailla eritavoin. Nää rock-ukot "progena" ja konemusa ihmiset "progena" :) Eiks ollu selkeetä?! Äläpäs nyt. Mä ymmärrän progen progressiivisen rockina, koska se on sen yleinen nimitys (olen muusikko, en konehörhö enkä rockukko, vaan molempia..). Sama jos väittäisin että kansanmusapiireissä se tarkoittaa progressiivista polkkaa. :) Puhutaanpas progesta progena ja konemusasta konemusana. Ja mikä siinä progressiivisessa housessa on niin hienoa, mä en ymmärrä, voisitko vähän valaista asiaa? | |
![]() 27.05.2003 18:13:01 | |
Äläpäs nyt. Mä ymmärrän progen progressiivisen rockina, koska se on sen yleinen nimitys (olen muusikko, en konehörhö enkä rockukko, vaan molempia..). Sama jos väittäisin että kansanmusapiireissä se tarkoittaa progressiivista polkkaa. :) Puhutaanpas progesta progena ja konemusasta konemusana. Ja mikä siinä progressiivisessa housessa on niin hienoa, mä en ymmärrä, voisitko vähän valaista asiaa? Progresiivinen house on vaan niin hienoa... :) Uppoaa muhun kuin veitsi sulaan voihin. Oon vaan menettänny sydämeni houselle. Varsinkin tech-/progehouselle. Mitä iloa on toisille kiksusta? Mitä breikistä? Miksi joku kuuntelee polkkaa aka hardhousea? Miksi joku rakastaa technoa? Se on makukysymys. Siksi minulle on tuo house eri alalajineen erittäin tärkeä. Ja niin, "konehörhöjä" on monenlaisia. Näitä jotka kuvittelee olevansa konehörhöjä kun kuuntelevat koneilla tehtyä musiikkia. Nää tyypit yrittävät kaivaa nää todella erikoiset konemusa jutut esille ja fiilistelevät niidenkanssa. Todellisuudessä nämä heebot kuuntelevat myöskin sitä progerock:ia. Vain siksi että olisivat muka persoonallisia. Heh heh. Ja sitten näitä jotka OIKEASTI kuuntelevat/tekevät/soittavat dj:nä konemusaa. Olkoot kiksua tai housea, technoa tai d´n´b:tä... Tuohon proge progena ja konemusa konemusana... No, meneppä jollekkulle clubiscenestä enemmän kiinnostuneelle puhumaan progesta niin se heti luulee että tarkoitat progetrancea, johon tuo termi "proge" usein liitetään. Esim. Mene keskustelufoorumille Platinum.ac, ja siellä sitten katsot mitä tuolla progella tarkoitetaan. BTW: ylittää reilusti tasoltaan tän keskustelufoorumin. Yllätys sinänsä. Tää onkin rock-pohjainen saitti. Ikävä kyllä. Ja tiedän, olen vittumainen kusipää. Mutta minkäs sille voit. Muusikoiden.net on rock-henkinen ja wanabe-aatteella kulkeva sivusto. Useat rock-scenestä pudonneet kuvittelevat olevansa niin hemmetiin cooleja kun kuuntelevat konemusaa ja keskustelevat siitä tietämättä asioista yhtään mitään. Konemusaa kun on erittäin kokeellisesta todella kaupalliseen. Tuo kokeellinen osaksi jo menee jazzin yms puolelle, joten rajanvetoja siinä että mikä on konemusaa ja mikä ei on todella vaikea tehdä. Useimmissa rock-kokoonpanoissa joku soittaa kosketinsoittimia tai sitten osa pohjista on tehty koneilla. Onko se sitten konemusaa?? Jeesus. Tähän tais loppua mun mielenkiinto tän sivuston seuraamiseen. Kuljen useimmilla forumeilla nimellä Daniel Braun
![]() 27.05.2003 19:01:23 | |
Tuohon proge progena ja konemusa konemusana... No, meneppä jollekkulle clubiscenestä enemmän kiinnostuneelle puhumaan progesta... Mutta se on universaali totuus, että pelkkä proge tarkoittaa progressiivista rockia. Tämä johtuu siitä, että progeukot ennättivät "progen" lanseeraamaan ennen muita. Näin ollen proge on progressiivista rokkia ja sillä sipulikasvi. Muusikoiden.net on rock-henkinen ja wanabe-aatteella kulkeva sivusto. Useat rock-scenestä pudonneet kuvittelevat olevansa niin hemmetiin cooleja kun kuuntelevat konemusaa ja keskustelevat siitä tietämättä asioista yhtään mitään. Dihnu-wihnu. Sniff. Saisiko olle nenäliina? Hähähä. Konemusaa kun on erittäin kokeellisesta todella kaupalliseen. Tuo kokeellinen osaksi jo menee jazzin yms puolelle, joten rajanvetoja siinä että mikä on konemusaa ja mikä ei on todella vaikea tehdä. Useimmissa rock-kokoonpanoissa joku soittaa kosketinsoittimia tai sitten osa pohjista on tehty koneilla. Onko se sitten konemusaa?? Tästä on jauhettu ennenkin. Konemusiikki on konemusikkia, kun koneet ovat pääosassa. Toinen universaali totuus. Jeesus. Niin? Tähän tais loppua mun mielenkiinto tän sivuston seuraamiseen. Dihnu-wihnu part II. Har-har-har. Elitismi haisee tänne asti. Hähähä. Lyödäänkö vielä lisää löylyä ja kerätään miinuksia? Perhanan Jami, kun otti ja lähti. Nyt olisi Jamille käyttöä. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player | |
![]() 27.05.2003 19:15:38 | |
Progresiivinen house on vaan niin hienoa... :) Uppoaa muhun kuin veitsi sulaan voihin. Oon vaan menettänny sydämeni houselle. Varsinkin tech-/progehouselle. Mitä iloa on toisille kiksusta? Mitä breikistä? Miksi joku kuuntelee polkkaa aka hardhousea? Miksi joku rakastaa technoa? Se on makukysymys. Siksi minulle on tuo house eri alalajineen erittäin tärkeä. Hienoa, että pidät. Kannattaisi muuten myös tutustua siihen "oikeaan progeen", eli progressiiviseen rockiin. Siinä olisi jo jotain, vähän erilaista. En tietenkään dissaa housea, kyllä siihenkin on joskus tutustuttu, ei kylläkään ihan sinun tasollasi asti. Respektiä siitä, arvostan että tiedät jostain asiasta enemmän kuin minä. Ja niin, "konehörhöjä" on monenlaisia. Näitä jotka kuvittelee olevansa konehörhöjä kun kuuntelevat koneilla tehtyä musiikkia. Nää tyypit yrittävät kaivaa nää todella erikoiset konemusa jutut esille ja fiilistelevät niidenkanssa. Todellisuudessä nämä heebot kuuntelevat myöskin sitä progerock:ia. Vain siksi että olisivat muka persoonallisia. Heh heh. Ja sitten näitä jotka OIKEASTI kuuntelevat/tekevät/soittavat dj:nä konemusaa. Olkoot kiksua tai housea, technoa tai d´n´b:tä... No nyt muuten pistää vähän vihaksi. Ai että pitää kuunnella/tehdä/soittaa vain yhtä musatyyliä että voi kutsua itseään muusikoksi? "Vain siksi että olisivat muka persoonallisia." ?? Ai että musasta ei voi oikeasti diggailla, vaan se on joku saatanan pätemisjuttu. Voi äly. Käypäs täällä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 0&o=0&x=83416177c6&co=0 Tuohon proge progena ja konemusa konemusana... No, meneppä jollekkulle clubiscenestä enemmän kiinnostuneelle puhumaan progesta niin se heti luulee että tarkoitat progetrancea, johon tuo termi "proge" usein liitetään. Esim. Mene keskustelufoorumille Platinum.ac, ja siellä sitten katsot mitä tuolla progella tarkoitetaan. BTW: ylittää reilusti tasoltaan tän keskustelufoorumin. Yllätys sinänsä. Tää onkin rock-pohjainen saitti. Ikävä kyllä. Miksi tämä on rock-pohjainen saitti? Siksi että täällä on vähän konemuusikoita. Siksi että maailmassa on muitakin kuin konemuusikoita. Ja valtaosa on rockmuusikoita, mikäli nyt wannabetyyppejä voi muusikoiksi kutsua. ;) Mutta mikä estää tätä olemasta hyvä foorumi myös konemuusikoille? Ei valiteta, vaan tehdään asialle jotain, jooko? Ja tiedän, olen vittumainen kusipää. Mutta minkäs sille voit. On huomattu. Mutta en minä sinua vihaa. Enkä dissaa aatteitasi tms. Mutta... Muusikoiden.net on rock-henkinen ja wanabe-aatteella kulkeva sivusto. Useat rock-scenestä pudonneet kuvittelevat olevansa niin hemmetiin cooleja kun kuuntelevat konemusaa ja keskustelevat siitä tietämättä asioista yhtään mitään. Aijaa. Ai että te "konemuusikot" teette musaa vain toisillenne, että muut eivät saa diggailla siitä? Ei ihme että olette tuollainen sisäsiittoinen säälittävä pieni tahra yhteiskunnassa. Konemusaa kun on erittäin kokeellisesta todella kaupalliseen. Tuo kokeellinen osaksi jo menee jazzin yms puolelle, joten rajanvetoja siinä että mikä on konemusaa ja mikä ei on todella vaikea tehdä. Useimmissa rock-kokoonpanoissa joku soittaa kosketinsoittimia tai sitten osa pohjista on tehty koneilla. Onko se sitten konemusaa?? Tästä on keskusteltu täällä paljon. Mitä ne koneet ovat? Ovatko ne sellaisia laitteita jotka tekevät itsestään musiikkia? Bachkin on konemuusikko, sillä uruthan ovat myös kone. Jeesus. Tähän tais loppua mun mielenkiinto tän sivuston seuraamiseen. Äläs nyt vielä. Jeesustako odotat vai mitä pitäisi tehdä? Hoho. Ja nyt, pyydän anteeksi mahdollisesti loukkaavia sanavalintojani. En tarkoita pahaa, mutta tuleen on vastattava tulella, eihän tästä muuten mitään keskustelua synny. :) Vierivä sämpylä ei sammaloidu. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)