Nimismies 26.05.2003 19:48:01 | |
---|
Yön pimeä syli A-osa: Läpi sumuisen kaupungin yksin kävelin Näkemättä mitään ympärilleni katselin Vaikka kaiken tiedän, en tunne vihaa, raivoa Ainoastaan ikävää, sinä olit ainoa B-osa: Yön pimeä syli, paina pääni hämärään Tahdon olla sokea, en pystyä enää näkemään Yön pimeä syli, ota lähellesi nyt Kaiken toivon turhana olen pois heittänyt A-osa: Märän kadun pintaan puu alaston heijastui Katsoin sitä tarkemmin, siihen kasvosi kuvastui Mutta silmäsi nuo kauniit pian katosivat Peili pieni särkyi, kyyneleet siihen putosivat B-osa C-osa: Kauankohan minä tuona yönä oikein kävelin? Pääsinkö yhtään minnekään, tulinko johonkin? Aamun tullen aurinko kadut märät kuivasi Vain yksi oli hiljaa, liikkumatta makasi No niin, tällaista olen pusaillut. Kertosäkeessä on jo sävelkin valmiina. Tavutusten pitäisi suurinpiirtein olla kohdallaan. Kommentoikaa, kiitos. Mitäpä teen vanhuksella, joka puhelimeenkin sanoo vain että 'möö möö'? |
noir 26.05.2003 19:53:30 | |
---|
Pitkästä aikaa teksti, joka imi mukaansa. Eri hyvää. Erityisesti tuo B-osa iski lujaa. Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl fhtang |
Renki 26.05.2003 20:17:49 | |
---|
Pientä tavuviilausta vielä, niin tämä on täydellinen. Tarinaltaan tämä on erittäin hyvä. Vaikka samasta aiheesta on tehty paljon lauluja, erottuu tämä mielestäni silti joukosta edukseen. Vaikka kaiken tiedän, en tunne vihaa, raivoa 14 Ainoastaan ikävää, sinä olit ainoa 14 Tästä kohdasta pidän erityisen paljon. Vaikka riimi ei olekaan täydellinen, laulettaessa ero on minimaallinen. C-osan viimeinen lause minua hieman häiritsee. Kuka on hiljaa ja makaa? sinäkö? B-osan kohdalla näin esimerkiksi tulee mieleen että riimiparillisten virkkeitten tulisi aina olla saman mittaisia, näin ei tässä kumminkaan ole. Mutta, pidin kyllä todella paljon tästä. ruusu on kaunis/
otan kyllä risutkin/
ne palavat paremmin/ |
Nimismies 26.05.2003 20:20:06 | |
---|
Pientä tavuviilausta vielä, niin tämä on täydellinen. Tarinaltaan tämä on erittäin hyvä. Vaikka samasta aiheesta on tehty paljon lauluja, erottuu tämä mielestäni silti joukosta edukseen. Ehkäpä siksi erottuu edukseen, koska näin minulle tapahtui tässä kuukausi sitten. Eräänlaista terapiaa purkaa tämä ulos sitten lauluna. C-osan viimeinen lause minua hieman häiritsee. Kuka on hiljaa ja makaa? sinäkö? Minä(no tätä ei tapahtunut oikeasti). Mietin tuota kohtaa pitkään, ja en ole vielä päättänyt jättääkö se tuohon vai ei. B-osan kohdalla näin esimerkiksi tulee mieleen että riimiparillisten virkkeitten tulisi aina olla saman mittaisia, näin ei tässä kumminkaan ole. Noilla sanoilla sain sävelen paremmin toimimaan. Mutta, pidin kyllä todella paljon tästä. Mukava kuulla. Mitäpä teen vanhuksella, joka puhelimeenkin sanoo vain että 'möö möö'? |
Ozzman 26.05.2003 20:32:17 | |
---|
Tää oli todella piristävä teksti! Plussan arvoinen=) Free friend with every Carlsberg |
Oikein hyvä teksti. Tässä oli selkeä idea ja kokonaistunnelma. Ainoa miinuspuoli säveltämistä ajatellen oli säkeiden mitattomuus, mutta ei se mikään este säveltämiselle ole. Lopulta se voi jopa olla piriste, koska sävellyksestä joutuu tekemään väkisinkin hieman kaavasta poikkeavan. |
Von Härskiburg 27.05.2003 13:05:11 | |
---|
Joo. Minä tykkäsin hirmuisesti. Saat plussaa. Vaikeneminen on kultaa, mutta minähän olen tehnyt köyhyyslupauksen. |
Bathory 28.05.2003 19:58:05 | |
---|
Joku sen jo sanoikin, mutta erottuu todella edukseen! Erityisesti kosketti aihe, joka on minullekin tuttu... Loistavaa! |