Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: The Clash
1 2 3 4 5 6 7
mikko1
26.05.2003 12:01:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunteleeko kukaan? Hyvä bändi.
 
"Allekirjoitus on lyhyt teksti, joka näkyy jokaisen viestisi lopussa keskustelussa. Se voi sisältää esim. jonkun lentävän lauseen tai jotain muuta persoonallista."
Marlowe
26.05.2003 12:22:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toki kuuntelee! Mahtava bändi. Levykokoelmasta löytyvät merkittävimmät levyt ja lisäksi yksi alkuaikojen bootleg- livenauhoitus ("Buy or Die"!!!), joka ei vaan suostu pyörimään krantuissa stereoissani kunnolla. Pahus.
 
The Clashin debyyttialbumi on mielestäni kaikkien aikojen paras punklevy, joka pyyhkii mennen tullen pöytää Sex Pistolsilla ja Ramonesillakin. Erityisesti USA-painoksen kuunteleminen lämmittää kovasti sydäntä. Sandy Pearlmanin (mm. BÖC) tuottama "Give 'Em Enough Rope" toimii sekin, joskaan ei yllä ensimmäisenä mainitun tasolle.
 
Monissa äänestyksissä kaikkien aikojen parhaiden kiekkojen joukkoon sijoitettu "London Calling" on toinen erinomainen levy, joskaan en arvosta sitä monipuolisesta äänimaailmasta huolimatta aivan yhtä paljon kuin tuota karua ja rujoa esikoista. Loistavia biisejä, jotka ovat klassikkostatuksensa ansainneet.
 
"Sandinista" on minusta parhaimmillaankin keskinkertainen. Levyllä on muutamia todella hyviä kappaleita ("Hitsville USA", "The Magnificent Seven"), mutta jotenkin kiekko tuntuu kärsivän jonkinlaisesta pöhötyksestä ja mammuttitaudista, eikä sitä tule kuunneltua läheskään yhtä paljon kuin noita muita. Levy olisi varmasti ollut loistava tavallinen kiekko ja tuplakin, mutta nyt mukana on yksinkertaisesti liikaa biisejä, joista osa on selviä täyteraitoja.
 
"Cut the Crap" minulta sitten puuttuukin. Levyn murskaavat arvostelut ovat pelottaneet allekirjoittaneen pois.
 
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Antti*
26.05.2003 14:31:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunteleeko kukaan? Hyvä bändi.
 
Kuuntelee toki, jos ny jotain levyjä mistä diggailee niin itse pidän levyistä The Clash ja London Calling
 
" Tiede ei ole jumalainen dokumentti "
Blue Moon
26.05.2003 15:25:53 (muokattu 26.05.2003 15:42:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marlowe: "Cut the Crap" minulta sitten puuttuukin. Levyn murskaavat arvostelut ovat pelottaneet allekirjoittaneen pois.
 
"Combat Rock" taisi unohtua hyvästä yhteenvedostasi. Ei hassumpi levy IMHO, joskaan ei yllä debyytin tai "London Calling":in tasolle missään nimessä.
 
Ja jep, "Sandinista!":n materiaalista saisi kasaan vallan mainion yhden levyn.
 
"Cut The Crap":iltä nostaisin esiin "This Is England"-kappaleen, josta olen jostain syytä aina pitänyt. Muilta osin levyn voi mielestäni unohtaa.
 
- It's been a long time coming -
Bonham
26.05.2003 16:51:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei nyt päivittäin tule kuunneltua, niin tasaisesti 70-luvun lopulta lähtien, yhtyeen veto Ruisrockissa 79 vakuutti viimeistään...
 
heska
26.05.2003 17:43:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä London Callingilta turhaa jöötiäkin löytyy. Olisin itse jättänyt jokusen piisin pois levyltä.
 
Jaajaa ja muutapa en sitten ole noilta kuunnellutkaan
 
kuivaa ja karua
mikko1
26.05.2003 18:05:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse en levyjä omista mutta pitkään olen kuolannut asematunnelin toptenissä alennuksessa olevaa singles collectionia...
 
"Allekirjoitus on lyhyt teksti, joka näkyy jokaisen viestisi lopussa keskustelussa. Se voi sisältää esim. jonkun lentävän lauseen tai jotain muuta persoonallista."
Marlowe
26.05.2003 20:25:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Combat Rock" taisi unohtua hyvästä yhteenvedostasi. Ei hassumpi levy IMHO, joskaan ei yllä debyytin tai "London Calling":in tasolle missään nimessä.
 
Jep, "Combat Rock" tosiaan unohtui. "Rock the Cashbah" ja "Should I Stay or Should I Go". En omista tuotakaan levyä muuten kuin kirjaston levyltä nauhoitettuna kasettina, eikä sitä tule kuunneltua läheskään niin usein kuin noita edellämainittuja. Omassa rankingissani sijoittaisin sen "Sandinistan" edelle.
 
"Cut The Crap":iltä nostaisin esiin "This Is England"-kappaleen, josta olen jostain syytä aina pitänyt. Muilta osin levyn voi mielestäni unohtaa.
 
"This Is England" olikin osuvasti ainoa kappale joka tuolta joutsenlaululta kelpasi uudelle ja oikein tasokkaalle tuplakokoelmalle.
 
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Blue Moon
26.05.2003 20:47:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"This Is England" olikin osuvasti ainoa kappale joka tuolta joutsenlaululta kelpasi uudelle ja oikein tasokkaalle tuplakokoelmalle.
 
Ahaa, joku muukin sitten osasi sitä arvostaa. "Cut The Crap":in vein divariin ajat sitten mutta tuo "This Is England"-sinkku on hyllyssä edelleen ja tulee kuunneltuakin silloin tällöin.
 
- It's been a long time coming -
Deg
26.05.2003 21:04:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunteleeko kukaan? Hyvä bändi.
 
Jopa tällainen teinipelle kuten minä pitää tästä orkesterista. Isäpappa kerran päätti opettaa poikansa oikeille tavoille ja päräytti London Callingin soimaan, ja sen jälkeen olen ollut aika lailla myytyä miestä.
Eli sanoisin että tämä on kaikkien aikojen paras punk-bändi, ehkäpä siitä syystä, että ainakaan London Calling levy ei kaikilta osiltaan ole silkkaa punkkia.
 
hoho vaan sullekkin
Bonham
26.05.2003 21:08:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisessa keskustelussa puhuttiin hyvistä levynkansista ja mielestäni London Calling kansi on erittäin rock ja yksinkertaisuudessan nerokas. Hyvä levy kaikin puolin siis.
 
Black Market Clash minilevy on mulla viimeaikoina soinut kovasti, loistavaa dubbia ja osoitus bändin monipuolisuudesta.
 
Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Gallahan)
Blue Moon
26.05.2003 21:12:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: Black Market Clash minilevy on mulla viimeaikoina soinut kovasti, loistavaa dubbia ja osoitus bändin monipuolisuudesta.
 
Tuopa unohtui tosiaan. Hyvä levy. Mainitaan samaan syssyyn myös debyyttialbumin jenkkipainos, joka omasta mielestäni ajaa alkup. painoksen edelle.
 
- It's been a long time coming -
Bonham
26.05.2003 21:22:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikä huonompi hankinta ole Clash on Broadway triplakaan. Siinä sitä on kokoelmaa, jos yhtyeeseen haluaa tutustua kertaheitolla.
 
Tässähän pitää ravata alvariinsa levyhyllyllä tarkistamassa mitä levyjä miltäkin bändiltä on. So many bands, so little time...
 
Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Gallahan)
2541
26.05.2003 22:39:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

London Calling on suosikkini ja oli ensimmäinen ostokseni The Clashilta.
Sandinista on tosiaan aika mammuttitautinen, mutta aina sieltä löytyy kaikkea kivaa. Topper Headonin Ivan Meets The G.I.Joe on kiva biisi, missä kuuluu miehen soul- ja funk- vaikutteet ja taisipa se päätyä uudelle Essential -kokoelmallekin. Broadway on ehkäpä mielibiisini levyltä, upea ja vähän unohdettukin helmi.
 
Ekaa levyä en ole vieläkään saanut aikaiseksi hommata, biisit ovat tuttuja tosin. Eniten tulee kuitenkin kuunneltua Londonia, Sandinistaa ja Combat Rockia. Kokeilevuutta ei bändiltä puuttunut!
 
Dobermann
27.05.2003 13:34:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän kukaan joka punkista pitää voi olla kuuntelematta The Clashiä! Se on taas jokaisen mielipide mikä on parasta punkkia ja mikä pahinta, mutta kyllä tässä on yks maailman parhaista punkbändeistä, heti pistolssien jälkeen;)
 
Mulle riittää nykyään tosin vain singles...
 
It ain't whut ya wear...It's whut ya are, stupid!!
mikko1
28.05.2003 08:16:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta kyllä tässä on yks maailman parhaista punkbändeistä, heti pistolssien jälkeen;)

 
eiku ramonesin...just kidding...
 
no joo...
echo
14.06.2003 15:42:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.....yhtyeen veto Ruisrockissa 79 vakuutti viimeistään...
 
Joo, oli kyllä kovimpia keikkoja mitä oon koskaan nähnyt. Bändi tuli London Callingin levytyssessiosta ja vissiin ekan kerran nimibiisi livenä ja Four Horsemen ainoan kerran koskaan livenä.
Bändi oli silloin NIIN kovassa vireessä ETTÄ !!!...
(olisipa aikakone....)
ja sitten hetken päästä ilmestynyt London Calling yksi kaikkien aikojen parhaimmista levyistä. Sitä tulee soitettua.
Tässä muuten Ruisrockin settilista :
04.08.1979 - Turku, Finland
Set list:
1. Clash City Rockers
2. Safe European Home
3. White Man In Hammersmith Palais
4. Jail Guitar Doors
5. City Of the Dead
6. English Civil War
7. London Calling
8. Police and Thieves
9. Four Horsemen
10. Stay Free
11. Capital Radio
12. Janie Jones
13. Tommy Gun
14. Complete Control
15. White Riot
 
sell your computer...buy a guitar - tom petty
mongoloidi
15.06.2003 15:15:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunteleeko kukaan? Hyvä bändi.
 
mahtava.
 
"Sorry Baby, I left my heart in my other pants"-Topper Harley (Hot Shots 2)
naamiosankari
25.01.2007 11:51:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

clashist oon ain tykänny. osti kait eka levy ku oli 12 v. cut the crap oli aika surkeet kuunneltavaa. se oli soittimes pari päivää ku yriti väkisi ettii sielt jotai hyvää. sitä ei sit koskaa löytyny.
 
TommyGun
25.01.2007 18:54:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi isoimmista minulle
 
2 suurta elämän totuutta on: -Oikeat basistit soittaa plektralla. -Laatuviineissä on kierrekorkit
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «