Tupuna 06.08.2005 09:40:27 | |
---|
Mitäs mieltä porukat on tästä upean helsinkiläiskollektiivin uudesta levystä? En oikein tiennyt, mille osastolle Ceebro-keskustelun muuten voisi laittaa, niin erikoista elektronista hiphopia on kyseessä, ettei kyseessä ole edes varsinainen hiphop eikä mikään muukaan tiukka genre. Mielestäni 0.-ep:ltä Ceebrolistics on muuttunut Ö:llä aina vain psykedeelisempään suuntaan. Joka tapauksessa mahtava levy, hienoja, syviä äänimaailmoja ja letkeitä riimejä. Bändihän ei ilmeisesti paljoa muualla keikkaile kuin Helsingissä ja lähettyvillä? Itsehän kävin kalliolaisessa Libertessä katsomassa Ceebroja heinäkuun alussa, ja bändi oli houkutellut paikalle lähinnä muita kuin varsinaisia hiphop-kulttuurin ihmisiä. Mielenkiintoista.. mutta huomaa, että bändi rikkoo genrerajoja todella vahvasti. Uskaltaa rokkarikin diggailla avoimesti :) ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
funkyboss11 06.08.2005 18:06:11 | |
---|
0.-ep oli oikea mestariteos, mutta tuota uutta en ole kuullut. Pitää varmaan hankkia. "Ananasta ahmaise / hotkaise pyy / loppusi porvari lähestyy." -Vladimir Majakovski- |
Henga 07.08.2005 17:29:49 | |
---|
Pitäs tarkastaa. |
ilarj 14.08.2005 10:40:56 | |
---|
Toi on ihan sairaan tiukka levy. Dubiteknoa räpeillä ja onneks vielä sopivan minimalistisilla räpeillä :). Ja kelatkaa et ne oli sinkkulistan 5 tolla matskulla... Sopivasti syksykin tulossa ja sehän on parasta aikaa kuunnella tollasta musaa.. |
Gandhi 17.08.2005 19:24:10 (muokattu 17.08.2005 19:42:47) | |
---|
Poistin 12-tuumasena Ö:n. Mainio platta! Ihan omana mielipiteenä heitän, että parasta "suomi-räppiä" koskaan. Äänimaailma on kyllä aika lähellä samaa mitä esim. Planet-Mulle levyttäneillä Vex'D:llä ja Virus Syndicatella. Joka tapauksessa, suosittelen erittäin lämpimästi KAIKILLE konemusadiggareille. ***** ja papukaijamerkki. Lopetan ennen kuin jatkan. |
Kuinka monessa biisissä räpätään suomeksi? Loistavaa musaa ovat kaverit tehneet, mutta englanninkieliset biisinsä eivät ainakaan O.-ep:llä uponneet... |
Gandhi 19.08.2005 18:26:33 | |
---|
6 biisiä ainakin vinyylillä, joista kahdessa englanniksi, muissa suomeksi. Lopetan ennen kuin jatkan. |
ydinaukio 19.08.2005 19:35:04 | |
---|
6 biisiä ainakin vinyylillä, joista kahdessa englanniksi, muissa suomeksi. No hitto, sehän täytyy hankkia sitten. |
triotetris 05.10.2005 10:00:23 | |
---|
Ö on hyvä! Kun tuijotin Ceerbojen soundcheckiä Tavalla, niin vetäs aika hiljaseks... Eka "suomiräppi" platta minkä hankin, ja voin jo nyt sanoa että tulee olemaan parhain semmonen. Nerokas levy. |
mr_b 01.11.2005 02:25:05 (muokattu 01.11.2005 02:25:30) | |
---|
Olen hiukan myöhässä, mutta minusta tämä oli jotenkin niin, eh, sanotaan suoraan: tekotaiteellista paskaa. Vähän kuin Massive Attack, jolta on otettu kaikki biisit pois soundien alta ja päälle lisätty honottavaa ärsyttävän kuuloista papatusta. Ja minä pidin joskus Ceebrolisticsista, edellistä äänitettä tuli kuunneltua ja keikkojakin nähtyä. Hassua, ehkä tuota pitäisi kuunnella sitten lisää, mutta jotenkin tuli mieleen lähinnä Keisarin Uudet Vaatteet, niin outoa että sen on pakko olla hyvää... (ja minä olen viettänyt nuoruuteni kuuntelemalla Cabaret Voltarea ja PiL:ä, joten älkää nyt ihan heti ruvetko nenille hyppimään... :-) ) I'm thinkin' about my doorbell |
Gandhi 04.11.2005 14:51:34 | |
---|
Olen hiukan myöhässä, mutta minusta tämä oli jotenkin niin, eh, sanotaan suoraan: tekotaiteellista paskaa. Vähän kuin Massive Attack, jolta on otettu kaikki biisit pois soundien alta ja päälle lisätty honottavaa ärsyttävän kuuloista papatusta. Tekotaiteellinen on kyllä käsitteenä ihan ihme. Mun mielestä Ö on mainio levy, suorastaan mahtava poikkeus suomalaisessa musiikkitarjonnassa (ja Massive Attack on loistava myös, etenkin Mezzanine). Makuasia, jokainen on oikeassa. Lopetan ennen kuin jatkan. |
Tupuna 14.11.2005 11:17:51 (muokattu 14.11.2005 11:19:28) | |
---|
Olen hiukan myöhässä, mutta minusta tämä oli jotenkin niin, eh, sanotaan suoraan: tekotaiteellista paskaa. Vähän kuin Massive Attack, jolta on otettu kaikki biisit pois soundien alta ja päälle lisätty honottavaa ärsyttävän kuuloista papatusta. Määrittele sana 'tekotaiteellinen', jooko. No, jos sanalla suunnilleen tarkoitetaan sitä, että jokin yrittää olla suurta taidetta siinä epäonnistuen (tai kyvyt eivät yllä ihan siihen mihin yritetään), niin täytyy kyllä sanoa että tekotaiteelliseksi en voi Ceebrolisticsia ja Ö:tä sanoa millään. Jos tekotaiteellisella tarkoitetaankin sitä, että bändi yrittää olla jotain massasta poikkeavaa vaikka väkisin, niin tosiaan Ceebrolistics on erilainen, mutta mielestäni ihan hyvillä motiiveilla. En ymmärrä tuota, että soundien ja honotuksen päällä pitäisi olla jokin "biisi". Eivätkö soundit ja honotus voi muodostaa biisiä? Rap-musiikki on kautta aikain perustunut pelkille soundeille ja honotukselle. Taustat ovat usein sämpläyksiä toisista biiseistä, honotuksessa harvoin on melodiaa. Ceebrolisticsin taustat eivät sentään ole sämplättyjä, vaan itse tehtyjä ja hyvinkin vaihtelevia... samaa luuppia ei siis aina toisteta tahdista toiseen. Olkoonkin sitten jonkun mielestä tekotaiteellista, mun mielestä Ceebrolistics (+ muut poikien projektit) erottuu selvästi joukosta positiivisella tavalla. EDIT: ... ja Ceebrojen musiikki kuulostaa korviini hyvältä. En siis itse yritä olla jokin elitistinen yrittelijä kehuessani bändiä. Ceebrolistics vaan on tehnyt muutaman aika mukavan platan. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Henga 16.11.2005 12:26:21 | |
---|
Mun mielestä toi Ö on aika spugedeelinen platta, en mä siitä mitään tajua mutta hyvät olot tulee. En yrittämälläkään saa siitä tekotaiteellista... |
Jurza 16.11.2005 20:51:51 | |
---|
Pakko oli käydä Ö ostamassa, ku sitä jengi täällä niin hehkutti.. Ei ollu hehkutus turhaa, ihan loistavaa materiaalia! En oikeen osaa sanoa edes mitään, tällänen materiaali vetää meitsin ihan sanattomaksi :) |
Tupuna 10.12.2005 02:16:52 | |
---|
Nonnis, tässä juuri palasin Ceebrolisticsin Lutakon keikalta. Jumanzuidukka, vieläkin olen aivan fiilareissa ja ekstaasissa! Keikka oli kerrassaan upea. Uskomaton bändi... hyvää ja psykedeelistä kamaa, joka toimii sekä livenä että levyllä. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Henga 11.12.2005 17:16:26 | |
---|
Nice. Pitäs itekin yrittää selvitä niiden keikoille, ehkä ensi kerralla. Kai ne täällä stadissa vetää useamminkin.. |
tatska 15.12.2005 02:34:38 | |
---|
Nonnis, tässä juuri palasin Ceebrolisticsin Lutakon keikalta. Jumanzuidukka, vieläkin olen aivan fiilareissa ja ekstaasissa! Keikka oli kerrassaan upea. Uskomaton bändi... hyvää ja psykedeelistä kamaa, joka toimii sekä livenä että levyllä. juuh oli kyllä loistava keikka! en olisi millään uskonut että lähtee livenä noin kovaa. pitää se "ö" tässä joku päivä hankkia. tietääkö kukaan milloin ceebrolisticsien ensimmäinen pitkäsoitto ilmestyy? |
kkt06 15.03.2006 10:36:56 | |
---|
Loistava julkaisu. 0.ep:tä tuli aikoinaan murmur julkasuitten ohella kuunneltua jo melkein liikaakin. Erittäin ostamisen arvoinen levy. Huuh. |
Khimil 28.03.2006 15:18:28 (muokattu 28.03.2006 15:19:35) | |
---|
Lisätään tää nyt tänne, että mun mielestä tää on kyllä yleensä ottaen parhaita suomalaisia levyjä piitkään aikaan. Vaikka oon kuunnellut tän ihan puhki, silti pystyy milloin vaan kuuntelee uusiksi monta kertaa läpi, tästä ei vaan pääse yli kun on niin kovaa kamaa. Harvoin tulee näin voimakas "Kyllä jotkut osaa" -fiilis :D Pitäisi vielä joskus käydä keikkaa tsekkaamassa. "I could catch a monkey - if I was starving I could. Id make poison darts out of the poison off deadly frogs. One milligram of that poison can kill a monkey. Or a man. Prick yourself, youll be dead within a day. Or longer. Different frogs, different time |
Etevä 03.04.2006 15:52:56 (muokattu 03.04.2006 15:54:39) | |
---|
Loistavia kaikuja ja efektejä. Mahtavaa kuunnella tuollaista levyä olohuoneen kaiuttimilla silmät kiinni. Tuntuu, että ne äänet vaan leijuu ympärillä. Yllättäen kappale nimeltä "lohum" iski minuun. Suhinat ja sihinät alussa saavat aikaan hyvällä tavalla kylmiä väreitä ja hyviä fiiliksiä. Panorointi ja miksaus ovat kohdallaan, kun tuntuu, että suhinat vain lähestyisivät eri puolilta ympäriltä. 0. ep:tä olen kuunnellut kohta 2 vuotta enkä ole kyllästynyt. Se ei vain vanhene sitten millään. Ei voi muuta kuin arvostaa Ceebroja. juuh oli kyllä loistava keikka! en olisi millään uskonut että lähtee livenä noin kovaa. pitää se "ö" tässä joku päivä hankkia. tietääkö kukaan milloin ceebrolisticsien ensimmäinen pitkäsoitto ilmestyy? Koskaan ei kyllä uskalla lupailla. Viimeksi he sellaista enteilivät julkaistessaan vuonna 2001 nollapisteen, olisi pitänyt silloin syksyllä tulla, mutta nytkin tuli vasta neljän vuoden viiveellä mini-lp. Mutta aina kannattaa odotella. - J-Virus |