Aihe: 2. kitarasi
1 2 3
apenaattori
17.08.2005 18:31:50
Kuinka monta vuotta olit soittanut, kun ostit 2. kitaran sen aloituskitaran lisäksi?
Go ahead, punk, make my day!
Turder
17.08.2005 18:53:42
3 kuukautta.

Tai, no ihan ekan kitaran sain lahjaksi mutta sillä en soittanut yhtään. Sitten ostin Yamahan akkarin, jolla aloitin. Tästä n. 3 kk:n päästä ostin kaveriksi Epin Les Paulin. Eniten soittelen kummiskin jammulla.
-Turder
MyssyE
17.08.2005 19:24:35
Olen soittanut vuosikaudet samalla kitaralla.
Hohhoijaa
17.08.2005 20:17:13 (muokattu 17.08.2005 20:23:42)
Tämän vuoden sisällä ostan toisen kitarani. Olen soittanut reippaat 3-4 vuotta armottomalla ritsalla, sillä parempaan ei ole ikinä ollut varaa. Tähän tilanteeseen jouduin monimutkaisten koukeroiden, kierojen musakauppiaiden ja liian kireiden sukkien takia, mutta joka tapauksessa uusikin kitarani tulee melko varmasti olemaan melko halpa, mutta hinta/laatusuhteeltaan loistava kitara jolla pärjää muutaman vuoden.
Kuolee karja, kuolee suku, samaten itse kuolet;
yhden tiedän, mik' ei kuole: manalle menneen maine.
tommiot
17.08.2005 20:22:03
Jos ei Tokain Lespaa, joka ei ehtinyt minulla kauaa olla, lasketa, niin 1½ vuotta olin soittanut kun hommasin Ibanez Roadstar 2:n. Siihen vielä vaihdoin tallamikin, niin nyt pelittää hyvin kasarihevissä... Entinen ykköskeppi, joka maksoi yli tuplasti tähän verrattuna, on saanut siirtyä. Kerrankin halvalla hyvää!
Pastilli?
kivi
17.08.2005 20:27:23
Hyvä kysymys. Varmaan sellaisen vuoden verran.

Ainakaan en mennyt siihen tavallisimpaan halpaan, että eka kitara olis ollut jotenkin ihmeellisen hyvä, ja se olisi sitten pitänyt väkisin vaihtaa ihan huonoon mutta makeamman näköiseen. Kyllä se eka kitara oli ihan oikeasti aika huono, toinen kitara taas oli aivan käsittämättömän hyvä kunnes kaveri pisti sen päreiksi.

(Eka kitara - Dia Jaguar; toka kitara - Gherson lawsuit SG)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Mako
17.08.2005 23:47:54

Kuinka monta vuotta olit soittanut, kun ostit 2. kitaran sen aloituskitaran lisäksi?

Jessus. Oiskohan ollu jotain 5..
"Ollaann hilja!!!1"
-unkarilaissyntyinen musiikinopettajani ala-asteella
secondarymind
18.08.2005 02:07:08

Oiskohan siinä menny joku 5-7 vuotta ennen kun ostin toisen kitaran. Miten tämmösiä voi muka muistaa?:)
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
McNulty
18.08.2005 02:10:56 (muokattu 18.08.2005 02:12:17)

Varmaan pari vuotta soittelin ensimmäisellä sähkikselläni ennenkö vaivauduin uutta ostamaan. Minulla oli aluksi äiteen vanha akustinen, sen jälkeen epiphonen strato-kopio ja vaihdoin parempaan kitaraan siinä vaiheessa kun koulussa saimme bändin kasaan. Hetken innostuksesta tulikin siis kunnon harrastus.

Sanoisinkin että hyvä aika ostaa ensisoitintaan parempi soitin on siinä vaiheessa, kun rämpyttelystä tulee kunnon harrastus. Eli kun tietää että esim. kitara on se oma soitin jota haluaa soittaa... ei muuta kuin investoi hieman paremman (samalla myös usein mukavamman soittaa) kitaran.

PS. tuon kahden vuoden aikana ehdin irroittaa kitarasta kaulan, ruuvata jokaisen ruuvin irti... tutkia miten kitara on rakennettu ja jopa reenailin nauhojen hiontaa siihen epin otelautaan :) Oppi paljon kitaran fysiikasta kyllä...
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
tommi_899
18.08.2005 07:32:12

vähän päälle vuosi, niin sai squieri kaverikseen epin lespan, siitä vuosi niin lespa sai kaverikseen tanglewood memphisin, katotaan josko taas tulisi uusi,
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen eiks sua hävetä kuunnella himiä?
Fide
18.08.2005 10:28:37

historiaa... ööö, kun muistais...

akustisen rinnalle tuli lyhykäinen sähkökitara kokeilu vissin joskus 4 vuoden päästä, joka kuivui vuodessa kokoon. vaihdoin alkuperäisen akustisen ja toisen sähkiksen kalliimpaan elektroakustiseen siinä viidenen soittovuoden kohdilla... kai =)

siitä meni sitten jotain 4-6 vuotta vielä eteenpäin, ennen kuin sähkökitarointi tuli uudelleen ajankohtaiseksi. Nyt on sitten sähköskittoja kaksin kappalein järjestyksessä kolmannen akustisen seurana.
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Chunga
18.08.2005 10:40:17

ostin toisen kitarani (ensimmäinen oli hyvä klassinen kitara, seuraava oli sähkökitara(squieri tjsp))
noin 2 vuoden soittamisen jälkeen.
"Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have... ...Volume" -Nigel Tufnel, Spinal Tap ##Mega Man-Club 013: Metanol Man DVD-kokoelmani:
overthewall
18.08.2005 12:55:10
Yksi vuosi meni Epiphone by Gibson merkkisellä kitaralla kunnes hommasin Fenderin Straton.
Volle
18.08.2005 13:11:21
Jaa-a, taisi olla vajaan vuoden, kun isi osti kunnon kitaran mummolasta löydetyn virettäpitämättömän rumiluksen tilalle. Vanhan ukko sitten pirstoi paskaksi ja heitti roskiin. Tämä uusi kitarahan oli mulla vieläkin oleva Yamaha C-40.

Sitten menikin monta monituista vuotta ennen kuin ostin ekoilla kesäduunirahoillani sähkökitarakamat eli Epiluurin LP:n ja Music Man -vahvistimen.
Nam.
saha
18.08.2005 13:47:03
Siis, no. Landolalla rämpyttelin jotain 6kk. Sekään ei ollu oma. Ibanezilla sitten soittelin sen 4v, ennenkuin nyt kesällä ostin Jacksonin.
Hevi on nahkahousuisten ja huonon itsetunnon omaavien koulukiusattujen tapa esittää kovaa jätkää ja yrittää olla jotain.
lxi
18.08.2005 13:59:28 (muokattu 18.08.2005 14:00:23)
Kun muistaisi edes milloin sen ensimmäisen sähkökitaran sai... Squier Stratocaster se oli, ja ehkä 5. luokalla olin silloin, siis vuosi oli varmaankin '93 tai '94. Sillä tuli soiteltua aika monta vuotta, Epiphone G-400:n hankin varmaan '00. Lopulta tämän vuoden alussa ostin Steinberger GM-4R:n, eli sähkökitaroita on omistuksessa ollut vain kolme kappaletta toistakymmentä vuotta kestäneen harrastuksen aikana.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
HenrikPori
18.08.2005 16:41:15
Yamahan Cs-40:sen ostin viime vuoden kesäkuussa ja nyt on tilauksessa saman lafkan Pacifica 112. Odotan innolla pääsyä efektien ja särön maailmaan.
Run For The Audioscrobbler
Hohhoijaa
18.08.2005 17:05:59
Yamahan Cs-40:sen ostin viime vuoden kesäkuussa ja nyt on tilauksessa saman lafkan Pacifica 112. Odotan innolla pääsyä efektien ja särön maailmaan.

Muista hommata myös vahvistin, että on jotain mistä niitä efektejä ja säröjä tulee.
Kuolee karja, kuolee suku, samaten itse kuolet;
yhden tiedän, mik' ei kuole: manalle menneen maine.
mathias
19.08.2005 14:53:41
Noin 3 vuotta taisin 1. kitarallani soitella, kunnes ostin toisen kitarani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)