Aihe: Neuvokaapa hyvä ride/crass symbaali
1 2 3
Legenda
17.08.2005 13:26:10
Tuommoista olen suunnitellut ja kun maalla asun niin ei oikein pääse testaileen ja nuo samplet mitä on noilla valmistajien sivuilla ovat niin pirun lyhyitä. Soitamme peinissä paikoissa eli äänen voimakkuus ei tarvi olla kova, mielummin "hienostunut" mutta siinä voisi olla vähän "räkää" mausteena. Ja entäs sitten koko, riitääkö 18"? Niin ja musiikki on sitä perusrockia. Jos joku sai jotain tolkkua niin ehdotelkaa, kiitos!
legenda on hyvä juoma!
moderndrummer88
17.08.2005 13:49:32 (muokattu 17.08.2005 15:48:13)
paiste dimensions 18" thin crash
käypi hiljaisemmassakiin soitossa mutta voimaakin löytyy tarvitteassa. kauhean räkäinen se ei kyllä ole soundiltaan. ehkäpä staggin dh sarhaa 18" med-thin/ thin crash exo?
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
Niskamies
17.08.2005 14:40:04
paiste dimensions 18" tin crash

Juu, peltiähän ne ovat.

Sori, oli pakko;-)
Virallisesti semi-pro!
ToMi88
17.08.2005 15:22:05

Juu, peltiähän ne ovat.

No mikäs vika nuissa sitten on?
Suosittelen myös tuota dh:ta jos räkää haet.
Deino
17.08.2005 15:28:59

Ei mikään. Niskamieheltä nyt tuntuu tulevan tuota ärsyttävää ja turhaa kommentia vähän liiankin kanssa.
Metalli on musiikkia. Muu on pehmopuhetta.
Niskamies
17.08.2005 15:29:13
Suosittelen myös tuota dh:ta jos räkää haet.

Dimensionsit ovat kolkkoja epämusikaalisia kattopellin palasia. Mun mielestä. Kokemusta on sen verran että yhden crashin aikoinaan omistin ja musaopiston setit ovat noita täynnä.
Virallisesti semi-pro!
Niskamies
17.08.2005 15:32:22 (muokattu 17.08.2005 15:34:22)
Ainiin, itse aiheeseen. Mä hommaisin jonkun täyskokosen riden, joka olisi hyvä crashattava. Mieleen tulee ensimmäisenä Sabianin 20" HHX evolution ride ja 21" groove ride. Toi groove ride kannattaa tsekata, todella hyvä symbaali.

Tossa groove ridessa on mukava pohjahumina, mutta kapulaniskut kuuluvat selvästi. Ja se on ohut ja dynaaminen pelti, kaikenlainen crashaus ja aksentointi kuuluu selvästi. Ja vielä ärhäkkä kellosaundi. Yksi parhaista ridesta mitä olen koskaan kokeillut.

Evolution ride on kanssa hyvä. Siinä on kuitenkin selkeämpi kapulasaundi ja vähemmän huminaa, mutta ärhäkkä kello löytyy tästäkin. Crashina tämä ei mielestäni ole yhtä hyvä(saattaa tosin johtua että oma ride on muutama viikkoa vanha ja kokeilemani groove useita vuosia).
Virallisesti semi-pro!
Legenda
17.08.2005 15:34:27
Oln tässä kesällä kuuntelemassa THE BEATLES musiikkia ja SAMI KUOPPAMÄKI oli rummuissa ja hänellä oli todella loistava ride/crass mutta enhän minä tunnistanut sitä kun ei nimeä näkynyt mutta jos joku tietäis?
legenda on hyvä juoma!
drum-monkey
17.08.2005 15:43:09
Dimensionsit ovat kolkkoja epämusikaalisia kattopellin palasia.
Vähän ronskisti ilmaistu, mutta täytyy sanoa, että olen samaa mieltä, dimensionit on hintaansa nähden huonoja. En kyllä pahemmin välitä sabianistakaan, vaikka niskamies sitä mainostaa. Tällä hetkellä kiikarissa on lähinnä Zildjiania ja Istanbulia. Kun sitä rahaa vaan löytyisi....
Munletti on mulletti
moderndrummer88
17.08.2005 15:46:25 (muokattu 17.08.2005 15:47:50)
Dimensionsit ovat kolkkoja epämusikaalisia kattopellin palasia. Mun mielestä. Kokemusta on sen verran että yhden crashin aikoinaan omistin ja musaopiston setit ovat noita täynnä.

?? w00t?? ei hitossa! tuohan on ihan yhtä musikaalinen kuin mun tuo zildjianinkin krässi! pieni ralitycheck niskiksellä olisi paikallaan. kyllä muutkin kuin taman starclassic performerit ja sabiani HHX:t on hyvää tavaraa...

E:Oln tässä kesällä kuuntelemassa THE BEATLES musiikkia ja SAMI KUOPPAMÄKI oli rummuissa ja hänellä oli todella loistava ride/crass mutta enhän minä tunnistanut sitä kun ei nimeä näkynyt mutta jos joku tietäis?

kuoppiksella ollu todennäköisesti zildjiania, varmaankin avedista tai k-customia tai pelkkää k:ta
Niskamies
17.08.2005 15:51:13
?? w00t?? ei hitossa! tuohan on ihan yhtä musikaalinen kuin mun tuo zildjianinkin krässi! pieni ralitycheck niskiksellä olisi paikallaan. kyllä muutkin kuin taman starclassic performerit ja sabiani HHX:t on hyvää tavaraa...

En mä ole väittänytkään ettei olisi. Mutta mun settiin ei Dimenssionsia tule. Tule kuuntelemaan opistolle noita Dimensionseita kun niitä niin auliisi kehut. Jos kehut vielä sen jälkeen, toinen meistä leimataan puukorvaksi.
Virallisesti semi-pro!
ruuhkis
17.08.2005 17:35:08
Niskis taas hehkuttaa täällä sabiania...Tottakai omanmerkin mukaan jokainen menee mutta jotakin rajaa...Hieman aikaisemmin mikään maailmassa ei olisi voinut voittaa hyvin virittettyjä Thunder rumpuja ja aivan mahtavia Stagg symbaaleja, ja opisto mainitaan joka väliin, että varmasti kaikki tietävät, että kouluja on käyty. Toki se oma on aina parempi kuin naapurin (tai niin ainakin sanotaan) mutta tietysti se raja kaikiessa.. Niin ja onhan tuo sabianin pelti, mitä niskis tarjosi, todella hyvä :D
Anteeksi niskis.

Takaisin aiheeseen: osta zildjian K ride, jokin kevyt, kaunis yleisoundiltaa, krässääntyy kuritettaessa juuri sopivasti ja niin nätti
kello että.
Legenda
17.08.2005 17:43:07
tuota zildjian k:ta olen vähän ajatellutkin (en kyllä ole ikuna kuullut) mutta noita entisiäkin kirjoituksia selanneena olen kallistumassa tuohon, mutta entäpä se koko, riittäkö 18?
legenda on hyvä juoma!
Nolte
17.08.2005 18:05:11
Jos kerran pitää olla vähän crash ja vähän ride, niin tällainen olisi:

http://www.zildjian.com/EN-US/produ … 009&typeID=9&productID=1412

näkyi olevan myös 20-tuumaisena.
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
ruuhkis
17.08.2005 18:08:54
Kyllä se 18" piisaa.
Tuo
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-169216.html

vaikuttaisi hyvältä mielestäni.
HeavyMachinery
17.08.2005 18:11:50 (muokattu 17.08.2005 18:16:30)

Niskis taas hehkuttaa täällä sabiania...Tottakai omanmerkin mukaan jokainen menee mutta jotakin rajaa...Hieman aikaisemmin mikään maailmassa ei olisi voinut voittaa hyvin virittettyjä Thunder rumpuja ja aivan mahtavia Stagg symbaaleja, ja opisto mainitaan joka väliin, että varmasti kaikki tietävät, että kouluja on käyty. Toki se oma on aina parempi kuin naapurin (tai niin ainakin sanotaan) mutta tietysti se raja kaikiessa.. Niin ja onhan tuo sabianin pelti, mitä niskis tarjosi, todella hyvä :D
Anteeksi niskis.

Takaisin aiheeseen: osta zildjian K ride, jokin kevyt, kaunis yleisoundiltaa, krässääntyy kuritettaessa juuri sopivasti ja niin nätti
kello että.

Hienosti palautettu maanpinnalle....

Istanbul mel lewis 19" crash/ride on ainakin hyvä.

http://www.mikseri.net/artists/thyshallibe.42170.php

kuuntele tuolta, tossa se on käytössä.
Minä tiedän - siis pelkään !
moderndrummer88
17.08.2005 18:45:51
Anteeksi niskis.

kello että.

niskiksen vastaiskua odotellessa ota plussa!
Jaska
17.08.2005 19:09:01
Zildjian K Constantinople Med thin low 20"

Huono puoli siinä on hinta
Muovinen
17.08.2005 19:10:47

Puhun vain omasta kokemuksestani, mutta nämä kaksi ovat mielestäni varsin loistavia crashridejä:

Zildjian Avedis Sweet Ride 21"
Stagg DH Jazzride 20"

Tuo Staggikin on itse asiassa niin hyvä, etten ole vielä raaskinut tuota Sweettiä hankkia...
Time is like a bruise on my face tonight
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)