Aihe: Operation: Mindcrime '05
1 2
Rajapatsas
01.04.2005 14:14:09

Satuinpa tuossa ostamaan uudelleen masteroidun version Queensrychen Operation: Mindcrimesta ja levy kuullostaa täsmälleen yhtä hyvältä kun parikymmentä vuotta sitten.

Meninpä sitten orkesterin nettisivuille ja sieltä käy ilmi, että Operation: Mindcrime 05 ilmestyy tämän talven aikana. Mitähän tästä voinee odottaa?! Tämänkaltaiset lämmittelyt eivät useinkaan ole toimineet..
la m quina
01.04.2005 14:30:00
joo...
Spawn
01.04.2005 14:34:36
Tuskinpa mitään erikoista on tulossa. Yritetään palata siihen "parhaaseen albumiin". Toivotaan parasta, mutta pelätään pahinta, sillä itse luulen tulevan albumin olevan vain alkuperäisen operaation hiilikopio. Toivottavasti olen väärässä.
"Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -A. Koskela
SSilver
01.04.2005 14:51:05 (muokattu 01.04.2005 14:51:32)
Ei perkule, äijät kiertelevät Judas Priestin kanssa, eivätkä kehtaa tulla Eurooppaan, perkele.

www.queensryche.com
Plussasi. Kuuntele toki Evertrackia, melodista heviä Helsingistä, just täältä.
Arry
01.04.2005 17:45:59
Mä taas vähän epäilen että tuskinpa Geoff ja kumppanit enää vanhoilla päivillään rupeavat kasariheviä vääntämään. Niinhän sitä mediassa hehkutettiin edellistäkin levyä, Tribea, yhtyeen raskaimmaksi ja paluuksi menneisyyteen. Ja jokainen ko. levyn kuullut voi todeta asioiden oikean laidan.

Vähänhän tuo levy silti pelottaa. Itselle kun tuo alkuperäinen Operation: Mindcrime on hyvinkin rakas levy, itse asiassa ehkäpä paras jonka olen kuullut. Olisi ehkä parempi että Queensr˙che jättäisi klassikon omaan rauhaansa, eikä alkaisi enää sille mitään puolivillaista jatko-osaa kyhäämään.
You have to be happy with what you have to be happy with.
Fugitive
01.04.2005 21:31:12
harmitti kyllä pirusti kun eivät voineet tulla priestin lämppäriksi. joutui sitte in flamesiä kuuntelemaan (tahi kärsimään)
"Sulla on jotain tällä alueella. Sä oot tän illan komein mies!" - 36-vuotias sinkkunainen
spiritcrusher
01.04.2005 22:14:47
Näkihän tuon jo King Diamondin Abigail II:ta, että ei se oikein tunnu onnistuvan..
la m quina
01.04.2005 22:20:55
Näkihän tuon jo King Diamondin Abigail II:ta, että ei se oikein tunnu onnistuvan..

Nyt meni vähän ohi.
stratocaster
02.04.2005 20:33:19
Just eilen sain cdonista ton remasteroidun version. Ihan himo hyvä.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
Rajapatsas
05.04.2005 11:27:23

Onhan tuo alkuperäinen Mindcrime yksi tämän genren (mikä se nyt sitten onkaan...) kulmakivistä: omaperäinen, melodinen, vivahderikas ja vuosienkin päästä edelleen kiehtova.

Itse ostin Mindcrimen aikoinaan lp-formaatissa ja nyt kun sama levy on re-masteroituna cd:nä hyllyssä täytyy sanoa, että eheä konseptialbumi toimii paremmin vinyylinä. Tämä jo siitäkin syystä, että vinyyliltä biisien yli ei tule aivan yhtä helposti hypittyä.

Empire oli vuosien päästä pettymys, mutta aikoinaan (14-vuotiaan korviin) vaikealta kuullostanut Rage for Order sitävastoin toimi pirun hyvin. "Screaming in digital" on helmi ja sen kitarasoolo varmasti yksi parhaimmista ever. Selvästi jaettu Wiltonin ja DeGarmon välillä. Kumpikohan vetää sen ensimmäisen osuuden. Hieno!!
Mechanizm
05.04.2005 12:17:06

Mitä meinaat, sehän oli oma tekeleensä eikä mikään remake.
Kitaristit! Saksalaiset laatu stringit osoitteesta www.string-emil.de
overtake
05.04.2005 13:23:39
Mitä meinaat, sehän oli oma tekeleensä eikä mikään remake.

Niin on myös tämä tuleva Operation Mindcrime 05
www.stonetabs.tk
Arry
05.04.2005 21:25:23
"Screaming in digital" on helmi ja sen kitarasoolo varmasti yksi parhaimmista ever. Selvästi jaettu Wiltonin ja DeGarmon välillä. Kumpikohan vetää sen ensimmäisen osuuden. Hieno!!

Hieno on soolo, ja mikäli oikein muistan niin DeGarmo vetää sen ekan osuuden. Mahtava kitarakaksikko tuo DeGarmo / Wilton muutenkin, ei juuri huonoja sooloja tai liidejä parivaljakolta löydy!
You have to be happy with what you have to be happy with.
Rajapatsas
06.04.2005 10:56:21

Kiitokset tästä tiedosta, nimittäin tämä kyseinen soolo on ollut suosikki aina:-)

Wilton/DeGarmo on minun mielestäni kitaristikaksikkona huomattavasti kovasti kehuttua Smith/Murray -kaksikkoa monipuolisempi. Varsinkin komppipuolella nyansseja löytyy ja soundimaailma on ekä "Somewhere in time" -levyä lukuunottamatta paljon rikkaampi.
Rajapatsas
17.08.2005 11:08:12

Netistä näyttäisi löytyvän kaksi biisiä Operation: Mindcrime II:slta. Biisit löytyvät orkesterin virallisilta sivuilta ja ovat liveversioita. Pikaisen kuuntelun perusteella ei nyt mitään alkuperäisen veroista kamaa, mutta jokatapauksessa parempaa kuin mitä bändi on tässä välissä tehnyt.

Biiseistä Hostage on perinteistä kamaa. I'm american puolestaan on Needle liesin ja Iron Maidenin sekoitusta. Periaatteessa kaikki kohdallaan, mutta...
Journeyman
17.08.2005 12:04:33
Tähän koko Mindcrime II:een ja ylipäätänsä QR:n nykymeininkiin liittyy yksi perustavanlaatuinen ongelma. Chris De Garmo vaihtoi pelimannin hommat pilotin hommiin ja jätti Rychen suunnalle niin suuren aukon paikattavaksi, että tuskinpa sieltä näitä viimeisiä tuuba-levyjä kummoisempaa keskinkertaisuutta on odotettavissa...
ozz3
17.08.2005 12:16:03
Alkuperäinen Mindcrime on sellainen albumi, että alta pois; vain yksi sana riittää kuvaamaan: laatu. Eyes Of A Stranger, I Don't Believe In Love, Operation: Mindcrime.... yksi parhaista konseptialbumeista Maidenin Seventh Sonin, W.A.S.P.in Crimson Idolin ja King Diamondin tuotosten ohella.

Eli jänää nähdä nollaviitonen sitten.
Be just and fear not| MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6
Tympee Huttunen
17.08.2005 12:33:01
Otin kirjastosta lainaan Operation Livecrimen. En ole vielä ehtinyt katsomaan? Onko hyvä?
/www.cc.jyu.fi/~altikeur/thrashtomi/">Linkki
Michi
17.08.2005 14:00:09
Otin kirjastosta lainaan Operation Livecrimen. En ole vielä ehtinyt katsomaan? Onko hyvä?

Loistava. Suosittelen. Mieletön. Pidän kovin.
-Up The Irons!-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)