Ze Kink 16.08.2005 20:05:39 (muokattu 16.08.2005 20:07:42) | |
---|
Elikkäs, asentelin tuossa Windows Xp:n uusiksi n. kuukausi sitten. Asentelin siinä sitten ajurit tavallisesti, ja kaikki vaikutti toimivan. Kuitenkin huomasin että hetkinen, Radeonin SmartGartissa luki "Nykyinen AGP nopeus: Off" ja Fast write oli myös poissa käytöstä (joskin se saa ollakin). Hämäännyin ja pistin sen 8x -kohtaan, ja kone vaati boottia. Kun tsekkasin uudestaan, oli agp:n nopeus 4x. Kummastelin ja koitin muutaman kerran uudestaan, ja en saanut sitä nostettua 8x -kohtaan. Sitten päätin laittaa uusimmat Catalystit uusiksi, ja kun boottasin, huomasin agp:n olevan edelleen "off" -kohdassa, ja tällä kertaa en saanut sitä nousemaan edes sinne 4x:ään. Kokeilin myös Omega -ajureita, mutteivät nekään mitään auttaneet. Olen hieman pulassa siis, kun nyt himottaisi pelailla, mutta tuon agp -hommelin takia monet pelit eivät toimi (muuten koneella on onnistunut äänittelyt sun muut ihan hyvin). Joten, tietäisikö kukaan minkäänlaista ratkaisua tähän ongelmaan? E: Tälläkin hetkellä agp on siis poissa käytöstä. Biossista olen tsekannut agp -asetuksia, ja 8x siellä on nopeutena. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
Juzac 16.08.2005 20:43:29 | |
---|
|
JMzz 16.08.2005 23:37:55 | |
---|
Kokeileppas vielä täyscleanaus alusta eli näin: ( Lataat driver cleanerin http://www.drivercleaner.net/) - poistat lisää/poista sovelluksesta ne vanhat ajurit - boottaat koneen -käytät driver cleaneria postamaan ylimäärä roskat - poistat ohjauspaneelinkautta (system/harware/device manager) koko kortin! - kone sammuksiin - irrotat ko. kortin ja laitat samantien takasin (nyt kannattaa kävästä biosissa kattoo asetuksia) - uudelleenkäynnistys ja asennat catalystit/omegat - jos ei toimi niin _voi_ olla myös itse kortissakin vikaa. - |
BotneLapio 17.08.2005 00:56:11 | |
---|
Asensitko piirisarjan ajurit? -=Botnee!!=- |
Asensitko piirisarjan ajurit? Tämä on hyvä neuvo. Lisäksi voisit kattoo onko emon BIOS:sta uusi versio. Sen asentaminen näet pakottaa windowsin asentamaan piirisarjaan liittyviä kovis-ajureita uudelleen. Onkelma saattaa korjautua siinä samalla mikäli se on ajuri/softaongelma. Samassa rytäkässä tosin voi tapahtua käyttikselle kaikkea muuta vähemmän kivaa, joten omalla vastuulla (omavastuu, jee jee). Olen täällä, siis olen |
Ze Kink 17.08.2005 21:01:02 | |
---|
Lueskelin tosiaan aiemmin että chipsetin päivittämällä tuosta saattaisi päästä, mutten muista miksi en ryhtynyt toimiin. Emoni on Abit Ai7. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
Ze Kink 20.08.2005 14:20:09 | |
---|
Tämä on hyvä neuvo. Lisäksi voisit kattoo onko emon BIOS:sta uusi versio. Sen asentaminen näet pakottaa windowsin asentamaan piirisarjaan liittyviä kovis-ajureita uudelleen. Onkelma saattaa korjautua siinä samalla mikäli se on ajuri/softaongelma. Samassa rytäkässä tosin voi tapahtua käyttikselle kaikkea muuta vähemmän kivaa, joten omalla vastuulla (omavastuu, jee jee). Mitenkähän tämä siis onnistuu? Kyllä mä nyt olen riskin valmis ottamaan, jos se kerta saattaisi toimiakin. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
BotneLapio 20.08.2005 16:14:01 | |
---|
Mitenkähän tämä siis onnistuu? Kyllä mä nyt olen riskin valmis ottamaan, jos se kerta saattaisi toimiakin. Suuntaat emolevyn valmistajan kotisivuille, (tai paikkaan mistä BIOS löytyy, google on ystävä) katsot sieltä emolevysi mallin, ja lataat BIOS -päivityksen. Niissä on ohjeet messissä. -=Botnee!!=- |
-septimisti- 20.08.2005 16:39:14 | |
---|
Ne ohjeet kannattaa muuten myös sitten lukea huolella. BIOS:sia ei kannata lähteä päivittämään silleen vasemmalla kädellä mahdollisimman nopeasti rykäisten. |
Ze Kink 20.08.2005 17:13:02 (muokattu 20.08.2005 17:13:58) | |
---|
Ne ohjeet kannattaa muuten myös sitten lukea huolella. BIOS:sia ei kannata lähteä päivittämään silleen vasemmalla kädellä mahdollisimman nopeasti rykäisten. Jep, ja tuohon tarvitsee disketin. Tässä koneessa ei ole diskettiasemaa lainkaan, eikä ole ylimääräistä missään. Hitto, nyt selvisi miksi se jäi silloin tekemättä aikanaan. Asensitko piirisarjan ajurit? Entäs tämä ratkaisu sitten? [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
Ze Kink 20.08.2005 17:16:45 | |
---|
Kokeileppas vielä täyscleanaus alusta eli näin: ( Lataat driver cleanerin http://www.drivercleaner.net/) - poistat lisää/poista sovelluksesta ne vanhat ajurit - boottaat koneen -käytät driver cleaneria postamaan ylimäärä roskat - poistat ohjauspaneelinkautta (system/harware/device manager) koko kortin! - kone sammuksiin - irrotat ko. kortin ja laitat samantien takasin (nyt kannattaa kävästä biosissa kattoo asetuksia) - uudelleenkäynnistys ja asennat catalystit/omegat - jos ei toimi niin _voi_ olla myös itse kortissakin vikaa. Joka tapauksessa, ajattelin nyt kokeilla tätä ensin (tämä on kuitenkin aika helppo, eikä ole suurta riskiä että sotkisin jotain mitä en itse osaa korjata). Muuten, kumpia ajureita itse suosittelette? Catalystiä olen aiemmin käyttänyt, nyt vain testasin tuota Omegaa jos se sillä toimisi, pelikäytöstä ei kokemusta. Musan tekemisessä en havainnut eroa Catalystin ja Omegan välillä. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
salva 20.08.2005 18:34:36 | |
---|
Ei niillä piirisarjan ajureilla korjata tuota agp ongelmaa, ainakin näin luulisin. Agp gart ajurit vois siihen auttaa sillä muuten windows tunnistaa agp kortin pci korttina ja voi aiheuttaa jotain ongelmia. When the Sun goes down, music turns up. |
Ze Kink 21.08.2005 16:58:15 (muokattu 21.08.2005 16:58:28) | |
---|
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
BotneLapio 21.08.2005 19:52:29 | |
---|
Näyttäisi olevan. -=Botnee!!=- |
Ze Kink 21.08.2005 23:47:22 | |
---|
Koitin tänään tuota JMzz:n neuvoa, eikä siitä ollut mitään apua. Agpnopeus on edelleen 0x. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
Ze Kink 22.08.2005 17:33:46 (muokattu 22.08.2005 17:42:07) | |
---|
Näyttäisi olevan. Selvä, asentelen nuo ja katson mitä tapahtuu... E: JEE! Ongelma ratkesi! Boottasin koneen ja heti tuli Catalyst Control Centerin ilmoitus, että se ei toimi kunnolla jos ei Smartgart määrittele optimaalisia asetuksia prossulle ja näyttikselle. Kävin tsekkaamassa asetukset, ja Agp on taas 8x, fast writet päällä yms. ja kaikki toimii paljon ripeämmin. Kiitoksia avusta, saa lukita. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"