Aihe: Kummalla jalalla pidät kitaraa?
1 2 3 4 5 6
Black widow
07.07.2005 20:25:12

Aina ne keksii jotain valittamisen aihetta :)

You're funny!
Jos aina jauhaa paskaa, eikö hengitys ala haista?
Hohhoijaa
07.07.2005 20:30:14
No onks toi nyt sit rock?

On.
Norjan suositun BlackDonalds hampurilaisravintolaketjun Unhappy Meal ateriaan kuuluu verinen Dimmu Burger, Satyricola, Cradle of Fries ja Enochian Croissant.
TheRagDoll
07.07.2005 21:40:08
mää pidän vasemmalla.. pari kaverii ihmettelee vähän ku moni soittaa oikeella jalal mut oon vaan tottunu soittaa vasemmalla..
Mua Saa Pelätä.
Defrayer
07.07.2005 23:27:49 (muokattu 07.07.2005 23:28:13)
Oikealla jalalla.

EDIT: Olen siis oikeakatinen.
"If other bands play and Manowar kills, then why Manowar ain't in prison?" - Eräs ystäväni Pastilli? IMIK #15, IHKK #16, THV-klubi #17
Vapour
08.07.2005 15:16:02
Käsi on oikea ja pieniä kitaroita ja nyloneita pidän vasemmalla jalalla, isoja ja teräskieliakkareita oikealla.
Heviasmo
10.07.2005 19:01:29 (muokattu 10.07.2005 19:08:10)
Akustisia ja tuommoisia perinteisemmin muotoiltuja pidän oikean jalan päällä, mutta esim. RR:n tyyppisiä kitaroita on vähän pakko pitää ikäänkuin vasemman jalan päällä, jalkojen välissä.

Edit: Ja siis oikeakätinen olen.

Edit2: Tykkään tosin soitella nylon-kielisellä siten, että kitara on vasemman jalan päällä, kunhan vain löytyy jotain koroketta vasemmalle jalalle.
"Fuck it, kids love it!" -Jack Owen
jarkk0-
17.08.2005 15:55:07
oikealla jalalla en ees kuvittele et voisin pitää kitara vasemmalla jalalla
Rock'n Roll
Quu
17.08.2005 17:50:49

Vasemmallahan tuo on tähän mennessä joka kerta ollut.
Osta multa floikkajammu pois. Hinta: 300e/käypä tarjous
Hannu H.
17.08.2005 19:44:24

Oikeakätinen ja oikealla jalalla pidän. Aivan luonnoton asento tuo vasemmalla pitäminen.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Jzci
17.08.2005 20:19:10

Oikeakätinen ja oikealla jalalla pidän. Aivan luonnoton asento tuo vasemmalla pitäminen.

Näin.

Samaa mieltä tuosta luonnottomuudesta, tuntuu että jokaiseen kehon lihakseen sattuu jos kitara on vasemman jalan päällä. Veikkaan myös että seisaaltaan soittaessa saattaa tulla ongelmia jos on treenannut juttuja tuolla tavalla kitara vasemman jalan päällä ja kaula pystyssä.
Ze Kink
17.08.2005 21:15:44
Vähän vaihtelee. Yleensä kuitenkin niin, että vasemmalla klasaria, ja oikealla sähkistä tai teräskielistä. Joskus kuitenkin tulee syystä tai toisesta pidettyä sähkistäkin vasemmalla jalalla.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
LamaAjanElvis
17.08.2005 21:43:15
oikealla jalalla olen aina soittanut, paitsi nyt tämän otsikon myötä kokeillut myös vasempaa jolla sormet tuntuvat yltävän paremmin otelaudalla mutta plekukäsi on jotenkin luonnottomasti eikä pysy nopeammassa pikkauksessa oikeassa kohdassa ja selkää vääntää kummasti. eli pysyn oikealla jalalla.

olen myös kauhukseni huomannutt etten osaa soittaa seisten paljon mitään...
I don't know why my heart beats, i only know it does... Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4 Romantikkoitkijät#7 Ihmevalittajat#8
Ze Kink
17.08.2005 21:49:05
olen myös kauhukseni huomannutt etten osaa soittaa seisten paljon mitään...

Tuttua. Vasemmalla jalalla treenaaminen tuntui auttavan tähän hieman, ja tietenkin seisaaltaan treenaaminen eniten. Nykyään minulla ei ole kovin suurta eroa että soittaako seisaaltaan vai istualtaan.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Prome
17.08.2005 22:47:36
Oikealla tuntuu nykyään luontevammalta. Klasariaikoina pidin aina vasemmalla. Toki edelleen silloin tällöin.
Kampela77
18.08.2005 11:01:37
Samaa mieltä tuosta luonnottomuudesta, tuntuu että jokaiseen kehon lihakseen sattuu jos kitara on vasemman jalan päällä. Veikkaan myös että seisaaltaan soittaessa saattaa tulla ongelmia jos on treenannut juttuja tuolla tavalla kitara vasemman jalan päällä ja kaula pystyssä.

Varmaan tuo luonnottumuus johtuu lähinnä, että on totutellut soittamaan oikealla jalalla. Oikealla jalalla pidän kitaraa itsekin. Tuosta seisaaltaan soittamisen ongelmasta tuli mieleen, että John Petruccillahan on lavalla semmoiset korokkeet, joiden päälle mies nostaa hankalissa kohdissa vasemman jalan ja pitää sitten kitaraa sen vasemman jalan päällä.
Hohhoijaa
18.08.2005 14:21:36
Tuosta seisaaltaan soittamisen ongelmasta tuli mieleen, että John Petruccillahan on lavalla semmoiset korokkeet, joiden päälle mies nostaa hankalissa kohdissa vasemman jalan ja pitää sitten kitaraa sen vasemman jalan päällä.

Kaikilla klasarikitaristeilla on jalkatuki.
Kuolee karja, kuolee suku, samaten itse kuolet;
yhden tiedän, mik' ei kuole: manalle menneen maine.
samueld
18.08.2005 14:39:16

Kaikilla klasarikitaristeilla on jalkatuki.

Ei ole. Osa käyttää kitarassa sellaista tukea, joka pitää skeban oikeassa asennossa.

Mulla toi soittoasento vaihtelee aika paljon. Oikeestaan vaan sen verran voin sanoa, että kun soitan klasaa "tosissani" on mulla jalkatuki ja keppi vasurin päällä. Ja flamencoa "tosissaan" soittaessa pidän skebaa oikeella polvella Pacon esimerkin mukaan. muuten on miten milloinkin. Ja oikeakätinen olen.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
krunke poeka
18.08.2005 14:40:16
ku soitan nopeesti nii pidän vasemmal ja ku soitan sointuja soitan oikeel
Markus Y
18.08.2005 22:43:48 (muokattu 18.08.2005 22:45:31)

Pidän kitaraa vasemmalla jalalla ja soitan oikealla jalalla (vaatii jonkinverran harjoitusta mutta on erittäin palkitsevaa, kannattaa kokeilla). Myös hampailla soittaminen on mukavaa vaihtelua.

No juu, asiaan. Oikeakätinen olen ja oikealla myöskin pidän, tosin joskus kun kädet väsyy (itseopittu vääräoppinen soittotekniikka), niin on pakko vaihtaa vähäksiaikaa vasemmalle jalalle.
www.mikseri.net/jpriest
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)