Aihe: Krank amps potkittu Harmony Centralista !! ??
1 2 3
LesPaul70
17.08.2005 09:41:25
Miun puolestani saisivat tehdä siitä kirjautumispakollisen ainakin jos postata haluaa.

Mitenkäs tämä estäisi laitevalmistajia postaamasta arvosteluksi naamioituja myynti-ilmoja omista tuotteistaan? Yhtä lailla he voisivat rekata itselleen tunnareita peitenimillä jne. Vai pitäisikö kaikkien rekisteröityjien todistaa henkilöllisyytensä ja sallia taustojensa tarkastus jostain NSA:n rekisteristä? Aika harvat OIKEAT arvostelijat taitaisivat vaivautua rekkaamaan...

Minusta se täytyy vain hyväksyä, että HC:n arvioiden luotettavuus on mitä on ja osa noista 10-10-10-10 (tai 9-10-9-10) -linjan arvosteluista on oikeasti valmistajan itsensä kirjoittamia. Ja sitten 1-1-1-1 (tai 1-2-1-2) -arvostelut voivat olla kilpailijan kirjoittamia. Täytyy vain oppia suodattamaan lukemansa tuon mukaan. Yleensä informatiivisimmat arvostelut löytyvätkin tuolta väliltä. Monista laitteista olen löytänyt HC:sta ihan pätevää tietoakin, esim. JMP-1:n paristoratkaisusta.

Ja olkoot kuinka epäluotettavia tahansa, niin HC:n arviot ovat sellaisenaankin aivan mainiota viihdelukemistoa.
I don't get it... Why would the Fantastic Four send me a satellite photo of the Grand Canyon?
hoffe
17.08.2005 10:20:00
Monista laitteista olen löytänyt HC:sta ihan pätevää tietoakin, esim. JMP-1:n paristoratkaisusta.

En löytänyt ks. juttua. Kerro lisää.
"Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia."
Viper51
17.08.2005 11:39:12
Pitää olla aika paljon ylimääräistä rahaa, jos noita vahvareita ja kitaroita alkais esikuvien takia ostamaan. Itse en menisi ainakaan Krank:ia ostamaan sen takia, että Dimebag sillä soitteli. Onhan se selvä, että vahvistimen pitää mielyttää itseä, niin soundillisesti, kuin ominaisuuksienkin puolesta. Minulle tuo Krank on ollut kyllä hintansa arvoinen ostos...
Jucciz
17.08.2005 12:15:00
Miten nämä Krankin jampat ovat voineet jäädä kiinni?

Onko heidän nimimerkillään sähköpostiosoitteena jokin Ted@krankamplifiers.com

No toihan olisi vaan helpoin tapa lavastaa Krankin pojat syylliseksi johonkin, josta heillä ei itsellä ole harmainta aavistustakaan.

Eiköhän siihen sähköpostikenttään voi kuka tahansa syöttää mitä tahansa.
Juutas
17.08.2005 13:41:42
Jahhah, taasen nousee mieleeni se noin n kertaa
ehdottamani ajatus, että muusikoiden.nettiin pitäisi
saada oma Harmony-centralin kaltainen arvostelupalsta,
jossa samasta laitteesta olisi useampi KIRJAUTUNEEN
kirjoittajan arvostelu jota voisi verrata. Nykyinen laitearvio
-palsta on liian usein vain aloittelijoiden itseilmaisukanava.
"Hei ostin tällaisen vehkeen joka on tosi jees! Eikä ees
kustantanu paljoo kun tilasin Saksasta."
Joq
17.08.2005 14:16:25
Jahhah, taasen nousee mieleeni se noin n kertaa
ehdottamani ajatus, että muusikoiden.nettiin pitäisi
saada oma Harmony-centralin kaltainen arvostelupalsta,
jossa samasta laitteesta olisi useampi KIRJAUTUNEEN
kirjoittajan arvostelu jota voisi verrata. Nykyinen laitearvio
-palsta on liian usein vain aloittelijoiden itseilmaisukanava.
"Hei ostin tällaisen vehkeen joka on tosi jees! Eikä ees
kustantanu paljoo kun tilasin Saksasta."

Jep, tämä on kyllä loistoidea, komppaan!
Joq
17.08.2005 14:16:26 (muokattu 17.08.2005 14:17:08)
Tupla, anteeksi
nakedzen
17.08.2005 16:36:45
Kaikki virtaa, mikään ei kestä. Metallia
DaKiller
17.08.2005 16:52:02

Joka ainoaa sivustoa, jossa yleensäkään arvostellaan jotakin, vaivaa samanlaiset "onkelmat". Juju on siinä, että osaa lukea sieltä rivien välistä ja etsiä ne "hyvät" arvostelut, joissa on kanta perusteltu. Esim. Mnetissä harvemmin olen kuullut KRITIIKKIÄ Englin vaffareista. Tuskin kukaan niitä täällä viitsii alkaa polkemaan, sillä ennen kuin huomaakaan, on joukkolynkkaus varmastikin jo käynnissä. Tämä siis täysin sivuhuomautuksena, ei puututa siihen sitten sen enempää kommenteilla tyyliin "No hei, ei niissä mitää vikaa kato oo".

Mutta, että omia vaffareitaan kehuneet? Haha, säälittävää touhua.
LO
17.08.2005 23:08:40
...harvemmin olen kuullut KRITIIKKIÄ Englin vaffareista. Tuskin kukaan niitä täällä viitsii alkaa polkemaan, sillä ennen kuin huomaakaan, on joukkolynkkaus varmastikin jo käynnissä.

Mä voisin saman tien aloittaa...=) Vahvistimia mainostetaa 4 kanavaisina vaikka niissä ihan oikeasti on vain ja ainoastaan kaksi...no joo...en taida aloittaa :)
oiva tumpeloinen
17.08.2005 23:12:31
Mä voisin saman tien aloittaa...=) Vahvistimia mainostetaa 4 kanavaisina vaikka niissä ihan oikeasti on vain ja ainoastaan kaksi...no joo...en taida aloittaa :)

Älä aloita! Just ku kohta saan oman etusen.......ja monilla muillakin en Engl, tuottaa vaan aiheetonta mielipahaa ;)
Jormaz
17.08.2005 23:26:19
Sellainen on jo, http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkelit.php?category_id=2

Et tainnut lukea kovin tarkasti?

Tommosta HC-tyylistä olen ehdotellut mutta oon joutunut toteamaan että yleisön vastustus on liian suurta. Ylipäänsä sivuston kehitysideat tulkitaan turhan usein vihamielisyydeksi ylläpitoa kohtaan, mitä en voi ymmärtää.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
nakedzen
17.08.2005 23:42:44

Jaa, joo niinpä niin. Taas tuli luettua ekat 2 lausetta. :D
Kaikki virtaa, mikään ei kestä. Metallia
McNulty
18.08.2005 00:00:55
Pitää olla aika paljon ylimääräistä rahaa, jos noita vahvareita ja kitaroita alkais esikuvien takia ostamaan. Itse en menisi ainakaan Krank:ia ostamaan sen takia, että Dimebag sillä soitteli. Onhan se selvä, että vahvistimen pitää mielyttää itseä, niin soundillisesti, kuin ominaisuuksienkin puolesta. Minulle tuo Krank on ollut kyllä hintansa arvoinen ostos...

Jep ja Dime ei itseasiassa kovin kauheasti Krankilla edes kerennyt soittelemaan. Minä testasin Krankia pariinkin otteeseen ja olihan se ihan hyvä sellainen metallimiehen työkalu... Kyllä sillä Cannibal Corpset taittuu, se on varmaa... mutta aika vähän siinä mielestäni oli mitään muuta. Moderni Hi-gain oli hyvä, muut sellasia "okei, kohtuu hyvä"...

Krank Amps on vain osoittanut sen että mainosjippoja on monenlaisia. Kyllähän tämä "loanheitto" on mainontaa siinä missä normaali A4 mainos esim. Guitar Worldissa tai Guitar Playerissa :)

Vähän sama homma kuin GTA:SA tietokone- ja konsolipelin kohdalla. Pelihän sai bannin Austraaliassa ainakin... luulenpa sen vain vauhdittaneen pelin postimyyntiä siinä maanosassa :)

Hyvä julkisuus/Huono julkisuus = JULKISUUTTA!

PS. Kotimaan esimerkki... Matti + Mervi :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
secondarymind
18.08.2005 01:14:37 (muokattu 18.08.2005 02:00:17)
Joka ainoaa sivustoa, jossa yleensäkään arvostellaan jotakin, vaivaa samanlaiset "onkelmat". Juju on siinä, että osaa lukea sieltä rivien välistä ja etsiä ne "hyvät" arvostelut, joissa on kanta perusteltu.

Ja se vielä miksi nää samat ongelmat esiintyy jokaisessa mediassa, joissa arvosteluita esitetään, johtuu vain siitä, että kriitikko ei osaa olla objektiivinen arvostelemaansa tuotetta kohtaan. Moni ei tajua sitä, että kriitikon tehtävä ei lähtökohtaisesti ole esittää omia mielipiteitään vaan:
-kertoa, miten asiat ensivaikutelmaltaan ovat
-pohtia, miksi asiat ovat niin kuin ovat
-pohtia, keille tuote on mahdollisesti suunnattu
-pohtia, miten kyseinen kohderyhmä mahdollisesti hyötyy arvosteltavasta tuotteesta
-pohtia, mihin tilanteeseen tuote voisi sopia, mihin ei ja miksi.
Arvostelijoiden pitäisi vielä muistaa se, että arvosteluiden ensisijaisena tarkoituksena ei tulisi olla tuotteen markkinointi tai antimarkkinointi (vaikkakin arvosteluissa väistämättä kumpaakin tapahtuu). Antaa tuotteiden tehtailijoiden,kilpailijoiden ja (muiden) kuluttajien hoitaa nuo asiat.

Jotenkin tuohon tapaan ehkä annetaan arvostelun lukijalle mahdollisuus vielä omaan mielipiteeseen joka sitten monesti on muotoa "tää on musta paras/surkea" tai jotain siltä väliltä.

Toi on vähän hölmöä sinänsä, että pitää osata lukea sieltä rivien välistä ja ETSIÄ niitä hyviä arvosteluita sivustosta jossa ei muuta olekaan kuin niitä "arvosteluja". Mutta minkäs teet.

P.S. Tähän tulikin sitten "Arvostelijan opas, osa 1." :)
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Dr. Lazer
18.08.2005 04:35:10
OT:...se on vaan niin kummallista muutenkin tämä nykyinen touhu..."millä vahvistimella saan xxx:n soundin"? "miksi Behringer komponi ei kuullosta Metallicalta"? etc....

Miksi yleensä halutaan kuullostaa esikuvaltaan ? Sitä en ole ikuna käsittänyt, luulisi mitä enemmän perehtyy soittamiseen, sitä enemmän haluaisi kuullostaa omaperäisemmältä, ehkä itseltään ?

-sv

Jeps, täysin samaa mieltä. Ikuinen ihmettelemisen aihe.
Luova ihminen pyrkii aina löytämään oman tiensä, asiassa kuin asiassa mielestäni.
Toki kaikkihan alitajuisesti ottavat vaikutteita mielestään hienoista/ihailemistaan teoksista, oli taiteenala mikä tahansa, mutta se että sille tielle tarkoitushakuisesti lähdetään talsimaan, niin se jaksaa kummastuttaa..
Ellei joku sitten halua olla "vaan soittaja", ennenkuin taiteilija Hoho! =)
"The message is; 'THERE IS NO MESSAGE'" D.Townsend
Super-Jari
18.08.2005 13:36:48

Tuo on ihan totta. Fireballia sanotaan kaksikanavaiseksi vaikka eq on sama ja Powerballia neljäkanavaiseksi vaikka eqita on kaksi.
"Pitkä tukka ja juo kaljaaki sillai hevisarvi-tyyliin!"
LO
18.08.2005 13:50:40
Tuo on ihan totta. Fireballia sanotaan kaksikanavaiseksi vaikka eq on sama ja Powerballia neljäkanavaiseksi vaikka eqita on kaksi.

Ja kaikkein pahin esimerkki on E530 - 2 kanavainen etunen jossa on molemmille kanaville (yhteinen!) hi gain-namiska. Siinä Englin neljä kanavaa...ÄÄH...no, ei jatketa enää:) Jokaisella on mielipiteensä. Soundihan niissä kuitenkin on enemmän kuin kohdallaan.
DaKiller
18.08.2005 15:34:22

Tommosta HC-tyylistä olen ehdotellut mutta oon joutunut toteamaan että yleisön vastustus on liian suurta. Ylipäänsä sivuston kehitysideat tulkitaan turhan usein vihamielisyydeksi ylläpitoa kohtaan, mitä en voi ymmärtää.

Mielestäni erittäin hieno idea!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)