Aihe: Idolit humppalavoilla?
1 2 3 4 5 6 7
R.Syke
15.08.2005 17:38:19 (muokattu 15.08.2005 17:38:44)
Mun

kannatuksen 100-prosenttisesti!

Kyllä se niin perkeleellinen sauna on.
Martso
15.08.2005 19:37:37
"Siks oon mä suruinen" Kirka-versio Topin tangosta K. Halosen sovittamana kaatoi jäykässä yhteiskunnassamme rajoja eri pop-musiikin tyylilajeissa.

Kyllä "Liljankukka" P. Fagerlundin sovittamana ja Päivin vetämänä on vielä kovempaa crossoveria!! :)
Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!!
Sertzo S
15.08.2005 20:40:37
Kyllä "Liljankukka" P. Fagerlundin sovittamana ja Päivin vetämänä on vielä kovempaa crossoveria!! :)

On, on !
WanhaWetäjä
15.08.2005 22:16:26 (muokattu 15.08.2005 22:17:14)

Oujeah, Aisa!

Tuisku on oikeesti kova.

Oon yhen sen keikan nähny. Se veti hyvin.

Tjaah,onkohan noin...telkusta näin yhen vedon,joku Radio Energy-konsertti(?),ja Tuisku bändeineen veti kyllä niin pleipäkkinä,notta...jostain syystä,mistä???Autotune jäi himaan...

Joku asiasta tietävä voisi kertoa todellisen syyn???
Muut artisti/bändit kun soittivat ihan oikeesti...korjatkaa toki,jos näin ei ollut,mutta ainakin Antin itse laulamat taustalaulut tulivat koneelta,kukaan ei mitenkään voi itsensä kaa laulaa duettona;-)

No,pikkutytöt tykkää,mun 7 vuotias muiden mukana,12 vuotias sen sijaan kavereineen puhuu "neiti Ruiskusta"ja kuuntelevat jotain ihan muuta ;-)
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
timwee
15.08.2005 22:57:40
Olen yhden Tuiskun keikan nähnyt ja siellä kyllä oli ihan liveä. Taisivat jotain kovalevytaustoja käyttää, sen verran pieni bändi kun siinä on, hyvin kyllä toimi. Voiskohan tuommoisen sotkea playbackkiin? Sieltä saattaa artistin omia lauluja kuulua useampia.
isojussi
15.08.2005 23:29:48
Tjaah,onkohan noin...

Ihanaa! Sä oot sittenki elossa!

Mihinäsoot ollu?

TV_hommissa voi joutua vetään keikan PB:nä (ei Pussy Boner), vaikkei haluaiskaan.

Se Tuiskun keikka jonka näin, oli kova.

Ihan sama mitä suklaamunkkia se puputtaa - ei kuulu mulle.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
uruttaja
15.08.2005 23:31:24
Wanha Wetäjä. Tervetuloa takas. Maailma on kaivannut sinua.
Tankero
16.08.2005 16:57:01
Tjaah,onkohan noin...telkusta näin yhen vedon,joku Radio Energy-konsertti(?),ja Tuisku bändeineen veti kyllä niin pleipäkkinä,notta...jostain syystä,mistä???Autotune jäi himaan...

Joku asiasta tietävä voisi kertoa todellisen syyn???
Muut artisti/bändit kun soittivat ihan oikeesti...korjatkaa toki,jos näin ei ollut,mutta ainakin Antin itse laulamat taustalaulut tulivat koneelta,kukaan ei mitenkään voi itsensä kaa laulaa duettona;-)

Sarjassa muut artistit, ei esim Sani ole kyllä kovin monesti livenä vetänyt. Antti on telkkarissa "vetänyt" yleensä pleipäkkinä. Kerran näin jonkun jutun missä se veti oikeesti unpluggett ja toimi.
Musiikkia korville
17.08.2005 00:06:17

Olen yhden Tuiskun keikan nähnyt ja siellä kyllä oli ihan liveä. Taisivat jotain kovalevytaustoja käyttää, sen verran pieni bändi kun siinä on, hyvin kyllä toimi. Voiskohan tuommoisen sotkea playbackkiin? Sieltä saattaa artistin omia lauluja kuulua useampia.

Enpä kommentoi Tuiskua, mutta epäilen samojen juttujen käytöstä.

Hyvin usean genren puolella käytetään playbackia tukemassa livesoitantaa. TM:ssä tulee mieleen Charlies, joka on melkeinpä uranuurtaja ja esim Helmi, jossa on helvetin kovat laulajat muttei soittajat. Onhan näitä ja uskon, että tälläkin palstalla kirjoittavista jonkin verran käyttäjiä löytyy...

Mutta se miks näistä ei puhuta on se, että tämä on vähän niin kuin kielletyjä aineita käyttäis...
Onneks saa roudata. Ei tätä hommaa muuten jaksais...
isojussi
17.08.2005 09:42:33
...Mutta se miks näistä ei puhuta on se, että tämä on vähän niin kuin kielletyjä aineita käyttäis...

Mä ainaski douppaan kaiken muun, paitti, Oman laulun, pasuunat ja omat kiipparisoolot.

Jaa yks kiipparisoolo tulee joskus piruuttaan doupattua....
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Janus
17.08.2005 09:55:42
Hyvin usean genren puolella käytetään playbackia tukemassa livesoitantaa.

Se, että livesoiton lisäksi tulee kamaa taustanauhoilta tukemaan bändin livesoittoa (esim. taustaköörejä, rumpu/perc-looppeja, efektejä, lisäkitaroita/synia jne.) ei ole playbackia, koska kukaan ei "ole soittavinaan". Homma muuttuu playbackiksi vasta siinä vaiheessa, kun lavalla patsastellaan volat nollissa ja musiikki tulee kokonaisuudessaan nauhalta.
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
ninmari
17.08.2005 09:57:53
Taitaa olla ihan huippupäästä näissä humppabändeissä tuo Helmin laulupuoli?

Kaikkea ette ole vielä kuulleet..*virn*=) *oma kehu haisee..*

(Mut kuka kissan hännän nostaa jos ei kissa itse..?)

Paljolti olen tuolla maailmalla merkille laittanut että yleisö kuuntelee aika pitkälle laulajan ääntä ja kappalevalinnat on myös tärkeä pointti yleisön "suosion" saavuttamiseksi.

Uskokaa huviksenne että tavallinen kansa ei edes kuule esim. bassokuvioita, hiukka musikaalisempi yleisön joukosta voi hoksata jos basso peräti puuttuu bändistä kokonaan!=)

Muusikoiden arvostelukriteerit eri bändeistä on taas asia erikseen ja sillä pitäis soittajille todella olla merkitystä, että kokee itse tekevänsä duunia niin hyvin kuin osaa!!Ja siihen kuuluu virheetön soittaminen,laulaminen ja hyvät soundit.
Kyllä meidänkin pumppua kehutaan niin pirusti ja yleensä se vain on laulupuolen ansiota (sattuu kitaran varressa olemaan kans viimeisen päälle laulumiehiä..)mutta myönnän että homma toimii muutenkin niinkuin pitää ja silloinhan keikkaa on hemmetin hauskaa tehdä!
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
manjaana
17.08.2005 11:25:09

Paljolti olen tuolla maailmalla merkille laittanut että yleisö kuuntelee aika pitkälle laulajan ääntä ja kappalevalinnat on myös tärkeä pointti yleisön "suosion" saavuttamiseksi.

Uskokaa huviksenne että tavallinen kansa ei edes kuule esim. bassokuvioita, hiukka musikaalisempi yleisön joukosta voi hoksata jos basso peräti puuttuu bändistä kokonaan!=)

Kyl mä vaan poimin sielt sen rummun ja basson, ja kun turhamainen oon niin kyl ne laulujen sanatkin pitää ehtiä... ;o)
Vanha varis vaan vikkelä..
ninmari
17.08.2005 11:31:08
Sie ootkin manjaana lähes muusikko..=)Et kai muuten jaksais täällä roikkua..=)=)
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
Sertzo S
17.08.2005 11:41:25
Sie ootkin manjaana lähes muusikko..=)Et kai muuten jaksais täällä roikkua..=)=)

Niin ja "Manjuska" on oikein hyvä tanssimaan; rytmitajua nimittäin löytyy!
manjaana
17.08.2005 16:18:53

Kaikkeen tottuu, kun kasvuympäristö on työväentalo.. ;o))
manjaana
17.08.2005 16:19:20
Niin ja "Manjuska" on oikein hyvä tanssimaan; rytmitajua nimittäin löytyy!

Muuta tajua ei sitten olekkaan.. ;oD
faith
17.08.2005 16:22:24
Muuta tajua ei sitten olekkaan.. ;oD

Eli ihan tajuton mimmi, vai? ;)
"Kylmä kahvi kaunistaa, mutta kun vatsa ei vedä niin paljon kuin naama vaatisi."
manjaana
17.08.2005 16:39:49
Eli ihan tajuton mimmi, vai? ;)

Juuh, aamusta iltaan ja yöt päälle, hih.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)