Magiz 16.08.2005 16:44:44 | |
---|
onko olemassa sellasta kellutinta, jolla sais virvelin kellumaan..? onko olemassa kelluvaa virveliä? :D blöä. |
ruuhkis 16.08.2005 16:48:02 | |
---|
Tarkoittanet virveliä jonka runko on "kelluva" ? Sellaisia on olemassa..vaikkapa http://www.kumu.fi/03kumuf.html .. Tuolta löytyy. tälläisiä freeframeja.. Korjatkaa joku kamaspesialisti jos ja kun olen väärässä :D |
ltg 16.08.2005 16:48:26 | |
---|
onko olemassa sellasta kellutinta, jolla sais virvelin kellumaan..? onko olemassa kelluvaa virveliä? :D Tamalla on virveliin Star-cast -ripustus ja siihen sopiva standi. Tutulla rumpalilla on ko. vehje. Aika turhan näköinen kapistus, no kaipa se resonoi se virveli enemmän niin. Tiedä sitten, miten pomppii kunnon mäiskeessä. Taisin puhua vähän höpöä.THV-klubi #5 |
blöä. |
hahuusko 16.08.2005 17:37:18 | |
---|
|
ddrum54 16.08.2005 19:21:27 | |
---|
Lievästi off-topicina; virvelin pitäisi vissiin soida vähän paremmin jos se laitetaan telineeseen näin: http://www.kissatakaraivo.net/virveli1.jpg eikä siis näin: http://www.kissatakaraivo.net/virveli2.jpg Tosin kun kokeilin itse niin en oikein osaa sanoa, huomasinko mitään eroa... Mä havaitsin, että tuo hoopin reunaan laittaminen on helpompaa. Kun pudottaa rummun siihen ständin "pohjalle", niin aina on joku lugi tiellä. Pitäis varmaan hankkia 4 - tassuinen malli, sopisi paremmin tuo jako... hmm, tai sitten 9 - luginen virppa. 2`n 4 |
lkx 16.08.2005 22:54:59 | |
---|
Kun pudottaa rummun siihen ständin "pohjalle", niin aina on joku lugi tiellä. Mä laitan snaren pohjalle ja kiristän hyvin, sanovat mitä sanovat - eipähän ainakaan heilu sen takia turhia, puhumattakaan että irtois ständistä. Kyllä perusständistä löytyy ainakin yksi kohta johon saa ruuvit ja telineen varret sopimaan - mä olen löytänyt itselleni sopivan kohdan niin, että mattokoneisto jää alas ja vähän vasemmalle. Muistaakseni yksi telineen varsi menee kahden ruuvin puoliväliin ja muut kaksi menee ihan ruuvien viereen kiinni. Muttasiis kukin tyylillään. Kai tuo Taman systeemi vois olla ihan hyvä - ei se ihan älyttömästi periksi anna, mitä on videoilta nähny. Ja StarCast on ainakin meikäläisen suosikki kaikista kelluvista ratkaisuista. There is no spoon... |
hollmi-5 16.08.2005 23:00:28 | |
---|
Jos Taman systeemi olisi hyvä, olisi se yleistynyt. Veikkailen sen katoavan lopullisesti aika pian. Syykin on selvä: virveleitä on soittajilla useita. Mika Hollström |
lkx 16.08.2005 23:03:41 | |
---|
Jos Taman systeemi olisi hyvä, olisi se yleistynyt. Veikkailen sen katoavan lopullisesti aika pian. Syykin on selvä: virveleitä on soittajilla useita. Voi se olla tästäkin huolimatta hyvä systeemi. Etenkin sellaiselle soittajalle, joka ei välttämättä vaihtele virveleitä usein tai yksinkertaisesti ei omista montaa. There is no spoon... |
hollmi-5 16.08.2005 23:07:07 | |
---|
Voi se olla tästäkin huolimatta hyvä systeemi. Oletko testannut? Oletko nähnyt käytössä? Minä testasin. Olen kai vanhanaikainen, kun ei mennyt läpi. Mitään parannusta en huomannut. Tomeissa ripustukset toimivat, koska sointiaika on pidempi. Virvelissä tuota sointia ei kaivata, joten edut jäävat haittojen taakse. Mika Hollström |
lkx 16.08.2005 23:23:15 (muokattu 16.08.2005 23:23:44) | |
---|
Oletko testannut? Oletko nähnyt käytössä? En ole testannut. Olen nähnyt Taman nimimiehillä TV- ja tietokoneruudun läpi. Minä testasin. Olen kai vanhanaikainen, kun ei mennyt läpi. Mitään parannusta en huomannut. Olen ollut siinä käsityksessä, että ero on korkeintaan mikroskooppisen marginaalinen, nimellinen suorastaan, mitä tulee sointiin tai sustainiin. Mutta mietin kyllä myös tuota soittotuntumaa. Onko siitä kommentteja? Tomeissa ripustukset toimivat, koska sointiaika on pidempi. Virvelissä tuota sointia ei kaivata, joten edut jäävat haittojen taakse. Njoo. Mielestäni on kuitenkin hyvä että on tarjolla erilaisia telinemalleja, eihän se meiltä ole pois. Sitä paitsi hyvin todennäköisesti jollakulla jossain päin maailmaa voi olla käyttöä juuri tällaiselle telineelle syystä tai toisesta. Telineestä riippuvat sointierot voivat tulla äärimmäisissä studio-olosuhteissa ilmi ja ultimaalisessa tilanteessa jopa Taman Air Ride Snare System taimikälie voi olla nenä päähän -tyyppinen ratkaisu. Virvelin sointiasiaa ei mielestäni kannata yleistää ilmaisemallasi tavalla. Se on mieltymyskysymys, vaikka käytännöllisyys kuinka pukkaisi päälle. There is no spoon... |
miän vain 16.08.2005 23:31:05 | |
---|
Virveliin saa lisää sointia, kun avaa telineen niin, että rummun voi suoraan nostaa pois. Ero on - jos ei nyt kovin iso, niin kuitenkin huomattavissa. Ei haittaa väärässä kohdassa olevat virityspesätkään. Lisäbonuksena ständin vaeltelu loppuu liukkaallakin lattialla. Air rideä kokeilin nopeasti pari vuotta sitten. Ei siinä minusta mitään mullistavaa ollut, paitsi hinta. Yli tuhat markkaa virveliständistä? Anna palaa, Frank, sä tunnet tien. |
hollmi-5 16.08.2005 23:47:33 | |
---|
Virveliin saa lisää sointia, kun avaa telineen niin, että rummun voi suoraan nostaa pois. Niinpä. Tämä on kai kaikkien tiedossa? Ai ei ollut? No kiitokset, kun nostit asian esiin. Jos kiristää virvelin (tai tomin) tiukasti snarestandiin, niin soundi kärsii. Mika Hollström |
ddrum54 17.08.2005 10:00:02 | |
---|
Ei se tarvitse urhotiukkuudessa olla, vaikka sen hoopistakin kiinnittää. Ja yhtä hyvin pysyy. 2`n 4 |
miän vain 17.08.2005 11:47:47 | |
---|
Tämä on kai kaikkien tiedossa? Sillä vaan ajattelin, kun muistui yksi festari. Roudari vei virveliä paikalleen roikuttamalla sitä telineessä ylösalaisin. |
rm_wispila 17.08.2005 16:37:42 | |
---|
Puuvirveli kelluu paremmin kuin metallivirveli. Metallivirvelin voi saada kellumaan, kun tukki ilma-aukon ;) Metallivirveli sopii taas paremmin verkonpainoksi, kelluva kohoksi... Oli ihan pakko :) Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
ToMi88 17.08.2005 18:11:51 | |
---|
Ihme hifistelyä. Ei sillä niin suurta eroa ole soundiin miten se on siihen telineeseen runtattu:) |
hollmi-5 17.08.2005 19:47:13 | |
---|
Ihme hifistelyä. Ei sillä niin suurta eroa ole soundiin miten se on siihen telineeseen runtattu:) Puukorvat, kehnot vehkeet ja huono vire jos on. Tai joku näistä, niin sitten sitä eroa ei voikkaan huomata. Varsinkaan, jos asiaa ei ole tiedostanut tai osannut edes ajatella. Mika Hollström |
ddrum54 17.08.2005 22:35:39 | |
---|
Ihme hifistelyä. Ei sillä niin suurta eroa ole soundiin miten se on siihen telineeseen runtattu:) Sillä muuten on eroa ! Koitas virittää se virppa ja testaa. Huomaat kyllä eron. 2`n 4 |
Mikael 17.08.2005 23:05:17 | |
---|
Puuvirveli kelluu paremmin kuin metallinen. Oli miten oli, mutta näin on. |