No niinhän siinä kävi, että kun vähän väärillä työkaluilla ja väärällä tekniikalla nauhoja hion niin kyllähän se viila taisi lipsahtaa reunamuoviin, aiheuttaen montun. Voiko reunalistaan esim. asetonilla ja reunalistamuovilla "kitata" montut piiloon? That's the spirit - Tuo on pirtua. |
jarmos 16.08.2005 16:49:56 | |
---|
No niinhän siinä kävi, että kun vähän väärillä työkaluilla ja väärällä tekniikalla nauhoja hion niin kyllähän se viila taisi lipsahtaa reunamuoviin, aiheuttaen montun. Voiko reunalistaan esim. asetonilla ja reunalistamuovilla "kitata" montut piiloon? Voi Jos reunalista muovi selluloidia, niin pilko selluloidia johonkin purkkiin ja loraus asetonia ja sekoita siitä sopiva massa jolla kittaat. Kuivuttua hio esim vesihiontapaperilla (kuivalla). Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Tim 16.08.2005 16:51:01 (muokattu 16.08.2005 16:51:29) | |
---|
Kyllähän tuota voi koittaa. Jos pistäs vaan tosi vähän asetonia, niin tulis emmosta suht jäykkää mömmöä, niin sitä ehkä siihen saisi tökittyä. Sitten vaan kuivuttua hioo sen tasaiseksi. Itse ainakin sain jotenkin peittoon tuolla noita lavan listantaitoksiin tulleita reikiä. Tosin ei oikein täydelliseltä näytä,kun oli ivoroid listat, mutta yksivärisellä saattaisi saada parempaa jälkeä aikaan. Voi olla hyvä varmistaa joltain tommosia koloja paikanneelta. Noi mun tapauksen reijät menee ehkä helpommin umpeen. Edit: jaha, sieltähän se jo tuli. |
Juzzu 16.08.2005 18:50:55 (muokattu 16.08.2005 18:51:59) | |
---|
Voi, ja suht helposti. Itse "kittasin" reunalistamuovilla sellaisen n.25mm pätkän otelaudan sisäpintaa reunalistan alta, otelauta-aihiossa kun oli viiste ja homma meni sitten tietenkin aika rajoille. Eli jos en olisi tuota koloa kitannut olisi reunalista asettunut vinoon otelauan päähän. Päätin sitten kitata kolon (vaikkei se näkyviin tulekaan) tuolla samalla reunalistamatskulla, niin onpahan sitten samaa ainetta.. Ettei ala elämään tms. Reunalistasta leikatut pienet palaset sulavat nätisti asetonin kanssa. Eli pientä palasta paikattavan kohdan luokse ja asetonia pensselillä päälle. Kuivuttuaan ylimääräiset pois. Pearloidi-listan kanssa on sitten vähän nihkeämpää, kun siinä näkyy värierot... E: tjaah no tuossahan nuo oli samat asiat ylempänä... OIs voiny tietty lukee nekin kunnolla ennekuin kirjoitti. |