Aihe: Petri Wallin gibson kitarapajalla
1 2 3
Hanok
26.05.2003 12:15:28
Tuo sama skeba näyttää kuvissa paljon tummemmalta. Ettei ois Walli pistäny pintaa uusiks kakkos levyn jälkeen. en oo sen uudempi kuvia kitarasta nähny.

No siinähän lukee että Refin. Eikös se tarkoita että se on uudelleen pintakäsitelty?
OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa!
ForSakeN
26.05.2003 12:21:47
2500 eee! Joo otetaan opintolainaa ja tehdään niskalimassa töitä pari kuukautta niin saadaan hommattua yks gibson, jolla soitetaan sitten niitä Peten tabuja makkarissa tai treenikämpällä. En kyllä ite menis tuhlaamaan rahojani noin kalliiseen vempeleeseen niin kauan kun musiikilla tienaa vähemmän kuussa kun mitä toi maksaa. Varmaan joku keräilijä vois tollasen hommata, mut jos joku tosissaan meinais hommata ton pelkän nimen takia, niin ei hyvää päivää...
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
Lilli
26.05.2003 12:38:00
Kitarapajan sivuilla näyttäisi olevan:
GIBSON PETE WALLI LES PAUL DELUXE: Refin Natural, Case....... 2500e

Voi jee. Hakekaa pois :)

Kaikella kunnioituksella Peten LesPaulia kohtaan sanoisin kuitenkin, että jos oikein legendaarisia kitaroita lähettäisiin etsiin - noin niinkun keikalle kaikien kuolattaviksi, niin mitä niitä olisi?
Mulle tulee ainakin ekana mieleen Rory Gallagherin legendaarinen Strato (oisko vm.'59 tai 60?), Henkan isolapainen Strato, Paul Kossofin (Jan Akkermanin?) Gibson L5S, Ted Nugentin G' Birdland (jokin niistä) tai vaikka BB:n alkuperäinen Lucille... kyllä jos jokin em. kepeistä Kitarapajalle myyntiin ilmestyisi niin kyllä voisi täältä korvesta lähteä katsomaan! Kuka tietää, mitä legendaskeboja on ollut joskus esimerkiksi huutokaupoissa myynnissä?
- Painukaa v***uun lauloi Preeriasusi ja poistui itse paikalta.
Juzzu
26.05.2003 12:41:26 (muokattu 26.05.2003 13:01:52)
Tulee mieleen myös Peter Greenin, nykyisin Kari Mäyrän omistama '59 LP. Ja Jimi Sivun '58 myöskin.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
fox
26.05.2003 12:42:11

No siinähän lukee että Refin. Eikös se tarkoita että se on uudelleen pintakäsitelty?

Sitäpä sitä. Ja tosiaan ei se ihan originaalikunnossa ole muutenkaan, nuo 2 mikrokytkintä lisätty, on ne sitten puolituksia, vaiheenkääntö+joku muu tahi sarjaan-rinnan tai jopa tri-sound-kytkimiä. Bridge on myös vaihdettu DE messinkiseen. Myöskin ymmärsin jotta se on Deluxe jolloin alunperin siinä on ollut 2 minihumbukkeria.Tosin kyllähän kuulujen soittajien ex-kitarat saattavat sijoitusmielessä olla kannattavia, kuten myös kyseisen valmistajan kitarat yleensäkin tuntuvat pitävän hintansa hyvin.. =)
fox
26.05.2003 12:44:22 (muokattu 26.05.2003 12:46:48)

Lillille tiedoksi: Luotettavien tietojen mukaan Paul Kossofin L5-S on Suomessa..(ei kuitenkaan se joka on Ahosen Musiikissa) :)
Edit: lisäys rock-triviaa: P.Kossof oli studiossa äänittelemässä kuolleeksi julistamisensa jälkeen - kova rock-heebo oli tuo.
Lilli
26.05.2003 14:43:55
Lillille tiedoksi: Luotettavien tietojen mukaan Paul Kossofin L5-S on Suomessa..(ei kuitenkaan se joka on Ahosen Musiikissa) :)
Edit: lisäys rock-triviaa: P.Kossof oli studiossa äänittelemässä kuolleeksi julistamisensa jälkeen - kova rock-heebo oli tuo.

Tänks triviasta! Mahtaako kyseessä olla Dingo-kitaristin aikoinaan omistama kepakko, vai Costellon joskus hallussapitämä vai peräti Albertin aikoinaan Suosikin keskikuvassa mainostama? Vai ovatko samoja? - Ja tuon urban-legendan Kossoffin L5S:stä kuulin muistaakseni jo 80- luvun alkupuolella, saattaa olla totta siis...
- Painukaa v***uun lauloi Preeriasusi ja poistui itse paikalta.
Aimo
26.05.2003 15:16:35
Tubeman:

Itsemurha. Hyppäsi Temppeliaukion kirkon katolta (vai mikä sen nimi nyt olikaan).

*pinkoo karkuun ennenkuin fanaatikot iskevät*

Ihan pakko: Eikös se ollut Töölön kirkko?
Pieru on perseestä ja homous on miesten juttu
absqua
26.05.2003 15:23:57

Ihan pakko: Eikös se ollut Töölön kirkko?

Jep.

Sivuhuomautus: Temppeliaukion kirkko on kaivettu lähes kokonaan kallion sisään joten kattokin on aika matalalla.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Kossu
26.05.2003 15:41:55
2500 E:tä on kyllä liikaa De Luxesta onhan Pete Walli tietenkin kulttisankari ja kaikkea, mutta silti. En maksaisi samalla rahalla saa paremman Les Paulin eikä Wallin nimestä kannata maksaa, eikä minun mielestäni juuri kenenkään muunkaan. Ei soittajan sielu ja taito tule sen kitaran mukana.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Muhvinssi
26.05.2003 16:57:19
2500 E:tä on kyllä liikaa

Musta se on ihan törkeen vähän ihan sydäntä vihloo. Se soitti koko Kingston Wallin ajan yksin ja ainoastaan tolla skeballa.
Juzzu
26.05.2003 17:39:32
Se soitti koko Kingston Wallin ajan yksin ja ainoastaan tolla skeballa.

Tjaah, no bongaamani Hamer viideossa taisi ollakin vain näköharha. No mutta, kuka nyt lespasta viitsisikään luopua, kun parempaa soitettavuutta ja samanlaista ellei jopa parempaa soundia ei muualta saa ;o)
The Duke
26.05.2003 18:04:01

Tjaah, no bongaamani Hamer viideossa taisi ollakin vain näköharha.

Ei ole. Kyllä siinä Another Piece Of Caken videossa Wallilla taitaa olla Hamer. Ei se ainakaan se Deluxe ole.

Itse en Wallin kitaraa ostaisi vaikka aikamoinen Kingston Wall "friikki" olenkin. Jotenkin se vaan tuntuisi väärältä. Tulee kumminkin bändin kanssa soiteltua treeneissä KW-covereita ja jos olisi Wallin skeba niin..Hmm, ei se vaan toimisi. Mutta samanlaisen Deluxen kyllä mielelläni ostaisin. Wallin kitarassa on vaan niin omalaatuinen soundi et sellaista on vaikea löytää. Ähh, tämä tästä.
It's not another state of mind..It's another mind of state...
Juzzu
26.05.2003 18:25:08

Ei ole. Kyllä siinä Another Piece Of Caken videossa Wallilla taitaa olla Hamer.

Jep. Yritin vain pukea tuota tuollaiseen kevyeen sarkasmiin, mutta taisin sitten epäonnistua.
Steve McBeach
26.05.2003 18:55:30
Tänks triviasta! Mahtaako kyseessä olla Dingo-kitaristin aikoinaan omistama kepakko, vai Costellon joskus hallussapitämä vai peräti Albertin aikoinaan Suosikin keskikuvassa mainostama? Vai ovatko samoja? - Ja tuon urban-legendan Kossoffin L5S:stä kuulin muistaakseni jo 80- luvun alkupuolella, saattaa olla totta siis...

Tuosta Kossofin L5S:stä on ollut aikaisemminkin täällä juttua. Se kuului Kossofin jälkeen Albert Järviselle ja nykyään se on Andy McCoylla.
I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock.
Cornflake
26.05.2003 19:50:54
absqua:
Sivuhuomautus: Temppeliaukion kirkko on kaivettu lähes kokonaan kallion sisään joten kattokin on aika matalalla.

(Pitääkö aina pilata kaikki hyvät jutut? Höh. Mä olisin halunnut olla kärpäsenä katossa kun joku pätee tuolla "tiedolla";-)
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
absqua
26.05.2003 21:54:44
Pitääkö aina pilata kaikki hyvät jutut? Höh. Mä olisin halunnut olla kärpäsenä katossa kun joku pätee tuolla "tiedolla";-)

Sorry brotha!
Mä olen syntynyt tosikoksi, enkä ymmärrä noin hyviä juttuja. ;-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Kossu
27.05.2003 08:19:18

Tjaah, no bongaamani Hamer viideossa taisi ollakin vain näköharha. No mutta, kuka nyt lespasta viitsisikään luopua, kun parempaa soitettavuutta ja samanlaista ellei jopa parempaa soundia ei muualta saa ;o)

Hamerit ovat vähintään yhtä hyviä tai parempia kuin suurin osa vastaavista Les Paul malleista, tehdashan perustettiinkin
aikoinaan koska Gibson ei enää tehnyt kunnon Les Pauleja.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Juzzu
27.05.2003 08:29:16

Hamerit ovat vähintään yhtä hyviä tai parempia kuin suurin osa vastaavista Les Paul malleista, tehdashan perustettiinkin
aikoinaan koska Gibson ei enää tehnyt kunnon Les Pauleja.

Niin, tuotahan tuossa yritin itsekin sanoa. Damn, ei oikein lähde nuo mun 'jutut'. Tän siitä saa kun taas loman jälkeen yrittää töissä päkistellä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)