Aihe: Muusikko ei ole ihminen!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
manjaana
15.08.2005 23:13:11
Eihän vaan Aitooseen?

Ei ihan sinne sentääs... Vaan esikoinen lähtee hiukan pidemmälle, meinaa kerää kimpsut ja muuttaa Brasiliaan, kyl maar tulee suru puseroon äiteelle..
Vanha varis vaan vikkelä..
isojussi
15.08.2005 23:21:47
Kiitos pojat kannustuksesta - mä yritän olla sen arvonen.

Mua on suunnattomasti huvittanu erään kolleegan mainostus: "En käytä valmiita taustoja, vaan soitan kaiken itse"

Juupa juu: Vasen kaäsi vaihtaa sointua ja oikee tapailee melodiaa. Huikeeta.

Hyvin laulaminen ja soittaminen samalla niin, että myös esiintyy kunnolla samalla on niin saatana vaikeeta, että ei mun putkiaivoilla tehdä kaikkee yhtäaikaa - jos ees yhtä kerrallaan.

Ihan yleisökontaktin ja oman tekemisen nautittavuudenkin takia siirsin kiiparit syrjään ja kun laulan, en soita.

Sillä, että tuleeko joku 8:n tahdin intro koneelta niin, että mä vaan odotan mikin takana laulun alottamista vai räpellänkö sitä ite ei oo paskankaan merkitystä kokonaisuuden kannalta.

Mä pyrin antaan asiakkaalleni kokonaisuuden ja nimenomaan tuotteen nimeltä "Iso J" - sama kai se on kuka tai mikä mua säestää, kunhan "vetää hyvin" :D

Voitte vaikka funtsia, kumpi on kaupallisemma näköstä: Olla piilossan kalustoarmaadan takana vai laulaa lurittaa lemmestä ja samalla kattella rouvia silmiin ja vetästä välillä pasuunalla imelä soolo suu makeeta vettä pualillaan.

Mulla ihan varmaan on sekä helevetin hyviä taustoja, että niitä: "Woe widdu - enhän mä oo viäläkän tehny tätä uusiks" kuraa. Toivottavasti enimmäkseen ensimmäistä laatua - tai ainakin melkein.

Bändin - on se minkä kokonen tahansa - yks tärkeistä funktioista on kumminkin välittää kuulijoilleen tunnelmia sekä korvilla että silmillä aistittavaksi - harvammin toivottavasti nenällä...:D

Puhdas livebändi tulis mun mielestä kuulostaa just siltä bändiltä jolla on oma identiteettinsä ja persoonallisuutensa, kun taas OMB tai sequduo/-trio/-kvartetti jne. apinoi alkuperäistä tai luo "muusiikillista illuusiomaailmaa" ja sen identiteetti ja persoonallisuus on enemmänkin solistin / soittajien heittäytymiskyvyn takana.

Bändin kokoonpano takaa laadun vain silloin, kun sen jäsenet on tarpeeks kovia - lukumäärästä riippumatta.

Muutenkin sana: "Livebändi" on aika hatara käsite.

Onko sellainen puhdas livebändi, jossa kosketinsoittaja töpsäyttelee kiomisointu plojauksi brassisaundilla sinne tänne tai makaa viulumaton päällä.

hjuuuu... sano rengit päissään - eikä ne paljon muuta sanoneetkaan....

Mä teen suurimman osan taustoistani raita kerrallaan soittamalla. Joskus jotain Band in the Boxilla - jos hyväksyn ko. kompin. Nekin käsitellään sen jälkeen MasterTracks Prolla. Enpä muista koska olisin tehny taustan esityskuntoon alle puolessatoista tunnissa. Sit se pitää viä treenata esityskuntoon.

Mut nää on niin näitä - otanpa jalua, Swiss Tony alkaa...
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
isojussi
15.08.2005 23:22:35
...muuttaa Brasiliaan...

Oon sille kateellinen...
isojussi
15.08.2005 23:24:19
salmisen hasa on ainakin ollu semmonen...

Niin onki!

Sehän on melkein yhtä kova, kun mä...:D
uruttaja
15.08.2005 23:26:38 (muokattu 15.08.2005 23:28:01)
salmisen hasa on ainakin ollu semmonen.

ei koko omb-kaartia voi leimata sillä perusteella että suurin osa sun näkemiä olis huonoja esityksiä.
eihän kaikki maailman pänditkään oo paskoja vaikka niitä paskojakin olemassa on.
semmoset omb-sällit jotka tekemällä tekee ne taustansa eikä vaan rupsuttele sekkarilta marssia on luultavasti myös hyviä ja tyylitajusia soittajia.

ugh!

(oothan silti vielä mun muru?)

Olihan tuo meikäläisen veto vähän raaka. Mutta suurin osa omb-miehistä ja naisista!!! on semmoista kamaa, että hävettää niiden puolesta. Tekniksi pauhaa polokankomppia ja vasen käsi haroo mattoa.

Mä oon tämän kulmakunnan paskabändit kyllä nähny, ja niistä ylivoimaisesti suurin osa osa on omb-tai duomuotoisia. Miten se suuntaus vois siellä Padasjoella kääntyä päinvastaiseksi??Selitä!!

Onhan niitä omb:tä hyviäkin. Ja kuten varmaan olet tietoinen, niin olen nähnyt bändejä enemmän kuin keskivertoturakainen, joskus tuntuu että enemmän kuin lääkäri olisi tarkoittanut. Näitä omb-virityksiäkin MONTA.

Olen edelleen sitä mieltä, että tästä kylästä ei löydy vaikkapa edes kolmea hyvältä kuulostavaa itsesoittavaa omb:tä, mutta löytyy taatusti 3 ammattitaitoiselta kuulostavaa itsesoittavaa hyvää trio-kokoonpanoa. Häveliäisyys ehkäisee nimien julkaisemisen, niin hyvien kuin huonojenkin.

Mä tiedän että tällä saa taas lisää vihamiehiä, mutta koetan oppia elämään sen asian kanssa. Aina ei voi eikä saa hyssytellä.

Olet mies, kun kerroit minulle yhden hyvän ja sen takia

Olen mussukka edelleen.

EDIT: Isojussille voimia jatkaa valitsemallaan tiellä.
manjaana
15.08.2005 23:26:51

Swiss Tony alkaa...

Eiks Tony Aare ole kans sellain, one man band?? Ei kyl kuulu tähän, mut muistan et sitä on kovasti kiitelty ja kehuttu.
Vanha varis vaan vikkelä..
isojussi
15.08.2005 23:32:10
...Isojussille voimia jatkaa valitsemallaan tiellä.

Kiitos ystäväni.

Niitä tarvitaan: Lauantaine yks Panulan oppilas ihmetteli, kun humppa on noin rankkaa puuhaa....
isojussi
15.08.2005 23:33:02
Eiks Tony Aare ole kans sellain, one man band....

On. Kiitos!

Perkele, että mietittiin Käenkosken isännän kanssa sen nimee perjantaina....
isojussi
15.08.2005 23:36:04
... Aina ei voi eikä saa hyssytellä...

Tästä hyvästä sait plussan.

OMB- ukoissa on muuten vitusti semmosia, jotka ostaa fucking kalliin Ketronin or whatever, kun ne aattelee, että se korvaa puuttuvan soittotaidon.

Et sinä kuulu niihin, Markku.
aisa
16.08.2005 06:24:47
Mä oon tämän kulmakunnan paskabändit kyllä nähny, ja niistä ylivoimaisesti suurin osa osa on omb-tai duomuotoisia.

mun vastineen pointti olikin se että et voi leimata kaikkia omb:tä sen perusteella. kyllä mä olen kans kuullu niitä persläpiombosaston edustajia ja tiiän että iso osa on semmosia, mutta kyllä niitä vaan on paljon hyviäkin.

Miten se suuntaus vois siellä Padasjoella kääntyä päinvastaiseksi??Selitä!!

no katos nyt patelanmies.

-padasjoki on sankareiden kohtauspaikka
-padasjoki on keidas keskellä kivierämaata
-padasjoella velat muuttuu saataviksi
-padasjoella on maailman kauneimmat naiset
-padasjoella myös omb-hemmot on kuninkaita

tossa nyt muutama syy aluks.
"alle satakiloisilla ei ole omia mielipiteitä!"
R.Syke
16.08.2005 06:45:50 (muokattu 16.08.2005 06:47:08)
Ja 130. nappasin. Kova on polemiikki täällä. Tien päälle ja töihin tästä on lähdettävä, että pystyy rahoittamaan kaikki nuo soitinsälät, mitä nurkissa pyörii...

Ne on ihmisiä, jotka jää nukkumaan *kadehtii*
uruttaja
16.08.2005 08:29:15
mun vastineen pointti olikin se että et voi leimata kaikkia omb:tä sen perusteella. kyllä mä olen kans kuullu niitä persläpiombosaston edustajia ja tiiän että iso osa on semmosia, mutta kyllä niitä vaan on paljon hyviäkin.

no katos nyt patelanmies.

-padasjoki on sankareiden kohtauspaikka
-padasjoki on keidas keskellä kivierämaata
-padasjoella velat muuttuu saataviksi
-padasjoella on maailman kauneimmat naiset
-padasjoella myös omb-hemmot on kuninkaita

tossa nyt muutama syy aluks.

Mutta Patelassa asuu onnelliset ihmiset.
uruttaja
16.08.2005 08:57:11
Hämäläiset on hienoo kansaa!

Ja hitaita.
isojussi
16.08.2005 08:58:13
Ja hitaita.

Ite et oo viä ehtiny kahveeta saara.
uruttaja
16.08.2005 09:01:45
Ite et oo viä ehtiny kahveeta saara.

Mä olenkin flegmaattinen. En oo vieläkään ehtinyt kahville.

Me puhutaan vissiin ihan kokonaisista kansan osista, eikä 0.1 tonnista laiskaa humpanraputtajaa?
Sertzo S
16.08.2005 09:21:35 (muokattu 16.08.2005 09:22:50)
Ajattelin yhteen aikaan vielä pändihommien mennessä kuralle, että hommaan tuollaiset OMB-vermeet ja teen (kun kerran jo osaan) sinne seksvensseriohjelmalla hyvät sovitukset, laulan ja soitan kurtulla päälle aina jotain biisin tarpeen mukaan. Luovuin ajatuksesta, kun laskin investoinnit ja mahdollisten keikkojen määrän. Auto+ koneet äänentoistoineen ei ollut ilman lainanottoa mahdollista hankkia ja kuoletukset olisivat vieneet liian kauan aikaa. Samoin markkinointi olisi voinut täältä Itä- Suomessa tuottaa vaikeuksia ja liimataisiin en luota tippaakkaan. Koin olevani myös liian vanha jo moisiin ponnistuksiin Myös kosketinsoittotaitoni on sitä luokkaa, etten viitsisi kullervoida soittimeni takaa siitä vain nappeja painamalla taustat kehiin ja päälle laulamalla.
baron
16.08.2005 09:24:16

Eiks haitaria voi käyttää midikontrollerina?
"Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB
uruttaja
16.08.2005 09:24:29
Ajattelin yhteen aikaan vielä pändihommien mennessä kuralle, että hommaan tuollaiset OMB-vermeet ja teen (kun kerran jo osaan) sinne seksvensseriohjelmalla hyvät sovitukset, laulan ja soitan kurtulla päälle aina jotain biisin tarpeen mukaan. Luovuin ajatuksesta, kun laskin investoinnit ja mahdollisten keikkojen määrän. Auto+ koneet äänentoistoineen ei ollut ilman lainanottoa mahdollista hankkia ja kuoletukset olisivat vieneet liian kauan aikaa. Samoin markkinointi olisi voinut täältä Itä- Suomessa tuottaa vaikeuksia ja liimataisiin en luota tippaakkaan. Koin olevani myös liian vanha jo moisiin ponnistuksiin Myös kosketinsoittotaitoni on sitä luokkaa, etten viitsisi kullervoida soittimeni takaa siitä vain nappeja painamalla taustat kehiin ja päälle laulamalla.

Oikein veljeni. Mutta monet kullervoivat ja vielä hymyilevät leveästi sen päälle.
Riksteri
16.08.2005 09:26:21
Hämäläiset on hienoo kansaa!

Hämäläisyyden perinpohjainen selvittäminen on hyvin vaikeaa ja hämäläinen kansakin juontaa syntyhistoriansa milloin minnekin. Aivan perussuomalaisen kuuloiset nimetkin saattavat olla vaikka miten kansainvälisiä, kuten alla oleva Ikiturson sukukaavio osoittaa:

http://www.narva.sci.fi/kalevanpojat/ikit2.gif
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)