Aihe: Muusikko ei ole ihminen!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
isojussi
14.08.2005 23:25:59
Isojussi Tarttilasta

On Kova!

*****100*****
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
aisa
15.08.2005 07:37:03
Isojussi Tarttilasta

On Kova!

*****100*****

pieniä on sataset joulukaloiks.
"alle satakiloisilla ei ole omia mielipiteitä!"
isojussi
15.08.2005 08:14:19
pieniä on sataset joulukaloiks.

Sehän on kokolailla humpparumpalin rokkifilli:

tuku-tuku-tuku-tuku-tuku-tuku-tuku-tuku-TESHHHHH!
Tankero
15.08.2005 13:12:43
Kurva on kuitenkin sekkeillään. Kivimies on vähän tollohko. Mutta harmiton. Kuin salaperäinen, oliko ihan satumainen?

Kurva oli oikein hilpeällä tuulella. Oli mukava kuulla sen puhetapaa pitkästä aikaa.
Vai vähän, mutta harmiton on.
Ei ollut satumainen nainen.Etunimi viittaa erääseen ohjelmatoimistoon ja talvisiin askareisiin.
uruttaja
15.08.2005 13:17:26
Kurva oli oikein hilpeällä tuulella. Oli mukava kuulla sen puhetapaa pitkästä aikaa.
Vai vähän, mutta harmiton on.
Ei ollut satumainen nainen.Etunimi viittaa erääseen ohjelmatoimistoon ja talvisiin askareisiin.

Niin se on Kurvalle sukua. Ainakin ollu.
Tankero
15.08.2005 13:54:22
Niin se on Kurvalle sukua. Ainakin ollu.

Ei kai se sukua oo. Helluparihan ne on olleet. Ja nyt vetävät yhdessä.
uruttaja
15.08.2005 14:23:09
Ei kai se sukua oo. Helluparihan ne on olleet. Ja nyt vetävät yhdessä.

Olisko ihan vaimona ollu. Mutta ei sillain oo sukua, kun esimerkiksi napalanko.
markkuv
15.08.2005 19:41:32 (muokattu 20.08.2005 09:06:04)

Viesti poistettu asiattomana - ylläpito
isojussi
15.08.2005 20:00:31
Plussaa annoin - yllättäen...:D

....yleensä vielä tavallista keskivertohumppasoittajaa parempiakin (siis tekninen taito ja tyylitaju). Jotta pystyy omb-hommia tekemään ja saa vielä toisenkin keikan myytyä, täytyy kyllä osata soittaa ja laulaa, ei kai sillä nyt ole niin merkitystä soittaako joka ikisen sävelen keikalla livenä - vai onko sen tehnyt sequlle....

Niin. pitää osata sovittaa, soittaa ja esiintyä - ynnä vielä käyttääkin niitä vehkeitä.

...Tekniikkaa pitää hyödyntää, muistettava on kuitenkin se, että itse on isäntä ja tekniikka on renki. Että ei käy niin kuin entiselle OMB-miehelle, jolta keikat väheni rankasti, kun hänellä oli tapana hyökätä kesken soiton tanssaamaan myllyn jauhaessa taustalla...

HOHO!

No, kyllä ite tulee joskus hörpättyä vettä tai pyyhittyä hikee kesken biisin, kun kerran en ees oo kiipparin takana ja käytän reilusti sequja. Mutta eipä oo vielä siitä moitittu. Itse asiassa päinvastoin.

Ok- ehkä olen vähän herkällä...kuinka huonoja virityksiä liikkuu keikoilla bändin tai yhtyeen nimellä.

Voi perskuta, kuinka hyvin sanottu.

Ja vielä puoli-ilmaiseksi, ...240 eurolla siis liikahti bändi ja soitti tanssit. Ei tarvitse ihmetellä miksi liksat on tavan bändeillä surkeita, kun tallaiset kylänpojat polkee hinnat.

No joo. Mulla on sen verran hyvät kotiolot, että pitää olla saaaaaaatanan hyvä bändi ja hauska keikka, että lähen tollasella hinnalla.

No harrastukset erikseen.
v_m_kangas
15.08.2005 20:34:51

Tsot Tsot!:-) Ne OOÄMPEET jotka tunnen (mukaanlukien itseni) ovat oikeita soittajia - yleensä vielä tavallista keskivertohumppasoittajaa parempiakin (siis tekninen taito ja tyylitaju).

On varmaan sellaisiakin, mutta olen kyllä nähnyt ja kuullut sellaisiakin OMBeitä, jotka eivät kyllä ole.

Jotta pystyy omb-hommia tekemään ja saa vielä toisenkin keikan myytyä, täytyy kyllä osata soittaa ja laulaa, ei kai sillä nyt ole niin merkitystä soittaako joka ikisen sävelen keikalla livenä - vai onko sen tehnyt sequlle.

Hmm..laulutaitoa vaditaan kyllä, mutta soittotaitoa ei välttämättä mielestäni. Nimittäin eräs näkemäni hyvähkö OMB tapaus loisti aivan muilla kyvyillä kuin soitto-/laulutaidoilla. Hänellä oli nimittäin lahja vetää kunnon show!

Tekniikkaa pitää hyödyntää, muistettava on kuitenkin se, että itse on isäntä ja tekniikka on renki. Että ei käy niin kuin entiselle OMB-miehelle, jolta keikat väheni rankasti, kun hänellä oli tapana hyökätä kesken soiton tanssaamaan myllyn jauhaessa taustalla.

No, itse en henkilökohtaisesti pidä purkitetusta musasta, jota tarjoillaan muka livenä. Tää on aivan minun oma rajoitteeni ja kuuntelen/katselen mieluimmin elävää musiikkia :) Mutta en niinkään aliarvosta OMBtä, minä en vain tykkää semmoisesta, ainakaan toistaiseksi. Mutta semmoisille poppoille jotka vetävät kvartettina täyttä playbackia, saatan näyttää keskaria :)

Ok- ehkä olen vähän herkällä tämän asian suhteen, mutta jotenkin on sellainen fiilis, että kaikki OMB:t ovat "oikeitten" muusikoiden p****a - yleistetään helposti ja unohdetaan se, kuinka huonoja virityksiä liikkuu keikoilla bändin tai yhtyeen nimellä.

Eikä sitten unohdeta niitä OMB ja DUO ukkoja, jotka kulkevat xxx-yhtye/tanssiorkesteri nimillä, niitäkin löytyy.

Ja vielä puoli-ilmaiseksi, minulle tarjottiin eilen tuurauskeikkaa kvartettiin, 60 euroa/mies/ilta, 240 eurolla siis liikahti bändi ja soitti tanssit. Ei tarvitse ihmetellä miksi liksat on tavan bändeillä surkeita, kun tallaiset kylänpojat polkee hinnat.

Niinpä..näitä riittää aina, myös OMB hemmoissa.
Humppaa tai soita humppaa
Sertzo S
15.08.2005 20:42:37
110!!!
uruttaja
15.08.2005 20:59:57
Vm porisee asiaa. Anna ensimmäisen plussani sinulle.

Omb:llä on yleensä hyvin vähän tekemistä elävän musiikin kanssa. Oikeastaan ei ollenkaan. Näitä virityksiä olen nähnyt useampia kymmeniä. Varmaan toistasataa.

Olen nähnyt elämäni aikana 3 oikeasti hyvää omb:tä. Kari Kuusamo on niistä yksi, loppuja kahta voitte arvuutella ihan rauhassa.

Soittaja, siis yleensä kiipparisti, painaa viulumattoa ja kauhea älämölö tulee sekkarilta. Eikö se olis sama laulaa karaoketaustan päälle, olis paremmat taustat. Ovat laidasta lukien onnettoman huonoja soittajia.

Mistähän se Markkuv;n keskivertoa paremman kiipparistin arvostus tulee?? Ainakin nämä meillä päin kikkailevat omb:t on huonoja, oikein huonoja, kauheita. Niistä ei saa oikeastaan mitään hyvää aikaiseski,.. Mainitsemani herra on hyvä, keskivertoa varmasti parempi,mutta kymmenet muut eivät edes pärjäisi edes trioss, jossa joutuisi soittamaan jotain.

Suurin osa, ylivoimaisesti suurin yhden miehen "orkestereista" on niin umpipaskaa kuin olla ja saattaa.

Eihän tällaista keskustelua muuten edes käytäisi, miksi muusikon pitäisi puolustella toiselle muusikolle että hänen bändinsä on hyvä, kuulehan sen puolikuurokin.!!!!!

Sen verran voin OMB-miehiä armahtaa että 100% bändeistä, jotka tekee 240 eurolla keikkaa, ovat perseestä. Ja syvältä.
Hinnastakin näkee että sillä ei saa oikeaa bändiä, puhumattakaan kvartetista. Voi siinä 4 soittimen omistajaa olla, mutta orkesteria ei tuolla rahalla saa, uskokaa jo.

Isojussin systeemi olisi mukava nähdä, asenne on miehellä kohdillaan, ja henkilönä mukava.

Mainitkaa minulle yksi hyvä yhdenmiehen"orkesteri".
R.Syke
15.08.2005 21:03:32
Vm porisee asiaa. Anna ensimmäisen plussani sinulle

Valantehneenä elävän musiikin yhdistyksen jäsenenä teen näin myös.

Isojussin systeemi olisi mukava nähdä, asenne on miehellä kohdillaan, ja henkilönä mukava.

Iso ihminen! Se täytyy toki tsekata...
M.i.k.key
15.08.2005 21:04:44
Voi siinä 4 soittimen omistajaa olla, mutta orkesteria ei tuolla rahalla saa, uskokaa jo.

Hieno termi tuo "soittimen omistaja"! :)
Mä lopetan nää hommat!
faith
15.08.2005 21:09:07
Niitä pyörii yllättävän paljon täällä päin. Vähän niinku ennenvanhaan ku kontrabasistiksi otettiin bändiin mies, jolla oli pakettiauto.

Ai siitäkö se johtu että yks mun tuttu "pääs" basistiksi *naur* Ku sillä on pakettiauto. No ei vais, kyllä se ossaa soittaa ja opettelee koko ajan lisää. Työkavereitten kans pitävät hauskaa, kai.. =)
"Kylmä kahvi kaunistaa, mutta kun vatsa ei vedä niin paljon kuin naama vaatisi."
aisa
15.08.2005 21:21:20
Mainitkaa minulle yksi hyvä yhdenmiehen"orkesteri".

salmisen hasa on ainakin ollu semmonen.

ei koko omb-kaartia voi leimata sillä perusteella että suurin osa sun näkemiä olis huonoja esityksiä.
eihän kaikki maailman pänditkään oo paskoja vaikka niitä paskojakin olemassa on.
semmoset omb-sällit jotka tekemällä tekee ne taustansa eikä vaan rupsuttele sekkarilta marssia on luultavasti myös hyviä ja tyylitajusia soittajia.

ugh!

(oothan silti vielä mun muru?)
"alle satakiloisilla ei ole omia mielipiteitä!"
jon lord
15.08.2005 21:50:07
Onpas täällä nyt köyhää taidan mennä nukkumaan, kun aamulla oli aikainen herätys. b-sarjan esikoinen meni ekalle luokalle ja siitä se sitten taas alkaa vuosien uurastus.Öitä vaan kaikille!!
manjaana
15.08.2005 21:51:56
Onpas täällä nyt köyhää taidan mennä nukkumaan, kun aamulla oli aikainen herätys. b-sarjan esikoinen meni ekalle luokalle ja siitä se sitten taas alkaa vuosien uurastus.Öitä vaan kaikille!!

Mun a-sarjalainen läx ylä-asteelle...
Vanha varis vaan vikkelä..
isojussi
15.08.2005 22:51:48
Mun a-sarjalainen läx ylä-asteelle...

Eihän vaan Aitooseen?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)