Aihe: Keith Jarrett
1
folkkari
25.05.2003 13:07:35

No niin.
Sain käsiini Jarrettin "The Melody at Night, With You"-cd:n. Ja kuulin levyn lahjoittajalta, että uonna 1996 Jarrett sai kesken konserttikiertueen jonkun sairauskohtauksen. Jarrett ei sen jälkeen pystynyt soittamaan kahteen ja puoleen vuoteen.
Tämä "The Melody at Night, With You" on eka tän sairauden jälkeen tehty levy, näin ymmärsin.
Tämä pläjäys on muuten kovastikin mun makuun. Jarrettin soitto on kuin ajatus.

Onko teillä kellään tietoa, mitä oikein tapahtui ja mikä tämä mystinen sairaus oli?
Yritin käyttää hakua, mutta mitään ei löytynyt.

Tietääkö täällä joku?
Ihmisen suurin heikkous on luovuttaminen.- T.Edison
Vilppu
25.05.2003 13:25:19 (muokattu 25.05.2003 13:29:04)
Hesarissa oli juuri viikolla juttua Jarretista & sairaudesta. Jos nyt oikein muistan, niin sairaus oli joku todella harvinainen masennuksen sukuinen rasitussairaus. Eli käytännössä Jarretilta voimat olivat totaalisen loppu, hyvä kun hengissä pysyi. Asiaa eivät auttaneet Jarretin harrastamat maraton soolokonsertit, ei ihme että ne uuvuttivat ihmistä.

OT Folkkarille: Mistä puista tuo siun Lassi Nurmi on rakennettu & mitä olet pitänyt? Täytyy kysellä näin toisena tyytyväisenä Nurmen rakentaman kitaran omistajana.

Onko teillä kellään tietoa, mitä oikein tapahtui ja mikä tämä mystinen sairaus oli?
Yritin käyttää hakua, mutta mitään ei löytynyt.

Tietääkö täällä joku?
Tärkeintä meissä ovat varpaat. Niillä ohjataan. MATTIAS 6 V.
folkkari
25.05.2003 16:04:16

Multa on menny toi Hesarin juttu ihan ohi! Tarttee vissiin penkoa toi lehtilodju...

Ja vaikka tää ei nyt tän topikin alle kuuluisikan, niin Vilpulle kerron, että mun Lassi Nurmi on aivan loistava!
Heti ensisoitolla se tuntui mun kitaralta. Lassi on rakentanut sen ajatellen studio-ja muita sähkösessioita. Kun olin Irlannissa tekemässä levyä, äänittäjä kysyi, että mikä hiton kitara tuo on. Miekkonen kertoi ihmeissään, että ei koskaan koko parikymmenvuotisen uransa aikana ollut äänittänyt Lassin kaltaista kitaraa. Ja se oli kehu.

Mä pidän sen kitaran selkeästä ja jotenkin huilumaisen hienostuneesta saundista. Huilumaisuus ei tarkoita botnen puutetta, vaan hienoa sointiväriä. Vaikka siinä on iso koppa, se on ohut, joten sitä voi meikäkin soittaa pitkän ilman että alkaa olkapää vinoilemaan (soittovammoja!).
Siis niin täydellinen yksilö, kuin vain voi mulle olla. Ja aika moni muukin on sitä kyllä kuolannut...

Fyysiset faktat:
Kansi: Sitka-kuusta (Kanadasta)
Sivut & pohja: Intian ruusupuuta
Kaula:Hondurasin mahonkia
Otelauta: Madagaskarin ruusupuuta
Talla: Brasilian ruusupuuta

Sori nyt tästä aiheenvierestä, ei saa suuttua!
Vilppu
25.05.2003 17:47:37 (muokattu 25.05.2003 18:21:46)
Miulla on oma kappale vastaavista puista rakennetu, ja kyllä täytyy yhtyä kaikkeen mitä sanoit soundista. Varsinkin siitä hienostuneisuudesta. Sain omani vasta tuossa puoli vuotta sitten, joten nyt tässä on ollut mukava seurata, kun kitaran soundi on vain koko ajan tullut paremmaksi, kun soundi on hiljalleen avautunut. Hieno kitara. Parempaa ei helpolla löydä.

Onko muuten siullakin siinä Highlanderin mikki? IMO paljon parempi kuin esim. B-band.
Tärkeintä meissä ovat varpaat. Niillä ohjataan. MATTIAS 6 V.
Jabbe
25.05.2003 18:21:28
Voi Offtopic sentään!
Jabbe
25.05.2003 23:01:42
Voi nekku, anteeksi nyt offtopic-intoutumiseni!
Siirryn intoineni kitarakamaosastolle - toivottavasti Vilppu seuraa perässä!

Antekantek!

Eipämtn. :)
folkkari
25.05.2003 23:37:24

Onkohan kellään hajua, minkä päivän Hesarissa se Jarrett-juttu oli? Mä yritin etsiä Hesarin arkistosta sitä, mutta en hitto soikoon löytänyt mitään!

Netistäkin löysin vain jonkun fanin ylläpitämiltä sivuilta pienen maininnan tosta sairastumisesta, mutta se oli sellasta jorinaa, että en tullut hullua hurskaammaksi.

Mua kiinnostaa toi asia siksi, että tuntuu niin uskomattoman kiehtovan hurjalta, että mies, joka on soittanut ja esiintynyt kuten Jarrett, menettää yhtäkkiä kesken kaiken kyvyn soittaa!
Mahtaa olla hirvittävä tilanne!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)