Aihe: Kitaran ostossa, miten olisi ESP LTD EC 50
1 2
Simoniiq
12.08.2005 21:07:30
Olen aloittamassa sähkökitaran soittoa ja kitaran hankinta on edessä. Katselin tuollaista mallia kuin ESP LTD EC 50 eli tällainen: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/136/155/159/ec50.phtml Budjettini on varsin niukka enkä yli 300 € viitsi kitaraan käyttää, joten tiedustelen siis onko tuo malli hyvä. Olen siis hakemassa mustaa tai sunburst-väristä Les Paul-tyyppistä kitaraa, joten mahdollisesti kannattavempia ostoksiakin saa esittää. Olen oikeakätinen.

Kiitos jo etukäteen!
Muuki
12.08.2005 21:32:25
Minusta tuo on helkatin hyvä valinta! Kyseistä keppiä olen soitellut aiemminkin, ja oli todella hieno tuntuma. Ei sitten kannata kuunnella niitä jotka tulee tänne sönköttään osta Ibanez rg sitä ja tätä, se on paras.. Se ei nimittäin ole se ainut vaihtoehto köh köh..

Minulta siis suosittelut. Lämpimät vielä.
''Hei, ja tervetuloa kanssamme valmistamaan herkullista ruokaa hauduttamalla. Mikko, mitäs tämä hauduttaminen nyt oikein on?'' -Aromipesä
Simoniiq
12.08.2005 22:09:34
Selvä, olenkin hyvä valitsemaan ensimmäistä :P Tämä kai sitten ostetaan. Olisiko minkäänlaista vinkkiä että mikä halpa pieni vahvistin kannattaisi ostaa? Ajattelin jotain Craten pikkusta toosaa. Minulle riittää pienempikin volyymi (asun kerrostalossa), kunhan on kunnon särö-ääni (junou) saatavilla jos huvittaa soitella vähän rankempaa.
Joonas Priest
12.08.2005 22:20:35 (muokattu 12.08.2005 22:24:14)

Juu, meikäläisellä on tuollainen. Tai oikeastaan se on pikkuveljen, mutta kyllähän meikäläinenkin sitä välillä (yrittää) soittaa.

Kesällä ostettiin paikallisesta musiikkiliikkeestä, muistaakseni 270 euroa oli hinta ja täytyy kyllä sanoa, että erittäin tyytyväisiä ollaan oltu. On sillä veli muutamia keikkojakin heitellyt eikä ole ollut soundeissa valittamista ainakaan niillä keikoilla joita olen itse päässyt paikanpäältä näkemään.

Mitä vahvistimeen tulee, niin oletko ajatellut V-Ampia? Sopii erittäin hyvin kerrostalokäyttöön, nimittäin kuulokkeilla tuosta saa erinomaista soundia lähtemään, ja kotinauhoituksiin on oikein oiva väline. Itselläni on Pro-malli, jolla hintaa oli käytettynä 130 euroa, uutena taitaa olla about 190 euroa ja V-amp kakkosen saa uutenakin alle 130 eurolla, en nyt tarkkaa hintaa muista. Noista kyllä saa soundia lähes joka lähtöön kunhan vaan vähän viitsii säätää.

edit: tässä vielä linkki meikäläisen pikkuveljen improiluun. Tällaista jälkeä ainakin saa aikaan ko. vermeillä: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=148955&type=hi
www.mikseri.net/jpriest
Muuki
12.08.2005 23:02:33
Vieraileppa läheisessä musaliikkeessä ja kattele sieltä halvimpia comboja. Mutta ehkä kannattaa välttää sen nimisiä kuin Harley Benton, Ibanez..

En ole kyllä liian hyvä suosittelemaan tuota vahvaria, ennen omistin Peavey Rage 158:n, jos nyt oikein muistan. Kiva pikku voimanpesä, jonka saa uutena jo 85€:lla. Tosin efekteistä siinä on puutetta, mutta särö on aivan mainio, muuten noin yleisesti.

Jos tuntuu että ei löydy sitä oikeaa niin myyjä vain avuksi!
''Hei, ja tervetuloa kanssamme valmistamaan herkullista ruokaa hauduttamalla. Mikko, mitäs tämä hauduttaminen nyt oikein on?'' -Aromipesä
bodomreaper
12.08.2005 23:06:29
Olisiko minkäänlaista vinkkiä että mikä halpa pieni vahvistin kannattaisi ostaa? Ajattelin jotain Craten pikkusta toosaa. Minulle riittää pienempikin volyymi (asun kerrostalossa), kunhan on kunnon särö-ääni (junou) saatavilla jos huvittaa soitella vähän rankempaa.

Rolandin MicroCube.
HEVI ON PASKIMMILLAANKIN PARASTA!!!!!!!!!
32788
12.08.2005 23:28:03 (muokattu 12.08.2005 23:33:55)
Ei mitn...
Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia!
Carpenter
12.08.2005 23:32:33
Ibanez

Tässä kyllä tarkoitettiin komboja. Ihan oikeassa olet, että Ibanezin kombot ei mitään hirveän hyviä ole. Rolandit ja Cratet ovat parempia halvassa hintaluokassa.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. Teknohumppaa! Kuunnelkaa ihmeessä!
Simoniiq
13.08.2005 22:09:07
edit: tässä vielä linkki meikäläisen pikkuveljen improiluun. Tällaista jälkeä ainakin saa aikaan ko. vermeillä: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=148955&type=hi

Ei surkeempaa jälkeä :P taidan olla sitten aika vakuuttunut tästä kitarasta.
Ze Kink
13.08.2005 22:20:49
Kaverilla on tuollainen ec100, ja kyllä se ihan kelpo peli on. Testaa nyt kuitenkin ihmeessä muitakin jos mahdollista.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Reaper_Man
13.08.2005 22:27:32
Rolandin MicroCube.

Tämä...
V-kitara on hevisuunnikas.
Simoniiq
14.08.2005 15:58:06
Katselin videota tuosta Mikrokuutiosta. Ihan kivalta vaikutti.

Sitten kitarasta: Ymmärtääkseni tässä ei ole floikkatallaa, valistakaa minua. Pysyykö vireessä? Entä mikit? Onko hyvälaatuiset? Kokeneempien soittajien kommentteja olisi kiva saada, sillä en ole saanut kovin hyvää kommenttia yleisesti ESP-LTD-sarjan kepeistä.
Reaper_Man
14.08.2005 16:35:34 (muokattu 14.08.2005 16:37:42)
Katselin videota tuosta Mikrokuutiosta. Ihan kivalta vaikutti.

Sitten kitarasta: Ymmärtääkseni tässä ei ole floikkatallaa, valistakaa minua. Pysyykö vireessä? Entä mikit? Onko hyvälaatuiset? Kokeneempien soittajien kommentteja olisi kiva saada, sillä en ole saanut kovin hyvää kommenttia yleisesti ESP-LTD-sarjan kepeistä.

Joo ei ole floikkaa....Mulla on noi samat mikit mun kitaras (Ltd M100fm), kyllä niillä soittaa, kunhan ei liikoja odota, eikä ne niin paljo saundiin vaikuta. Kuka on haukkunut Ltd:n keppejä? Multa tulee ainaki ääni Ltd:n kitaroille, hyviä on. Tosin....Mielipide asia......
Reaper_Man
14.08.2005 23:20:29
Mutta ehkä kannattaa välttää sen nimisiä kuin Harley Benton, Ibanez..

Olen täysin samaa mieltä, mutta eihän Harley Bentonia tuoda Suomeen?? Ja Williamssin kaikki tuotteet kannattaa kiertää sadan kilometrin päästä.
Tiedän, turha viesti, tästä ei ole kenellekkään hyötyä tässä topicissa......
Ze Kink
15.08.2005 15:39:29
Pistän vielä vakioehdotukset kehiin:
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_pacifica_112_yns_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176935.html
Molemmat loistokeppejä hintaluokassaan ja vielä hyvillä puilla. Tuo ec50 on agathista, mikä vaikuttaisi olevan aika erikoista siinä mielessä, että jotkut agathiskitarat saundaavat hyvältä (omistin yhden hyväsaundisen agathis-lespakopion aiemmin), joissain sointi taas on kolkko ja lyhyt. Joka tapauksessa en ostaisi agathisrunkoista kitaraa testaamatta.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
Jaava
15.08.2005 15:53:08
Itse omistan tuon EC-50 kitaran.
Loisto vekotin...
Viritys koneistossa on parantamisen varaa mutta muuta moittimista en juuri löydä.
Ze Kink
15.08.2005 15:55:50
Vieraileppa läheisessä musaliikkeessä ja kattele sieltä halvimpia comboja. Mutta ehkä kannattaa välttää sen nimisiä kuin Harley Benton, Ibanez..

Comboja, jep. Ibanezilla ei ole hyviä vahvistimia mielestäni, mutta kitarat ovat aivan toista luokkaa. Ibanezin kitarat ovat erittäin hyvää kamaa, miinus halvimmat floikalliset mallit. Harley Bentonilta KAIKKI on kokemuksieni mukaan aivan täyttä kuraa, eli älä niitä erehdy ostamaan.

Jos tuntuu että ei löydy sitä oikeaa niin myyjä vain avuksi!

Jep, tämä kannattaa kyllä. Tsekkaa vielä, että jos esim. heviin haluat jotain vahvistinta, niin kysy siltä tatuoidulta pitkätukalta jolla on Slayer -paita, äläkä siltä bluesjampalta :)
Olen pari kertaa nähnyt kuinka vannoutunut bluesäijä antaa vähän huonoja suosituksia metallikitaristille, ja toisin päin.

Ja kyllä minäkin voin tuota Microcubea suositella. Oikein passeli vahvistin kotisoitteluun, eikä hinta tosiaan ole paha. Lisäksi helppo roudattava, ja toimii myös pattereilla.
Ze Kink
15.08.2005 15:57:58
Ei saatana kun voi olla ruma kitara.

Ei sitä ole pakko tuon värisenä ostaa :)
http://www.thomann.de/iw_smb_suche. … x=0&y=0&LIMIT_WAGR_STR=GIGE

Itse diggaan eniten tätä noista: http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_pacifica_112mxyns_prodinfo.html
Tosin ruusupuuotelaudalla. Sitä ei näyttänyt Thomannilla nyt olevan.
samueld
15.08.2005 16:00:40

Ei sitä ole pakko tuon värisenä ostaa :)

Eikä onneksi ollenkaan. Tuo lapa ja bodyn muoto ym...
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)