havanna 15.08.2005 01:13:22 | |
---|
ku ostin just marshall revolution täysputkinupin ja se o 60w ni riittääkö se esim vaikka koulun salissa soittamiseen kovaa hakkaavan rumpalin kanssa? |
SirElwood 15.08.2005 01:18:33 | |
---|
ku ostin just marshall revolution täysputkinupin ja se o 60w ni riittääkö se esim vaikka koulun salissa soittamiseen kovaa hakkaavan rumpalin kanssa? Riittää taatusti. Ja jos ei riitä, niin rumpalin pitää opetella soittamaan hiljempaa. Koulujen salit on muutenkin hankalia paikkoja soittaa. |
P-Nut 15.08.2005 01:25:40 | |
---|
60w putkimömpeli nyt riittää taatusti. Itse alueen akustiikka määrää kuitenkin suuren osan kuuluvuudesta ja sen laadusta. Koulun salit on yleensäkin harvinaisen hanurista soittopaikkana. Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
poppamies 15.08.2005 07:52:40 | |
---|
60 W putkinuppi riittää aina ja iankaikkisesti. G strings are for strippers |
32788 15.08.2005 10:13:14 | |
---|
Onneksi olkoon uuden nupin johdosta! Jos sais kerran reissullansa... Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia! |
jussimus 15.08.2005 10:22:48 | |
---|
Mulla on Marsun TSL60-nuppi, ja voin sanoa että hanaa löytyisi vielä reilusti, vaikka soitetaan reeniksellä todella kovaa. |
zeme 15.08.2005 10:31:21 | |
---|
Eiköhän se riitä, jos itseltäni löytyy tuo 50wattinen jcm900 putkinuppi ja ei tarvi pitää ees puolessavälissäkään volume napikoita keikoilla että kuuluisi jotain. On sillä tullut käytyä hankalat salit ja isot ulkoilma lavatkin. Että näin. PUTKINUPIT JYTÄÄ. No problem. |
Voit olla huoleti: 60 watin putkimarsu potkii kyllä varmasti riittämiin, jos nyt rumpalinne ei satu olemaan Abe Laboriel Jr. :) |
Miikathebest 15.08.2005 10:56:36 | |
---|
Cleania ei välttämättä saa 60w nupilla ihan tajuttoman kovaa... mutta ei kai se pieni ruttaantuminen mitään haittaa... |
havanna 15.08.2005 17:21:35 | |
---|
ok, kiitti vastanneille |
superfly 15.08.2005 17:25:11 | |
---|
Cleania ei välttämättä saa 60w nupilla ihan tajuttoman kovaa... mutta ei kai se pieni ruttaantuminen mitään haittaa... Kukas saakeli nyt täysin kliineillä edes haluaa soittaa. Aina pitää olla ruttua mukana. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Miikathebest 15.08.2005 18:03:46 (muokattu 15.08.2005 18:03:59) | |
---|
Kukas saakeli nyt täysin kliineillä edes haluaa soittaa. Aina pitää olla ruttua mukana. No miksi sitten on tehty niitä 400w transistorinuppeja... taino eihän kukaan edes halua soittaa niillä... |
superfly 15.08.2005 18:05:42 | |
---|
No miksi sitten on tehty niitä 400w transistorinuppeja... taino eihän kukaan edes halua soittaa niillä... Tässä onkin jo hyvä kysymys.... En minä tiedä ketään kuka tuommosilla hirviörojuilla soittelisi. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Jag 15.08.2005 18:25:48 | |
---|
No miksi sitten on tehty niitä 400w transistorinuppeja... taino eihän kukaan edes halua soittaa niillä... Tässä onkin jo hyvä kysymys.... En minä tiedä ketään kuka tuommosilla hirviörojuilla soittelisi. Cobain aikoinaan :D "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
trih 15.08.2005 19:12:27 | |
---|
Tässä onkin jo hyvä kysymys.... En minä tiedä ketään kuka tuommosilla hirviörojuilla soittelisi. Ei sillä ole väliä vaikka olisi 1000W trankkuvahvari. Idea on se ettei rupea ne päätetrankut säröytymään ja puskemaan sitä rumaa soundia. Parempi äänenlaatu kohtuu lujilla volilla siis. Putkipelien päätesärö onkin sitten eri juttu joten niitä voipi luukuttaa ilman soundin rumentumista. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Miikathebest 15.08.2005 20:45:18 | |
---|
Ei sillä ole väliä vaikka olisi 1000W trankkuvahvari. Idea on se ettei rupea ne päätetrankut säröytymään ja puskemaan sitä rumaa soundia. Parempi äänenlaatu kohtuu lujilla volilla siis. Putkipelien päätesärö onkin sitten eri juttu joten niitä voipi luukuttaa ilman soundin rumentumista. Kyllä se putkiveheilläkin minusta tuppaa vähän rupiseksi menemään ainakin oikein tiheällä highgainilla. |
Mikaelo 16.08.2005 00:22:45 | |
---|
No miksi sitten on tehty niitä 400w transistorinuppeja... Machon näköstä kun on vitusti rojua. Nim. 20w pure quality, sopii tulla koittaan. |
McNulty 16.08.2005 03:00:00 | |
---|
No miksi sitten on tehty niitä 400w transistorinuppeja... taino eihän kukaan edes halua soittaa niillä... Onhan Fenderillä nykyäänkin tuo 500W Metalhead trankkunuppi. Sillä haetaan nimenomaan alavireisiin (7-kielisillä femmahumppaa soitteleville jampoille siis) headroomia ja alapääjytkettä... ja jotta se ääni ei menisi puuroksi ihan heti reeniksellä, on trankkukoneeseen lisättävä tehoa huimia määriä. 100W trankku kuulostaa meidän reeniksellä ainakin ihan puurolta ja pasheelta (Laney TF-sarjanen) ja oma 30W Peavey Classic pieksee satanolla turpaan sellasia :) Jollei siis 60W putkikone riitä reenikselle, niin silloin on syytä käydä tarkistuttamassa kuulo ja helkkarin nopsaa :) Tosiaan, meitin rumpali ei ole mikään "kevytkourainen" paukuttelija ja hyvin on aina tuo 30W combo (tosin, miulla on siinä alla 2x12" lisäkaappi) riittänyt niin reeniksellä kuin keikallakin. Isommilla keikoilla on sit lyöty 57 combon eteen ja taas on piisannut :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
Jucciz 16.08.2005 08:20:25 | |
---|
Isommilla keikoilla on sit lyöty 57 combon eteen ja taas on piisannut :) Kyllä vahvistin aina kannattaa mikittää keikalla, ellei yleisöä ole alle 4 ihmistä. Tämä jo pelkästään siksi, että eihän miksaaja voi tehdä tiskin takaa mitään sellaisille lavalla oleville äänilähteille, jotka pauhaa yleisöön kovempaa kuin käytössä oleva PA-kalusto. Tästä johtuen kitaravahvistimen äänenvoimakkuus kannattaa pitää lavalla järkevänä ja kääntää se poikittain, jolloin se toimii monitorina kitaristille, mutta ei häiritse miksaajaa. Sitten vaan tökätään mikki eteen ja luotetaan, että miksaaja vetää homman kotiin siistiksi paketiksi, jossa palikat ovat paikallaan - eikä lavalta tuleva möykkä estä hyvän miksauksen tekemistä. |
Volle 16.08.2005 12:13:26 | |
---|
Kyllä vahvistin aina kannattaa mikittää keikalla, ellei yleisöä ole alle 4 ihmistä. Tämä jo pelkästään siksi, että eihän miksaaja voi tehdä tiskin takaa mitään sellaisille lavalla oleville äänilähteille, jotka pauhaa yleisöön kovempaa kuin käytössä oleva PA-kalusto. Tästä johtuen kitaravahvistimen äänenvoimakkuus kannattaa pitää lavalla järkevänä ja kääntää se poikittain, jolloin se toimii monitorina kitaristille, mutta ei häiritse miksaajaa. Sitten vaan tökätään mikki eteen ja luotetaan, että miksaaja vetää homman kotiin siistiksi paketiksi, jossa palikat ovat paikallaan - eikä lavalta tuleva möykkä estä hyvän miksauksen tekemistä. Paras on se, kun bändillä on palanssi kunnossa eikä miksaajaa tarvita, vaikka yleisöä olisikin yli niiden neljän listalla tulleen. Näin meillä amatööreillä, kun on PA:n tilalla lähinnä laulukamoiksi luokiteltavat pömpelit. Tietty, kun mennään talon kamoilla ja paikalla on valmiiksi miksaaja, tehdään kuten sanoit. Ja sitten itse aiheeseen. 60 w ei mun kokemuksen mukaan riitä kuulumaan puhtaana edes ison herkän kaapin, kun vieressä räyhää toisen kitaristin 15-wattinen särökitaravahvistin täysillä ja basso sekä rummut normaalilla treenivolalla. Ilman toisen kitaran häröilyä kyllä kuuluu. Toisaalta olen samalla nupilla soittanut reeneissä myös bassoa jäämättä mitenkään jalkoihin. Kaikki on niin suhteellista. Nam. |