Aihe: kotistudiolaitteistoehdotus/kokemuksia?
1 2
aaro
12.08.2005 15:26:21
nyt on laitteisto asennettu. ääni menee omegaan ja koneeseen, mutta ei tule ulos mistään! Yritin kovin etsiä asetusta, millä äänet saisi kuulumaan läppärin kaijuttimista, mutta ei löytynyt. myyjä sanoi että se tarvii aktiivikajarit tai kuulokkeet. onko mahdollista saada ääniä kuulumaan koneen kajareista??
aaro
16.08.2005 20:43:14
kokeilin tänään äänittää midiääntä. toimi hyvin paitsi että en saanut ääntä ulos kuin tietokoneen kajareista. minulla oli yksi midipiuha joka meni keyboardien midiulostulosta omegan midisisäänmenoon. kyseisen raidan asetuksissa ei ollut ulostuloihin kuin jotain gruppeja ja äänikortti. ei muuten mutta jos nauhoittaa sekä audio että miditiedostoja niin yhteiskuunteleminen voi olla vaikeata kun osa äänestä tulee tietokoneesta ja osa kuulokkeista.

ajattelin kokeilla sellaista vanhaa 60 tai 70-luvun viritinvahvistinta omegan kanssa. siinä on kuitenkin sisäänmeno vain din-liittimille. pitäisi hankkia sellainen piuha missä on erilaisia päitä. se minua vain mietityttää että kannattaako piuha laittaa omegan puolella kuuloke vai kaiutinulostuloon??
saikkpe
17.08.2005 15:25:24

kokeilin tänään äänittää midiääntä. toimi hyvin paitsi että en saanut ääntä ulos kuin tietokoneen kajareista. minulla oli yksi midipiuha joka meni keyboardien midiulostulosta omegan midisisäänmenoon. kyseisen raidan asetuksissa ei ollut ulostuloihin kuin jotain gruppeja ja äänikortti. ei muuten mutta jos nauhoittaa sekä audio että miditiedostoja niin yhteiskuunteleminen voi olla vaikeata kun osa äänestä tulee tietokoneesta ja osa kuulokkeista.

ajattelin kokeilla sellaista vanhaa 60 tai 70-luvun viritinvahvistinta omegan kanssa. siinä on kuitenkin sisäänmeno vain din-liittimille. pitäisi hankkia sellainen piuha missä on erilaisia päitä. se minua vain mietityttää että kannattaako piuha laittaa omegan puolella kuuloke vai kaiutinulostuloon??

Mulla oli kuulokejakista, koska siihen löytyi sopiva piuha (stereoplugi - 2xRCAuros). Kytkiksen mukaan Output Level -potikka vaikuttaa sekä kuuloke- että linjaulostuloihin.

Nyt on biisit miksattu ja alustava palaute on ollut pelkästään myönteistä. Ammattilaiset löytävät matskusta varmastikin vaihevirheitä ja muita mokia, mutta bändin jätkille ja muille amatööreille kelpaa kyllä. Itsekin olen jo aika tyytyväinen. Yritin laittaa biisinäytteen Mikseri.nettiin, mutta ei suostunut menemään perille.

Eniten Omega-CubaseLE-Pantheon-paketissa jäi jurppimaan mastereq:n puute. Sitä piti paikata freeware-VST-plugarilla. Samoin joku aphexin tapainen plugari olisi kiva saada jostain, vaikka rahalla. Muuten paketti oli hintaansa nähden ihan asiallinen.
"Bassohan on lyömäsoitin."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)