vmak 15.08.2005 00:40:23 | |
---|
Eli tulikin sellainen ajatus päähän että pitäisi saada joku Les Paul mallinen kitara ja aitoihinhan minulla ei tietenkään ole varaa. Joten kyselisin että millaisia kokemuksia teillä on les paul kopioista ja kertokaa ihmeessä että mitä keppejä kannattaisi harkita koska itsellä ei ole juuri ollenkaan kokemusta les pauleista. Hinta raja on sellaiset 700 €. Tälläinen kysymys saattaa olla jo monesti kysytty mutta en ainakaan nopeasti löytänyt hakua käyttämällä. Ehkä en vaan osaa etsiä. |
Dr. Muff 15.08.2005 00:54:10 | |
---|
Eli tulikin sellainen ajatus päähän että pitäisi saada joku Les Paul mallinen kitara ja aitoihinhan minulla ei tietenkään ole varaa. Joten kyselisin että millaisia kokemuksia teillä on les paul kopioista ja kertokaa ihmeessä että mitä keppejä kannattaisi harkita koska itsellä ei ole juuri ollenkaan kokemusta les pauleista. Hinta raja on sellaiset 700 €. Tälläinen kysymys saattaa olla jo monesti kysytty mutta en ainakaan nopeasti löytänyt hakua käyttämällä. Ehkä en vaan osaa etsiä. Tolla rahalla pitäisi saa käytettynä Gibson Les Paul Studio. Uskoisin että Suomestakin saa ja jos ei niin ainakin ebay.destä pienellä kyttäämisellä. Sitten on tietenkin ne kopiokitarat. Japanissa tehtyjä Tokain vehkeitä saa käytettynä tolla hinnalla ja voi saada halvemmallakin kunnosta riippuen. Ebaystä voi kyttäillä myös seuraavia merkkejä: Orville, Orville by Gibson, Burny, Greco, Fernandes jne. Japanista noita paljon myydään maailmalle. Ihan halpoja noikaan ei ole, toimituskuluja Japanista tulee noin 120$ ja tullimies ottaa tullia lähes 3% ja alvia joudut maksamaan 22% (myös noista em tulleista ja postukuluista). Kyllä toi Gibsonin Studio on kuitenkin ihan kurantti valinta, ei tarvitse esim mikkejä heti ruveta vaihtelemaan. Tuumasta toiseen. |
Kimmo72 15.08.2005 01:09:17 | |
---|
Tsekkiläisen Epifoonin jos satut löytämään niin siinä on rahoille vastinetta enemmän kuin.. noh.. paljon. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
vmak 15.08.2005 01:58:15 | |
---|
Pelottaa vaan käytetyt jos jostain ebaysta tilaa että missä kunnossa ne sitten on. Ku eihän sitä koskaan tiedä. |
LamaAjanElvis 15.08.2005 02:05:40 | |
---|
minä en kyllä käytettyä näkemättä ostais. sehän saattaa olla ihan täysi rakennussarja. ilmoituksien kuvista kun on aika paha mitään vikaa mennä sanomaan. I don't know why my heart beats, i only know it does...
Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4
Romantikkoitkijät#7
Ihmevalittajat#8 |
Kassu 15.08.2005 02:46:03 | |
---|
Tinkimällä Tokai LS-70 menee varmaan just tohon rahaan. Hyvä kitara. |
Tsekkiläisen Epifoonin jos satut löytämään niin siinä on rahoille vastinetta enemmän kuin.. noh.. paljon. Samoin on Japanissa tehdyillä Elitist sarjan Epifööneillä. Työn jälki tuolla Japanissa on edelleen erinomaista ja soitin on tehty kunnon osista. LP Studion sai vuosi sitten Saksasta uutena vähän yli 600 €:llä. Nyttemmin hinnat nousseet ja saatavuuskin ilmeisesti huonompaa. Suomeenhan noita ei edes virallisesti tuoda. Sääli. "This is my truth, tell me yours." |
FoN 15.08.2005 08:37:17 | |
---|
Itse hankin Harmony-Centralin kehujen rohkaisemana Agile LP 2900:n. Ilmeisesti Agile on jonkun yksityisen perustama oma kitaramerkki, joka tilaa keppejä samoilta Korean tehtailta, joissa myös isompien nimien Korea-kitarat valmistetaan. Saatuaan kitarat tehtaalta, merkin omistaja tarkistaa itse yksilöiden laadukkuuden. Sekä viimeistely että soittotuntuma on kitarassa moitteetonta, se soi akustisesti kovempaa kuin yksikään toinen kitaroistani ja vakiomikitkin ovat yllättäen kuumat ja hyväsoundiset. "there's no one in hell, all the devils are here." -WS |
Dr. Muff 15.08.2005 09:14:34 (muokattu 15.08.2005 09:15:52) | |
---|
Pelottaa vaan käytetyt jos jostain ebaysta tilaa että missä kunnossa ne sitten on. Ku eihän sitä koskaan tiedä. No se ei pelaa joka pelkää (eikä saa halvalla soitinta). :) Valot päällä ja silmät auki niin ei tule silmään kuskuksi. Tuumasta toiseen. |
Montte 15.08.2005 09:18:56 | |
---|
Musiikki on elämys, joka ei koskaan katoa, koska muistot elävät niiden mukana.
Cisse Häkkinen |
LesPaul70 15.08.2005 09:39:18 | |
---|
Itse hankin Harmony-Centralin kehujen rohkaisemana Agile LP 2900:n ... Sekä viimeistely että soittotuntuma on kitarassa moitteetonta, se soi akustisesti kovempaa kuin yksikään toinen kitaroistani ja vakiomikitkin ovat yllättäen kuumat ja hyväsoundiset. Tuosta akustisesta soundista sen verran, että kun etsitään ilman vahvistusta hyväsointista soitinta, kyse ei ole pelkästään/ensisijaisesti äänenvoimakkuudesta. Esimerkiksi minun SG:ni on akustisesti paljon kovaäänisempi kuin yksikään käsissäni ollut Gibson LP, mutta en silti sanoisi SG:n ääntä paremmaksi. Kun vertailee akustista soundia, kannatta etsiä kitaraa joka soi akustisesti hyvin JA kauniisti - siis mieluummin sellainen soinnikas "dläng!" kuin kova rämisevä "KRRRONGGGG!!!". Tätäkin on kehuttu http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=48&CollectionID=6 Kuka tuollaista kehuu? "Body mat: mahogany/ alder". En minä ainakaan! :) Torilla pyörii taas ihan kelpo soitin http://muusikoiden.net/tori/?id=1#68623 "Body mat: mahogany/alder" tässäkin. Olen kai vanhanaikainen, mutta jos joku kysyy minulta suosituksia halvasta Lespa-tyylisestä kitarasta, lähden siitä että runkomateriaalin täytyy olla mahdollisimman lähellä esikuvaa - ulkonäkö on sivuseikka. Jos nimittäin puumateriaali on erilainen, "oikeaa" Lespan soundia on vaikea tavoittaa millään mikkipäivityksilläkään. Ainakin minun korviini tuo Epiphonen Lespat ovat yleensä esikuvaansa (Gibsonia) kirkassoundisempia. Ulkoasua voi muuttaa jälkikäteen mieleisekseen (esim. uudelleenviimeistelyllä), kun taas soitinpuita on hankala vaihtaa jälkikäteen. Tällä logiikalla Gibson LP Studio olisi hyvä vaihtoehto tuossa hintaluokassa. Käytettynä liikkuu budjetin raameissa, itse myin alkuvuodesta yhden hinnalla joka oli juuri 700 euron hujakoilla. I don't get it... Why would the Fantastic Four send me a satellite photo of the Grand Canyon? |
-septimisti- 15.08.2005 10:58:54 | |
---|
Kai ne perinteiset vastaukset eli tokait ja iso g:n studio kannattaisi ainakin katsoa. Epiphonen elitist studio lähtee saksasta ~800 euroon, käytettynä menisi mukavasti tuohon hintaluokkaan. Eivät taatusti häpeä tippaakaan gibsoneille. |
vmak 15.08.2005 12:58:54 | |
---|
No se ei pelaa joka pelkää (eikä saa halvalla soitinta). :) Valot päällä ja silmät auki niin ei tule silmään kuskuksi. Joo kyllähän se vähä noin on mutta kun ei kehtaisi 700 € ihan hernekeppeihin laittaa. |
Dr. Lazer 15.08.2005 14:47:09 | |
---|
Tinkimällä Tokai LS-70 menee varmaan just tohon rahaan. Hyvä kitara. Yhdyn mielipiteeseen. Itse en noista epiluureista juurikaan perusta.. Gibboni on sitten tietty eri juttu, mut niinpä on hintakin heh =) Mut Tokaita itse vastaavanlaisessa tilanteessa etsisin. Itse asiassa aikoinaan etsinkin, ja löysin. Nykysellään kaksi Tokaita, eikä kummankaan hankkiminen kaduta yhtään! Loistokeppejä molemmat, vaikka "kopioita" ovatkin =) "The message is; 'THERE IS NO MESSAGE'"
D.Townsend |
Mr.Motherfucker 16.08.2005 10:12:52 | |
---|
Ja Tokain Ls70 on hemmetisti parempi kuin Gibsonin studio. |
Mr.Motherfucker 16.08.2005 10:14:22 | |
---|
|
Zakk 16.08.2005 10:27:30 (muokattu 16.08.2005 10:29:21) | |
---|
Ja Tokain Ls70 on hemmetisti parempi kuin Gibsonin studio. Ja millähän tavalla parempi, itse en ainakaan yhdy tuohon kommenttiin. Voin suositella Gibsonin Studiota, uusista en tiedä, mutta oma 1996 vuoden Studioni on ainakin helvetin hyvä soundinen ja soitettava. Että jos samalla rahalla saat käytetyn Gibsonin, niin.. |
Explorer 16.08.2005 10:33:34 | |
---|
Että jos samalla rahalla saat käytetyn Gibsonin, niin.. ...niin sitä ei kannata ostaa ellei se ole parempi kuin em. Tokai. Vain urpo luulee, että Gibson on automaattisesti parempi kuin joku muu laatumerkki, kuten japski-Tokai. Interstellar overdrive. |
Zakk 16.08.2005 10:36:50 | |
---|
...niin sitä ei kannata ostaa ellei se ole parempi kuin em. Tokai. Vain urpo luulee, että Gibson on automaattisesti parempi kuin joku muu laatumerkki, kuten japski-Tokai. Niin tai luulee että Tokai ls-70 on automaattisesti parempi.. Sitä tarkoitinkin, että kannattaa noita käytettyjä Studioitakin hieman käydä kokeilee jos sattuu näkee tohon 700e haarukkaan. |
Explorer 16.08.2005 10:40:22 | |
---|
Niin tai luulee että Tokai ls-70 on automaattisesti parempi.. Nimenomaan. Aina kannattaa ottaa se kepukka joka on paras ja unohtaa nimi lavassa. Interstellar overdrive. |